Czym jest SII?

Omówienie wyników finansowych za I półrocze 2020 r. oraz planów rozwojowych Digitree Group

Temat czatu: Omówienie wyników finansowych za I półrocze 2020 r. oraz planów rozwojowych Digitree Group

Data: wtorek, 6 października, godz. 12:00

 

Digitree Group

 

Przypomnienie: Dodaj ten czat do swojego kalendarza

 

Na pytania inwestorów odpowiedzieli:

 

Rafał Zakrzewski, Prezes Zarządu Digitree Group S.A.

Rafał Zakrzewski
Prezes Zarządu Digitree Group S.A.
Z wykształcenia politolog, absolwent UMK w Toruniu, który dodatkowo posiada tytuł MBA Rotterdam School of Management/GFKM Gdańsk. Zawodowo Rafał Zakrzewski związany był z Procter&Gamble, gdzie w latach 2004-2015 zajmował różne stanowiska menadżerskie w dziale sprzedaży kanału nowoczesnego, profesjonalnego oraz trade marketingu, pracując z takimi markami jak Oral-B czy Head&Shoulders. W P&G zdobywał również pierwsze doświadczenia międzynarodowe zarządzając rozwojem kategorii Oral Care dla obszaru CEEMEA. W 2015 roku przeszedł do Irlandzkiego koncernu Glanbia jako Country Manager odpowiedzialny za Polskę, następnie zarządzał całością regionu Europy Środkowej, a od 2017 roku strategicznym dla Glanbii regionem Niemiec, Benelux-u, Austrii i Szwajcarii. Odpowiedzialny był za restrukturyzację i budowę regionalnych kompetencji i narzędzi w zakresie e-commerce oraz digital marketingu. Swoje doświadczenie wykorzystywał również w branży reklamowej, wspierając rozwój firmy Metromedia Polska oraz w branży konsultingowej, gdzie współpracował z Global Strategy Poland - włoską firmą specjalizującą się w konsultingu strategicznym. W sierpniu 2020 roku objął stanowisko Prezesa Zarządu Digitree Group S.A.

 

Przemysław Marcol Członek, Zarządu Digitree Group S.A.Przemysław Marcol
Członek Zarządu Digitree Group S.A.
Absolwent studiów prawniczych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Posiada doświadczenie w obsłudze spółek prawa handlowego. W 2008 roku rozpoczął pracę jako prawnik w Digitree Group (dawniej SARE), wcześniej pierwsze kroki stawiał jako prawnik w OS3 sp. z o.o. W roku 2013, po ukończeniu aplikacji, zdał egzamin komorniczy. W latach 2011-2012 pełnił funkcję Przewodniczącego Rady Nadzorczej Hostersi Group S.A. Od roku 2010 do 2016 zasiadał w Radzie Nadzorczej spółki Digitree Group S.A. Obecnie Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju i Ochrony Komunikacji Elektronicznej oraz Członek Zarządu Digitree Group S.A., gdzie odpowiada za aspekty prawne związane z funkcjonowaniem spółki.

O spółce

Grupa Kapitałowa Digitree Group działa w obszarze wsparcia procesów sprzedaży marketingiem internetowym, skutecznie wdrażając w kraju i za granicą innowacyjne rozwiązania technologiczne. Zapewnia kompleksowe usługi w segmencie digital marketingu dzięki unikatowym danym, technologii, autorskim narzędziom oraz doświadczeniu i wiedzy specjalistów. Precyzyjnie dociera do grup docelowych wykorzystując sztuczną inteligencję, technologię machine learning i zebrane dane o zainteresowaniach i intencjach zakupowych internautów. Dostarcza systemy do e-mail marketingu i marketing automation, skutecznie wdraża sklepy e-commerce na platformy Magento czy PrestaShop. Ponadto, doradza strategicznie biznesom w Internecie oraz prężnie działa w zakresie reklam produktowych Google Shopping Ads.  

 

Czat inwestorski rozpocznie się od krótkiego przywitania i zaproszenia do udziału w czacie przez Rafała Zakrzewskiego, Prezesa Zarządu Digitree Group S.A.

 

 


Zapis czatu inwestorskiego


 

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych
We wtorek 6 października 2020 roku o godz.odbędzie się czat z Rafałem Zakrzewskim, Prezesem Zarządu Digitree Group oraz Przemysławem Marcolem, Członkiem Zarządu Digitree Group. Zapraszamy do zadawania pytań już dziś w opcji off-line.

 

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych
Szanowni Państwo, czat inwestorski rozpocznie się od krótkiego przywitania w formie wideo przez Pana Rafała Zakrzewskiego, Prezesa Zarządu Digitree Group S.A.: #1 www.youtube.com/watch?v=3dWdcKZYNXo


Szczepek
Jak duże znaczenie w działalności spółki mają wahania kursów walut?

 

Przemysław Marcol
Na chwilę obecną wahania kursów walut mają znikome znaczenie dla działalności grupy. Oczywiście zdarzają się nam kontrakty z klientami z zagranicy, ale na chwilę obecną skala ta nie jest duża. Nie mniej będziemy analizować tą kwestię w przyszłości biorąc pod uwagę fakt, iż liczymy na rozwój współpracy z klientami spoza Polski.

 

Dawid Mikulski
Czy Spółka ma w planach ewentualne akwizycje w potencjalne projekty cechujące się perspektywami dynamicznego rozwoju?

 

Rafał Zakrzewski
Tak, pracujemy bardzo aktywnie w sferze M&A, obecnie przyglądamy się czterem podmiotom które mogą synergizować w ramach segmentów które obsługujemy.

 

Łukasz Błaszczyk
Który produkt/usługa oferowana w ramach grupy jest w Pańskiej ocenie na dziś najciekawsza i może przynieść w przyszłości grupie największe profity?

 

Rafał Zakrzewski
W chwili obecnej są to rozwiązania wdrożeniowe, nasza unikalna wiedza daje nam przewagę w tym segmencie. Jednocześnie wzrost zainteresowania segmentu e-commerce pozwala nam budować kompleksową ofertę w tym zakresie. Długofalowo zaś wierzymy iż produkty SaaS bazujące na naszym know-how będą istotną częścią naszej oferty

 

Koder
Do jakich systemowych zmian doszło w strategii rozwoju grupy po wystąpieniu światowej pandemii koronawirusa?

 

Przemysław Marcol
Przede wszystkim prawie w całości przeszliśmy na tryb pracy zdalnej. To jednak spore wyzwanie w tak dużej organizacji, nie mniej patrząc przez pryzmat lokalizacji, w których grupa funkcjonuje, po części byliśmy już do takiego modelu przyzwyczajeni. W zasadzie można powiedzieć, że cały czas analizujemy sytuację pod kątem pandemii, która nadal trwa. Jesteśmy świadomi, że niektóre branże mocno ograniczyły wydatki reklamowe, nie mniej wierzymy że sprzedaż on-line będzie rosła, stąd też staramy się mocno koncertować na branży ecommerce.

 

Czyżyk
Czy wasze projekty wyróżniają się jakąś szczególną unikalnością na tle innych podobnych rozwiązań dostępnych na rynku?

 

Rafał Zakrzewski
Zdecydowanie tak. Wykorzystujemy zasoby baz własnych oraz inventory stojące za Nokaut.pl - dzięki temu nasze rozwiązania są bardziej efektywne w obszarze choćby w obszarze marketing automation.

 

Rafał M
Jaka jest sytuacja gotówkowa w spółce?

 

Rafał Zakrzewski
Zgodnie ze sprawozdaniem finansowym na dzień 30.06.2020 r. Grupa posiadała 4,9 mln zł wolnych środków na rachunkach bankowych

 

Analityk
Jak państwo oceniają potencjał sprzedażowy produktu Revhunter?

 

Rafał Zakrzewski
Revhunter jest bardzo efektywnym narzędziem dla klientów e-commerce. Obecnie pracujemy nad modelem jego komercjalizacji na szeroką skalę. Rezultaty powinny być widoczne w 2021 roku. Docelowo chcielibyśmy aby produkty SaaS reprezentowały znaczący odsetek naszych przychodów

 

Sebastian Kamis
Mamy za sobą trzeci kwartał. Czy Zarząd jest zadowolony z rezultatów osiągniętych w tym okresie?

 

Przemysław Marcol
Aktualnie możemy odnieść się do okresu pierwszych dwóch kwartałów. To z czego jesteśmy zadowoleni to, że mimo obniżonych o 12% r/r przychodów ze sprzedaży, zdecydowanie zmniejszyliśmy poziom skonsolidowanej straty netto (do -17 tys. zł) i jednocześnie osiągnęliśmy zysk netto podmiotu dominującego. Pierwsze półrocze 2020 r., pomimo trudnej sytuacji ogólnej związanej z COVID-19, było więc dla naszej Grupy dosyć udane. Widzimy rosnący potencjał Grupy, dlatego naszym planem jest wspieranie sprzedaży naszych klientów poprzez budowanie własnych technologii dla e-commerce, co w przyszłości miejmy nadzieję przełoży się na poprawę wyników.

 

Maciej N.
Czy odczuwacie w obszarach w których działacie jakąś szczególną presję płacową ze strony pracowników? Czy jesteście w stanie konkurować wynagrodzeniem z innymi podmiotami z branży?

 

Rafał Zakrzewski
Dynamika wzrostu popytu w segmencie wdrożeń e-commerce szczególnie przekłada się na presję płacową. Nasza pozycja strategiczna pozwala nam konkurować wielowymiarowo o pracowników nie tylko w zakresie płacy zasadniczej.

 

Fundamentalista
Co Pan sądzi o bieżącej wycenie rynkowej spółki?

 

Przemysław Marcol
Uważamy, że bieżąca wycena rynkowa nie oddaje realnej wartości naszej grupy i znacząco odbiega od jej potencjału.

 

Robert Dud
czy spółka ma zamiar dzielić się zyskiem z akcjonariuszami?

 

Przemysław Marcol
Przede wszystkim chcielibyśmy zwrócić uwagę, iż decyzja co do tego jak podzielić wypracowany zysk należy do Walnego Zgromadzenia. My jako zarząd możemy złożyć jedynie określoną rekomendację/wniosek co do tego na co uważamy, że zysk powinien zostać przeznaczony. Nasze rekomendacje będą oczywiście uzależnione od bieżącej sytuacji finansowej spółki, jak również będą związane z analizą dalszego rozwoju grupy, czy to organicznie czy poprzez akwizycje.

 

Jarosław Promyk
W jakich obszarach na dziś upatrujecie największych zagrożeń dla rozwoju grupy?

 

Rafał Zakrzewski
Zagrożenia dla rozwoju grupy można podzielić na kilka obszarów. Z jednej strony obserwujemy działania potentatów tj. Google oraz FB, których działania mogą zmienić naszą pozycję z drugiej zaś strony obserwujemy zmiany na rynku reklamowym który ewoluując wymaga od nas ciągłej pracy nad naszą ofertą. Ponadto pewnym ryzykiem są dynamiczne zmiany w otoczeniu prawnym. Nie są to elementy specyficzne dla nas a raczej dla całości szeroko pojętej branży digital

 

Grzegorz H.
Jak duże środki pozyskały dotychczas spółki z grupy w ramach dotacji unijnych? Czy spółki z grupy aplikują obecnie o kolejne dotacje unijne?

 

Rafał Zakrzewski
Jeśli chodzi o obecne projekty, w okresie 2019 - czerwiec 2020 otrzymaliśmy w ramach dotacji unijnej w spółce Sales Intelligence 946 tys. zł. Celem realizowanego projektu jest opracowanie i wdrożenie systemu polecania produktów dla użytkowników e-commerce, który będzie przewidywał przyszłe, oddalone w czasie potrzeby zakupowe. Komercjalizacja projektu zaplanowana jest na 2021 rok. Ponadto, w latach wcześniejszych realizowane były również inne projekty w ramach dotacji. Obecnie analizujemy inne dostępne opcje pod kątem możliwości uzyskania dofinansowania dla Grupy Kapitałowej.

 

Rafał M
Czy widzą już Państwo poprawę wyników w III qw?

 

Rafał Zakrzewski
Nie publikujemy prognoz, dlatego nie mogę wprost odnieść się do tego pytania. Mogę jedynie zapewnić, że dla zarządu spółki najważniejsza jest ciągła praca nad poprawą wyniku. Wprowadzone działania mające na celu optymalizację kosztów sprawdzają się, ale trudna sytuacja gospodarcza z pewnym opóźnieniem może przełożyć się również na dynamikę naszego wzrostu.

 

Kamil
Jak spółka zamierza finansować rozwój swojej działalności (w tym potencjalne akwizycje)? Czy rozważana jest emisja akcji w celu pozyskania kapitału?

 

Przemysław Marcol
Aktualnie sytuacja "gotówkowa" w grupie jest na przyzwoitym poziomie. Dodatkowo poszczególne spółki z grupy mają możliwość uruchomienia linii kredytowych, których potencjał na dzień dzisiejszy to łącznie ponad 7 mln złotych. W przypadku jeżeli na horyzoncie pojawiłaby się bardzo atrakcyjna możliwość akwizycji nie wykluczamy oczywiście wystąpienia z wnioskiem do Walnego Zgromadzenia celem dokonania emisji, nie mniej decyzja co do tego będzie należała do akcjonariuszy.

 

Muszka
Czy na gwałtownym wzroście popularności segmentu e-commerce, odczuwają Państwo obecnie gwałtowny skok zainteresowania produktami oferowanymi przez spółkę?

 

Rafał Zakrzewski
Wiele zależy od tego o którym segmencie biznesowym mówimy. Faktycznie ogromny wzrost zainteresowania jest widoczny w segmencie wdrożeń. Dla naszej grupy jest to istotne ponieważ pozwala nam na oferowanie całości ekosystemu w oparciu o szersze portfolio naszych produktów, które w połączeniu pozwalają naszym klientom poprawić wyniki sprzedaży

 

Limak
Czy rozważane jest np. wprowadzenie którejś ze spółek zależnych na NewConnect?

 

Przemysław Marcol
Na chwilę obecną jako Zarząd Grupy nie rozważaliśmy takich kroków.

 

Wojtek
Czy można się spodziewać, że publikacja wstępnych szacunków wyników po zakończeniu ostatniego kwartału? Czy publikacja szacunków będzie standardem w przyszłości?

 

Rafał Zakrzewski
Spółka Digitree Group od kilku lat co kwartał publikuje szacunki wyników, nie zamierzamy tego zmieniać.

 

Tadeusz Walczyński
Który segment działalności grupy generował w 1 półroczu 2020 najlepsze wyniki, a który był dla grupy największą „kulą u nogi”?

 

Rafał Zakrzewski
Najlepsze wyniki wygenerowaliśmy w segmencie wdrożeń e-commerce realizowanych przez FWC. Wszystkie dane na temat segmentów dostępne są w naszym sprawozdaniu skonsolidowanym w punkcie 12.

 

Robert Dud
czy będzie opublikowana strategia spólki na kolejne lata?

 

Przemysław Marcol
Nasza obecna strategia została ogłoszona na lata 2016-2019 z perspektywą do 2021. Nie zmienia to faktu, iż obecnie mocno analizujemy zmiany jakie zachodzą na rynku i niewykluczany możliwości jej ewolucji. Oczywiście jeżeli jakieś precyzyjne ustalenia w tym zakresie zostaną powzięte będziemy o tym informować rynek niezwłocznie.

 

Leszek
Czego dotyczy kwota 0,9 mln zł wykazana w sprawozdaniu za 1H 2020 w pozostałych przychodach operacyjnych?

 

Rafał Zakrzewski
527 tys. zł dotyczy dotacji unijnych, natomiast pozostała kwota to w dużej części przychody z tarczy podatkowej, tj. 319 tys. zł (zwolnienie z ZUS, dofinansowanie do wynagrodzeń).

 

Robert Dud
chętnie bym obejrzał/posłuchał cyklicznych webinarów na tematy około spółkowe, w ostatnim czasie widoczni są przedstawiciele FWC na webinarach, kilka razy JU i revhunter a może by tak cykliczne webinary na stronie grupy?

 

Rafał Zakrzewski
Panie Robercie, planujemy wzmocnienie tego elementu naszej komunikacji. Uważamy że jest to doskonały sposób informowania rynku o przewagach którymi dysponujemy.

 

tymko
Czy interesują się waszymi spółkami zależnymi np. fundusze typu venture? Czy otrzymujecie oferty na ich zakup?

 

Rafał Zakrzewski
Nie możemy oczywiście zdradzać szczegółów ale otrzymujemy tego rodzaju zapytania z dosyć dużą regularnością.

 

Limak
Jakie są plany inwestycyjne grupy w perspektywie najbliższych kilkunastu miesięcy?

 

Rafał Zakrzewski
W ciągu najbliższych 6 miesięcy planujemy wprowadzenie na rynek nowego produktu w segmencie SaaS - prace nad jego rozwojem są bardzo zaawansowane. Analizujemy również możliwości akwizycji, szczególnie w obszarze komplementarnym do segmentu e-commerce 360.

 

Rafał M
Kiedy zakładacie, "skok" wynikowy w spólce? Czy realne 2021, czy trzeba kilku lat na znaczną poprawę wyników?

 

Rafał Zakrzewski
Nie publikujemy prognoz, dlatego nie mogę odnieść się do tego pytania. Mogę dodać jedynie, że nasze działania skierowane są na ciągłą poprawę wyników.

 

Rafał Sobecki
Jakie macie plany na wykorzystanie blisko 5 mln zł gotówki widocznej w bilansie spółki na koniec pierwszego półrocza br.?

 

Przemysław Marcol
Oczywiście myślimy o ciągłym rozwoju, stąd też pewnie znaczna część tych środków zostanie przeznaczona na rozwój, być może na jakąś akwizycję, jeżeli takowa się pojawi na horyzoncie.

 

Krzysztof T.
Czy dostrzegacie zainteresowanie spółką ze strony funduszy inwestycyjnych, albo ze strony np. inwestorów branżowych?

 

Rafał Zakrzewski
Tak, cyklicznie otrzymujemy zapytania tego rodzaju, zarówno w zakresie całości grupy jak również jej części. Nie możemy jednak mówić o szczegółach tych rozmów.

 

iGOR
Czy rozważana jest przez Digitree możliwość rozwodnienia kapitału celem pozyskania środków na rozwój?

 

Przemysław Marcol
Wszystko jest uzależnione od sytuacji, w której jako grupa się znajdziemy. Jeżeli pojawi się możliwość przeprowadzenia konkretnej akwizycji, nie wykluczamy możliwości wystąpienia z takim wnioskiem do Walnego Zgromadzenia.

 

Robert Dud
Czy w grę wchodzą przejęcia spółek z działalnością bot/voice/livechat czat?

 

Rafał Zakrzewski
Analizujemy rynek w tym obszarze jako jeden z potencjalnych kierunków rozwoju.

 

Krzysztof Próchnicki
Czy macie patenty na którykolwiek ze swoich projektów, czy też są to w większości projekty dostępne już na rynku?

 

Rafał Zakrzewski
Niestety nie możemy opatentować oprogramowania, ponieważ tak stanowi nasze prawo. Odpowiadając na drugą część pytania, nasze rozwiązania tworzymy w oparciu o filozofię "klientocentryczności". Strategia ta pozwala na budowanie unikalnej wartości, właśnie dzięki produktom rozwijanym w ten sposób.

 

Olek Białoskórski
Co w Państwa ocenie będzie największym wyzwaniem w perspektywie końcówki bieżącego roku oraz przyszłego roku?

 

Przemysław Marcol
Biorąc pod uwagę obecną sytuację na rynku, w szczególności sytuację związaną z koronowirusem, możemy spodziewać się tego, że część podmiotów ograniczy wydatki reklamowe. Dodatkowo jesteśmy świadomi, iż rozpoczyna się okres w którym firmy nie będą miały już możliwości skorzystania z pomocy tarczy antykryzysowej i innych programów, które były dostępne w tym zakresie. Z drugiej strony widzimy potencjał do sprzedaży naszych usług, z uwagi na fakt iż znaczna część podmiotów przenosi się do świata cyfrowego. Największym wyzwaniem będzie odpowiednie wykorzystanie szans, które mogą się pojawić w naszej branży.

 

Robert Dud
jak się układa współpraca z głównym akcjonariuszem 21Invest?

 

Rafał Zakrzewski
Dzięki temu, iż fundusz dysponuje portfelem inwestycji w Polsce jest dla nas wsparciem w procesie planowania strategicznego oraz benchmarkingu. Nasz główny akcjonariusz jest aktywny w bieżącej działalności spółki

 

Rafał Zakrzewski
Bardzo dziękujemy za Państwa obecność i wszystkie pytania, nasz czas niestety już się skończył. Na pozostałe pytania odpowiemy Państwu w najbliższym czasie i dołączymy odpowiedzi pod tym linkiem. Zapraszamy, jak zwykle, do kontaktu z naszym działem relacji inwestorskich: relacjeinwestorskie@digitree.pl.

Pozostałe pytania

 

 

 

Robert Dud
czy FWC wdrażając, prowadząc nowy projekt jest zobligowane do wykorzystania narzędzi ze spółek córek grupy? czy ma wolną rękę do wyboru narzędzi zwiększających sprzedaż?

 

Zarząd Digitree Group
Fast White Cat chętnie korzysta z pozostałych rozwiązań jakie oferuje Grupa. Synergii i wspólnych działań jest w naszej Grupie wiele. Np. Fast White Cat razem ze spółką JU wspólnie koordynuje mniejsze wdrożenia na platformie PrestaShop. Ścisłą współpracę w zakresie kampanii mailingowych prowadzą również spółki INIS i Salelifter, a także INIS oraz JU:. Ponadto, Spółka JU oraz Digitree Group S.A. rozpoczęły współpracę w zakresie dosprzedaży usług będących w ofercie spółek z Grupy Kapitałowej. Wspólnie tworzymy również nowe produkty, a także wzajemnie korzystamy z tych już istniejących, np. system SARE czy Expectus. Wzajemne wsparcie spółek pozwala nam prężniej działać, co zauważalne było zwłaszcza w pierwszych miesiącach pandemii. Obecnie Grupa Kapitałowa pracuje nad kolejnymi krokami integracji w zakresie komplementarności usług oraz komunikacji czy modeli biznesowych. Powyższe utworzy jeszcze większą wartość dla klientów – w szczególności tych z segmentu e-commerce.

 

Robert Dud
W chwili obecnej z Revhuntera korzysta już ponad 100 podmiotów. Ile podmiotów obsługuje FWC?

 

Zarząd Digitree Group
Revhunter znacząco różni się od FWC, ponieważ nie posiada charakteru wdrożeniowego – to system SaaS. Obecnie Fast White Cat obsługuje 29 sklepów e-commerce. Są to zasadniczo duże wdrożenia, nierzadko klientów z zagranicy, w portfolio Fast White Cat znajdują się takie marki zagraniczne jak Jean Louis David, EZ Living Furniture, Telecom Slovenije, Galwani oraz inne firmy z siedzibą w Europie, a także polskie marki

 

Quiosque, Tołpa, goSport, Mazda, Cocodrillo. Spółka ma za sobą wiele sukcesów - odpowiedzialna jest np. za duże wdrożenie Magento 2 w Europie Środkowej – dla firmy 4F z w pełni automatycznym, skalowanym środowiskiem AWS Cloud oraz integracją z systemami ERP i PIM, a także dedykowaną integracją z Allegro.

 

Global investor
Jaka jest struktura sprzedaży grupy w podziale na rynek polski i zagranicę?

 

Zarząd Digitree Group
Przychody osiągnięte w 1 półroczu 2020 r. na rynku polskim stanowiły ok. 90% ogółu przychodów, a na zagranicznym 10%.

 

Rafał M
Wspomniany fundusz, główny udziałowiec, miał aktywnie wspierać w wejściu zagranicę. Jakie efekty? Jaka część przychodów pochodzi z zagranicy? Zarząd Digitree Group

 

Zarząd Digitree Group
Na chwilę obecną przychody osiągane z zagranicy stanowią 10% wszystkich skonsolidowanych przychodów. Staramy się jednak ciągle zwiększać te proporcje, wychodzimy z kolejnymi rozwiązaniami poza Polskę, to już nie tylko system SARE czy wdrożenia na Magento. Chcemy aby nowa wersja Revhuntera w modelu SaaS również była dostępna dla zagranicznych klientów.

 

Robert Dud
Ilu pracowników z FWC przypada do obsługi jednego sklepu? z tego co rozumiemi po wdrożeniu obsługa jest zadaniowa i zależy od celu klienta?

 

Zarząd Digitree Group
Średnio każdego klienta obsługuje ok. 2,5 pracownika Fast White Cat. Przepraszamy, ale nie możemy bardzo wgłębiać się w tematy dot. know-how naszych spółek-córek, jest to informacja wrażliwa. Wiemy, że konkurencja bacznie nam się przygląda.

 

Robert Dud
Ile obecnie sklepów obsługuje FWC?

 

Zarząd Digitree Group
Obecnie Fast White Cat obsługuje 29 e-commerców.

 

Rafał M

Jaka jest struktura eksportu i jakie perpektywy wyjścia w świat?

 

Zarząd Digitree Group
Zdecydowanie sprzedaż krajowa przeważa w strukturze przychodów naszej Grupy. Wprawdzie prowadzimy działania zagraniczne, np. wspomniana powyżej spółka Fast White Cat realizuje wiele takich wdrożeń, a system SARE dociera do kilkudziesięciu krajów świata, jednak w skali całej Grupy obecnie jest to 10% wszystkich przychodów. Tak jak wspomnieliśmy powyżej, mamy plan wyjścia na rynki zagraniczne z systemem Revhunter. Mamy nadzieję, że nie tylko polskie firmy docenią jego wartość i potencjał.

 

Beata
Jak duże jest obecnie zainteresowanie tworzonymi w ekspresowym tempie przez spółkę zależną sklepami internetowymi?

 

Zarząd Digitree Group
Zainteresowanie sklepami w 5 dni jest w naszej ocenie duże. Biznesy widzą potencjał jaki daje im obecność w online. Sklepy te cieszą się zainteresowaniem zwłaszcza takich firm, które nie mogą przenieść całości swojej działalności do sieci, a jedynie jej wycinek. Należą do nich np. salony fryzjerskie, sprzedające w ten sposób produkty do stylizacji czy pielęgnacji włosów.


Władysław Guzera
Który obszar działalności najbardziej ucierpiał, a który najbardziej zyskał na pandemii koronawirusa? Czy pandemia w średnim oraz dłuższym terminie przyniesie spółce więcej strat, czy korzyści?

 

Zarząd Digitree Group
Zdecydowanie najbardziej na pandemii ucierpiał segment agencyjny, związany zwłaszcza z prowadzeniem kampanii mailingowych. Część naszych klientów zastosowała ograniczenia w swoich działaniach marketingowych w związku z pandemią COVID-19, niektórzy zupełnie zaniechali dotychczas prowadzone działania reklamowe. Zmiany te najbardziej odczuwalne były w pierwszych miesiącach pandemii, jednak obecnie wszystko wraca do normy.

 

Maciej
Co z segmentem mailingowym w dłuższej perspektywie? Czy ten kanał powoli umiera czy raczej przewidujecie wzrosty?

 

Zarząd Digitree Group
Warto zaznaczyć, że obecnie e-mail jest jednym z głównych kanałów komunikacji wspierających sprzedaż, zwłaszcza ze względu na jego efektywność i możliwości personalizacji przekazów. Po wejściu w życie RODO rzeczywiście zauważalny był lekki przestój w kampaniach mailingowych - nasi klienci potrzebowali czasu, aby przyzwyczaić się do nowych przepisów, zapoznać się ze szczegółami RODO, a także zasięgnąć opinii specjalistów w tym zakresie. Obecnie segment operacyjny Grupy związany z działaniami z zakresu właśnie e-mail marketingu i marketing automation odnotowuje kilkuprocentowe wzrosty, mimo trudnej sytuacji związanej z pandemią. To dowodzi, że e-mail nie umiera a w miarę rozwoju technologii digitalowych rośnie w siłę. Ponadto, dzięki temu, że wykorzystujemy sztuczną inteligencję w procesie planowania kampanii mailingowych liczba wysyłanych maili zmniejsza się o ok 35% natomiast znacznie zwiększa się współczynnik konwersji, dochodząc do +244%. Te liczby mówią same za siebie.

 

Robert Dud
Na dzisiejszym czacie padło stwierdzenie, że SaaS bazujące na waszym know-how będą istotną częścią ofert i że chcecie budować własne technologie dla ecommerce możecie uchylić coś więcej z jakiego zakresu będą to produkty?

 

Zarząd Digitree Group
Niestety na chwilę obecną nie chcemy zdradzać nad jakimi projektami pracujemy, nasza konkurencja czuwa, a zależy nam na innowacyjności naszych rozwiązań. Jedyne co możemy powiedzieć to, że technologie te będą wspierały działania marketingowe e-commerce i będą stanowiły uzupełnienie dla naszej dotychczasowej oferty.

 

Robert Dud
Czy nowy projekt Sales Intelligence będzie w modelu SaaS?

 

Zarząd Digitree Group
Tak, będzie to rozwiązanie typu SaaS.

×Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies.