Chat with us, powered by LiveChat

Trwa oferta publiczna spółki Multimedia Polska S.A.

© manaemedia - Fotolia.com

Grupa Multimedia Polska jest jednym z trzech największych polskich operatorów sieci kablowych, świadczy na rzecz blisko 830 tys. klientów około 1,6 mln usług (RGU - Revenue Generating Unit - wskaźnik używany do porównywania potencjału przedsiębiorstw telekomunikacyjnych. Ogólne RGU firmy oznacza liczbę wszystkich sprzedanych usług.) telewizji, Internetu oraz telefonii.

 

- Zgodnie z przyjętą strategią, rozszerzamy dotychczasowy model biznesowy o nowe usługi. Tak, by spółka w krótkim czasie stała się integratorem wszystkich usług niezbędnych dla domu i biura – powiedział podczas ubiegłotygodniowej konferencji prasowej Prezes Zarządu Andrzej Rogowski.

 

W ostatnich miesiącach spółka uruchomiła pilotażowy projekt związany ze sprzedażą detaliczną energii elektrycznej oraz projekty związane z monitoringiem mieszkań i wprowadzeniem oferty usług ubezpieczeniowych. W styczniu Spółka weszła również na rynek z usługami wirtualnej sieci komórkowej. Spółka planuje również wciąż zwiększać swoja bazę klientów poprzez poszerzanie zasięgu sieci dostępowych.

 

Mówiąc o rynku operatorów kablowych w Polsce warto wspomnieć o trzech trendach, które u nas są na początkowym etapie rozwoju, a na rynkach zachodnioeuropejskich są już normą.

Pakietyzacja usług, czyli wzrost liczby abonentów korzystających z pakietów triple-play (telewizja, Internet, telefon). Obecnie w Grupie Multimedia Polska 16% abonentów korzysta z triple-play, podczas gdy u europejskich operatorów kablowych współczynnik ten jest nawet 3-4 razy wyższy.

 

Dane potwierdzają potencjał dosprzedaży nowych usług dotychczasowym abonentom spółki.

Konsolidacja rynku jest trendem dominującym na rynkach europejskich i niezbędnym na rozproszonym polskim rynku kablowym. W Polsce trzech największych graczy posiada niespełna 70% rynku, reszta jest w posiadaniu ponad 500 operatorów, podczas gdy rynki europejskie skupione są zwykle w rękach dwóch podmiotów. Podkreślić należy, że Multimedia Polska aktywnie uczestniczy w konsolidacji polskiego rynku telewizji kablowej. Przez 23 lata swojego istnienia spółka dokonała ponad 90 akwizycji, jej strategia zakłada przejmowanie kolejnych operatorów.

 

Łączenie platform to trend światowy na rynkach europejskich, gdzie jeden podmiot jest dostawcą wielu usług w tym m.in. telefonii komórkowej, telewizji, Internetu, telefonu.

W 2012 r. akcjonariusze spółki zdecydowali o przeznaczeniu 100% zysku netto spółki na dywidendę. Zarząd spółki planuje rekomendować aby również zysk za 2013 r. w wysokości 70,7 mln zł w całości trafił do akcjonariuszy. Dywidenda na akcję może więc wynieść ok. 0,77 zł, co przy cenie akcji 21 zł daje stopę dywidendy 3,7%.

 

Intencją spółki jest zwołanie walnego zgromadzenia po przeprowadzeniu oferty publicznej, tak aby prawo do dywidendy objęło również nowych akcjonariuszy, którzy kupią akcje w ofercie publicznej.” – mówi Andrzej Rogowski, Prezes Zarządu Multimedia Polska.

 

Spółka nie publikuje prognoz na następne kwartały, podaje jedynie wyniki finansowe za I kwartał 2014 r. (175,7 mln zł przychodów, 91,4 mln zł skorygowanego zysku EBITDA i 12,6 mln zł zysku netto).

 

Przypomnijmy, dlaczego zarząd zdecydował się wycofać spółkę z giełdy. Kryzys w 2011 r. spowodował znaczące obniżenie wyceny giełdowej spółki w porównaniu z innymi operatorami telewizji kablowej i akcjonariusze postanowili wycofać akcje z obrotu publicznego. W następnych latach spółka przeprowadziła szereg akwizycji umacniając swoją pozycję na rynku operatorów kablowych w Polsce. Ponadto dokonana została restrukturyzacja zadłużenia spółki. Po ustabilizowaniu sytuacji na GPW akcjonariusze i spółka zdecydowali się na ponowne upublicznienie spółki i powrót na GPW, dzięki czemu zapewniona zostanie większa elastyczność struktury finansowania oraz w perspektywie średnioterminowej - nowe możliwości pozyskiwania środków – co może mieć pozytywne przełożenie na działalność akwizycyjną spółki.

 

Najważniejsza informacja dla inwestorów – zapisy trwają do 28 maja 2014 r. (w ostatnim dniu do godz. 18.00). Możliwe są one w Punktach Obsługi Klienta: CDM Pekao, DM Pekao, DI Xelion. DM mBanku, BM Alior Banku, DM BOŚ i DM Raiffeisen Bank Polska. Cena maksymalna, po której inwestorzy indywidualni składają zapisy na akcje została ustalona na 21 zł.

 

Pierwsze notowanie akcji Multimedia Polska S.A. na GPW planowane jest na dzień 11 czerwca 2014 r.

 

Więcej: Wywiad z Prezesem Multimedia Polska S.A. Andrzejem Rogowskim

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie