Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies. Zamknij

Czym jest SII?

Dane sprzedażowe LPP i CCC za lipiec nie powalają na kolana

© BillionPhotos.com - Fotolia.com

Dwie flagowe spółki z polskiego rynku, odzieżowa LPP i obuwnicza CCC, podały wyniki sprzedażowe za lipiec. Spółki systematycznie zwiększają przychody jednak osiągana dynamika może budzić wątpliwości inwestorów.

 

LPP w lipcu bieżącego roku osiągnęło 442 mln zł przychodów ze sprzedaży, o około 6% więcej niż w lipcu 2014 roku. Większa sprzedaż ponownie była okupiona spadkiem marży brutto na sprzedaży, która w lipcu spadła o około 5 punktów procentowych, do 46%. Przypomnijmy, że spółka od początku roku notuje spadek marży, a największy spadek został odnotowany w maju, kiedy wyniósł 10 punktów procentowych, a marża wyniosła 52%. Negatywną tendencją w raportowanej co miesiąc sprzedaży jest także większa dynamika przyrostu powierzchni handlowej niż przychodów. Na koniec lipca powierzchnia handlowa spółki wyniosła około 776 tys. km2, a więc o 15% więcej wobec roku poprzedniego. Od początku roku przychody LPP wyniosły 2 736 mln zł (+7% rok do roku).

 


 


 

Sprzedaż CCC w lipcu wyniosła 161,3 mln zł i była wyższa o 11,9% wobec lipca 2014 roku. Od początku roku spółka osiągnęła 1,2 mld zł przychodów, czyli o 20,2% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Spółka nie podaje w miesięcznych raportach wzrostu powierzchni handlowej, należy jednak pamiętać, że CCC prowadzi intensywną ekspansję zagraniczną. Poniżej w materiale wideo Wiceprezes Zarządu CCC S.A., Piotr Nowjalis, w wywiadzie dla Inwestorzy.tv mówi między innymi o planach otworzenia około 500 nowych sklepów do 2017 roku.

 

Przypomnijmy, że w założeniach na 2015 rok CCC oszacowało wzrost przychodów o ponad 40%, co oznacza, że spółka liczy na 2,8 mld zł przychodów w 2015 roku. Jak dotąd największa dynamika sprzedaży w tym roku została osiągnięta w styczniu, kiedy wyniosła ponad 40%. W kolejnych miesiącach wahała się wokół 20%, za wyjątkiem marca kiedy spadła do 7,6%. Powrót do wzrostów przychodów na poziomie ze stycznia może nastąpić już we wrześniu, należy jednak mieć na uwadze, że będzie to zależało od pogody. Ta rok temu zaskoczyła wyjątkowo ciepłą jesienią i późną zimą, która na dobre przyszła dopiero w grudniu. Miało to swoje odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych CCC, które we wrześniu 2014 roku spadły o 14,4% rok do roku, natomiast w grudniu skokowo wzrosły o ponad 40% rok do roku. Tym samym spółka może korzystać z efektu niskiej bazy z poprzedniego roku, i o ile pogoda „dopisze” w tym roku odnotowane dynamiki sprzedaży mogą być znacznie większe.

 

 

Źródło: LPP, CCC

 

Zobacz również:

17.12.2018, Aktualności

Dom Maklerski mBanku dołącza do programu „Orlen w portfelu”

17.12.2018, Aktualności

Dom Maklerski mBanku dołącza do programu „Orlen w portfelu”

Do programu Orlen w Portfelu dołączył Dom Maklerski mBanku. Jest to drugi, po Domu Maklerskim PKO BP, polski broker, który nawiązał współpracę z PKN Orlen S.A. w zakresie współpracy przy promocji inwestowania długoterminowego wśród inwestorów indywidualnych.

Zobacz więcej

17.12.2018, Newsroom

Czat inwestorski GPW. Nowe indeksy, IPO i przyszłość NewConnect

17.12.2018, Newsroom

Czat inwestorski GPW. Nowe indeksy, IPO i przyszłość NewConnect

- Już 27 grudnia rozpoczynamy publikację trzech indeksów dywidend: WIG20dvp, mWIG40dvp oraz sWIG80dvp - mówił wiceszef GPW podczas rozmowy z inwestorami.

Zobacz więcej

Dane sprzedażowe LPP i CCC za lipiec nie powalają na kolana
Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie