Ta strona używa plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej na ten temat. Zamknij

Czym jest SII?

Dane sprzedażowe LPP i CCC za lipiec nie powalają na kolana

© BillionPhotos.com - Fotolia.com

Dwie flagowe spółki z polskiego rynku, odzieżowa LPP i obuwnicza CCC, podały wyniki sprzedażowe za lipiec. Spółki systematycznie zwiększają przychody jednak osiągana dynamika może budzić wątpliwości inwestorów.

 

LPP w lipcu bieżącego roku osiągnęło 442 mln zł przychodów ze sprzedaży, o około 6% więcej niż w lipcu 2014 roku. Większa sprzedaż ponownie była okupiona spadkiem marży brutto na sprzedaży, która w lipcu spadła o około 5 punktów procentowych, do 46%. Przypomnijmy, że spółka od początku roku notuje spadek marży, a największy spadek został odnotowany w maju, kiedy wyniósł 10 punktów procentowych, a marża wyniosła 52%. Negatywną tendencją w raportowanej co miesiąc sprzedaży jest także większa dynamika przyrostu powierzchni handlowej niż przychodów. Na koniec lipca powierzchnia handlowa spółki wyniosła około 776 tys. km2, a więc o 15% więcej wobec roku poprzedniego. Od początku roku przychody LPP wyniosły 2 736 mln zł (+7% rok do roku).

 


 


 

Sprzedaż CCC w lipcu wyniosła 161,3 mln zł i była wyższa o 11,9% wobec lipca 2014 roku. Od początku roku spółka osiągnęła 1,2 mld zł przychodów, czyli o 20,2% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Spółka nie podaje w miesięcznych raportach wzrostu powierzchni handlowej, należy jednak pamiętać, że CCC prowadzi intensywną ekspansję zagraniczną. Poniżej w materiale wideo Wiceprezes Zarządu CCC S.A., Piotr Nowjalis, w wywiadzie dla Inwestorzy.tv mówi między innymi o planach otworzenia około 500 nowych sklepów do 2017 roku.

 

Przypomnijmy, że w założeniach na 2015 rok CCC oszacowało wzrost przychodów o ponad 40%, co oznacza, że spółka liczy na 2,8 mld zł przychodów w 2015 roku. Jak dotąd największa dynamika sprzedaży w tym roku została osiągnięta w styczniu, kiedy wyniosła ponad 40%. W kolejnych miesiącach wahała się wokół 20%, za wyjątkiem marca kiedy spadła do 7,6%. Powrót do wzrostów przychodów na poziomie ze stycznia może nastąpić już we wrześniu, należy jednak mieć na uwadze, że będzie to zależało od pogody. Ta rok temu zaskoczyła wyjątkowo ciepłą jesienią i późną zimą, która na dobre przyszła dopiero w grudniu. Miało to swoje odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych CCC, które we wrześniu 2014 roku spadły o 14,4% rok do roku, natomiast w grudniu skokowo wzrosły o ponad 40% rok do roku. Tym samym spółka może korzystać z efektu niskiej bazy z poprzedniego roku, i o ile pogoda „dopisze” w tym roku odnotowane dynamiki sprzedaży mogą być znacznie większe.

 

 

Źródło: LPP, CCC

 

Zobacz również:

13.02.2018, Aktualności

SII Poleca: Świece japońskie i analiza wykresów cenowych – Steve Nison

13.02.2018, Aktualności

SII Poleca: Świece japońskie i analiza wykresów cenowych – Steve Nison

Biblia wykresów świecowych Steve'a Nisona 5 lutego 2018 powróciła na półki księgarni maklerska.pl! Odświeżona, zaktualizowana i w nowej oprawie graficznej, a co najważniejsze – w języku polskim.

Zobacz więcej

20.02.2018, Felietony

Polski rynek obligacji korporacyjnych potrzebuje dużych i znanych brandów

20.02.2018, Felietony

Polski rynek obligacji korporacyjnych potrzebuje dużych i znanych brandów

Inwestycje w obligacje nie powinny stanowić alternatywy dla akcji. Ci inwestorzy, którzy już są obecni na GPW, są wystarczająco doświadczeni, żeby poradzić sobie z prawidłowym wyborem spółek dywidendowych. A ci, którzy spekulują na akcjach lub na kontraktach terminowych już w ogóle nie są grupą docelową dla rynku obligacyjnego. Obligacje powinny być przede wszystkim pokazywane jako realna alternatywa do trzymania pieniędzy w banku na lokacie terminowej lub wręcz na rachunku ROR.

Zobacz więcej

Dane sprzedażowe LPP i CCC za lipiec nie powalają na kolana