Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies. Zamknij

Czym jest SII?

Nowa strategia ABC Daty

© dina777 - Fotolia.com

ABC Data opublikowała wczoraj strategię działalności na lata 2016-2018. W obszernej prezentacji i merytorycznej konferencji prasowej, spółka wskazała w jaki sposób zamierza osiągnąć pozycję gracza numer jeden w branży nowoczesnej dystrybucji IT w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

 

Główne założenia strategii to koncentracja na rozwoju podstawowej działalności poprzez silną orientację na klientów i producentów, a także ciągłe doskonalenie jakości świadczonych usług. Spółka zamierza rozwijać nowoczesne usługi e-commerce, budować kompetencje i usługi w ramach dystrybucji z wartością dodaną. Wzmocniona ma zostać współpraca z operatorami telekomunikacyjnymi. Oferta produktowa ma być nadal poszerzana przy nie powiększaniu kosztów stałych. Optymalizacji kosztowej ma sprzyjać wdrożenie nowego systemu ERP. Przedstawiciele spółki podkreślają przewagi konkurencyjne, na których opierają wizję rozwoju firmy. Są nimi: silna pozycja finansowa i stabilność, najlepsze w branży rozwiązania logistyczne, szeroka oferta produktowa, silna pozycja w regionie CEE oraz platforma online B2B obsługująca ponad 85% składanych zamówień.

 

„Mamy konsekwentną i klarowną wizję budowy wartości spółki. Będziemy ją realizować poprzez dalsze skoncentrowanie się na dynamicznym rozwoju organicznym na wszystkich rynkach, na których jesteśmy obecni. Naszym celem jest osiągnięcie do 2018 roku pozycji lidera w dystrybucji IT opartej na e-commerce w regionie i osiągnięcie do 10% udziału w rynku CEE. Zakładamy dalszą rozbudowę portfela dostawców i portfolio produktowego, poszerzenie asortymentu o nowe kategorie produktowe, poszerzanie bazy klientów oraz włączenie nowych kanałów sprzedaży. Będziemy też rozwijać opracowywanie i dostarczanie nowoczesnych usług i specjalistycznych rozwiązań logistycznych oraz sprzedażowych. Jako jeden z głównych atutów postrzegamy naszą silną obecność – jako jedynej polskiej firmy dystrybucyjnej IT – na 8 rynkach CEE. Pozwala to nam oraz naszym partnerom na na osiąganie efektów synergii wynikających z ekonomii skali, jak choćby korzystniejsza polityka cenowa czy tworzenie i rozwijanie wspólnych programów kanałowych. Producenci wiążąc się z nami zwiększają nie tylko nasze, ale też swój potencjał do ekspansji geograficznej” – powiedziała Ilona Weiss, Prezes ABC Data.

 

Na rynku polskim spółka zamierza osiągnąć 25% udziału do 2018 roku i zostać graczem numer jeden. Plany dotyczące pozostałych rynków zagranicznych zakładają przesunięcie się na czołowe pozycje w trzech największych rynkach regionu.

 

Prezes ABC Daty postawiła cel osiągnięcia kapitalizacji spółki na poziomie 1 miliarda złotych do 2018 roku. Obecnie wycena rynkowa spółki to około 420 mln zł. Przypomnijmy, że ABC Data w ostatnich dwóch latach wypłacała wysoką dywidendę pod względem wskaźnika stopy dywidendy (po około 10%). Spółka podtrzymuje nadal swoją politykę dywidendową. Na konferencji prasowej Prezes Weiss podkreślała dużą zdolność finansową spółki (w dużej mierze poprzez niską wartość długu netto) do dokonania znaczącej akwizycji. Zapowiedziała też, że trwają odpowiednie procesy w tym zakresie.

 

 

 

Kurs ABC Daty w ostatnich tygodniach konsolidował się oczekując dnia ustalenia praw do dywidendy. „Efekt” Grecji utworzył wczoraj lukę spadkową, której zamknięcie staje się obecnie celem numer jeden dla strony popytowej. Wsparciem dla kursu są poziomy 3,2 zł oraz 2,9 zł.

 

ABC Data - Analiza techniczna
Źródło: Stooq.pl

 

Źródło: ABC Data S.A.

Zobacz również:

24.09.2018, Aktualności

SII Poleca: VIII Konferencja Rada Nadzorcza, 4 października 2018 r.

24.09.2018, Aktualności

SII Poleca: VIII Konferencja Rada Nadzorcza, 4 października 2018 r.

Zapraszamy do udziału w 8. edycji Konferencji Rada Nadzorcza, która odbędzie się 4 października 2018 roku (czwartek) w Dąbrowie Górniczej. Tradycyjnie Konferencja w całości poświęcona będzie praktycznym aspektom sprawowania kontroli, nadzoru właścicielskiego i funkcjonowania rad nadzorczych.

Zobacz więcej

24.09.2018, Ze spółek

Dzień Inwestora Indywidualnego z Grupą Energa

24.09.2018, Ze spółek

Dzień Inwestora Indywidualnego z Grupą Energa

Grupa Energa wraz ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych pragną zaprosić na Dzień Inwestora Indywidualnego, który odbędzie się 11 października (czwartek) w Straszynie.

Zobacz więcej

Nowa strategia ABC Daty
Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie