Czym jest SII?

Czat inwestorski: Podsumowanie wyników Redan S.A. po I półroczu 2015 r.

 

Czat inwestorski

Temat czatu:

Podsumowanie wyników Redan S.A.

po I półroczu 2015 r.

10 września 
godzina 10:00

Redan S.A.

 

Na pytania inwestorów odpowiadał:

 

Bogusz Kruszyński

Bogusz Kruszyński - Wiceprezes Zarządu

Ukończył Uniwersytet Łódzki na wydziale Ekonomii i Zarządzenia w 2000 roku. Uzyskał certyfikat Executive MBA w Polsko-Amerykańskim Centrum Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego współpracującego z Uniwersytetem Maryland. Doświadczenie zawodowe  zdobywał pracując od 1994 r. w HSBC Securities Polska S.A. jako makler papierów wartościowych, a następnie kierownik Wydziału Ofert Publicznych. W 1998 r. pracował w BankuPrzemysłowym jako zastępca dyrektora Departamentu Rynków Finansowych oraz dyrektor Oddziału Centrum Korporacyjnego. W latach 2001-2003 był dyrektorem finansowym w BP REAL Nieruchomości. Bogusz Kruszyński jest związany z Redan S.A. od 2003 roku. Początkowo pełnił funkcję dyrektora finansowego, aby następnie objąć stanowisko Wiceprezesa, a od 2011 roku Prezesa Zarządu. Od czerwca 2012 roku ponownie jest Wiceprezesem Zarządu Redan S.A.

 

Informacja o spółce

 

Grupa Kapitałowa Redan to jedna z wiodących polskich firm zajmujących się projektowaniem oraz dystrybucją odzieży na terenie Europy Środkowo-Wschodniej. W portfolio Grupy Redan znajdują się znane marki modowe Top Secret, Troll oraz Drywash, a także sieć dyskontów odzieżowych TXM textilmarket.

Spółka zleca produkcję na zasadzie outsourcingu w ponad 100 fabrykach, zarówno w Polsce, jak i za granicą, w szczególności w Chinach, Indiach, Bangladeszu, Turcji, Hong-Kongu, Pakistanie. Dystrybucja prowadzona jest poprzez sklepy własne, sklepy franczyzowe oraz platformę e-commerce. Obecnie Grupa posiada około 680 sklepów w Polsce i za granicą (w Rosji, na Ukrainie, Słowacji i Czechach).
Firma powstała w 1995 r., a od 2003 r. jako Spółka Akcyjna notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

 


Zapis czatu inwestorskiego


 

 

Moderator: Zapraszamy do udziału w czacie inwestorskim z Grupą Kapitałową Redan, który odbędzie się 10 września (czwartek) o godz. 10:00. Na pytania inwestorów będzie odpowiadał Bogusz Kruszyński - Wiceprezes Zarządu Redan SA. Zapraszamy do zadawania pytań już dziś w opcji off-line.

Moderator: Witamy na czacie. Zapraszamy do zadawanie pytań.

 

Bogusz Kruszyński: Witam Państwa na dzisiejszym czacie.

 

lagerfeld: Kiedy debiut TXM na GPW ? Obiecał Pan 2015 rok, czy coś się zmieniło w przedstawionym harmonogramie ?

 

Bogusz Kruszyński: Właśnie kończymy prospekt emisyjny. Co do samego debiutu – zależy od tego kiedy KNF zatwierdzi prospekt.

 

zenon: Sieć dyskontowa najlepiej radzi sobie co widać po wynikach, a jaki jest pomysł Zarządu, żeby część modowa miała podobne przyrosty w sprzedaży ?

 

Bogusz Kruszyński: Wzrosty sprzedaży w części modowej są de facto większe niż w dyskontowej. W Polsce na sklepach porównywalnych mamy w IH’15 ponad 16% wzrost obrotów. Problemem w fashion jest spadek marży procentowej, co przy naszej strukturze kosztów – dominują prowizje franczyzowe zależne od wartości sprzedaży, negatywnie wpływa na wyniki. Pracujemy zarówno nad marżą – aby była wyższa, jak i nad prowizjami – aby nie rosły szybciej.

 

drops: Ile macie środków pieniężnych dostępnych na inwestycje, promowanie marek?

 

Bogusz Kruszyński: To pytanie wkracza w tajemnicę handlową. Jednak w tym roku wydatki na promowanie marek istotnie zwiększyliśmy. W TXM zrobiliśmy pierwszą kampanię telewizyjną. W części modowej właśnie rozpoczęliśmy dużą kampanię reklamową.

 

saldokredyt: Kiedy Adesso będzie wydzielone ze spółki i zadebiutuje na giełdzie? Planujecie emisję nowych akcji?

 

Bogusz Kruszyński: Teraz ta spółka nazywa się tak jak sieć, czyli TXM SA. Lada dzień złoży prospekt w KNF. Po jego zatwierdzeniu będzie emisja jej nowych akcji oraz debiut na GPW.

 

radek: Z czego wynika strata większa niż rok temu?

 

Bogusz Kruszyński: Głównie z niższej od zakładanej marży handlowej. Dotyczy to zarówno TXM – choć na mniejszą skalę, jak i części modowej. W IH nie sprzyjały nam ani warunki pogodowe, ani agresywna wyprzedaż nadwyżek towarów przez dominującego na rynku konkurenta.

 

moka: Panie Prezesie jestem mocno roszczarowana wynikami spółki, przychody do góry, ale bardzo słabe wyniki. Rozumiem, że wyniki II półrocza będą obciążone kosztami reklamy. Jakie są oczekiwanie względem realizowanej akcji promocyjnej ?

 

Bogusz Kruszyński: Kampania reklamowa Top Secret w Polsce, która własnie się rozpoczęła ma proste cele: (i) wzrost rozpoznawalności spontanicznej marki, (ii) pozyskanie nowych klientów, (iii) zachęcenie lojalnych klientów do częstszych zakupów

 

kenio: Co ze sklepami na wschodzie, jak mocno ciążą na wyniku Redana ?

 

Bogusz Kruszyński: w br. wyniki działalności na Ukrainie są zgodne z planami. Zarówno pod kątem sprzedaży jak i wyników. Nie dzieląc kosztów tworzenia kolekcji, na samej działalności na Ukrainie Grupa Redan zarobiła w IH br. Podobnie w Rosji, po b. dużym spadku sprzedaży w I kw. br w kolejnych miesiącach nastąpiło odbicie. Zrealizowaliśmy wyższą marżę procentową. Na tej działalności także zarabiamy (jw. nie dzieląc na poszczególne rynki kosztów tworzenia kolekcji).

 

uter: Szacunkowa wartość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży towarów zrealizowanych przez grupę Redan w sierpniu br. wyniosła 43 mln zł i była o 8% niższa niż rok wcześniej, z czego to wynika ?

 

Bogusz Kruszyński: Generalnie z b. ciepłego lata. Podobno było to najcieplejsze lato od ponad 100 lat. Towarowo w sierpniu byliśmy przygotowani już na początek jesieni.

 

rafi: Czy fundusze są zainteresowane udziałem w Adesso? Zamierzacie dalej sprzedawać udziały w spółce?

 

Bogusz Kruszyński: Redan nie zamierza sprzedawać akcji TXM SA (poprzednia nazwa Adesso). Co do zainteresowania funduszy - za wcześnie aby o tym rozmawiać. Jak prospekt będzie zatwierdzony przez KNF przyjdzie czas na rozmowy z inwestorami. Natomiast TXM jest b. dobrą spółką, rentowną i b. dobrymi perspektywami, dlatego spodziewam się dużego zainteresowania inwestorów.

 

akcjonariusz: O ile realnie wzrosła sprzedaż narastająco w sklepach odejmując przybywające m2 po otwarciu nowych sklepów ?

 

Bogusz Kruszyński: W sklepach Top Secret w Polsce w IH sprzedaż w sklepach porównywalnych wzrosła o 16%. W TXM – o prawie 5%.

 

Andrzej: Panie Prezesie, kilka pytań: 1. Czy można już (w sensie liczb) mówić o odbiorze kolekcji JZ, np. poprzez dynamikę sprzedaży w pierwszym tygodniu września? 2. Czy mimo wciąż wysokiego kursu dolara, pierwsze marże są na odpowiednim poziomie (w przeciwieństwie do kolekcji WL, jak rozumiem). 3. Dlaczego tak się opóźnia złożenie prospektu TXM (wcześniej mówił Pan o połowie roku), jaki jest obecnie realny termin złożenia prospektu. 4. Czy podczas IPO TXM zamierzacie sprzedawać akcje?

 

Bogusz Kruszyński: Ad. 1. Na sprzedaż wpływa nie tylko sama kolekcja. Do końca lipca kolekcja jesienna miała ponad 150% wyższą sprzedaż niż rok temu. W sierpniu generalnie sprzedaż nam spadła. Jednak nadal wartość sprzedaży kolekcji jesiennej r/r jest wyższa. Tak więc jestem przekonany, że kolekcja jest lepsza znacząco od poprzedniej. Poza liczbami potwierdzają to oceny sprzedawców i stylistów. Ad. 2. Pomimo wysokiego kursu usd marże startowe na kolekcji jesiennej są porównywalne z zeszłym rokiem. Dla wyników istotna jest marża zrealizowana – po przecenach i promocjach. Na razie nie robiliśmy żadnych przecen, a działania promocyjne – na minimalną skalę, mniejszą niż rok temu. Wiele jednak zależy od sytuacji na rynku – musimy do pewnego stopnia podążać za działaniami największych konkurentów. Ad. 3. Naszym celem było wykorzystanie w prospekcie TXM większości materiałów, które są zawarte w ostatnim prospekcie Redan. Nowi doradcy patrzyli jednak na to inaczej i dlatego ten prospekt został napisany od początku. To zajęło nieco więcej czasu, a trafiliśmy jeszcze na sezon urlopowy. Dlatego powinniśmy ten prospekt złożyć w najbliższych dniach do KNF. Ad. 4. Redan nie zamierza sprzedawać akcji TXM w ramach IPO ani później.

 

Andrzej: Co zrobicie jeśli okaże się, że działania w TS nie przyniosą skutków do końca roku (niskie marże, nieodpowiednia dynamika sprzedaży) - poszukacie kupca na TS? zlikwidujecie spółkę zależną? będziecie dalej inwestować?

 

Bogusz Kruszyński: To jest trudne pytanie. Decyzje w tym zakresie nie zostały podjęte. Wszystkie wymienione przez Pana warianty są możliwe. Wiele zależy od oceny przyczyn ewentualnych niepowodzeń. Decydujące znaczenie będą miały miesiące do końca roku. Zobaczymy, czy zmiany, które wprowadziliśmy przez ostatnie 1,5 roku przynoszą efekt w powiązaniu z dużą kampanią reklamową.

 

tri: Czy w części modowej też sprzedajecie przez internet?

 

Bogusz Kruszyński: W Top Secret ok. 15% sprzedaży jest realizowane poprzez Internet. Nasz sklep topsecret.pl należy do pierwszej piątki polskich sklepów odzieżowych.

 

MGte: Ile otwarć planuje spółka w II połowie 2015 roku?

 

Bogusz Kruszyński: W TXM otworzymy ok. 15 sklepów w Polsce oraz podobną liczbę zagranicą. W części modowej także otworzymy ok. 10-15 sklepów franczyzowych w Polsce.

 

inwestor 79: Co dotychczasowi akcjonariusze będą mieli z debiutu TXM na giełdzie bo oprócz rozwodnienia kapitału to nic innego mi nie przychodzi na myśl ,jako wlasciciele redan są też włascicielami TXM ,czy planujecie wprowadzadzić calość TXM na parkiet ?

 

Bogusz Kruszyński: Dzięki pozyskanym środkom z emisji akcji TXM będzie w stanie dużo szybciej się rozwijać. Tym samym jego wartość będzie rosnąć szybciej, niż gdybyśmy nie przeprowadzili tej emisji.

 

ggg: W jakich krajach dostępny jest obecnie sklep internetowy? Czy jest w planach wyjście na kolejne kraje zagraniczne?

 

Bogusz Kruszyński: Obecnie Top Secret jest dostępny w prowadzonych przez nas bezpośrednio sklepach internetowych w Polsce, na Ukrainie i w Rosji. Poza tym – za pośrednictwem naszych partnerów – w kilkunastu kolejnych krajach europejskich. W txm24.pl dziś sprzedajemy w Polsce, ale planujemy uruchomienie sprzedaży z własnego sklepu na początek w Czechach i na Słowacji.

 

lagerfeld: Najbardziej niepokojąca jest zyskowność spółki, póki co pod kreską, czy ten rok zamknięcie 6-7 mln zł zysku netto ?

 

Bogusz Kruszyński: Zgadzam się, że rentowność – realnie nie całości biznesu, a części modowej – jest niepokojąca. TXM zarobi w tym roku więcej niż w 2014. Co do Fashion - o wynikach rozstrzygną najbliższe miesiące.

 

radek: Czy spółka posiada program lojalnościowy dla stałych klientów?

 

Bogusz Kruszyński: W Top Secret mamy Collection Club z kilkuset tysiącami stałych klientów.

 

bartek76@wp.pl: W jaki sposób spółka zamierza panować nad kosztami, ograniczać je?

 

Bogusz Kruszyński: Na dzień dzisiejszy nie jest naszym podstawowym celem ograniczenie kosztów. TXM jest w okresie rozwoju działalności w nowych kanałach dystrybucji: w e-commerce (txm24.pl) oraz zagranicą. Dynamiczny rozwój da większy wzrost wartości niż minimalizacja kosztów. W części modowej także kluczem jest uzyskanie koniecznej marży, czyli pośrednio sprzedaży. Ograniczenie kosztów nie jest w tym segmencie dla nas dziś drogą, która może doprowadzić do sukcesu.

 

bartek76@wp.pl: Jakiej wysokości marże są uzyskiwane w sklepie internetowym?

 

Bogusz Kruszyński: W sklepie internetowym obowiązują te same ceny co w sklepach stacjonarnych. Zatem – na tych samych towarach – marże są takie same. Struktura sprzedaży w e-commerce jest inna. Klienci mają dostępne także kody z poprzednich sezonów. To powoduje, że wynikowa marża jest niższa niż w sklepach tradycyjnych.

 

Cedrik: Jak obecnie prezentuje się zadłużenie spółki?

 

Bogusz Kruszyński: Zobowiązania finansowe wynoszą ok. 48 mln zł. z tego 30 mln – krótkoterminowe i 18 mln – długoterminowe. To nie są duże kwoty biorąc pod uwagę skalę naszej działalności.

 

Cedrik: W co zostaną zainwestowane środki z upublicznienia TXM?

 

Bogusz Kruszyński: Na to pytanie będziemy mogli szczegółowo odpowiedzieć, gdy prospekt TXM zostanie zatwierdzony przez KNF. Natomiast generalnie – oczywiście na rozwój skali działalności.

 

Ksawery: W jakim tempie wzrośnie powierzchnia handlowa w tym roku w poszczególnych segmentach?

 

Bogusz Kruszyński: W TXM powierzchnia sklepów na koniec sierpnia zwiększyła się o 10% r/r do ponad 70 tys. mkw. W Polsce w części modowej powierzchnia wzrosła o 12% r/r, zaś zagranicą – zmniejszyła się o 23%. Łącznie była o 5% wyższa.

 

Andrzej: Jak mają się wyniki spółki (TS oraz TXM) w porównaniu do założeń / budżetu po pierwszym półroczu?

 

Bogusz Kruszyński: W TXM jesteśmy b. blisko planu. Zrealizowaliśmy minimalnie niższą marżę handlową od zakładanej. W części modowej jesteśmy na poziomie sprzedaży niewiele poniżej planu po IH. Wynik – ze względu na niższą marżę – jest istotnie słabszy od planowanego.

 

matrix: Ile wynosi sprzedaż spółki na metr kwadratowy? Jak zmieniała się ona na przestrzeni ostatnich lat?

 

Bogusz Kruszyński: W sklepach Top Secret w Polsce sprzedaż na mkw w IH wyniosła 460 zł. to jest o 16% więcej niż w 2014 r. W sklepach TXM w Polsce sprzedaż na mkw w IH wyniosła 367 zł, to jest o 5% więcej r/r

 

terra: Czy spółka prowadzi rozmowy dotyczące sprzedaży TOP Secret?

 

Bogusz Kruszyński: Nie.

 

inwestor 79: nie odpowiedział pan na pytanie ,czy na parkiecie zadebiutuje 100% wartości TXM, jak pokazuje kurs akcji redan i wyniki to jak na razie spółka ledwo co w zeszlym roku na + wyszła ,czy w 2h 2015 pokryjecie w całosci stratę z 1H 2015 ?

 

Bogusz Kruszyński: Do obrotu publicznego nie będą wprowadzone wszystkie akcje TXM. Większość pakietu akcji Redan nie będzie wprowadzona do obrotu. W 2014 r. Grupa Redan wypracowała prawie 10 mln zysku netto. To nie jest bardzo dużo, ale na pewno przekroczyliśmy istotnie „0”. O wyniku części modowej w 2015 r. zadecydują najbliższe miesiące – to będzie determinowało ostateczny wynik tego roku. TXM na pewno uzyska lepsze wyniki niż w 2014 r. natomiast zmniejszył się udział Redan w kapitale tej spółki.

 

KrystynaM: Kiedy możemy się realnie spodziewać wprowadzenia TXM na giełdę?

 

Bogusz Kruszyński: Prospekt TXM zostanie złożony do KNF w najbliższych dniach. Nie potrafię ocenić ile czasu zajmie KNF jego zatwierdzenie. Będzie to pewnie między 2 a 4 miesiące. W ciągu kolejnego miesiąca – jeżeli nie będzie to grudzień – przeprowadzimy emisję, a potem będzie debiut.

 

pepa: Jakie działania naprawcze zamierza zarząd wprowadzić w segmencie modowym?

 

Bogusz Kruszyński: Zmiany w części modowej są wprowadzane od 1,5 rok. Redefiniowaliśmy grupę docelową klientów Top Secret, zmieniliśmy założenia kolekcji, aby była skierowana do tej grupy, pozyskaliśmy w połowie 2014 r. wiele nowych osób do działu tworzenia kolekcji, w tym dyrektora i głównych projektantów – wszystkie te osoby mają doświadczenie w innych markach modowych. Stworzyliśmy lepszą kolekcję. Częściowo efekty było widać w IH we wzrostach sprzedaży (+16% na sklepach porównywalnych). Teraz od września zaczęliśmy dużą kampanię reklamową marki Top Secret, aby zwiększyć jej rozpoznawalność oraz pozyskać nowych klientów. Proces zmian jest poważnie zaawansowany. Nadal widzimy pewne obszary, które mogliśmy wewnątrz firmy zrobić lepiej. Nie mieliśmy także – jak do tej pory – szczęścia do warunków otoczenia (pogoda, agresywne działania wyprzedażowe konkurencji). Jesteśmy jednak na dobrej drodze.

 

kredytinc: W jakim tempie urosły przychody a w jakim powierzchnia handlowa?

 

Bogusz Kruszyński: W ujęciu narastającym po sierpniu sprzedaż Grupy Kapitałowej Redan wyniosła 339 mln zł i była wyższa o 10% w porównaniu do sprzedaży osiągniętej w tożsamym okresie roku poprzedniego. Powierzchnia całej sieci sprzedaży Grupy Redan na koniec sierpnia wyniosła 112,3 tys. m2, co oznacza wzrost o 8% w odniesieniu do sierpnia 2014.

 

Martines: Czy realne jest osiągnięcie 3,5zł /akcję jeszcze w tym roku?

 

Bogusz Kruszyński: To jest pytanie do inwestorów, a nie do mnie.

 

Andrzej: Proszę nas uspokoić - czy kampania reklamowa to koszt niskich pojedynczych milionów czy istotnie więcej? I czy kampania ogólnopolska ma sens gdy sieć TS ma tak duże \"dziury\" (np. bardzo mało salonów w Krakowie, w Warszawie tylko cztery w słabych likalizacjach)?

 

Bogusz Kruszyński: Koszty kampanii okrywa tajemnica handlowa, ale proszę być spokojnym. Sieć Top Secret ma w Polsce ok. 180 sklepów. To nie jest mało. O całej sprzedaży nie decyduje wbrew pozorom tylko Arkadia, Złote Tarasy i Mokotów. Poza tym mamy jeden z największych odzieżowych sklepów internetowych w Polsce topsecret.pl. W naszym przekonaniu kampania jest uzasadniona, konieczna i dopasowana do skali naszej działalności.

 

Ewa76: Czy jest Pan zadowolony z lipca i sierpnia pod względem wyników finansowych?

 

Bogusz Kruszyński: Nie. obroty zrealizowane szczególnie w sierpniu, są istotnie poniżej naszych oczekiwań.

 

Andrzej: Czy wciąż jest szansa na break even TS w tym roku?

 

Bogusz Kruszyński: O wyniku części modowej rozstrzygną miesiące wrzesień-grudzień. W tym okresie jest możliwe nadrobienie straty z początku roku, choć potrzebujemy do tego sprzyjających warunków otoczenia.

 

sam: Jak oceniacie efekty dotychczasowej promocji i marketingu?

 

Bogusz Kruszyński: Kampania telewizyjna TXM z przełomu kwietnia/maja przyniosła oczekiwane wzrosty odwiedzin klientów w sklepach, w tym szczególnie w sklepie on-line. Efektywność działań promocyjnych w części modowej analizujemy na bieżąco i eliminujemy z nich wszystkie akcje nie przynoszące oczekiwanych rezultatów.

 

ArturInvest: Jak zapatruje się Pan na cały 2015 rok po wynikach za I półrocze?

 

Bogusz Kruszyński: Na dziś trzeba na wyniki patrzeć już także znając obroty lipca i sierpnia, a te nie były dobre. O wyniku całego roku zadecydują najbliższe miesiące w części modowej w Polsce. W TXM zrealizujemy lepsze wyniki niż w 2014 r.

 

hans: Jakie wyniki zanotował sklep internetowy?

 

Bogusz Kruszyński: topsecret.pl zwiększył obroty o 13%. txm24.pl uruchomiliśmy w maju 2014 r. więc wzrosty są w procentach gigantyczne. Generalnie jesteśmy zadowoleni z rozwoju działalności e-commerce.

 

rafi: Ile spółka przeznaczyła już na marketing i reklamę? Jak się ma ta kwota do wydatków w poprzednich okresach/latach?

 

Bogusz Kruszyński: Kwoty wydatków ma reklamę są objęte tajemnicą handlową. W 2015 r. już wydaliśmy więcej na reklamę niż w 2014 r. Realizowana właśnie kampania reklamowa Top Secret spowoduje dalszy wzrost tych kosztów – gdyż w poprzednich latach nie było działań promocyjnych na taką skalę.

 

Ryszard: Spółka informowała, że wykorzystuje instrumenty zabezpieczające przed zmianą kursu. Jakie efekty dały one w I półroczu? Jaki wynik został odnotowany na instrumentach zabezpieczających?

 

Bogusz Kruszyński: Aktywne zarządzanie pozycją walutową wdrożyliśmy od marca br. w styczniu-lutym ponieśliśmy straty z tytułu różnic kursowych. W II kw zarobiliśmy na zmianach kursów walut 0,2 mln zł. to już razem z wynikiem na operacjach zabezpieczających.

 

inwest: Witam, czy fundusz Concordia objął drugi pakiet udziałów w Adesso? Jak wygląda akcjonariat spółki?

 

Bogusz Kruszyński: Tak, fundusz Concordia (wraz z wskazanymi przez niego podmiotami) wykorzystał opcję i kupił drugi pakiet akcji TXM (poprzednia nazwa Adesso). Obecnie Redan ma 64,1% akcji i głosów. Pozostałe 35,9% należy do Funduszu.

 

redfan: Czy Pana zdaniem w IV kwartale ponownie widoczna będzie silna konkurencja cenowa?

 

Bogusz Kruszyński: Na chwilę obecną nadal widzimy b. agresywne działania promocyjne konkurencji. Liczymy na to, że w IV kwartale ich intensywność się nieco zmniejszy.

 

HUNGRY: Czy wy macie jakiegoś Animatora na GPW- bo obroty na waszych (naszych) akcjach jest tragiczny?

 

Bogusz Kruszyński: Nie, nie korzystamy z animatora. Realnie – w mojej ocenie – poza minimalnym obowiązkowym pakietem – nie zapewnia on skutecznie płynności.

 

inwest: Czy zważywszy na otoczenie jest Pan zadowolony z osiągniętych wyników?

 

Bogusz Kruszyński: Rynek od początku tego roku był trudny. Jednak pomimo tego widzę obszary, w których mogliśmy być lepsi. Dlatego nie jestem usatysfakcjonowany z uzyskanych dotychczas wyników.

 

hossa: Kiedy Pana zdaniem można liczyć na dodatnie wyniki części modowej?

 

Bogusz Kruszyński: Liczę, że w okresie wrzesień-grudzień odrobimy straty z początku tego roku. Choć na pewno nie będzie to łatwe. Zależy to od tego, czy nasze założenia dotyczące skuteczności kampanii reklamowej się sprawdzą oraz jakie będzie otoczenie rynkowe, a na razie nadal nie jest sprzyjające, choć w tym tygodniu pogoda się poprawiła.

 

matrix: Gdzie widzi Pan spółkę za 5-10 lat?

 

Bogusz Kruszyński: Przyszłość TXM jest jasna. Będzie to jeden z dominujących graczy w segmencie dyskontowym co najmniej w Centralnej Europie z silną sprzedażą e-commerce. W Fashion wiele zależy od najbliższych kilku, kilkunastu miesięcy. Jeżeli w tym biznesie osiągniemy stabilną rentowność w Polsce będziemy go stopniowo rozwijać także w naszym regionie. Natomiast dziś nie ma realnie podstaw oczekiwać, że zajmie istotną – mierzoną wysokimi udziałami w rynku – pozycję. Raczej będzie to wyróżniająca się marka b. dobrze zaspokajająca potrzeby swoich klientów, generująca dla akcjonariuszy rozsądną stopę zwrotu.

 

gru: Czy obecny rok zakończy się zyskiem netto grupy?

 

Bogusz Kruszyński: O wyniku całego 2015 r. rozstrzygną najbliższe miesiące w części modowej. W TXM na pewno będziemy mieć lepszy wynik niż rok temu, jednak udział Redan w kapitale TXM się zmniejszył.

 

Moderator: Dziękujemy za udział w czacie i wszystkie zadane pytania

 

Bogusz Kruszyński: Dziękuję Państwu za udział w dzisiejszym czacie. Zapraszam na kolejny po wynikach za III kw.

 

 

Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie

 

×Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies.