Koniec spekulacji – nowym globalnym ambasadorem XTB został Zlatan Ibrahimović. Start kampanii marketingowej z udziałem gwiazdy futbolu zbiega się odświeżeniem logo XTB. Kolejne nowości w XTB mają pojawić się już niebawem.
O tym, że już niebawem poznamy nowego ambasadora XTB, spółka poinformowała w raporcie podsumowującym pierwsze półrocze. Broker nie podał wówczas nazwiska, lecz zapowiedział jedynie, że postawi „na współpracę z uznanym sportowcem światowej klasy, którego profile w mediach społecznościowych obserwuje ponad 120 milionów ludzi z całego świata”.
W mediach społecznościowych rozpoczęły się więc spekulacje, które zakończył spot reklamowy XTB wyemitowany 22 września w bloku reklamowym po programie informacyjnym 19:30 w TVP 1. Był to specjalny blok reklamowy, z którego cały dochód przeznaczony zostanie dla powodzian. Spot XTB pojawiłsię obok materiałów reklamowych czołowych marek, takich jak m.in. Orlen, Wedel, Google, Ikea, Coca-Cola, Play, Lotto, Pepco czy PZU.
REKLAMA XTB ZLATAN $XTB.WA
— Mariusz Hojda (@k0g00t) September 22, 2024
Zgrałem specjalnie dla WAS, doceńcie
obejrzałem 5 bloków reklamowych 🤣 https://t.co/yemFIVklDr pic.twitter.com/7gH5t2Z2Tp
– Zlatan Ibrahimović to postać, której nie trzeba przedstawiać. Powszechnie uznawany za jednego z najbardziej rozpoznawalnych sportowców na świecie, przez lata zachwycał swoją skutecznością oraz finezją na piłkarskich boiskach. W trakcie swojej zawodowej kariery zdobył ponad 570 goli i sięgnął po 12 tytułów mistrzowskich w czterech różnych krajach. Jednak Zlatan to więcej niż tylko piłkarz - to także niezwykła osobowość, która przyniosła mu sukcesy na polu mediów społecznościowych, biznesu oraz inwestycji – informuje XTB w komunikacie prasowym na temat nowego ambasadora.
Zlatan Ibrahimović urodził się w 1981 r. w Malmo, w rodzinie bośniackich emigrantów. W seniorskiej piłce zadebiutował w 1999 r. i w trakcie długiej kariery reprezentował także barwy Ajaxu Amsterdam, Juventusu Turyn, Interu Mediolan, FC Barcelony, AC Milan, PSG, Manchesteru United i ponownie AC Milan. Karierę zakończył 4 czerwca 2023 r. W reprezentacji Szwecji rozegrał 122 mecze i strzelił 62 gole, co czyni go najlepszym strzelcem w historii szwedzkiej drużyny narodowej.
– Charyzma, dyscyplina i energia Zlatana doskonale pasują do XTB. Za sprawą swojej ciężkiej pracy i poświęcenia, Zlatan stał się jednym z najlepszych graczy na świecie – powiedział Omar Arnaout, prezes zarządu XTB. – To podobna podróż, jaką przeszliśmy w XTB przez ostatnie 20 lat. Jesteśmy naprawdę podekscytowani tym partnerstwem i jesteśmy pewni, że pomoże nam wynieść naszą markę na inny poziom – dodał Arnaout.
Jak dodaje polski broker, XTB jest pierwszą polską marką, z którą zdecydował się współpracować Zlatan Ibrahimović. Piłkarz będzie twarzą jesiennej kampanii marketingowej XTB, promując różnorodne produkty inwestycyjne dostępne na platformie online oraz w aplikacji mobilnej.
Zlatan będzie również promował nowe hasło „Tu pracują Twoje pieniądze” (ang. „Where your money works”). Działania promocyjne XTB, które obejmą kanały online i offline (w tym tradycyjną telewizję – na początek w Polsce, Portugalii, Czechach, Słowacji i Rumunii) mają być prowadzone jednocześnie na 14 rynkach. XTB zapowiada, że będzie to największa kampania marketingowa w historii spółki. Za koncepcję spotów z udziałem Zlatana Ibrahimovicia odpowiada agencja kreatywna McCann, a za produkcję dom produkcyjny Dobro.
Nowe szaty XTB
Wraz ze startem kampanii marketingowej ze Zlatanem, XTB zaprezentowało nową, odświeżoną identyfikację wizualną. Nowe logo i specjalny font XTB Sans pojawią się we wszystkich materiałach spółki. Za zmiany w brandingu firmy odpowiedzialna jest polska firma doradcza Flying Bisons.
– 20-lecie to doskonała okazja, aby pokazać światu, jak XTB ewoluowało przez lata. Jesteśmy polskim fintechem, który udowadnia, że w naszym kraju można tworzyć technologie o globalnym zasięgu. Nowa identyfikacja wizualna w pełni oddaje nowoczesny charakter naszej firmy – komentuje Szymon Szymański, chief growth officer w XTB.
Inwestorzy czekają na znacznie więcej nowości od XTB, obejmujących przede wszystkim nowe produkty. Na drugą połowę roku zapowiedziano rozbudowanie oferty dla długoterminowych inwestorów.
– Możliwość założenia IKE w XTB pojawi się w ciągu najbliższych tygodni. Wówczas szerzej opowiemy o tym produkcie i jego możliwościach. Zgodnie z zasadą "mobile first", w tym roku kalendarzowym IKE będzie dostępne wyłącznie poprzez aplikację mobilną XTB. Oczywiście, z czasem IKE pojawi się również na platformie dostępnej na komputerach osobistych, podobnie jak inne, dodatkowe funkcjonalności – informuje biuro prasowe XTB.
Jak dowiedzieliśmy się w XTB, na wprowadzenie IKZE inwestorzy będą musieli nieco poczekać. Nie ma gwarancji, że nastąpi to przed końcem roku, co w kontekście IKE/IKZE jest istotne ze względu na roczne limity wpłat.
– Pamiętamy oczywiście także o IKZE, które zyskuje na popularności, zwłaszcza w ostatnim kwartale roku kalendarzowego. Nasz Dział Technologii i Produktu intensywnie pracuje nad tym, aby IKZE pojawiło się w naszej ofercie jak najszybciej, natomiast może to nastąpić z początkiem nowego roku – informuje XTB.
🟢 IKE czy IKZE – co bardziej się opłaca? Poznaj różnice i zdecyduj, co wybrać
Kolejną nowością XTB na 2024 r. ma być wirtualny portfel z kartą wielowalutową, który ma pomóc przekształcić XTB w platformę do zarządzania pieniędzmi, a nie tylko do ich inwestowania.
Nie tylko Zlatan, nie tylko XTB
Ibrahimović to kolejny sportowiec w marketingowym portfelu XTB. W 2024 r. w kampaniach reklamowych brokera występowali Conor McGregor oraz Iker Casillas (współpraca ambasadorska z hiszpańskim bramkarzem zakończyła się 30 czerwca 2024 r.). Z XTB związani byli także m.in., zawodnicy MMA Joanna Jędrzejczyk i Jiri Prochazka czy piłkarz Grzegorz Krychowiak i trener Jose Mourinho.
Zlatan to także nie jedyna gwiazda światowego formatu, która w 2024 r. została twarzą spółki z GPW. W sierpniu CCC uruchomiła kampanię, w której udział wziął Shaquille O’Neal. Legendarny koszykarz odwiedził Polskę, udzielił wywiadów i spotkał się z kibicami koszykówki. Czy czekają nas podobne wydarzenia z udziałem Zlatana? W tym momencie nie wiadomo.
– Zlatan Ibrahimović, w przerwie pomiędzy sezonami, był już obecny w Polsce podczas specjalnej sesji zdjęciowej oraz nagrywania materiałów promocyjnych dla XTB. Ze względu na napięty kalendarz naszej nowej gwiazdy, w najbliższym czasie nie ma planów kolejnej jego wizyty w Polsce. Jednakże nasza umowa jest długoterminowa, więc nie wykluczamy takiej możliwości w przyszłości – informuje biuro prasowe XTB.
🟢 Członkowie SII mogą liczyć na specjalne warunki inwestowania w XTB:
- 0% prowizji do zwiększonego obrotu 120 tys. EUR/miesiąc (dla wszystkich)
- jedna z trzech książek o inwestowaniu (dla nowych rachunków)
Więcej informacji w sekcji Zniżki, gdzie znajdziesz także specjalne oferty dla innych biur maklerskich oraz szereg innych zniżek dla członków SII.