Chat with us, powered by LiveChat

XTB odkrywa karty: Zlatan Ibrahimović i nowe logo. IKE już niebawem, IKZE później

Skomentuj artykuł
XTB

Koniec spekulacji – nowym globalnym ambasadorem XTB został Zlatan Ibrahimović. Start kampanii marketingowej z udziałem gwiazdy futbolu zbiega się odświeżeniem logo XTB. Kolejne nowości w XTB mają pojawić się już niebawem.

 

O tym, że już niebawem poznamy nowego ambasadora XTB, spółka poinformowała w raporcie podsumowującym pierwsze półrocze. Broker nie podał wówczas nazwiska, lecz zapowiedział jedynie, że postawi „na współpracę z uznanym sportowcem światowej klasy, którego profile w mediach społecznościowych obserwuje ponad 120 milionów ludzi z całego świata”.

 

W mediach społecznościowych rozpoczęły się więc spekulacje, które zakończył spot reklamowy XTB wyemitowany 22 września w bloku reklamowym po programie informacyjnym 19:30 w TVP 1. Był to specjalny blok reklamowy, z którego cały dochód przeznaczony zostanie dla powodzian. Spot XTB pojawiłsię obok materiałów reklamowych czołowych marek, takich jak m.in. Orlen, Wedel, Google, Ikea, Coca-Cola, Play, Lotto, Pepco czy PZU.

Zlatan Ibrahimović to postać, której nie trzeba przedstawiać. Powszechnie uznawany za jednego z najbardziej rozpoznawalnych sportowców na świecie, przez lata zachwycał swoją skutecznością oraz finezją na piłkarskich boiskach. W trakcie swojej zawodowej kariery zdobył ponad 570 goli i sięgnął po 12 tytułów mistrzowskich w czterech różnych krajach. Jednak Zlatan to więcej niż tylko piłkarz - to także niezwykła osobowość, która przyniosła mu sukcesy na polu mediów społecznościowych, biznesu oraz inwestycji – informuje XTB w komunikacie prasowym na temat nowego ambasadora.

 

Zlatan Ibrahimović urodził się w 1981 r. w Malmo, w rodzinie bośniackich emigrantów. W seniorskiej piłce zadebiutował w 1999 r. i w trakcie długiej kariery reprezentował także barwy Ajaxu Amsterdam, Juventusu Turyn, Interu Mediolan, FC Barcelony, AC Milan, PSG, Manchesteru United i ponownie AC Milan. Karierę zakończył 4 czerwca 2023 r. W reprezentacji Szwecji rozegrał 122 mecze i strzelił 62 gole, co czyni go najlepszym strzelcem w historii szwedzkiej drużyny narodowej.

 

– Charyzma, dyscyplina i energia Zlatana doskonale pasują do XTB. Za sprawą swojej ciężkiej pracy i poświęcenia, Zlatan stał się jednym z najlepszych graczy na świecie – powiedział Omar Arnaout, prezes zarządu XTB. – To podobna podróż, jaką przeszliśmy w XTB przez ostatnie 20 lat. Jesteśmy naprawdę podekscytowani tym partnerstwem i jesteśmy pewni, że pomoże nam wynieść naszą markę na inny poziom – dodał Arnaout.

 

 

Jak dodaje polski broker, XTB jest pierwszą polską marką, z którą zdecydował się współpracować Zlatan Ibrahimović. Piłkarz będzie twarzą jesiennej kampanii marketingowej XTB, promując różnorodne produkty inwestycyjne dostępne na platformie online oraz w aplikacji mobilnej.

 

Zlatan będzie również promował nowe hasło „Tu pracują Twoje pieniądze” (ang. „Where your money works”). Działania promocyjne XTB, które obejmą kanały online i offline (w tym tradycyjną telewizję – na początek w Polsce, Portugalii, Czechach, Słowacji i Rumunii) mają być prowadzone jednocześnie na 14 rynkach. XTB zapowiada, że będzie to największa kampania marketingowa w historii spółki. Za koncepcję spotów z udziałem Zlatana Ibrahimovicia odpowiada agencja kreatywna McCann, a za produkcję dom produkcyjny Dobro.

Nowe szaty XTB

Wraz ze startem kampanii marketingowej ze Zlatanem, XTB zaprezentowało nową, odświeżoną identyfikację wizualną. Nowe logo i specjalny font XTB Sans pojawią się we wszystkich materiałach spółki. Za zmiany w brandingu firmy odpowiedzialna jest polska firma doradcza Flying Bisons.

 

 

– 20-lecie to doskonała okazja, aby pokazać światu, jak XTB ewoluowało przez lata. Jesteśmy polskim fintechem, który udowadnia, że w naszym kraju można tworzyć technologie o globalnym zasięgu. Nowa identyfikacja wizualna w pełni oddaje nowoczesny charakter naszej firmy – komentuje Szymon Szymański, chief growth officer w XTB.

 

Inwestorzy czekają na znacznie więcej nowości od XTB, obejmujących przede wszystkim nowe produkty. Na drugą połowę roku zapowiedziano rozbudowanie oferty dla długoterminowych inwestorów.

 

– Możliwość założenia IKE w XTB pojawi się w ciągu najbliższych tygodni. Wówczas szerzej opowiemy o tym produkcie i jego możliwościach. Zgodnie z zasadą "mobile first", w tym roku kalendarzowym IKE będzie dostępne wyłącznie poprzez aplikację mobilną XTB. Oczywiście, z czasem IKE pojawi się również na platformie dostępnej na komputerach osobistych, podobnie jak inne, dodatkowe funkcjonalności – informuje biuro prasowe XTB.

 

Jak dowiedzieliśmy się w XTB, na wprowadzenie IKZE inwestorzy będą musieli nieco poczekać. Nie ma gwarancji, że nastąpi to przed końcem roku, co w kontekście IKE/IKZE jest istotne ze względu na roczne limity wpłat.

 

– Pamiętamy oczywiście także o IKZE, które zyskuje na popularności, zwłaszcza w ostatnim kwartale roku kalendarzowego. Nasz Dział Technologii i Produktu intensywnie pracuje nad tym, aby IKZE pojawiło się w naszej ofercie jak najszybciej, natomiast może to nastąpić z początkiem nowego roku – informuje XTB.

 

 

🟢 IKE czy IKZE – co bardziej się opłaca? Poznaj różnice i zdecyduj, co wybrać

 

 

Kolejną nowością XTB na 2024 r. ma być wirtualny portfel z kartą wielowalutową, który ma pomóc przekształcić XTB w platformę do zarządzania pieniędzmi, a nie tylko do ich inwestowania.

Nie tylko Zlatan, nie tylko XTB

Ibrahimović to kolejny sportowiec w marketingowym portfelu XTB. W 2024 r. w kampaniach reklamowych brokera występowali Conor McGregor oraz Iker Casillas (współpraca ambasadorska z hiszpańskim bramkarzem zakończyła się 30 czerwca 2024 r.). Z XTB związani byli także m.in., zawodnicy MMA Joanna Jędrzejczyk i Jiri Prochazka czy piłkarz Grzegorz Krychowiak i trener Jose Mourinho.

 

Zlatan to także nie jedyna gwiazda światowego formatu, która w 2024 r. została twarzą spółki z GPW. W sierpniu CCC uruchomiła kampanię, w której udział wziął Shaquille O’Neal. Legendarny koszykarz odwiedził Polskę, udzielił wywiadów i spotkał się z kibicami koszykówki. Czy czekają nas podobne wydarzenia z udziałem Zlatana? W tym momencie nie wiadomo.

 

– Zlatan Ibrahimović, w przerwie pomiędzy sezonami, był już obecny w Polsce podczas specjalnej sesji zdjęciowej oraz nagrywania materiałów promocyjnych dla XTB. Ze względu na napięty kalendarz naszej nowej gwiazdy, w najbliższym czasie nie ma planów kolejnej jego wizyty w Polsce. Jednakże nasza umowa jest długoterminowa, więc nie wykluczamy takiej możliwości w przyszłości – informuje biuro prasowe XTB.

 


 

🟢 Członkowie SII mogą liczyć na specjalne warunki inwestowania w XTB:

 

  • 0% prowizji do zwiększonego obrotu 120 tys. EUR/miesiąc (dla wszystkich)
  • jedna z trzech książek o inwestowaniu (dla nowych rachunków)

 

Więcej informacji w sekcji Zniżki, gdzie znajdziesz także specjalne oferty dla innych biur maklerskich oraz szereg innych zniżek dla członków SII.

 

Autor artykułu

 

Michał Żuławiński, redaktor SII Michał Żuławiński, redaktor SII

W latach 2012-2021 związany z redakcją Bankier.pl, w której odpowiadał za obszar Rynki. Od 2022 r. redaktor w Stowarzyszeniu Inwestorów Indywidualnych. Autor licznych artykułów i analiz dotyczących głównie rynków finansowych, gospodarki oraz działalności banków centralnych. Laureat nagrody specjalnej NBP w konkursie dla dziennikarzy ekonomicznych im. Władysława Grabskiego.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie