W grudniu zwracamy uwagę na spółki, które powinny opublikować istotne raporty miesięczne, a także okresowe (głównie za sprawą przesuniętego roku obrotowego).
Woodpecker.co
Zarówno w sierpniu, jak i w październiku wskaźnik MRR w Woodpeckerze specjalnie nie odbił. Listopad, a także kolejne miesiące mogą przynieść poprawę, a jednocześnie będą istotnym testem dla spółki. W połowie listopada wprowadzono nowy cennik, za czym powinna być obserwowana również intensyfikacja działań marketingowych. W grudniu spółka powinna opublikować miesięczny raport z odczytem MRR. Choć sama spółka wskazywała, że bardziej widocznych efektów podjętych działań w 2023 roku oczekuje raczej dopiero z początkiem 2024 roku, to wydaje się, że oczekiwania rynkowe mogą być wyższe (szczególnie, że na przestrzeni ostatnich 2-3 lat podwyżka/przebudowa cennika w innych notowanych spółkach była widoczna dość szybko i wyraźnie). Tym samym najbliższe miesięczne odczyty MRR mogą okazać się kluczowe, jeśli chodzi o krótkoterminowy sentyment do spółki.
Omówienie spółki po wynikach za 3Q23 przygotowaliśmy w osobnej analizie Woodpecker.co – czy to już dołek?
Wybrane dane finansowe (tys. zł) | 3Q21 | 4Q21 | 1Q22 | 2Q22 | 3Q22 | 4Q22 | 1Q23 | 2Q23 | 3Q23 |
Przychody ze sprzedaży | 3 909 | 3 954 | 4 837 | 5 428 | 6 038 | 6 904 | 6 718 | 6 871 | 6 440 |
Wynik ze sprzedaży | 903 | 791 | 1 198 | 1 398 | 1 337 | 1 763 | 1 094 | 633 | 123 |
Wynik operacyjny | 717 | 1 198 | 1 169 | 1 405 | 1 294 | 1 765 | 1 100 | 632 | 126 |
Wynik brutto | 751 | 1 237 | 1 187 | 1 367 | 1 465 | 1 461 | 1 114 | 413 | 140 |
Wynik netto | 584 | 1 047 | 951 | 1 129 | 1 198 | 1 904 | 1 074 | 423 | 143 |
Marża ze sprzedaży | 23,1% | 20,0% | 24,8% | 25,8% | 22,1% | 25,5% | 16,3% | 9,2% | 1,9% |
Marża operacyjna | 18,3% | 30,3% | 24,2% | 25,9% | 21,4% | 25,6% | 16,4% | 9,2% | 2,0% |
Marża brutto | 19,2% | 31,3% | 24,5% | 25,2% | 24,3% | 21,2% | 16,6% | 6,0% | 2,2% |
Marża netto | 14,9% | 26,5% | 19,7% | 20,8% | 19,8% | 27,6% | 16,0% | 6,2% | 2,2% |
Źródło: opracowanie własne na podstawie raportów Emitenta.
Render Cube
Render Cube ustalił dzień premiery trybu co-op do gry Medieval Dynasty na 7 grudnia 2023 roku. Premiera ta będzie kluczowa dla postrzegania spółki. Render Cube najczęściej zestawiany jest z Creepy Jar i produkcją Green Hell, która bardzo dużo zyskała na wprowadzeniu trybu kooperacji. Zestawienie wybranych parametrów dla Medieval Dynasty i Green Hell przygotował Piotr Cieślak i zamieścił na portalu X, co pokazujemy poniżej. Oczekiwania rynkowe względem premiery są prawdopodobnie wysokie, pytanie, czy w tym przypadku uda się je zrealizować, a może nawet przebić, szczególnie, że okres debiutu jest dość wymagający.
Kilka dodatkowych liczb i elementów, które warto jeszcze porównać analizując Render Cube i Creepy Jar oraz kluczowe projekty obu spółek
— Piotr Cieślak (@Piotr_Cieslak_) November 9, 2023
👇👇👇 https://t.co/h0EJ5GUqSB pic.twitter.com/7U6yGjZVoc
Wybrane dane finansowe (tys. zł) | 3Q21 | 4Q21 | 1Q22 | 2Q22 | 3Q22 | 4Q22 | 1Q23 | 2Q23 | 3Q23 |
Przychody ze sprzedaży | 4 990 | 5 007 | 2 387 | 2 693 | 1 976 | 6 887 | 2 075 | 2 653 | 4 154 |
Wynik brutto na sprzedaży | 4 555 | 4 581 | 1 885 | 2 137 | 1 332 | 5 781 | 707 | 1 597 | 3 788 |
Wynik na sprzedaży | 4 255 | 4 206 | 1 638 | 1 820 | 924 | 5 294 | 305 | 1 125 | 3 318 |
Wynik operacyjny | 4 262 | 4 215 | 1 656 | 1 832 | 942 | 5 316 | 328 | 1 147 | 3 356 |
Wynik brutto | 4 234 | 4 144 | 1 652 | 1 849 | 940 | 5 458 | 369 | 1 105 | 3 419 |
Wynik netto | 3 852 | 2 671 | 1 338 | 1 496 | 720 | 4 441 | 298 | 895 | 2 770 |
Marża brutto na sprzedaży | 91,3% | 91,5% | 79,0% | 79,4% | 67,4% | 83,9% | 34,1% | 60,2% | 91,2% |
Marża na sprzedaży | 85,3% | 84,0% | 68,6% | 67,6% | 46,8% | 76,9% | 14,7% | 42,4% | 79,9% |
Marża operacyjna | 85,4% | 84,2% | 69,4% | 68,0% | 47,7% | 77,2% | 15,8% | 43,2% | 80,8% |
Marża brutto | 84,8% | 82,8% | 69,2% | 68,7% | 47,6% | 79,3% | 17,8% | 41,7% | 82,3% |
Marża netto | 77,2% | 53,3% | 56,1% | 55,6% | 36,4% | 64,5% | 14,4% | 33,7% | 66,7% |
Źródło: opracowanie własne na podstawie raportów Emitenta.