Chat with us, powered by LiveChat

I-III kw. 2022 r. w Grupie TIM: rekordowe wyniki, najwyższa w historii liczba klientów TIM-u

© Kunakorn - stock.adobe.com

1,14 mld zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży (+19,6% rdr.), 124,2 mln zł skonsolidowanej EBITDA (+13,1% rdr.) - najważniejsze wskaźniki Grupy Kapitałowej TIM po trzech kwartałach 2022 r. biją swoje historyczne rekordy.

 

25 listopada 2022 r. minie 35 lat obecności TIM-u na rynku. Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu jako Spółdzielcze Przedsiębiorstwo TIM Sp. z o.o. 11 lat później TIM SA zadebiutował na głównym parkiecie warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych, na którym jest obecny do dziś.

 

Krzysztof Folta, Prezes Zarządu TIM SAPrezentowane niemal w dniu naszych urodzin wyniki finansowe stanowią odzwierciedlenie zarówno skuteczności i efektywności naszego modelu biznesowego, jak i znakomitej sytuacji finansowej Grupy TIM – zauważa Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA. – Zaledwie w zeszłym tygodniu zdecydowaliśmy o wypłacie akcjonariuszom jeszcze przed Bożym Narodzeniem niemal 30 milionów złotych zaliczki na poczet dywidendy za rok 2022. W sierpniu wypłaciliśmy dywidendę za rok 2021 w wysokości 27 milionów złotych. Wszystko w całości ze środków własnych, bez potrzeby sięgania po zewnętrzne finansowanie – podkreśla Krzysztof Folta.

Wysoko zawieszona poprzeczka

Zysk netto Grupy TIM po trzech kwartałach 2022 r. w przypadku Grupy TIM wyniósł 76,4 mln zł (+9,8% rdr.), zaś w TIM SA – 80,6 mln zł (+30% rdr.). W tym samym okresie przychody ze sprzedaży TIM SA osiągnęły niemal 1,09 mln zł (+20,2% rdr.). Również te wskaźniki zanotowały najwyższe poziomy w historii TIM-u.

 

Piotr Tokarczuk, Członek Zarządu i dyrektor finansowy TIM SAPo rekordowym 2021 roku baza odniesienia zarówno w przypadku sprzedaży, jak i wskaźników finansowych była naprawdę wysoka. Gdy dołożymy do tego zdecydowanie mniej korzystną niż przed rokiem sytuację makroekonomiczną (inflacja, osłabienie złotówki względem euro) i słabszą koniunkturę w branży elektrotechnicznej (nie licząc wyjątkowego marca 2022 roku), widać, że poprzeczka była zawieszona naprawdę wysoko – mówi Piotr Tokarczuk, członek Zarządu i dyrektor finansowy TIM SA. – A jednak zdecydowanie pobiliśmy własne rekordy z zeszłego roku. Dodatkowo utrzymaliśmy wysoką rentowność skonsolidowanej EBITDA, a także wypracowaliśmy w Grupie TIM dodatnie przepływy na działalności operacyjnej w wysokości 56,1 milionów złotych wobec niecałych 10 milionów złotych w analogicznym okresie 2021 roku – zwraca uwagę Piotr Tokarczuk.

Konsekwentna realizacja strategii biznesowych

Po dziewięciu miesiącach 2022 r. największy udział w przychodach TIM-u miała sprzedaż do klientów z segmentu „Instalator” (43,7%). Na drugim miejscu znalazła się grupa „Sprzedawca / hurtownik” (36,5%). W analogicznym okresie 2021 r. kolejność była odwrotna. Zmiana ta to pochodna trendu widocznego od pierwszego kwartału 2022 r., wynikającego z działań prosprzedażowych ukierunkowanych na zwiększanie udziału firm instalatorskich w przychodach TIM-u.

 

Piotr Nosal, Członek Zarządu i dyrektor handlowy TIM SAPo trzech kwartałach 2022 roku trzecim największym segmentem klientów byli tzw. klienci przemysłowi, a więc segmenty „Produkcja OEM” oraz „Utrzymanie ruchu/konserwator”. Ich udział w przychodach ze sprzedaży wyniósł 17,2% i wzrósł w porównaniu z okresem styczeń-wrzesień 2021 roku o 27,4% - podaje Piotr Nosal, członek Zarządu i dyrektor handlowy TIM SA. – Od początku 2022 roku dynamicznie rośnie grono naszych klientów. Przez trzy kwartały 2022 roku zakupy zrobiło u nas ich niemal 65 tysięcy. To rekord nie tylko w skali trzech kwartałów, gdyż przez cały 2021 rok obsłużyliśmy niecałe 52 tysiące klientów – dodaje Piotr Nosal.

 

TIM SA konsekwentnie realizuje założenia zaprezentowanej w maju 2022 r. strategii biznesowej Spółki w zakresie rozwoju oferty asortymentowej. 30 września 2022 r. oferta z określonym stanem magazynowym i zapasem na magazynie wyniosła ponad 180 tysięcy indeksów, co oznacza wzrost o 40% w ciągu roku. Również logistyczna spółka 3LP, niezależnie od rezygnacji z IPO, realizuje założenia swojej strategii biznesowej. Zakończona została budowa nowej hali o powierzchni 25 tys. mkw. w Siechnicach i rozpoczęto instalowanie w niej systemu automatyki shuttle system. Ponadto 3LP rozpoczęło działalność operacyjną w nowej lokalizacji w Sycowie (przy trasie S8 Wrocław-Warszawa) i proces komercjalizacji tej hali o powierzchni 17 tys. mkw. jest już w trakcie realizacji.

 


TIM.pl jest największą w Polsce platformą e-commerce dla profesjonalistów. Klienci TIM-u zawsze łatwo zamawiają, krótko czekają i dostają wszystko, czego potrzebują: produkt, pomoc i wiedzę.


Dysponujemy najszerszą ofertą produktów elektrotechnicznych dostępnych w 24 godziny od złożenia zamówienia. Zamówienia dostarczamy tam, gdzie życzy sobie klient (siedziba, budowa, paczkomat), w wybranym przez niego terminie.


Naszą ambicją jest uczestnictwo w życiu zawodowym klientów: ułatwianie im pracy, wspieranie ich w rozwoju oraz wymianie doświadczeń. Dlatego rozwijamy specjalistyczną społecznościową platformę wiedzy – portal „Łączy nas napięcie”.


Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu, gdzie spółka powstała w 1987 r. Od 1998 r. jesteśmy notowani na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Mamy na koncie wiele prestiżowych nagród i wyróżnień, m.in. w takich konkursach i rankingach jak Gazele i e-Gazele Biznesu, Diamenty Forbesa, e-Commerce Polska awards, Dyrektor e-Commerce Roku czy Giełdowa Spółka Roku. Jesteśmy liderem dystrybucji elektrotechniki w Polsce, nie tylko pod względem przychodów (https://www.rynekelektryczny.pl/najwieksze-hurtownie-elektrotechniczne/).


TIM SA tworzy Grupę Kapitałową TIM wraz z 3LP SA – operatorem centrów logistycznych, oferującym usługi fullfilmentu dla podmiotów z sektora e-commerce (także spoza Grupy TIM).


Więcej o TIM SA i Grupie Kapitałowej TIM na www.timsa.pl.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie