×Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies.

Czym jest SII?

Grzegorz Kania (Huuuge): „Wyczekiwany przez nas wszystkich koniec pandemii nie spowoduje odpływu graczy"

We czwartek, 27 maja 2021 roku, na stronie internetowej Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych odbył się czat inwestorski z Grzegorzem Kania, Dyrektorem Finansowym Huuuge. W trakcie czatu uczestnicy pytali m.in. o wydatki na marketing i pozyskiwanie graczy, o przejętej grze Traffic Puzzle, czy też o nowej polityce Apple oraz wpływie wygasającej pandemii na przyszłość branży.  

Wydatki na marketing

Jedną z częściej poruszanych przez uczestników czatu kwestii były wydatki na marketing. Pytano m.in. o przyczyny dużej zmienności tej pozycji kosztowej w zależności od kwartałów, plany ograniczenia wydatków w drugim półroczu 2021, jak również o ocenę efektywności dotychczasowych wydatków.

 

Nasze decyzje marketingowe opieramy o przewidywany "payback" czyli okres zwrotu inwestycji w pozyskanie graczy dla danej kampanii. Rynek reklamy jest bardzo dynamiczny i nieustannie analizujemy spływające do nas dane i w oparcie o te dane modyfikujemy plany krótko i średnioterminowe. Nadrzędnym celem jest maksymalizacja stóp zwrotu z poniesionych wydatków na User Acquisition (pozyskanie graczy). Nie komentujemy jeszcze szczegółowych planów na 2022 poza tym co już komunikowaliśmy tzn. ciężar wydatków marketingowych powinien się przesuwać w kierunku naszych nowych gier – wyjaśniał Grzegorz Kania, Dyrektor Finansowy Huuuge.

 

Warto podkreślić, że nasze gry mają bardzo długi cykl życia. Wydatki poniesione na marketing w 1Q21 pozwoliły nam pozyskać graczy, którzy powinni generować przychody przez najbliższe kilka lat – dodał Grzegorz Kania.

 

Plan marketingowy na 2H21 odzwierciedla przewidywane stopy zwrotu z kampanii marketingowych, jak również plany produktowe dla naszych gier. Niższe wydatki to potencjalnie niższa liczba pobrań, ale skupiamy się na pozyskiwaniu bardziej wartościowych graczy, o wyższych wskaźnikach konwersji i monetyzacji – podsumował Dyrektor Finansowy, odnosząc się do planów ograniczenia wydatków marketingowych w drugim półroczu.

Traffic Puzzle

Internauci pytali również o plany rozwoju przejętej gry Traffic Puzzle

 

Razem z Traffic Puzzle poszerzamy nasze portfolio o nowy gatunek gier typu casual, dywersyfikujemy przychody. Traffic Puzzle już jest naszym trzecim największym tytułem od kątem generowanych przychodów, a rynek gier typu puzzle to ponad połowa rynku casual wartego 10,6 mld USD, jest to bardzo atrakcyjny dla nas segment. Mamy narzędzia umożliwiające znaczną poprawę doświadczeń graczy oraz narzędzia analityczne pozwalające na poprawę monetyzacji w grach (Live Ops), które zamierzamy wykorzystać do skalowania tytułu Traffic Puzzle – odpowiedział Grzegorz Kania.

 

Do przejęcia gry Traffic Puzzle (bez zespołu) przekonały nas możliwe do uzyskania szybkie synergie kosztowe – dodał przedstawiciel spółki tłumacząc przyczynę zakupu gry zamiast przejęcia całego zespołu wraz z grą.  

 

Branża i nowa polityka Apple

Inwestorzy chcieli także poznać zdanie przedstawiciela spółki na temat wpływu decyzji Apple na działalność spółki, jak również wpływu wygasającej pandemii na ryzyko odpływu graczy.

 

Tak jak cała branża, obserwujemy sytuację. Widzimy u nas wyższy niż na rynku procent osób zgadzających się na śledzenie danych, ale jest jeszcze za wcześnie, żeby wyciągać z tego wnioski. Warto podkreślić, że Huuuge więcej przychodów generuje z systemu Android, a nie iOS oraz że prawie całe nasze przychody generowane są z mikropłatności, a nie z reklam. Naszym zdaniem jesteśmy na dobrej pozycji w kontekście tych zmian rynkowych – odpowiedział Grzegorz Kania.

 

Pandemia przyspieszyła trendy istniejące już od kilku lat. Z tego powodu jestem przekonany, podobnie jak inni uczestnicy rynku, że wyczekiwany przez nas wszystkich koniec pandemii nie spowoduje odpływu graczy – podsumował przedstawiciel Huuuge.

 

Podczas czatu poruszano wiele innych tematów.

 

Zapoznaj się z pełnym zapisem czatu ze spółką Huuuge.