×Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies.

Czym jest SII?

Constantinos Tziamalis (Asbis): „Q2 2021 będzie zdecydowanie lepszy od Q2 2020”

W piątek, 7 maja 2021 roku, na stronie internetowej Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych odbył się czat inwestorski z Constantinosem Tziamalisem, Członkiem Rady Dyrektorów, Dyrektorem ds. Ryzyka oraz Relacji Inwestorskich. W trakcie czatu uczestnicy pytali m.in. o perspektywy kształtowania przyszłych wyników, plany dywersyfikacji działalności, czy też o zagrożenia dla działalności i przyszłych wyników.

Przyszłe wyniki

Wiele pytań uczestników czatu dotyczyło wyników spółki za 2021 r., szans na podniesienie prognoz finansowych, czy też utrzymania wysokich marż.

 

Naszym celem jest utrzymanie marży brutto powyżej 6% przez cały rok. Jest to wykonalne i wierzymy, że możemy to osiągnąć – wyjaśniał Constantinos Tziamalis, Członek Rady Dyrektorów.

 

Odnosząc się do kwestii tegorocznych prognoz i szans na ich przekroczenie stwierdził, że: Zawsze są szanse na wypracowanie lepszych wyników. Jest jednak zbyt wcześnie, aby powiedzieć, czy uda nam się przebić nasze prognozy. Lomentując wyniki za obecny kwartał (tj. 2Q) dodał, że: Q2 2021 będzie zdecydowanie lepszy od Q2 2020.

 

Constantinos Tziamalis ustosunkowując się z kolei do obaw jednego z uczestników czatu dotyczących ryzyka spowolnienia sprzedaży, po zmniejszeniu restrykcji covidowych i odmrożeniu gospodarek, jednoznacznie stwierdził, że: Nie widzimy takiego zagrożenia. Naszym zdaniem popyt nie wynika z lock-downu, ale ze zmiany, jaka zachodzi w konsumentach i ich zachowaniach. Trend ten będzie się utrzymywał.

Działalność na rynkach 

Internauci pytali również o plany Spółki dotyczące wejścia na nowe rynki.

 

Nie mamy w planach obecnie rozszerzenia naszej działalności geograficznej. Wierzymy, że pokrywamy naszą działalnością bardzo duży obszar. Naszą ostatnią inwestycją jest rozpoczęcie działalności w Uzbekistanie (Taszkient), w którym jesteśmy też autoryzowanym dystrybutorem Apple – wyjaśnił Członek Rady Dyrektorów.

 

Padły też pytania o rynki zachodnie, w szczególności perspektywy wzrostu na nich.

 

Niemcy i Holandia to główne kraje w Europie Zachodniej w naszej strukturze sprzedaży. Wzrost sprzedaży jest oczekiwany w Europie Zachodniej, bo rozszerzamy współpracę z naszymi partnerami na tych rynkach. Proszę nie zapominać, że prowadzimy ponadeuropejską działalność – odpowiedział Constantinos Tziamalis.

 

Z kolei w odniesieniu do pytania o rynki zachodnie i środkowoeuropejskie, na których Spółka najwięcej inwestuje, przedstawiciel Spółki wyjaśnił, że: W Europie Zachodniej pracujemy z partnerami, więc nie mamy własnych oddziałów, nie inwestujemy tu. W Europie Śr. - Wsch. najwięcej inwestujemy w Czechach, Polsce, Słowacji, na Węgrzech.

Dywersyfikacja i marże marek własnych

W trakcie czatu padły również pytania o plany dotyczące dywersyfikacji działalności spółki, a także o marże marek własnych, ale też o nowy projekt Breezy.

 

Od firmy wyłącznie zajmującej się dystrybucją IT, obecnie wzmacniamy rozwiązania VAD dla biznesu, rozszerzamy portfel marek własnych oraz współpracę z Apple. Oznacza to, że mamy duży potencjał dywersyfikacji. Chcemy też wejść w różne nowe technologie, które mogą być alternatywą dla klasycznej dystrybucji – tłumaczył Członek Rady Dyrektorów.  

 

Breezy rozwija się zgodnie z planem. Jesteśmy w trakcie organizacji dostawców usług we wszystkich krajach, wybieramy też odpowiednich partnerów. Spodziewamy się, że sprzedaż za pośrednictwem Breezy rozpocznie się w czerwcu – dodał, odnosząc się do pytania o nowy projekt Spółki.

 

W odpowiedzi na pytanie o marże uzyskiwane z marek własnych, Constantinos Tziamalis podkreślił, że: Nasze marki własne mają wyższe marże. Tradycyjne produkty IT mają marże w okolicach 5%, nasze marki osiągają nawet dwukrotnie wyższą marżę.

Ryzyka działalności

Wśród pytań kierowanych przez uczestników czatu nie zabrakło również tych odnoszących się do ryzyk działalności Spółki.

 

W odpowiedzi na pytanie o największe zagrożenia dla utrzymania dotychczasowego tempa rozwoju Spółki Constantinos Tziamalis wyjaśni, iż może nim być: Polityczna sytuacja na rynkach, na których działamy. Widząc jednak obecną sprzedaż na Ukrainie możemy powiedzieć, że rynek ten zachowuje się bardzo dobrze.

 

Wierzymy, że jesteśmy w bardzo dobrej kondycji, żeby sprostać wszelakim zagrożeniom. Obecnie nie widzimy żadnych poważnych zagrożeń dla naszej zyskowności – podsumował Constantinos Tziamalis,  odnosząc się do pytania o zagrożenia dla zysków Spółki w najbliższych miesiącach.

 

Zapoznaj się z pełnym zapisem czatu ze Spółką Asbis