×Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies.

Czym jest SII?

Wyniki finansowe ASBIS w I kw. 2021 r.

Temat czatu: Wyniki finansowe ASBIS w I kw. 2021 r.

Data: piątek, 7 maja, godz. 10:30

 

 

Triggo

 

Przypomnienie: Dodaj ten czat do swojego kalendarza

  

Na pytania inwestorów odpowiedział:

 

 

Rafał Budweil, Prezes ZarząduConstantinos Tziamalis, Członek Rady Dyrektorów, Dyrektor ds. Ryzyka oraz Relacji Inwestorskich
Posiada tytuł licencjata w zakresie bankowości i usług finansowych oraz magisterium z finansów (kontroler kredytowy i relacje z inwestorami). Karierę zawodową rozpoczął 1999 r. w dziale bankowości prywatnej BNP Paribas na Cyprze, a następnie dołączył do Domu Maklerskiego Proteas Asset Management, w którym przez 3 lata pracował jako Menedżer Rachunków Inwestorów. Constantinos dołączył do ASBIS w styczniu 2002 roku jako Kierownik Projektów Finansowych. W 2003 r. awansował na stanowisko Korporacyjnego Kontrolera Kredytowego i Relacji Inwestorskich, a w 2007 r. objął stanowisko Dyrektora ds. Ryzyka i Relacji Inwestorskich. Constantinos jest też od 2007 roku członkiem Rady Dyrektorów ASBIS Enterprises.

O spółce

ASBISc Enterprises Plc jest jednym z czołowych dystrybutorów produktów branży informatycznej (IT) oraz elektroniki użytkowej na rynkach wschodzących Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA): Europie Środkowo-Wschodniej, republikach nadbałtyckich, krajach byłego Związku Radzieckiego, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej, łączącym szeroki zasięg geograficzny działalności z szerokim portfolio produktów dystrybuowanych w modelu "one-stop-shop".

 

ASBIS Enterprises Plc ma siedzibę na Cyprze i specjalizuje się w dystrybucji sprzętu i oprogramowania komputerowego, rozwiązań mobilnych, komponentów IT i peryferiów, a także szerokiej gamy produktów informatycznych i urządzeń cyfrowych. Spółka założona została w roku 1990, prowadzi obecnie sprzedaż w 56 krajach świata.

 

Grupa dystrybuuje produkty wielu producentów oraz jest producentem marek: Prestigio (tablety, pamięci zewnętrzne, urządzenia GPS i car-DVR, multiboardy, itp.), Canyon (power banki, produkty sieciowe i inne urządzenia peryferyjne) i Perenio („IoT”).

 

ASBIS posiada podmioty zależne w 28 krajach, zatrudnia ponad 1 800 osób i zaopatruje około 20 tysięcy klientów. W 2020 roku Grupa zanotowała rekordową sprzedaż, która wyniosła blisko 2,4 mld USD.

Od października 2007 roku Spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie pod symbolem ASB (ASBIS).

  


Zapis czatu inwestorskiego


 

Constantinos Tziamalis: Dzień dobry, witam na czacie i zapraszam do zadawania pytań.

 

Przemo: Czy możemy oczekiwać w całym roku takiej marży jak w I kw.?

 

Constantinos Tziamalis: Naszym celem jest utrzymanie marży brutto powyżej 6% przez cały rok. Jest to wykonalne i wierzymy, że możemy to osiągnąć.

 

lola888: Czy jest szansa na przebicie obecnej prognozy?

 

Constantinos Tziamalis: Zawsze są szanse na wypracowanie lepszych wyników. Jest jednak zbyt wcześnie, aby powiedzieć, czy uda nam się przebić nasze prognozy.

 

lola888: Jak idzie sprzedaż produktów Apple? Gdzie sprzedajecie ich najwięcej?

 

Constantinos Tziamalis: Produkty Apple sprzedają się bardzo dobrze. We wszystkich krajach działalności (jesteśmy autoryzowanym dystrybutorem Apple w 11 krajach byłego ZSRR) odnotowujemy wzrost sprzedaży powyżej tempa wzrostu rynkowego. Wszystkie produkty firmy Apple (iPhone, iPad, Airpods, Macbooks) cieszą się dużym zainteresowaniem konsumentów.

 

Mateusz Szczepanik: Czy Breezy już ruszyło? Jakie jest zainteresowanie nową ofertą spółki ?

 

Constantinos Tziamalis: Breezy rozwija się zgodnie z planem. Jesteśmy w trakcie organizacji dostawców usług we wszystkich krajach, wybieramy też odpowiednich partnerów. Spodziewamy się, że sprzedaż za pośrednictwem Breezy rozpocznie się w czerwcu.

 

Martin: Czy rozważacie Państwo wypłatę kwartalnej dywidendy?

 

Constantinos Tziamalis: Nie rozważamy takiej opcji. Na ten moment zostaniemy przy wypłacie dywidendy zaliczkowej, którą rozważamy kiedy widzimy wyniki po 6 miesiącach.

 

lola888: Jakie były główne przyczyny tak dużego wzrostu zyskowności?

 

Constantinos Tziamalis: Główną przyczyną wzrostu rentowności były znacznie wyższe przychody oraz wzrost marży brutto. Wiele linii produktowych zostało znacznie rozbudowanych, co zapewniło Grupie najlepszą rentowność jaką kiedykolwiek osiągnęliśmy w pierwszym kwartale

 

Paweł: Macie w planach wejście na nowe rynki? Jeśli tak to jakie?

 

Constantinos Tziamalis: Nie mamy w planach obecnie rozszerzenia naszej działalności geograficznej. Wierzymy, że pokrywamy naszą działalnością bardzo duży obszar. Naszą ostatnią inwestycją jest rozpoczęcie działalności w Uzbekistanie (Taszkient), w którym jesteśmy też autoryzowanym dystrybutorem Apple.

 

Adam Niewiadomski: Czy mógłby Pan przybliżyć plany dotyczące dywersyfikacji działalności spółki?

 

Constantinos Tziamalis: Od firmy wyłącznie zajmującej się dystrybucją IT, obecnie wzmacniamy rozwiązania VAD dla biznesu, rozszerzamy portfel marek własnych oraz współpracę z Apple. Oznacza to, że mamy duży potencjał dywersyfikacji. Chcemy też wejść w różne nowe technologie, które mogą być alternatywą dla klasycznej dystrybucji.

 

Jakub: Jak Asbis ocenia perspektywy wzrostu sprzedaży na rynkach Europy Zachodniej. Jakie kraje dominują w sprzedaży na tych rynkach?

 

Constantinos Tziamalis: Niemcy i Holandia to główne kraje w Europie Zachodniej w naszej strukturze sprzedaży. Wzrost sprzedaży jest oczekiwany w Europie Zachodniej, bo rozszerzamy współpracę z naszymi partnerami na tych rynkach. Proszę nie zapominać, że prowadzimy ponadeuropejską działalność.

 

Damian Dobosz: W jakim kraju w Europie Zachodniej ASBIS najmocniej inwestuje? W jakim kraju w Europie Środkowo-Wschodniej Asbis najmocniej inwestuje?

 

Constantinos Tziamalis: W Europie Zachodniej pracujemy z partnerami, więc nie mamy własnych oddziałów, nie inwestujemy tu. W Europie Śr.-Wsch. najwięcej inwestujemy w Czechach, Polsce, Słowacji, na Węgrzech.

 

Damian Dobosz: Czy ASBIS planuje przejęcia? Jeżeli tak, to o jakich wartościach tutaj mówimy?

 

Constantinos Tziamalis: Mamy oczy otwarte na potencjalne akwizycje w segmentach, w których nie mamy obecnie ekspertyzy. Nie są to jednak konkretne firmy.

 

Victor: czy jest szansa, aby Q2 2021 dorównał wynikom z roku ubiegłego?

 

Constantinos Tziamalis: Q2 2021 będzie zdecydowanie lepszy od Q2 2020.

 

Horacy: W jakich obszarach spółka upatruje największego potencjału do dalszego dynamicznego wzrostu?

 

Constantinos Tziamalis: Nasze wyniki pokazują, że rośniemy we wszystkich segmentach produktów.

 

Adam Niewiadomski: Czy w najbliższym czasie pojawi się informacja o nowych rodzajach działalności?

 

Constantinos Tziamalis: Jak tylko będziemy gotowi z nowymi działalnościami opublikujemy te informacje.

 

Marcin Bielawski: Czy dostrzegacie ryzyko spowolnienia sprzedaży po zmniejszeniu restrykcji, ograniczeniu home office i ogólnie powrocie do starej organizacji pracy klinetow?

 

Constantinos Tziamalis: Nie widzimy takiego zagrożenia. Naszym zdaniem popyt nie wynika z lock-downu, ale ze zmiany, jaka zachodzi w konsumentach i ich zachowaniach. Trend ten będzie się utrzymywał.

 

Jakub: Czy może Pan uchylić rąbka tajemnicy w zakresie inwestycji Asbisu w branży medycznej? Jakiego rodzaju ofertę zamierza przedstawić Asbis i kiedy poznamy szczegóły?

 

Constantinos Tziamalis: Poszukujemy produktów, które spełniają wygórowane wymagania certyfikacyjne/medyczne. Wprowadzimy je na rynek w momencie, kiedy otrzymają wszystkie niezbędne certyfikacje.

 

Przemysław: Kiedy i jakie produkty AGD zacznie wprowadzać ASBIS

 

Constantinos Tziamalis: Planujemy na przełomie Q2 i Q3 wprowadzić pierwsze produkty małego AGD do naszej oferty. Będą to urządzenia kuchenne, tostery, czajniki, i inne produkty.

 

Mikołaj: Czym spowodowane były wyższe koszty zarządu w 1Q21 w porównaniu do poprzednich kwartałów ?

 

Constantinos Tziamalis: Koszty administracyjne wzrosły proporcjonalnie do wzrostu rentowności.

 

Taktyk: Czy Asbis bierze pod uwagę możliwość stworzenia dodatkowego centrum dystrybucyjnego w obliczu tak dynamicznego wzrostu biznesu, czy też póki co spokojnie wystarczają obecne centra?

 

Constantinos Tziamalis: Obecne centra dystrybucyjne są dla nas wystarczające, ponieważ zbudowaliśmy je z myślą o dynamicznym rozwoju. Mamy potencjał do ich szybkiego zwiększenia w razie potrzeby.

 

Dario: Czy przychody z kwietnia utrzymują podobną dynamikę jak przychody za 1Q?

 

Constantinos Tziamalis: Nie mamy finalnych danych, ale widzimy pozytywny trend.

 

Przemysław: Jak wygląda sprzedaż Prestigio Click&Touch, jaki jest udział produktów własnych w dochodach firmy?

 

Constantinos Tziamalis: Sprzedaż pierwszej klawiatury była niższa niż oczekiwaliśmy. Jednak wierzymy, że druga generacja tej klawiatury, którą wprowadziliśmy na rynek w marcu tego roku, będzie miała lepsze wyniki sprzedaży.

 

Victor: Czy przewiduje Pan jakieś zagrożenia dla zysków spółki na najbliższe miesiące?

 

Constantinos Tziamalis: Wierzymy, że jesteśmy w bardzo dobrej kondycji, żeby sprostać wszelakim zagrożeniom. Obecnie nie widzimy żadnych poważnych zagrożeń dla naszej zyskowności.

 

Maciej Józefiak: Jak spółka zabezpiecza ryzyko walutowe swojego biznesu

 

Constantinos Tziamalis: ryzyko walutowe Zabezpieczmy wieloma narzędziami, m.in. za pomocą kontraktów typu forward.

 

Kamil W.: Jaki procent sprzedaży spółki realizowany jest kanałami e-commerce, a jaki kanałami tradycyjnymi? Jak duża jest różnica rentowności końcowej w obu kanałach dystrybucji?

 

Constantinos Tziamalis: 60% transakcji realizujemy on-line. Rentowności są porównywalne.

 

Krystian Mateusiak: Jak wiemy drugi kwartał jest zawsze najtrudniejszym dla firmy. Czy na podstawie wyników za kwiecień można prognozować, że podobnie będzie w tym roku?

 

Constantinos Tziamalis: Faktycznie tradycyjnie Q2 jest najtrudniejszy w całej branży IT. Widząc jednak nasze wstępne wyniki kwietnia możemy powiedzieć, że Q2 2021 będzie dobry.

 

Fazik: Czy są Państwo zadowoleni z wyników ASBIS Poland?

 

Constantinos Tziamalis: Jesteśmy zadowoleni.

 

Paweł Rzeźniczak: Wiele pytań a ja chciałbym pochwalić ASBIS za absolutnie perfekcyjne relacje inwestorskie. I nie jest to tylko moja opinia ale dużej grupy akcjonariuszy.

 

Constantinos Tziamalis: Dziękujemy bardzo. Relacje z inwestorami oraz przejrzysty kontakt z nimi jest dla nas bardzo ważny.

 

Monika: Czy planuje Pan sprzedaż swoich akcji w tym roku?

 

Constantinos Tziamalis: Nie mam obecnie takich planów, spółka rozwija się bardzo dynamicznie, a cena akcji rośnie :-)

 

Iwona: Czy można oczekiwać, że Asbisa co roku będzie publikować prognozy finansowe?

 

Constantinos Tziamalis: Od lat publikujemy prognozy finansowe każdego roku.

 

Grzesiek: Co może być dla spółki największym zagrożeniem w kontekście możliwości utrzymania dotychczasowego tempa rozwoju?

 

Constantinos Tziamalis: Polityczna sytuacja na rynkach, na których działamy. Widząc jednak obecną sprzedaż na Ukrainie możemy powiedzieć, że rynek ten zachowuje się bardzo dobrze.

 

Mateusz Szczepanik: Kiedy można się spodziewać szacunków za Kwiecień ? Dziękujemy

 

Constantinos Tziamalis: 21 maja.

 

taktyk: Czy marże generowane na markach własnych spółki są wyraźnie wyższe od marż uzyskiwanych na produktach zewnętrznych? Jaka to jest różnica?

 

Constantinos Tziamalis: Tak, nasze marki własne mają wyższe marże. Tradycyjne produkty IT mają marże w okolicach 5%, nasze marki osiągają nawet dwukrotnie wyższą marżę.

 

Radosław Majcherek: Jak zarząd ocenia bieżącą wycenę rynkową spółki?

 

Constantinos Tziamalis: Wierzymy, że wciąż jest tu miejsce na wzrosty.

 

Jarek: Jakie są w ocenie zarządu perspektywy segmentu ESD?

 

Constantinos Tziamalis: Ma olbrzymi potencjał wzrostu, dlatego obecnie inwestujemy w ten segment.

 

Marcin Wolszczak: Gdzie spółka chce być za 10-15 lat?

 

Constantinos Tziamalis: Wierzymy, że spółka będzie jeszcze silniejsza, będzie wiodącą firmą na rynkach IT i będzie dalej budowała swoją działalność na globalnych rynkach.

 

Constantinos Tziamalis: Dziękujemy za wszystkie pytania. Było ich tak dużo, że nie udało nam się na wszystkie odpowiedzieć. Zapraszamy do bezpośredniego kontaktu. Pozdrawiam wszystkich :-)