Czym jest SII?

Zarząd Skinwallet: „Premiera marketplace powinna nastąpić w ciągu najbliższych kilkunastu dni”

© andy_gin - stock.adobe.com

W czwartek, 17 września 2020 r., na stronie internetowej Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych odbył się czat inwestorski z Kornelem Szwają, Prezes Zarządu, i Dawidem Chomiczem, Członek Zarządu Skinwallet SA. Spółka zadebiutowała na giełdzie NewConnect 2 września bieżącego roku. W trakcie czatu internauci pytali m.in. o bieżącą sytuację rynkową, czy plany rozwoju własnej platformy marketplace.

 

Zobacz także:

 

Profil działalności

Skinwallet jest niedawnym debiutantem na rynku NewConnect. Pierwsze pytanie na czacie dotyczyło profilu działalności Spółki.

 

Skinwallet to platforma do łatwej i bezpiecznej sprzedaży dóbr cyfrowych, czyli wirtualnych przedmiotów z gier. Obecnie można na niej handlować m.in. skinami z CS:GO, Dota 2 czy Team Fortress 2. Jesteśmy jednym z największych serwisów skupujących metodą mass-deposit na rynku i największą polską stroną zajmującą się handlem skinami. Metoda mass-deposit pozwala dużej liczbie graczy sprzedać dowolne skórki w prosty i bezpieczny sposób. Dzięki rozbudowanej analityce danych możemy w sposób zautomatyzowany wycenić przedmioty i dokonać transakcji. Również dzięki temu cała transakcja, do wypłaty pieniędzy, zajmuje kilka minut – tłumaczył Zarząd Skinwallet.

 

W odpowiedzi na jedno z kolejnych pytań przedstawiciele Spółki wytłumaczyli obecny model biznesowy.

 

Skinwallet prowadzi obecnie model biznesowy w formie natychmiastowej sprzedaży. Model ten wykorzystuje algorytmy do generowania zysku ze sprzedaży nabytych przedmiotów, pozwalając na generowanie 15-20% marży ze sprzedaży. Skiny są nabywane od graczy po okazyjnych cenach poprzez oferowanie im możliwości wypłaty zarobionych pieniędzy w ciągu kilku minut z wykorzystaniem popularnych systemów płatności takich jak np. Payeer, Payoneer, Airtm, Tipalti i innych. Następnie Skinwallet przeprowadza automatyczną sprzedaż dóbr wykorzystując algorytmy wyceny i maksymalizuje ich wartość sprzedaży poprzez różne zewnętrze platformy. Uruchamiamy także drugą odnogę działalności, operującą również na rynku dóbr cyfrowych, jaką będzie platforma Skinwallet Marketplace. Model ma się opierać na świadczeniu usługi dostarczania platformy do handlu dobrami cyfrowymi z gier i czerpaniu zysków z pobierania opłat od przeprowadzonych transakcji w formie prowizji od wartości transakcji.

 

Przedstawiciele podzielili się także informacją, że dotychczas najdroższa skórka została sprzedana sprzedana przez Spółkę za ponad 5.000 zł.

 

Skinwallet generuje największe przychody ze sprzedaży skórek z gry Counter Strike: Global Offensive. Internauci dopytywali, czy Spólka nie boi się, że inne gry, jak np. Valorant, mogą spowodować istotne zmniejszenie zainteresowania graczy CS:GO.

 

Valorant jest skierowany do nieco innych odbiorców. Dodatkowo nie daje on możliwości na stworzenie tak rozbudowanego ekosystemu wokół gry na jaki pozwala CS:GO oraz inne gry studia Valve. Aktualny wzrost popularności Valoranta nie wpłynął na spadek liczby graczy CS:GO – podsumował Zarząd Skinwallet.

 

Plany dalszego rozwoju

Internauci dopytywali, na jakich rynkach chce zadebiutować Spólka w najbliższym czasie.

 

Zarówno USA, Chiny, jak i kraje Unii Europejskiej oraz takie państwa jak Brazylia czy Turcja są rynkami na których handel skinami jest najpopularniejeszy. W najbliższym czasie planujemy wejśc właśnie na rynki tercki i brazylijski, co wiąże się z rozpoczęciem działań marketingowym oraz wdrożeniem lokalnych systemów płatnicznych – odpowiedzieli przedstawiciele Spółki.

 

Główną inwestycją prowadzoną przes Spółkę jest obecnie budowa własnej platformy marketplace, która ma zadebiutować już w najbliższych dniach.

 

Zakończyliśmy prace deweloperskie, a obecnie prowadzimy finalne testy platformy oraz dostosowujemy systemy płatności. Wszystko wskazuje na to, że w przeciągu najbliższych kilkunastu dni gracze z całego świata będą mogli kupować skórki oraz inne dobra cyfrowe za pośrednictwem naszej autorskiej platformy – podsumował Zarząd Spółki.

 

Internauci dopytywali o koszty, jakie będą towarzyszyć uruchomienia platformy.

 

Od momentu uruchomienia platformy Marketplace będziemy skoncentrowani na pozyskiwaniu nowych użytkowników. Dlatego też koszty ich pozyskania będa największą częścią strony kosztowej tego procesu.

 

Padło także pytanie o konkurencję na rynku platform marketplace.

 

Rynek platform dot. handlu dobrami cyfrowymi charakteryzuje się rozdrobnieniem, a wiele produktów nie nadąża za aktualnymi trendami i pozostawia wiele do życzenia pod kątem wydajności oraz jakości obsługi użytkowników. Głównymi filarami na których stanie nasz nowy produkt będą: wszechstronność dostępu do środków finansowych, łatwość wyszukiwania i szeroka gama inspiracji, a także aktywne wsparcie – tłumaczyli przedstawiciele Spółki.

 

Jeden z uczestników czatu zapytał, na jakich rynkach będzie dostępna platforma Skinwallet w dniu debiutu.

 

Marketplace od dnia uruchomienia będzie platformą dostępną globalnie i będzie wykorzystywac potencjał marketingowy zbudowany przez platformę Instant. W ramach kolejnych działań będziemy zwiększać naszą ekspozycję zarówno na aktualnych jak i nowych rynkach – odpowiedział Zarząd Skinwallet.

 

Sytuacja rynkowa

Pandemia koronawirusa istotnie odbiła się na świecie e-sportu. Internauci dopytywali, jak obecnie wygląda sytuacja.

 

Esport bardzo dobrze wykorzystał okres pandemii i przyciągnął kilkukrotnie większe grono odbiorców niż przed lockdownem. Widownia przeniosła się z dużych hal sportowych do internetu i platform streamingowych. Można śmiało powiedzieć, że wzrost widowni online w pełni rekompensuje brak tradycyjnych turniejów i eventów organizowanych do tej pory w dużych obiektach. Poza chwilowym spadkiem oglądalności wynikającym z przerwy w okresie wakacyjnym trend wzrostowy utrzymuje się bez zmian – podsumowali przedstawiciele Spółki.

 

Jeden z internautów zwrócił uwagę, że Spółka nie jest specjanie aktywna jeśli chodzi o marketing związany z wydarzeniami e-sportowymi i wśród influencerów. 

 

Uruchomienie platformy Marketplace pozwoli na zdecydowanie wyższe zwroty poniesionych kosztów związanych z pozyskiwaniem użytkowników za pośrednictwem tych kanałów. Dlatego też lada moment można spodziewać się naszej większej aktywności w tym obszarze – podsumował Zarząd.

 

Zarząd Spółki skomentował także perspektywy rozwoju rynku dóbr cyfrowych w grach.

 

Rynek dóbr cyfrowych systematycznie rośnie. Sprzyja temu zarówno wzrost rynku gier, jak i coraz większa popularność esportu. W kolejnych miesiącach powinien dalej dynamicznie rosnąć. Dotychczasowe założenia mówiły o wzroście rynku dóbr cyfrowych w grach z 30 mld USD w 2018 r. do 50 mld USD w 2022 r. Ponadto, pojawia się coraz więcej pomysłów na spopularyzowanie i uregulowanie rynku dóbr cyfrowych z gier. Do głowy przychodzą tu kontrakty (smart contracts) w technologii blockchain, zabezpieczających prawo własności wirtualnych dóbr czy też startup oferujący ubezpieczenia cyfrowej broni i przedmiotów.

 

 

Zapraszamy do zapoznania się z pełnym zapisem czatu ze Skinwallet

 

×Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies.