Chat with us, powered by LiveChat

5 spółek, które zamierzają zadebiutować na GPW

Skomentuj artykuł
freshidea - fotolia.com

Brand24, Games Operators, 1C Entertainment , Arts Alliance, InventionMed to spółki, które zamierzają zadebiutować na głównym parkiecie warszawskiej giełdy. Część z nich jest nieco bardziej rozpoznawalna z punktu widzania inwestorów, gdyż są one notowane na rynku NewConnect. Być może poprawi to sytuację GPW, która jak na razie pod względem liczby debiutów nie wygląda idealnie.

 

W tym roku na głównym rynku warszawskiej giełdy zadebiutowało 7 spółek. Wśród nich były takie podmioty jak: XTPL, DataWalk, Pharmena, BoomBit, HM Inwest, Ultimate Games czy Selvita. 

 

Liczba debiutów, jakie miały miejsce na GPW w latach 2002-2018

Liczba debiutów GPW w latach 2002-2018

Źródło: SII na podstawie danych GPW

 

Liczba tegorocznych debiutów wprawdzie jest równa liczbie nowych spółek, jakie pojawiły się na GPW w 2018 roku, ale jeżeli z tego grona wykreślimy podmioty przechodzące z rynku NewConnect, wówczas pozostaną nam tylko dwie spółki: BoomBit i Selvita. Według danych GPW, w 2018 roku tylko dwie z siedmiu debiutujących spółek przeniosły się z rynku NewConnect. 

 

Czy kolejne miesiące przyniosą nowe debiuty giełdowe? Sprawdźmy, które spółki mają w planach wejście na GPW.

Brand24

Firma w 2018 roku zadebiutowała na rynku NewConnect i już wtedy komunikowała chęć pojawienia się na głównym parkiecie. Nie są to puste deklaracje, gdyż w kwietniu 2019 roku poinformowała w raporcie bieżącym o złożeniu do Komisji Nadzoru Finansowego wniosku o zatwierdzenie prospektu emisyjnego. Wraz z operacją przejścia na GPW, Brand24 nie planuje emisji akcji.

 

- Wprowadzenie Brand24 na główny parkiet GPW to jeden z naszych celów na ten rok. Przejście z NewConnect na rynek główny mieliśmy w planach od samego początku, gdy wprowadzaliśmy spółkę do obrotu, będzie to kolejny milowy krok w rozwoju Brand24. Wyniki operacyjne i finansowe roku 2018 pokazały, że dotrzymujemy obietnic składanych inwestorom - chcielibyśmy, by było tak także w przypadku zapowiadanej zmiany rynku notowań. Nie planujemy przy tej okazji emisji akcji, gdyż środki już pozyskane od inwestorów oraz dostępne finansowanie bankowe są wystarczające, by dalej się rozwijać - poinformował Michał Sadowski, prezes Brand24, cytowany w komunikacie prasowym. 

 

Prezes i założyciel spółki dodał również, że w związku z planowanym przejściem na GPW liczy na większe zainteresowanie spółką ze strony inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych, którzy nie mogli lub nie byli zainteresowani inwestycją w firmę notowaną na NewConnect. Efektem tego będzie m.in. wzrost płynności akcji Brand24.

 

Brand24 jest twórcą i właścicielem oprogramowania do monitoringu treści w internecie. Umożliwia śledzenie wzmianek i treści dotyczących danej marki lub innego słowa kluczowego, a także trendów w internecie z nimi związanych. 

Na koniec trzeciego kwartału 2019 roku Brand24 miał 3631 aktywnych klientów, co daje wzrost tej liczby o 102 kwartał do kwartału. Z kolei w analogicznym momencie ubiegłego roku liczba klientów wynosił 2829.  Więcej na ten temat i nie tylko pisaliśmy w osobnej analizie.

 

W komunikacie prasowym dotyczącym liczby klientów w trzecim kwartale spółka podała, że w kontekście wyjaśnianych aktualnie blokad Facebook/Instagram, spółka zdecydowała się wstrzymać monitoring tych serwisów pod koniec sierpnia. Czynnik ten firma wymieniła jako negatywny w kontekście liczby obsługiwanych klientów. Oprócz tego dodano, że negatywny wpływ miały również wyniki testu nowego systemu zbierania publicznych wzmianek z platform blogowych, które okazały się niezadowalające, a także zaobserwowano istotny wzrost aktywności botów, tworzących masowo darmowe konta testowe w platformie Brand24.

Games Operators

Popularność spółek gamingowych sprawia, że wiele podmiotów tego typu wchodzi w ostatnim czasie na GPW. Debiut bierze również pod uwagę Games Operators. W tym celu firma złożyła już prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego. 

 

Spółka zajmuje się działalnością wydawniczą, producencką i promocyjną gier. Oprócz tego posiada własne studio deweloperskie o nazwie Jutsu Games. Firma podaje na swojej stronie internetowej następujące informacje, pomagamy w powstawaniu innowacyjnych i oryginalnych gier, a także angażujemy się w projekty na różnych etapach rozwoju. Oferuje zarówno wsparcie merytoryczne, jak i techniczne. Najbardziej znana jest z tytułu 911 Operator. W serwisie Steam gra ma ponad 6 tysięcy ocen, z czego prawie 5,5 tysiąca stanowią recenzje pozytywne. Obecnie spółka pracuje nad grą 112 Operator, która ma się pojawić w przyszłym roku. W planach do końca 2020 roku, przewidywane jest wydanie w sumie 10 tytułów. 

 

Games Operator to spółka w której udziały ma PlayWay. Jeżeli debiut na GPW się powiedzie, to będzie to już 6 podmiot z grupy, który pojawi się na rynku kapitałowym (GPW i NewConnect). 

1C Entertainment 

Podobnie jak poprzednia spółka, 1C Entertainment działa w branży gamingowej. Wprawdzie firma złożyła już wniosek o zatwierdzenie prospektu emisyjnego, ale w październiku 2019 roku zmieniła zdanie. Wówczas złożyła wniosek o zawieszenie postępowania prowadzonego przez KNF. 

 

Jak podała 1C Entertainment w komunikacie, plany wejścia na GPW nie zostały porzucone, a jedynie przesunięte. Powodem takiej decyzji były mi.in. przedłużające się prace nad prospektem, co spowodowało brak możliwości realizacji oferty w planowanym wcześniej na koniec pierwszego półrocza 2019 roku terminie. To natomiast spowodowało, że firma pozyskała finansowanie dla istotnych projektów nie za pośrednictwem giełdy, a ze środków pochodzących z Grupy.

 

1C Entertainment prowadzi działalność w trzech segmentach. Pierwszą z nich jest dystrybucja gier, zarówno w formie cyfrowej, jak i tradycyjnej, świadczy specjalistyczne usługi dla branży gier wideo, a także tworzy gry w oparciu o własne lub o zewnętrzne IP.

 

- Odbiorcami grupy w segmencie dystrybucji są podmioty zlokalizowane w regionie Europy Środkowo-Wschodniej: przede wszystkim w Polsce, jak i w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech, a także w Turcji i Rosji. Sprzedaż produktów i usług grupy w pozostałych dwóch segmentach działalności realizowana jest na rynku globalnym - podała spółka na swojej stronie internetowej. 

 

W ramach grupy 1C Entertainment funkcjonują takie podmioty jak Cenega zajmująca się dystrybucją gier wideo, produkcją i sprzedażą odzieży i gadżetów związanych z filmami i grami, a także Muve, Qloc czy 1C Online Games. Wśród premier spółka zapowiada m.in. grę King’s Bounty 2, która będzie dostępna w 2020 roku na PC, PS4 i Xbox One.

Arts Alliance

Spółka znana jest inwestorom z rynku NewConnect, na którym jest obecna od 2013 roku. Obecnie w toku znajduje się postępowanie dotyczące zatwierdzenia przez KNF jej prospektu emisyjnego w sprawie przejścia na główny parkiet. W ramach tej operacji Arts Alliance zamierza pozyskać kapitał na produkcję nowych gier.

 

Firma nie posiada własnego zespołu deweloperskiego i korzysta w tym zakresie z usług zewnętrznych firm. W ramach strategii Arts Alliance współfinansuje wysokiej jakości gry, inwestuje w zespoły deweloperskie, a także poszukuje projektów lub spółek do inwestycji działających w szerokim obszarze „entertainment“.

 

- Aktualnie Arts Alliance jest w trakcie realizacji prac nad dwoma grami: Aurora (PC, konsole) realizowanej wspólnie z zewnętrznym zespołem deweloperskim z założoną premierą w 2020 roku oraz Nakayama z planowanym debiutem w 2020 roku - podała spółka na swojej stronie internetowej. 

InventionMed

Spółka złożyła prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego w maju 2019 roku. Firma jest notowana na NewConnect i zamierza wejść na główny parkiet warszawskiej giełdy. Nie wiąże się to jednak z emisją nowych akcji.

Celem spółki jest zwiększenie jej rozpoznawalności oraz dotarcie do szerszego grona inwestorów.

 

InventionMed to pochodząca z Bydgoszczy spółka technologiczna działająca w segmencie medycznym. Zespół InventionMed opracował innowacyjną na skalę światową technologię podwójnej immersji, która łączy w sobie cyberprzestrzeń oraz percepcję czucia. Technologia ta pozwala na realne odczucia - takie jak dotyk, czy opór - przy stosowaniu technologii VR - czytamy na stronie spółki.

 

Flagowy projektem spółki jest TutorDerm, czyli symulator oraz aplikacja umożliwiająca wykonanie działań mających na celu leczenie schorzeń dermatologicznych.

Autor artykułu

 

Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu na kierunku Finanse i Rachunkowość. Dyrektor finansowy, analityk i redaktor ekonomiczny. Wieloletni współpracownik Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz ekspert tematyki giełdowej i gospodarczej Forbes'a. Wcześniej szlify analityczno-dziennikarskie zbierał w redakcji money.pl tworząc dział giełdowy. W czasie wolnym zapalony muzyk.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie