Chat with us, powered by LiveChat

Relacja z czatu inwestorskiego Bloomga. Kolejna spółka gamingowa wejdzie na NewConnect?

Skomentuj artykuł
sommaiphoto - fotolia.com / Bloomga

- Z naszej strony zrobimy wszystko, by spółka zadebiutowała jeszcze w tym roku. Wniosek dotyczący wejścia na NewConnect chcemy wzmocnić udaną emisją publiczną. Do tego czasu wraz z wydawcami chcemy osiągnąć kilkaset tysięcy rejestracji w Islandoom, co jeszcze bardziej umocni pozycję Bloomga na rynku - stwierdził podczas czatu inwestorskiego przygotowanego wspólnie ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych Dawid Przygodzki, CEO firmy Bloomga. Polski deweloper gier mobilnych i przeglądarkowych planuje wejść na rynek NewConnect w czwartym kwartale tego roku.

 

Spółka jest w trakcie procesu pozyskiwania kapitału. Według informacji zawartej w prezentacji, planuje pozyskać 1,9 mln zł. Jak dodał prezes, szczegóły emisji można uzyskać pod adresem: bloomga.beesfund.com.

 

Mówił również, że zgodnie z planem emisji, miała się ona zakończyć 4 kwietnia 2019 roku, jednakże zostanie przedłużona o kolejne 30 dni ze względu na wzmożone rozmowy z indywidualnymi inwestorami na kwoty w pełni pokrywające całość emisji.

 

Jeden z graczy pytał o sytuację spółki w przypadku zebrania od inwestorów kwoty istotnie niższej od planowanych 1,9 mln zł.

 

- Nie jest to warunek wykonania naszych przyszłych planów, po prostu zrealizujemy je w nieco wolniejszym tempie. Plan marketingowy będzie realizowany z mniejszym budżetem, ale każda produkcja o której mówimy będzie wdrażana. Wild West Age - nasza najnowsza gra z pewnością ukaże się zgodnie z założeniami w ostatnim kwartale tego roku - stwierdził Dawid Przygodzki.

 

Padło również pytanie o ewentualną kolejną emisję, która mogłaby się odbyć wraz z wejściem spółki na NewConnect.

 

- Na tą chwilę nie planujemy kolejnych emisji. Poświęcamy uwagę jednemu projektowi i przykładamy się do tego, by nasze wejście na NewConnect przebiegło jak najlepiej - dodał prezes.

 

Bloomga jest przygotowana również na sytuację, w której akcje spółki nie zostaną wprowadzone do obrotu na NewConnect.

 

Dawid Przygodzki mówił, że w takiej sytuacji spółka będzie szukać funduszu, który wykupi akcje lub w ostateczności wejdziemy na giełdę przez odwrotne przejęcie. - Ryzyko nie wejścia na NewConnect jest bardzo niskie. Mamy dotację PARP z programu 4stock oraz wydawców na terenie Europy Wschodniej i Zachodniej - stwierdził prezes podczas czatu.

Najważniejsze produkcje

Firma obecnie skupia się na grach strategicznych MMO, czyli takich w które jednocześnie może grać wiele osób. - Gry MMO umożliwiają rozgrywkę w pojedynkę, ale najlepsze rezultaty odnosi się w nich łącząc się w grupy (tzw. sojusze) i działając wspólnie z graczami z całego świata - mówił Dawid Przygodzki, CEO Bloomga.

 

Spółka ma obecnie w portfolio dwie gry: pełnowartościowy produkt Islandoom oraz Wild West Age, która jest w trakcie tworzenia. Wiele pytań inwestorów dotyczyło pierwszego z wymienionych tytułów, który pod koniec lutego wyszedł z wersji Beta, a w marcu miał oficjalną premierę poza granicami Polski.

 

- Islandoom jest już w tej chwili dostępny w wersji mobilnej, z poziomu przeglądarki. Aplikacja Islandoom na telefony i tablety jest w naszych planach produkcyjnych. O dokładnej dacie jej wydania będziemy informować na naszej stronie i w mediach społecznościowych - mówił Dawid Przygodzki podczas czatu inwestorskiego.

 

Zobacz zapowiedź czatu oraz jego fragmenty na twitterze

 

- Obecnie gra Islandoom jest dostępna w 4 językach: PL, DE, EN, RU. Wkrótce dojdą nowe wersje językowe, by gracze z całego świata mogli się w niej zagłębić bez żadnych barier. Sam proces wejścia na nowy rynek nie jest długi - może trwać do miesiąca, włączając w to integrację gry na serwerach partnerów. Jesteśmy w trakcie kilkunastu takich integracji ze światowymi gigantami, oraz mniejszymi sieciami partnerskimi. Każda z nich podparta będzie solidną akcją marketingową skierowaną do odpowiedniej grupy docelowej danego regionu - dodał CEO firmy Bloomga.

 

Gra Islandoom jest również dostępna w wersji premium. Według informacji przekazanej przez prezesa spółki, odsetek graczy korzystających z tej opcji uzależniony jest od kampanii z której są oni zdobywani oraz od jej partnerów. - Na niektórych kampaniach osiągamy znacząco ponad 4 procent, a w niektórych trochę mniej. Przekłada się to na statystyki największych produkcji na rynku światowym - mówił prezes.

 

Padło również pytanie o zasadę działania wersji premium, na co prezes odpowiedział: Działamy w modelu Freemium czyli gra jest dostępna za darmo dla każdego. Możliwość dokupienia waluty premium za prawdziwe pieniądze przydaje się po to, by przykładowo skrócić czas oczekiwania na budynki, zwiększyć czasowo wydobycie itd. Nie jest to absolutnie coś co pozwala wygrać grę - te same rezultaty można osiągnąć poświęcając jej więcej czasu.

Wild West Age

Jeden z inwestorów biorących udział w czacie zwrócił uwagę na fakt, iż Islandoom jest grą przeglądarkową, a według analiz Newzoo jest to jeden z segmentów gier, który będzie zmniejszał swoją wartość w czasie.

 

- Rynek gier przeglądarkowych powoli będzie się kurczył, dlatego Wild West Age - produkcja nad którą pracujemy obecnie, będzie grą mobilną. Dodatkowo będzie można w nią grać na przeglądarce. Dokładnie taki sam proces samo będziemy stosować w Islandoom. Wkrótce rozpoczniemy prace nad aplikacją dla Islandoom. Chcemy specjalizować się w grach cross-platformowych. Warto również zwrócić uwagę, że rynek gier przeglądarkowych jest atrakcyjnym rynkiem dla deweloperów dlatego, że konkurencja na tym rynku nie jest duża, co dla nas będzie przekładać się na owocne rezultaty. Rynek mobilny jest prężnie rozwijającym się rynkiem stąd Wild West Age jak i każda kolejna produkcją będzie w pierwszej kolejności grą mobilną - wytłumaczył Dawid Przygodzki.

 

CEO firmy w tym miejscu przypomniał też, że wydanie gry Wild West Age przewidziane jest na czwarty kwartał tego roku.

 

Na razie scenariusz gry objęty jest tajemnicą, ale prezes spółki dodał, że będzie to dziki zachód, jakiego jeszcze nie znacie.  - Ciekawe misje, zadania, wspólne cele dla graczy, a wszystko to w kolorowym, tętniącym życiem świecie. Gra będzie posiadała olbrzymią dawkę humoru, a dzięki zróżnicowaniu przyciągnie do siebie okazjonalnych i hardcore’owych graczy - stwierdził CEO firmy.

 

Podsumowując, w planach na 2019 rok Bloomga ma rozwój flagowego produktu jakim jest gra Islandoom. - Będziemy wchodzić z grą na nowe rynki i pozyskiwać graczy z krajów, w których jeszcze nas nie ma - mówił Dawid Przygodzki. Oprócz tego na czwarty kwartał przewidziana jest premiera Wild West Age, która według prognoz zrewolucjonizuje rynek gier cross-platformowych. - W międzyczasie przygotowujemy się do debiutu na giełdzie NewConnect, co również stanie się w 2019 roku - dodał prezes.

 

Inwestorzy pytali również o plany dotyczące kolejnych produkcji poza Islandoom i Wild West Age, na co CEO firmy odpowiedział następująco: Tak mamy plany na dwie kolejne produkcje i cały zespół jest nimi niesłychanie podekscytowany. Wszelkie informację o nowych tytułach będziemy ogłaszać na naszych kanałach social media.

Dane finansowe i akcjonariat

Oprócz tematu najnowszych produkcji studia, dużą część czatu inwestorskiego poświęcono na zagadnienia dotyczące danych finansowych firmy Bloomga.

 

Jedno z pytań dotyczyło zadłużenia spółki, które według informacji udzielonej przez szefa firmy w trakcie czatu inwestorskiego, wynosi obecnie 20 tys. zł. Dodał również, że dotychczas Bloomga finansowała swoją działalność głównie poprzez kapitały własne akcjonariuszy. Łącznie do tej pory z tytułu nabywania akcji spółki, na jej konto trafiło ponad 2 mln zł. Z kolei wartość jej kapitałów własnych wynosi aktualnie nieco ponad milion złotych.

 

Wśród głównych akcjonariuszy Bloomga są obecnie założyciele spółki, którzy posiadają 86 procent udziałów. Pozostała część znajduje się w rękach inwestorów, a akcje dla pracowników na razie pozostają jedynie w planach. Dodał również, że jeden z inwestorów prywatnych posiada aktualnie 6 procent udziałów.

 

Inwestorzy zwrócili również uwagę na fakt, że na stronie spółki brakuje ważnych danych finansowych, na co prezes Bloomga odpowiedział: Oczywiście, proszę wysłać do nas maila na office@bloomga.com. W odpowiedzi na maila wyślemy dane.

 

- W przygotowanej prezentacji podajecie prognozy przychodów. W którym kwartale spółka ma osiągnąć rentowność? - pytał jeden z inwestorów.

 

- Zgodnie z przewidywaniami, osiągnięcie rentowności przewidujemy na czwarty kwartał bieżącego roku. Pełny plan wydawniczy udostępnimy po zakończeniu emisji publicznej, który jest uzależniony od zebranej kwoty - odpowiedział Przygodzki.

 

Według przekazanej informacji, skumulowana strata netto Bloomga za poprzednie lata wyniosła około 0,8 mln zł, a prawdopodobieństwo, że firma utraci płynność finansową wynosi mniej niż 1 procent.

Elementy wyróżniające firmę Bloomga

Na pytanie o to, czym Bloomga wyróżnia się na tle innych spółek gamingowych przedstawiciel firmy odpowiedział: Łączymy dwa światy - gry mobilne i przeglądarkowe. Dostęp do naszych produkcji jest niesamowicie łatwy i każdy posiadacz telefonu, tabletu lub komputera może wskoczyć do gry w każdej chwili. Nasze gry żyją własnym życiem - nawet gdy Ty nie jesteś zalogowany, akcja wciąż się toczy, co gwarantuje, że nigdy nie będą się nudzić i są niesłychanie angażujące. Każdy z naszych kolejnych produktów posiada bardziej rozbudowany scenariusz i elementy niespotykane w innych grach tego typu. Udowadniamy że gry przeglądarkowe nie muszą być monotonne, ani pod względem graficznym, ani pod względem grywalności.

 

Padło również pytanie o powody, dla których inwestor indywidualny miałby ulokować kapitał w akcjach Bloomga.

 

- Po pierwsze, mamy niespotykanie dobry zespół. Udało nam się zebrać w Bloomdze grupę pasjonatów gier, którzy wyróżniają się doświadczeniem w swoim fachu. Rozumiemy się świetnie, współpraca między designerami, programistami i grafikami przebiega bardzo płynnie, a dział marketingu stawia na nowatorskie i unikalne rozwiązania. Po drugie - nasze gry. Dzięki sukcesowi Islandoom udowodniliśmy, że jesteśmy w stanie tworzyć gry wysokiej klasy i każda kolejna produkcja będzie jeszcze lepsza. Ponieważ gry Bloomga S.A. są oparte na systemie mikrotransakcji, użytkownicy są w stanie wydawać w naszych grach duże ilości pieniędzy, co przekłada się bezpośrednio na wzrost wartości firmy i zyski dla naszych inwestorów. Zagnieździliśmy się na rynku i planujemy tutaj zostać na długie lata - podsumował Dawid Przygodzki, CEO Bloomga.

Autor artykułu

 

Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu na kierunku Finanse i Rachunkowość. Dyrektor finansowy, analityk i redaktor ekonomiczny. Wieloletni współpracownik Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz ekspert tematyki giełdowej i gospodarczej Forbes'a. Wcześniej szlify analityczno-dziennikarskie zbierał w redakcji money.pl tworząc dział giełdowy. W czasie wolnym zapalony muzyk.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie