Chat with us, powered by LiveChat

Sfinks powiększy się o Da Grasso. Akcje w silnym trendzie wzrostowym

Skomentuj artykuł
© skumer - Fotolia.com

Sfinks Polska zawarł umowę intencyjną na przejęcie spółki Da Grasso, która zarządza największą w kraju siecią pizzerii. Negocjacje pomiędzy stronami mają zakończyć się do 14 lipca br., a zawarcie ostatecznej umowy planowane jest na dzień 31 marca 2016 roku. Wartość transakcji ustalono na 55 mln zł.

 

Sfinks Polska zarządza największą w Polsce siecią restauracji typu casual dinning Sphinx. Na koniec I kw. 2015 roku spółka posiadała 93 restauracje pod tą marką. Poza tym zarządza również takimi sieciami jak Chłopskie Jadło i WOOK. Teraz spółka może powiększyć się o sieć pizzerii Da Grasso, która prowadzi obecnie ponad 170 lokali pod tą marką. W komunikacie prezes zarządu Sfinks Polska, Sylwester Cacek, powiedział, że akwizycja Da Grasso była rozważana już w 2009 roku, jednak ze względu na konieczność restrukturyzacji obu marek, zarówno Da Grasso jak i Sphinx, plany te porzucono.

 

Właściciele Da Grasso zobowiązali się do nieprowadzenia rozmów w sprawie sprzedaży sieci do dnia 31 marca 2016 roku. Do sfinalizowania transakcji będzie potrzebna między innymi zgoda UOKiK. Obie strony zaakceptowały możliwość rozliczenia części transakcji poprzez zamianę na akcje Sfinks Polska.

 

„Zakup Da Grasso wpisuje się w założenia naszej strategii rozwoju. Za Da Grasso stoi duża sieć, rozpoznawalna marka i zadowoleni klienci. Uważamy, że po pomyślnym zakończeniu transakcji byłaby to druga – obok Sphinxa – strategiczna marka w naszym portfolio. Nie wykluczamy też możliwości rozwijania tej sieci także na rynkach zagranicznych. Uważamy, że akwizycja ta będzie miała pozytywny wpływ na nasze wyniki w kolejnych latach” – skomentował Cacek.

 

Spółka podała również, że w ostatnich miesiącach rozważała nabycie udziałów w Fornetti Polska, sieci minipiekarni i kawiarenek. Ostatecznie jednak zrezygnowano z tej inwestycji.

 

Pod koniec 2014 roku Sfinks Polska ogłosił nową strategię do 2020 roku, w której zakłada między innymi podwojenie sprzedaży do 2020 roku, kiedy ma ona wynieść 332 mln zł. Głównym motorem napędowym rozwoju spółki mają być restauracje Sphinx, które generują większość przychodów (90% w 2014 roku). Spółka nie wykluczała również akwizycji sieci marki z segmentu fast casual dining, kawiarni lub pizzerii. Sfinks podał dwa powody potencjalnych akwizycji. Były nimi akwizycja silnej marki, z dużym zasięgiem i potencjałem do rozwoju za granicą w celu stworzenia drugiej sieci strategicznej czy też zakup sieci gastronomicznych w celu ich rozwoju lub restrukturyzacji i późniejszego odsprzedania z zyskiem. Więcej na temat założeń strategii do 2020 roku pisaliśmy tutaj.

 

Przez około dwa lata akcje Sfinks Polska poruszały się w trójkącie, który opuściły górą z końcem 2014 roku. Na moment wybicia nałożyła się publikacja nowej strategii spółki. Od tego czasu kurs akcji dynamicznie rósł przez kolejne pół roku, zyskując ponad 200%. Cena akcji wzrosła ze 1,50 zł do 4,50 zł.

 

Sfinks Polska - Analiza Techniczna
Źródło: stooq.pl

 

Źródło: Sfinks Polska

Autor artykułu

 

Adrian Mackiewicz, główny analityk rynku akcji SII Adrian Mackiewicz, główny analityk rynku akcji SII

Posiadacz tytułu CFA i licencji doradcy inwestycyjnego (nr licencji 571). Ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych współpracuje od 2014 roku, obecnie na stanowisku dyrektora działu analiz. Autor licznych komentarzy rynkowych i analiz spółek notowanych na polskiej giełdzie. Prowadzi cykliczne webinary poświęcone analizie spółek z GPW oraz edukacyjny portfel akcyjny. Można go posłuchać w podcaście SII Echa Rynku. Prelegent na konferencjach inwestorskich. Autor wielu materiałów edukacyjnych, artykułów i webinarów, poświęconych zagadnieniom związanym z inwestowaniem i analizowaniem instrumentów finansowych. Zwolennik fundamentalnego podejścia do inwestowania.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie