Ta strona używa plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej na ten temat. Zamknij

Czym jest SII?

Dane sprzedażowe spółek odzieżowych w maju

Spółki odzieżowe opublikowały miesięczną dynamikę sprzedaży za maj 2015 roku. Poniżej prezentujemy zestawienie wyników za poprzedni miesiąc oraz w ujęciu narastającym od początku roku.

 

 

Przychody

maj 2015 [mln zł]

dynamika r/r Przychody narastająco styczeń-maj 2015 [mln zł] dynamika r/r
LPP 447 12% 1 833 6%
Vistula 47,5 16,1% 189,4 16,5%
Redan 47 16% 209 12%
Bytom 11,7 39,4% 47,4 30,8%
Próchnik 4 10% - -
Coccodrillo 10,9 17% 40 17%
Solar 9,8 -10,1% - -

Źródło: raporty bieżące spółek

 

W maju br. spółki odzieżowe zwiększyły sprzedaż rok do roku, jedynie Solar odnotował mniejsze przychody niż rok wcześniej. LPP, największy przedstawiciel segmentu odzieżowego na polskiej giełdzie, zwiększył przychody w maju o 12% rok do roku, a narastająco od początku roku o 6%. W raporcie bieżącym LPP podało, że szacunkowa wartość marży brutto na sprzedaży w maju 2015 roku wyniosła 52%, o 10 punktów procentowych mniej niż przed rokiem. Spółka informuje również o zmianie powierzchni sprzedaży. Na koniec maja 2015 roku wyniosła ona 770,4 tys. m2 i była większa o 17% rok do roku.

 

Grupa Vistula zwiększyła przychody w maju o 16,1%, do 47,5 mln zł. Z tego przychody z segmentu odzieżowego wyniosły 26,7 mln zł i były wyższe o 22,2% rok do roku. Z kolei przychody z segmentu jubilerskiego wzrosły o 13,3%, do 17,7 mln zł w maju 2015 roku. Przypomnijmy, że W. Kruk, odpowiedzialny za segment jubilerski, został wydzielony na początku roku do odzielnej spółki, a w planach jest jego debiut na giełdzie.

 

Redan zwiększył przychody w maju o 16%, do 47 mln zł. Spółka w miesięcznych raportach podaje również zmianę powierzchni handlowej, która na koniec maja 2015 roku wyniosła 110,4 tys. m2, co oznacza wzrost o 8% rok do roku. W segmencie dyskontowym przychody wyniosły 27 mln zł, a więc wzrosły o 16% w porównaniu z majem 2014 roku. Z kolei w segmencie modowym przychody na rynku polskim wzrosły o 29% i wyniosły 17,7 mln zł. Na rynkach zagranicznych sprzedaż spadła o 30% rok do roku, i wyniosła 2,7 mln zł po przeliczeniu na polską walutę.

 

Największą dynamikę przychodów w maju br. odnotował Bytom, którego sprzedaż wzrosła o 39,4% i wyniosła 11,72 mln zł. Z kolei sprzedaż Próchnika wzrosła o 10% i wyniosła 4 mln zł. Sklep internetowy wygenerował w maju br. 79,3 mln zł przychodów, podczas gdy rok wcześniej jeszcze nie funkcjonował. Niedawny debiutant, Corccodrillo, wygenerował w maju 10,9 mln zł przychodów, o 17% więcej niż w maju ubiegłego roku.

 

Źródło: LPP, Vistula, Redan, Bytom, Próchnik, Coccodrillo, Solar

Zobacz również:

09.11.2017, Aktualności

Agnieszka Gontarek Człowiekiem Corporate Governance 2017

09.11.2017, Aktualności

Agnieszka Gontarek Człowiekiem Corporate Governance 2017

Człowiekiem Corporate Governance 2017 została Agnieszka Gontarek – Prezes Zarządu BONDSpot SA, która swoją pracą zawodową przyczyniła się do budowy i rozwoju ładu korporacyjnego w Polsce.

Zobacz więcej

17.11.2017, Newsroom

Grupa Azoty osiągnęła w III kw. historyczny zysk EBITDA na poziomie 255 mln zł

17.11.2017, Newsroom

Grupa Azoty osiągnęła w III kw. historyczny zysk EBITDA na poziomie 255 mln zł

Spółka pochwaliła się poprawą wyników finansowych w III kw. 2017 roku. Na poziomie zysku EBITDA wszystkie segmenty działalności wykazały dodatnią kontrybucję.

Zobacz więcej

Dane sprzedażowe spółek odzieżowych w maju