Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies. Zamknij

Czym jest SII?

Debiut IMS na rynku głównym GPW i omówienie perspektyw rozwoju Spółki

Źródło: Emitent

 

Czat inwestorski

Debiut IMS na rynku głównym GPW

i omówienie perspektyw rozwoju Spółki

czwartek, 16 października 2014r.

godz. 12:00

 


 Na pytania inwesotrów odpowiadać będą:

Michał Kornacki

 

Michał Kornacki, Prezes Zarządu

Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie - specjalizacja trenerska. Karierę zawodową rozpoczął w 1994 roku w Masterfoods Polska Sp. z o.o., jako przedstawiciel handlowy, by awansować na Regionalnego Kierownika Sprzedaży. W latach 1999-2002 piastował stanowisko Dyrektora Sprzedaży i Marketingu w Fructa Polska Sp. z o.o., jednocześnie będąc członkiem European Management Team w Wasergold Gmbh. W 2002 roku objął stanowisko Prezesa Zarządu Marspol Serwis Sp. z o.o. Od 2005 roku zasiada w Zarządzie IMS Sp. z o.o. W 2007 roku został Prezesem Internet Media Services SA ( IMS) notowanej na NewConnect firmy z wieloletnim doświadczeniem o innowacyjnym profilu działalności. Za Jego kadencji IMS od lat utrzymuje pozycję lidera w świadczeniu wyspecjalizowanych usług z zakresu Marketingu Sensorycznego (audio, video, aroma, digital signage), kładąc nacisk na kompleksowe podejście do Klienta i miejsca sprzedaży poprzez dostarczanie najnowszych rozwiązań marketingowych podnoszących efektywność prowadzonego biznesu. Prywatnie pasjonat miejsc pełnych słońca, wody i dobrego jedzenia.

 

Piotr Bielawski Piotr Bielawski, Wiceprezes Zarządu

W latach 2004 – 2007 pracował jako niezależny analityk na GPW S.A. w Warszawie, zajmując się inwestycjami i doradztwem w zakresie instrumentów pochodnych i akcji. W 2007 r. objął stanowisko dyrektora finansowego w Mewa S.A., pracując równolegle do 2010 r. jako p.o. dyrektora finansowego a następnie jako dyrektor zarządzający w Szame sp. z o.o. Absolwent Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Odbył roczne szkolenie w Ernst&Young Academy of Business „MSSF a polskie zasady rachunkowości”. Ukończył studia Master of Business Administration organizowane przez Politechnikę Lubelską i University of Illinois. W Internet Media Services SA od czerwca 2010.


 

Zapis czata inwestorskiego

 


 

 

Moderator: Zapraszamy serdecznie na czat inwestorski z przedstawicielami Zarządu IMS S.A. Zapraszamy do zadawania pytań.

 

 

bron: Witam Prezesów!

 

Zarząd IMS SA: Witamy Państwa

 

 

Kacper: Na kiedy planowane jest przejście na główny parkiet? Czy mogą Państwo podać już konkretną datę?

 

Zarząd IMS SA: Pracujemy nad tym cały czas. Spodziewamy sie zadebiutować w najbliższych tygodniach

 

 

Krzyko: jak oceniają Panowie działalność spółki po 9 miesiącach 2014 roku?

 

Zarząd IMS SA: Rozwijamy się zgodnie z planem. Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników w tym roku

 

 

wallstreet: W wywiadzie na konferencji WallStreet powiedział Pan, że w Polsce może istnieć nawet około 100 tys. punktów handlowo usługowych, gdzie IMS mogłoby świadczyć swoje usługi. Czy spółka jest w stanie obsłużyć taką ilość punktów?!

 

Zarząd IMS SA: Zdecydowanie tak, działamy w oparciu o nowe technologie które dają nam ogromne możliwości w tym zakresie bez istotnego zwiększania kosztów stałych spółki

 

 

Antek: Czy spółka ma w planach kolejne przejęcia?

 

Zarząd IMS SA: Przejęcia są jednym z elementów strategii IMS, mówiliśmy o tym wielokrotnie i nic się nie zmienia

 

 

Antek: Czy zarząd obserwuje zainteresowanie akcjami ze strony instytucji finansowych?

 

Zarząd IMS SA: Tak, nasze dobre wyniki przyciągają uwagę inwestorów instytucjonalnych

 

 

mmmaslov: Dlaczego spółka zmienia rynek na GPW?

 

Zarząd IMS SA: Taki był plan juz w 2007 roku żeby pewnego dnia zawitać na GPW i realizujemy ten plan

 

 

Antek: Czy zarząd będzie rozważał po publikacji raportu za 3Q korektę prognoz finansowych?

 

Zarząd IMS SA: Ten rok jest bardzo dobry nie mogę jednak na ten moment powiedzieć nic więcej

 

 

Imioła: Spółka stale powiększa liczbę odbiorców. Rozumiem, że firmy, które raz zdecydowały się na marketing sensoryczny w IMS już zostają w spółce? Zdarzają się sytuacje, kiedy klienci rezygnują z usług? Z jakich powodów?

 

Zarząd IMS SA: Ponad 90% klientów pozostaje z nami na wiele lat. Czasami jednak firmy upadają i wtedy tracimy takich klientów. To jest główny powód rozwiązania umów. Na szczęście takich przypadków jest bardzo mało

 

 

debiutant: zastanawia mnie w jakiej formie są płatności za usługi IMS. Czy jest to jednorazowa płatność za usługę czy może „miesięczny abonament”? Jak to działa?

 

Zarząd IMS SA: Jest to usługa abonamentowa oparta na umowach zawieranych na średnio 2-3 lata i przedłużająca się automatycznie dalej. Są również umowy na 5 lat.

 

 

nowik: na ostatnim czacie powiedział Pan, że spółka ma nadwyżkę netto, więcej gotówki niż długu. Spółka cały czas się rozwija. Czy nakłady na rozwój w biznesie są na tyle małe, że spółka nie musi się zbytnio zadłużać czy spółka jest po prostu na tyle bogata?

 

Zarząd IMS SA: I jedno i drugie. Działamy na rynku technologii i mediów, nie inwestujemy w fabryki z dymiącymi kominami więc nakłady inwestycyjne są już dzisiaj niewielkie

 

 

mmmaslov: A dlaczego wówczas w tym 2007 plany się zmieniły? Ogólna koniunktura na rynku? Czy coś innego? Poza tym pytałem dlaczego ta zmiana, a nie czy był kiedyś taki plan. Co jest nie tak z notowaniami na NC, że trzeba się przenosić na GPW?

 

Zarząd IMS SA: koniunktura to powód, na NC jesteśmy w NC lead ale jednak NC nie daje np. możliwości inwestycyjnych dużym funduszom

 

 

klimek: jakie koszty są główne, największe dla spółki?

 

Zarząd IMS SA: Koszty pracy ludzi

 

 

Antek: Co sądzą Państwo o obecnej wycenie spółki?

 

Zarząd IMS SA: Że jest nieadekwatna ogólnie rzecz ujmując. Przy takiej skali wyników i stabilności biznesu

 

 

Darek: jestem początkujący, także nie wiem czy jakoś to samemu mogę sprawdzić?

 

Zarząd IMS SA: Tak w raportach bieżących spółki

 

 

dywidenda: ok, wiem że będę monotonny.... w jakiej wysokości spółka może wypłacić dywidendę za 2014 rok?

 

Zarząd IMS SA: Polityka dywidendy jest jasna. Ma rosnąć r/r dokładnie ile nie mogę teraz tego podać

 

 

Darek: to ilu zatrudniacie pracowników? czy to są tak drodzy wykwalifikowani pracownicy?

 

Zarząd IMS SA: Aktualnie w grupie pracuje ok 80 osób

 

 

Bolek: jakiej dynamiki przychodów można się spodziewać w 2015 roku?

 

Zarząd IMS SA: Ponieważ potencjał rynku jest bardzo duży chcielibyśmy co roku rosnąć nie wolniej niż dotychczas

 

 

inwestor_Snoop: wierzycie, że GPW przyciągnie fundusze?

 

Zarząd IMS SA: Tak

 

 

miron: jaki udział w polskim rynku marketingu sensorycznego posiada IMS?

 

Zarząd IMS SA: Polski rynek dopiero powstaje, mogę jedynie powiedzieć o potencjale w porównaniu z tym co ma IMS. Szacujemy go delikatnie na ok 100-150 tyś lokalizacji, czyli na ok 500-600 mln złotych

 

 

Pawel: jak radzą sobie nowe spółki niedawno przejęte?

 

Zarząd IMS SA: Całkiem dobrze, jednak na pełne efekty synergii trzeba jeszcze poczekać pewnie koło roku

 

 

emeryt: możecie Panowie przedstawić plany operacyjne na 2015 rok?

 

Zarząd IMS SA: W swoim czasie na pewno podzielimy się tą wiedzą. Teraz jest za wcześnie aby o tym mówić

 

 

Kacper Małek: Jak dużą macie konkurencję na rynku krajowym i czy jest jakiś globalny gracz którego się boicie jeśli miałby się pojawić w Polsce? A druga rzecz to czy są jakieś podmioty których akwizycją bylibyście zainteresowani?

 

Zarząd IMS SA: Konkurencją dla nas jest odtwarzanie radia lub płyt czy plików mp3 z internetu. To nie jest jednak profesjonalne podejście do marketingu muzycznego. Nie obawiamy się żadnej konkretnej konkurencji, raczej ogólnych nastrojów w gospodarce, które mogą ewentualnie zahamować popyt, ale póki co nie zahamowały :) Rozważamy przejęcia tak jak juz wspominałem

 

 

zbyszek: działacie na wielu rynkach, planujecie wejście na kolejne rynki zagraniczne?

 

Zarząd IMS SA: Zdecydowanie tak. Ta usługa jest potrzebna, wdzięczna i efektywna, więc skoro w Polsce tak to dlaczego nie w innych krajach?

 


emeryt: czy KNF klasycznie zwleka?

 

Zarząd IMS SA: Nie, procedowanie przebiega sprawnie

 

 

zbyszek: jaka konkurencja panuje za granicą?

 

Zarząd IMS SA: podobnie jak u nas plus kilku lokalnych graczy na ogół mniejszych niż IMS

 

 

wynikowiec: co to za event za 114 tys. zł? Jeśli to jest tylko wasze fee to gruba impreza się szykuje

 

Zarząd IMS SA: :)

 

 

Pawel: IMS korzystał w przeszłości z dotacji unijnych na czym sporo zyskał. Czy w kolejnych okresach również planowane jest korzystanie z dotacji?

 

Zarząd IMS SA: Tak, tam gdzie to będzie możliwe będziemy podpierać się pieniędzmi z dotacji. W końcu mamy gonić Świat

 

 

SIR Matt: jakie segmenty rynku, innowacyjne i niszowe w szczególności są w kręgu waszego zainteresowania...

 

Zarząd IMS SA: To są informacje poufne i strategiczne, nie chcemy podawać pomysłów na tacy.

 

 

poldek: jaki procent przychodów pochodzi z zagranicy?

 

Zarząd IMS SA: Na razie to małe kwoty nie przekraczające 10%

 

 

Kacper Małek: Co to znaczy że potencjał rynku jest duży, proszę podać jak go Panowie rozumiecie, jakieś liczby?

 

Zarząd IMS SA: Sam tylko ZAIKS zbiera pieniądze za legalne granie muzyki z około 100 tysięcy obiektów w Polsce. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby te punkty grały IMS

 

 

bron: w ramach przejścia na główny parkiet nastąpi dodatkowa emisja akcji?

 

Zarząd IMS SA: Nie jest planowana emisja

 

 

SIR Matt: fajnie macie podejście \"Gonić Świat\" to mi się podoba, wszyscy chcą gonić Europę, tak jakbyśmy byli za nimi 100 lat!

 

Zarząd IMS SA: W naszej branży Europa to za mało. Najbardziej doświadczona w aromi forma na Świecie to amerykański ScentAir który jest chyba o rok starszy od IMS. Wnioski nasuwają się same

 

 

Alek: co ma znaczyć ten uśmiech :D? może więcej detali?

 

Zarząd IMS SA: Znaczy, że detali nie mogę podać i musi Pan wejść na bankiet bez mojej pomocy :)

 

 

dywidenda: a jakieś obligacje w niedalekiej przyszłości?

 

Zarząd IMS SA: Nie ma potrzeby, mamy zabezpieczone środki na swoje cele

 

 

klimek: Zastanawia mnie pewna rzecz. Na przykładzie aromamarketingu, czy raz dobrany zapach dla danego odbiorcy jest stosowany cały czas, czy może zapach, jak i pozostałe elementy marketingu sensorycznego są zmieniane z czasem? Może zależy to od sezonu, wiosenny, jesienny?

 

Zarząd IMS SA: Tak zmieniają się kompozycje wraz ze zmieniającą się sytuacją

 

 

miron: jak już pytanie o skup... czy można spodziewać się kolejnych transzy skupu akcji?

 

Zarząd IMS SA: Tak skup trwa

 

 

emeryt: a tak w ogóle to prospekt już potwierdzony?

 

Zarząd IMS SA: prospekt został zatwierdzony 3 października

 

 

inwestor!: Gdzie Państwo widzą IMS za 2-3 lata?

 

Zarząd IMS SA: W wielu krajach i na wielu nowych rynkach, ze znacznie większą ilością punktów abonamentowych

 

 

debiutant: Panie Prezesie, czy usługi marketingu sensorycznego są drogie? pytam bo zastanawiam się czy klienci zaczną rezygnować z usług kiedy dopadnie ich gorszy okres w biznesie

 

Zarząd IMS SA: okres 2010 -14 w gospodarce był przeciętny a mimo to my w tych latach odnotowaliśmy rekordowe przyrosty abonamentów

 

 

wallstreet: czy najwięcej pracy macie jedynie przy wdrożeniu, potem jest już to \"samograj\"?

 

Zarząd IMS SA: Nie jest to takie proste, ale efekt skali działa u nas bardzo wyraźnie

 

 

inwestor!: powiedział Pan, że konkurencja dla IMS praktycznie nie istnieje, bo IMS działa już od dawna i jest liderem rynku. Czy spółka czuje się jak monopolista? Czy i jak korzysta z takiej pozycji?

 

Zarząd IMS SA: Nie jak monopolista ale jak lider. Zasuwamy do przodu :)

 

 

inwestor!: jeszcze odnosząc się do konkurencji, rynek marketingu sensorycznego wydaje mi się bardzo perspektywistycznym rynkiem. czy macie obawy, że konkurencja rozrośnie się w szybkim tempie?

 

Zarząd IMS SA: tego nigdy nie można wiedzieć. Dlatego jeszcze raz. Zasuwamy do przodu

 

 

wynikowiec: czy będzie podana prognoza wyników finansowych na przyszły rok? Jeśli tak to kiedy?

 

Zarząd IMS SA: Tak, będziemy publikować prognozy

 

 

miron: czy w związku z nadwyżką netto spółka planuje zewnętrzne finansowanie na rozwój?

 

Zarząd IMS SA: ? a konkretnie

 

 

szumi: jakie marże osiąga spółka na poszczególnych typach marketingu sensorycznego?

 

Zarząd IMS SA: Bardzo proszę przeczytać SF tam znajdzie Pan/ni dużo danych nt

 

 

przemo: IMS będzie przejmował inne firmy?

 

Zarząd IMS SA: Tak jak mówiłem wcześniej. Jest to element naszej strategii

 

 

debiutant: brawo, brawo, nareszcie!

 

Zarząd IMS SA: Dzięki wielkie. Tez się cieszymy

 

 

Zarząd IMS SA: Dziękujemy Państwu Do Zobaczenia IMS

 

Moderator: Dziękujemy Państwu za udział w czacie.

 

Zobacz również:

28.11.2018, Aktualności

SII Poleca: Konferencja Nowoczesne Rady Nadzorcze

28.11.2018, Aktualności

SII Poleca: Konferencja Nowoczesne Rady Nadzorcze

Zapraszamy na konferencję „Nowoczesne Rady Nadzorcze” poświęconą zagadnieniom ładu korporacyjnego i nadzoru nad spółkami publicznymi w Polsce.

Zobacz więcej

Debiut IMS na rynku głównym GPW i omówienie perspektyw rozwoju Spółki
Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie