Ta strona używa plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej na ten temat. Zamknij

Czym jest SII?

Wyniki Black Point po trzecim kwartale

 

Black Point

 

Ponad 51 mln zł skonsolidowanego obrotu i 3,3 mln zł zysku brutto - takie wyniki po 9 miesiącach 2011 roku odnotowuje Grupa Black Point. Jeden z największych producentów alternatywnych materiałów do druku w Polsce po trzecim kwartale wypracował ok. 70% wartości przychodów prognozowanych na 2011 rok. 

 

Po 9 miesiącach działalności Grupa Black Point wypracowała ponad 51 mln zł obrotu, tj. o ok. 2,5% mniej niż w 2010 roku oraz 3,3 mln zysku brutto, co oznacza spadek o ok. 40% w odniesieniu do analogicznego okresu 2010 roku. Jednoczenie spółka Black Point osiągnęła obroty na poziomie ponad 31,5 mln zł i zysk wielkości 2,5 mln zł brutto.

 

Tabela: Wybrane skonsolidowane dane finansowe

Waluta

mln PLN

mln PLN

 

Rok

2011

2010

 

Okres obrachunkowy

I-III

Kwartały

III

Kwartał

I-III

Kwartały

III

Kwartał

 
 

Przychody netto ze sprzedaży

51,22

15,06

52,51

12,91

 

Zysk brutto

3,35

0,82

5,68

0,69

 

Zysk netto

2,52

0,58

4,41

0,51

 

 


Kamila Yamasaki

- Wyniki oceniamy dobrze, pamiętając o tym, że należy je odczytywać w kontekście aktualnej sytuacji rynkowej - mówi Kamila Yamasaki, prezes Black Point SA. - Cały czas mamy do czynienia ze spadkiem cen sprzedaży, presją cenową ze strony producentów alternatywy i sprzętu drukującego, obniżeniem marż handlowych, a do tego wzrostem kosztów działalności. Mimo to stałe tendencje wzrostowe, które obserwujemy w zakresie sprzedaży ilościowej pozwalają z optymizmem patrzeć na przyszłe wyniki finansowe Grupy i poszczególnych spółek – dodaje.

 

W trzecim kwartale 2011 roku Grupa Black Point odnotowała 17% wzrost obrotów wartościowych w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego i 19% wzrost wartości zysków. Wzrosty odnotowano w dwóch najważniejszych w ofercie producenta grupach produktowych - 14% wyniósł wzrost sprzedaży ilościowej w grupie tonerów laserowych i aż 10% w grupie atramentów. Oba produkty to dwie najbardziej zyskowne grupy w ofercie marki.

 

- Obserwowane wzrosty potwierdzają słuszność przyjętego przez Black Point modelu biznesowego – mówi Kamila Yamasaki, prezes Black Pointa. – Jesteśmy przekonani, że kluczem do sukcesu jest długofalowa realizacja polityki jakościowej. Produkcja innowacyjnych produktów pod własną marką i współpraca z wykwalifikowanymi specjalistami w zakresie dystrybucji, jakimi są nasi partnerzy handlowi, zagwarantuje zyski grupie oraz naszym kontrahentom – dodaje.

 

W trzecim kwartale 2011 roku dynamiczne wzrosty odnotowała też należąca do grupy spółka Eco Service, zajmująca się handlem pustymi kartridżami. W ostatnim kwartale sprzedaż ilościowa wzrosła o ponad 30%, a to pozwala mówić o 11% wzroście przychodów w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.

 

W czwartym kwartale spółka Black Point zamierza kontynuować prace nad rozwojem swojej oferty. Rozpoczęto już przygotowania do wdrożenia nowej linii technologicznej dla atramentów. Jednoczenie cały czas trwają działania nad rozbudową sieci dystrybucji, ze szczególnym uwzględnieniem rynków eksportowych (zwł. Czech i Węgier). Najbliższy kwartał to także wdrażanie programu poprawy efektywności, który ma służyć optymalizacji kosztów działalności. Dzięki przyjętym założeniom spółka szacuje, że mimo trudniejszej sytuacji rynkowej, w 2011 roku uda jej się wypracować wyniki finansowe zgodne z przyjętą prognozą. Przewidywana wartość obrotu skonsolidowanego w 2011 roku to ok. 72 mln zł i ok. 5,3 mln zł zysku brutto.

 

Ogólne

 

Pełna treść raportu za III kwartał 2011r. znajduje się pod adresem: raport za III kwartał

 

Osoby zainteresowane uzyskiwaniem na bieżąco informacji nt spółki Black Point zachęcamy do wpisania się na listę Newsletter za pośrednictwem strony internetowej Black Point S.A.

 

Informacje o firmie

Black Point S.A. jest założycielem działającej na światowym rynku materiałów do druku Grupy Black Point. W jej skład wchodzą: spółka Black Point, producent i właściciel marki materiałów eksploatacyjnych Black Point, Eco Service, ogólnoświatowy broker pustych kartridży, niemiecka spółka TBG, która wspiera działania Eco Service na rynku zachodnioeuropejskim oraz Eco Service China aktywna na Dalekim Wschodzie.

 

Firma Black Point ma ponad 20-letnie doświadczenie w branży. Pod marką Black Point oferuje tusze, tonery, papier fotograficzny, rolki do faksów i taśmy do drukarek igłowych. Marka Black Point to wysokiej jakości materiały do druku, które cechuje zwiększona wydajność i niezawodność. Wszystkie parametry potwierdzają restrykcyjne systemy kontroli wewnętrznej i zewnętrznej. Black Point przestrzega norm ISO, posiada własne laboratorium badawcze, współpracuje z renomowanymi ośrodkami badawczymi, m.in. TÜV Rheinland Polska, Rochester Institute of Technology, Chip Lab oraz Instytutem Innovationstechnik w Niemczech.

Od maja 2010 roku akcje Black Point S.A. są notowane na rynku NewConnect GPW w Warszawie.

Zobacz również:

11.06.2018, Aktualności

Amibroker praktycznie – szkolenie on-line Pawła Szczepanika i 200 zł zniżki dla członków SII

11.06.2018, Aktualności

Amibroker praktycznie – szkolenie on-line Pawła Szczepanika i 200 zł zniżki dla członków SII

Tylko do piątku, 15 czerwca 2018 r. trwać będą zapisy na szkolenie on-line Amibroker Praktycznie, autorstwa Pawła Szczepanika.

Zobacz więcej

14.06.2018, Newsroom

Sprawdź, jak radzą sobie tegoroczni debiutanci na GPW

14.06.2018, Newsroom

Sprawdź, jak radzą sobie tegoroczni debiutanci na GPW

W czasie niespełna 6 miesięcy tego roku na rynku głównym warszawskiej giełdy zadebiutowały tylko cztery spółki.

Zobacz więcej

Wyniki Black Point po trzecim kwartale
Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie