Chat with us, powered by LiveChat

Czy duże ambicje Brand24 zostaną wkrótce zrealizowane?

Skomentuj artykuł
WrightStudio - fotolia.com

Dynamiczny rozwój to priorytet zarządu notowanej na NewConnect od stycznia bieżącego roku firmy Brand24. Spółka od początku wywoływała duże zainteresowanie wśród inwestorów. Jej prezes ma ambitne plany, w kuluarach mówi się o chęci przejścia na główny rynek GPW. Dziś przyjrzymy się wrocławskiej spółce Brand24.

 

Spółka Brand24 S.A. tworzy grupę kapitałową, która składa się z niej samej (jako jednostka dominująca) oraz spółka Brand24 Global Inc. z siedzibą w USA. Brand24 zajmuje się produkcją oprogramowania służącego do monitoringu treści w Internecie i jest w tej dziedzinie liderem na rynku polskim. Oprogramowanie Brand24 zbiera i analizuje informacje, wzmianki, opinie dotyczące określonych produktów, marek i jakichkolwiek tematów zawierających określone słowa kluczowe.

 

Wybrane dane finansowe (tys. zł)

IQ2018

IQ2017

Zmiana

2017

2016

Zmiana

Przychody ze sprzedaży

2 424

1 604

51,1%

7 485

5 031

48,8%

Zysk (strata) brutto ze sprzedaży

1 154

715

61,4%

3 388

2 668

27,0%

Zysk (strata) na działalności operacyjnej

-407

-86

-

-557

-307

-

Zysk (strata) netto

-345

-109

-

-700

-403

-

EBITDA

-324

-52

-

-256

-188

-

 Źródło: Brand24 S.A.

 

Przychody ze sprzedaży w I kwartale 2018 roku wyniosły 2,4 mln zł i były o 51,1% większe od osiągniętych w analogicznym okresie rok wcześniej. W porównaniu całego 2017 i 2016 roku przychody zwiększyły się o 48,8%. Spowodowane jest to w dużej mierze stale rosnącą liczbą klientów na całym świecie. Na koniec marca 2018 roku było ich 2 384.

 

Źródło: Brand24 S.A.

 

Dzisiaj spółka opublikowała informację o liczbie klientów w II kwartale 2018 roku. Na koniec kwartału Brand24 posiadał  2 544 aktywnych klientów, czyli o 160 więcej w ujęciu kwartał do kwartału.

 

Spółka wygenerowała jednak w analizowanych okresach straty netto, sięgające w I kwartale 2018 roku 345 tys. zł, a w całym 2017 roku 700 tys. zł.

 

Piękno biznesów subskrypcyjnych polega nam tym, że koszty rosną zdecydowanie wolniej niż przychody. My nigdy prawdopodobnie nie będziemy firmą większą niż 80-100 osób. Już zbliżamy się do bardzo optymalnej konfiguracji załogi, w ramach której w optymalny sposób tworzymy nasz produkt. A koszty, które generujemy, z czasem będą się rozkładać na coraz większą liczbę klientów – serwery, obsługa klienta rosną w bardzo nieznacznym tempie – tłumaczył portalowi wyborcza.pl prezes Michał Sadowski.

 

Prezes Brand24 podkreślił również, że firma jest w obecnym stanie obsługiwać kilkanaście tysięcy klientów, a nie kilka tysięcy, jak obecnie. Z wywiadów dla prasy wnioskować można, że póki co spółka nie rozważa kolejnych emisji akcji, nawet przy przejściu na główny rynek, ponieważ nie potrzebuje kolejnego zastrzyku kapitału. Przez pierwsze sześć lat rozwój Brand24 kosztował 20 mln zł, z czego 2 mln zł pochodziło z zewnętrznego finansowania.

 

W 2015 roku rozpoczęła się ekspansja zagraniczna spółki. Produkt Brand24 w globalnej wersji jest użytkowany w prawie 90 krajach. Na koniec I kwartału 2018 roku klienci zagraniczni stanowili 44% całości. Biorąc pod uwagę przyrost nowych klientów, zdecydowanie więcej z nich pochodzi z zagranicy i już obecnie mogą stanowić oni większą część.

 

Źródło: Brand24 S.A.

                                                                

Największą część klientów (ponad 50%) stanowią małe firmy zatrudniające do 50 osób. Wśród nich nie brakuje jednak czołowych potentatów swoich dziedzin, takich jak np.: Intel, Carlsberg, Vichy, H&M czy Credit Agricole. Z oprogramowania korzystał również Uniwersytet w Teheranie czy biuro byłej pierwszej damy USA, Michelle Obamy. Oznacza to, że pomimo dużej konkurencji na rynku globalnym produkt Brand24 jest w stanie przekonać do siebie ważne światowe instytucje.

 

Głównymi celami Brand24 w najbliższym czasie będzie unifikacja produktu poprzez połączenie wersji polskiej i globalnej, utrzymanie pozycji lidera w dziedzinie monitoringu Internetu w Polsce, a także wzrost skali pozyskiwania klientów, co ma się przyczynić do zwiększenia swojego udziału w rynku międzynarodowym i poprawy rentowności. Prezes Michał Sadowski rozważa przejście na główny rynek do końca 2019 roku.

 

Spodziewamy się, że stanie się to w ciągu około 1,5 roku. Nie zakładamy, że przeprowadzce towarzyszyć będzie emisja akcji, ponieważ środki na rozwój biznesu pozyskujemy z naszej podstawowej działalności i nie ma potrzeby sięgania po dodatkowe źródła – tłumaczył w rozmowie dla Parkiet.com.

 

Spółka nie publikuje prognoz finansowych, choć w jej programie motywacyjnym ustalone zostały wskaźniki, od których uzależnione będzie uzyskanie prawa do objęcia akcji nowej serii H na preferencyjnych warunkach. Założono w nim, że do końca 2020 roku liczba klientów zwiększy się do 6 213, roczne skonsolidowane przychody wzrosną w tym samym okresie do 23,7 mln zł, a wynik netto wyniesie 4,7 mln zł. Program motywacyjny obemuje lata 2018-2020 i jest skierowany wyłącznie do kluczowych pracowników i współpracowników emitenta. Po uzyskaniu przez Brand S.A. zakładanych wyników pracownicy będą mogli uzyskać akcje po cenie 0,10 zł. 

 

Warunki operacyjne programu motywacyjnego 2018 r. 2019 r. 2020 r.
Liczba klientów Grupy na koniec danego okresu 2 935 4 364 6 213
Skonsolidowane przychody Grupy za dany okres (tys. PLN) 10 765 15 970 23 737
Skonsolidowany wynik netto Grupy (tys. PLN) -1 085 633 4 668

 Źródło: Dokument informacyjny Brand 24 S.A.

 

Cena emisyjna akcji Brand24 w styczniu wynosiła 31,76 zł. Obecna kapitalizacja spółki jest na poziomie około 71 mln zł, co przy przychodach w całym 2017 roku w wysokości 7,5 mln zł i straty netto jest wynikiem, który pokazuje, jak duże są oczekiwania wśród inwestorów co do przyszłego rozwoju wrocławskiej firmy. W piątek od rana na walorach spółki nastąpiły spadki i około godziny 11:30 kurs akcji wynosił 38,00 zł.

 

Brand24 – wykres kursu akcji
Źródło: Stooq.pl.

 

Źródło: Brand24 S.A.

 

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie