Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies. Zamknij

Czym jest SII?

Gino Rossi notuje w lutym wzrost sprzedaży przy niższej marży

© martina87 - Fotolia.com

Gino Rossi zanotowało w lutym 2017 roku sprzedaż na poziomie 12,3 mln zł, co oznacza wzrost o 9,8% rok do roku. Wygenerowana marża brutto na sprzedaży detalicznej spadła jednak o 2,3 punktu procentowego do 42,1%.

 

Narastająco po dwóch miesiącach 2017 roku sprzedaż Gino Rossi wyniosła 26,4 mln zł, czyli o 6,6% więcej rok do roku. Wchodząca w skład grupy kapitałowej marka Simple wygenerowała w lutym br. słabszą sprzedaż niż rok wcześniej. Wyniosła ona 5,9 mln zł, co oznacza spadek o 7,4% rdr. Na dodatek wynik ten został uzyskany przy niższej marży wynoszącej 50,3% (-6,9 p.proc. r/r). W okresie styczeń-luty 2017 r. przychody marki Simple wyniosły 12,7 mln zł na tle 14,1 mln zł rok wcześniej, przy marży odpowiednio 51,2% i 55,8%.

 

Gino Rossi odnotowuje wysokie wzrosty w segmencie e-commerce, które w lutym wykazały dynamikę 40,3% rdr. W tym obszarze sprzedaż Simple była na porównywalnym poziomie rdr. Udział sprzedaży w kanale b2b w Gino Rossi sięgnął w lutym 35,1% (spadek o 2,7 p.proc. r/r). Rozwój w segmencie e-commerce jest – obok segmentu b2b – jednym z istotnych elementów planu rozwoju Grupy do roku 2019.

 

„Luty był bardzo dobrym miesiącem dla Gino Rossi. Sprzedaż wzrosła w tym czasie o blisko 10% w ujęciu rok do roku przy niewiele niższej marży w ujęciu procentowym i niezmienionej powierzchni handlowej. W kanale detalicznym zanotowaliśmy dodatnie dwucyfrowe LFL. Cieszy nas również wysoka dynamika w kanale e-commerce, a także pozytywne reakcje Klientów na nową kolekcję, która już pojawiła się w sklepach. Należy pamiętać, że luty nie jest kluczowym dla branży miesiącem – to w dalszym ciągu okres, w którym konsumenci dokonują ostatnich zakupów na wyprzedażach, a zimowa aura nie skłania ich jeszcze do nabywania obuwia i dodatków wiosennych z nowej kolekcji. W Simple obserwowaliśmy w lutym podobną tendencję, jak w styczniu – ostatnie miesiące są bardzo wymagające w całym segmencie odzieży damskiej i te trendy nie omijają naszej marki. Odnotowujemy jednak bardzo dobrą sprzedaż dodatków i toreb – na rozwój tego asortymentu położyliśmy nacisk w końcówce ubiegłego roku i widzimy, że to był bardzo dobry ruch. W segmencie odzieżowym brakuje od dłuższego czasu globalnych modowych „makrotrendów”. Klienci przechodzą w stronę mniej formalnej casualowej odzieży, a dzięki dodatkom tworzą swoje unikalne stylizacje. Dlatego tak istotny jest rozwój oferty pod tym kątem. Jesteśmy pozytywnie nastawieni do nadchodzących, ważnych dla branży miesięcy wiosennych. W naszej ocenie mamy bardzo udaną kolekcję, którą w dalszym ciągu uzupełniać będziemy o nowe modele i szerszą gamę dodatków. Mamy też w planach nowe, ciekawe projekty w segmencie b2b oraz dalszą intensyfikację rozwoju e-commerce i integrację sprzedaży pomiędzy kanałem online i offline” - powiedział Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi S.A.

 

Inwestorzy neutralnie przyjęli dane sprzedażowe za luty Gino Rossi. Kurs akcji pozostaje w bliskiej odległości od ważnego wsparcia na poziomie 2 zł. Ostatnie tygodnie przyniosły jednak wyhamowanie tendencji spadkowych. Oporem pozostaje linia trendu spadkowego w okolicy 2,55 zł.

 

Gino Rossi - Analiza techniczna
Źródło: Stooq

 

 

Źródło: Gino Rossi S.A.

Zobacz również:

26.07.2018, Aktualności

Certyfikaty ING Turbo oparte o nowy instrument bazowy – CD PROJEKT S.A. debiutują na GPW

26.07.2018, Aktualności

Certyfikaty ING Turbo oparte o nowy instrument bazowy – CD PROJEKT S.A. debiutują na GPW

26 lipca lutego na Giełdzie Papierów Wartościowych zostaną wprowadzone do obrotu giełdowego certyfikaty strukturyzowane ING Turbo oparte o akcję spółki CD PROJEKT S.A.

Zobacz więcej

16.08.2018, Newsroom

Gorąco na spółkach gamingowych. Mocne ruchy na akcjach CI Games i CreativeForge Games

16.08.2018, Newsroom

Gorąco na spółkach gamingowych. Mocne ruchy na akcjach CI Games i CreativeForge Games

W przypadku tych dwóch spółek, ostatnie informacje dotyczące tworzonych przez nie gier, wywołały zmianę kursu ich akcji o ponad 20 procent.

Zobacz więcej

Gino Rossi notuje w lutym wzrost sprzedaży przy niższej marży
Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie