Chat with us, powered by LiveChat

Power Media - przykład małej spółki wypłacającej dywidendę

Skomentuj artykuł

Przyjrzeliśmy się wynikom finansowym za 2014 rok przedstawicielowi małych spółek na GPW – firmie Power Media.

 

Spółka ta świadczy usługi z zakresu tworzenia oprogramowania, rekrutacji i outsourcingu pracowniczego. Jest właścicielem i zarządza platformą księgową ifirma.pl, która wspiera tysiące przedsiębiorców w prowadzeniu biznesu. 

 

Wybrane dane finansowe (tys. zł)

2014 r.

2013 r.

Przychody ze sprzedaży

9 739

8 355

Zysk z działalności operacyjnej

782

619

Zysk przed opodatkowaniem

885

721

Zysk netto

863

687

Aktywa razem

6 879

6 106

Kapitał własny

5 354

4 928

 Źródło: Power Media S.A.

 

Mimo, że zaprezentowane liczby na pierwszy rzut oka są niewielkie nominalnie, względem takich do których inwestorzy na GPW mogą być przyzwyczajeni analizując wyniki finansowe znacznie większych spółek, jednakże dynamiki procentowe również w przypadku małych spółek mogą być również na wysokich poziomach. Power Media zwiększyła w ciągu 2014 roku przychody ze sprzedaży o 16,5% do 9 739 tys. zł. Pozycje poszczególnych kategorii zysku również rosły. Zysk operacyjny wyniósł w ubiegłym roku 782 tys. zł wobec 619 tys. zł rok wcześniej, a zysk netto wyniósł 863 tys. zł w porównaniu do 687 tys. zł rok do roku. Nie trzeba być również dużą spółką, by wypłacać regularnie dywidendę, czego przykładem jest właśnie wrocławska firma. Za 2013 rok akcjonariusze Power Media otrzymali 7 groszy dywidendy, co oznaczało przeznaczenie na ten cel blisko 2/3 osiągniętego zysku netto. Zarząd zadeklarował, że i w tym roku będzie rekomendował Walnemu Zgromadzeniu wypłatę dywidendy. Patrząc na bilans, widoczny jest niski poziom kapitałów obcych w sumie bilansowej. Kapitały własne finansują blisko 78% majątku. Spółka ma nadwyżkę finansową, gdyż na koniec grudnia zeszłego roku posiadała 2,1 mln zł środków pieniężnych. Wartość księgowa na jedną akcję wynosi 0,84 zł. Wskaźniki rynkowe przyjmują obecnie wartości: C/WK 1,89, a C/Z 18.

 

Głównym źródłem przychodów Power Media jest już wspomniana wcześniej platforma ifirma.pl Przychody abonamentowe tego serwisu oraz biura rachunkowego ifirma.pl wzrosły o 23% w 2014 roku wobec 2013 roku i osiągnęły 74% całkowitych przychodów spółki. Przypomnijmy, że usługi biura rachunkowego ifirma.pl zostały wprowadzone na rynek w 2012 roku. Power Media dalej zamierza koncentrować się na rozwoju tego serwisu wraz z usługami komplementarnymi. W ubiegłym roku firma uruchomiła też nowy serwis internetowy iPakiet.pl. Oferuje on hosting, domeny internetowe oraz reklamę w internecie. Zarząd spółki na 2015 rok zakłada utrzymanie stabilnej sytuacji finansowej oraz uzyskanie zysku na koniec roku.

 

Od połowy lutego 2015 roku na akcjach Power Media można było zarobić 30%, gdyż kurs wzrósł z 1,15 zł do ponad 1,5 zł. Niestety w tym przypadku trzeba uważać na bardzo małą płynność. Niejednokrotnie w ostatnim roku w ciągu jednej sesji właściciela zmieniło mniej niż 1000 akcji, co nawet dla najmniejszych inwestorów może być utrudnieniem. W takich okolicznościach na znaczeniu tracą sygnały płynące z analizy technicznej wykresu.

 

Power Media - Analiza Techniczna

Źródło: Stooq.pl

 

Źródło: Power Media S.A.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie