Chat with us, powered by LiveChat
×Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies.

Boryszew rozwija segment motoryzacyjny

Skomentuj artykuł
© mady70 - Fotolia.com

Spis treści:

  1. Segment motoryzacyjny
  2. Impexmetal i Segment Metali Nieżelaznych
  3. Hutmen
  4. Analiza wyników finansowych

 

 

Aktualizacja raportu: Boryszew

 

Segment motoryzacyjny

 

Boryszew rozpoczął budowanie ramienia motoryzacyjnego od 2010 r. przejmując różne aktywa produkcyjne (Maflow, AKT, Theysohn Wedo, YMOS). Wszystkie one miały bardzo poważne problemy finansowe i większość była zakupiona od syndyków. W 2013 r. segment osiągnął przychody w kwocie 1,55 mld zł (co stanowiło niemal 1/3 sprzedaży całej grupy) przy zysku operacyjnym 0,5 mln zł. Rentowność na poziomie EBITDA w 2013 r. była bliska zeru. Pod względem przychodów ze sprzedaży segment motoryzacyjny jest drugi w Grupie (wciąż największy udział ma segment metali nieżelaznych), jednak właśnie w nim zarząd Boryszewa widzi największe perspektywy wzrostu zyskowności i budowy wartości Grupy w najbliższych latach.

 

Polityka koncernów motoryzacyjnych zakłada posiadanie poddostawców w pobliżu swoich fabryk. Istotną sprawą dla nich jest też otrzymywanie identycznych pod względem jakościowym podzespołów do produkowanych samochodów, dlatego preferują, by poszczególne elementy były dostarczane zazwyczaj przez tego samego podwykonawcę. Głównym partnerem dla segmentu motoryzacyjnego Boryszewa jest Volkswagen. Największe zakłady produkcyjne segmentu motoryzacyjnego to Tychy (Maflow) i Gardelegen (Boryszew Kunststofftechnik Deutschland, dawniej AKT). Trzecim największym ma być Ostaszewo pod Toruniem, który został niedawno przejęty jako firma Tensho. Wartość transakcji wyniosła 10,6 mln euro, z czego 1,6 mln euro zapłacono za 80% udziałów w firmie, a pozostała część to wartość spłaconego zadłużenia odsetkowego. Transakcja dla Boryszewa w części dotyczącej długu była bezgotówkowa, gdyż sprzedający objęli akcje Boryszewa (które wcześniej grupa Boryszew skupiła w ramach programu buy back). Pozostałe fabryki działające w ramach segmentu motoryzacyjnego są mniejsze od wymienionych trzech i zlokalizowane są w: Polsce, Niemczech, Czechach, Włoszech, Francji, Hiszpani, Brazylii, Indiach, Chinach i Rosji. W tym ostatnim kraju produkcja ruszyła na początku tego roku. Fabryka w Niżnym Nowgorodzie (1h lotu od Moskwy) kosztowała łącznie 20 mln euro. Produkuje ona przede wszystkim na potrzeby VW. Przewidywana roczna wartość produkcji w tej fabryce wynosi 20 mln EUR.

 

Dalsza część artykułu jest dostępna za darmo po zalogowaniu tylko dla członków SII z rozszerzoną składką.

Dla członków SII dostęp jest bezpłatny.

Zostań członkiem SII

Zobacz również:

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Więcej informacji o projekcie