Czym jest SII?

Czat inwestorski ze spółką 4FUN MEDIA S.A. 8 marca 2012r. godz. 11:00

Czat  

Czat inwestorski

ze spółką

4FUN MEDIA S.A.

8 marca 2012r. (czwartek),

godz. 11.00

 

Tytuł czata: „Omówienie wyników rocznych i przedstawienie planów na 2012 rok. ”



4fun Media S.A. prowadzi działalność na rynku telewizyjnym i mediów cyfrowych. Jest nadawcą trzech własnych kanałów tematycznych (4fun.tv, rebel:tv, TV DISCO), producentem programów telewizyjnych i formatów interaktywnych oraz dystrybutorem kilkunastu kanałów tematycznych na rynek polski. 4fun Media S.A. dysponuje własną, interaktywną platformą telewizyjną, która umożliwia emisję kontentu video w różnych formatach (telewizja, telefonia komórkowa, platformy IPTV, Internet). W ciągu 8 lat funkcjonowania na rynku,

 

Ewa Czekała

Spółka zbudowała silną pozycję nadawcy tematycznych kanałów telewizyjnych o profilu muzyczno-rozrywkowym, skierowanych do grupy docelowej w wieku 16-49 lat. Podstawowe obszary działalności 4fun Media S.A.:

 

  • trzy własne kanały tematyczne: 4fun.tv, rebel:tv, TV DISCO (tworzenie i nadawanie),
  • produkcja i agregacja treści video,
  • autorskie rozwiązania technologiczne (systemy emisyjne),
  • multimedialna platforma internetowa,
  • dystrybucja zagranicznych kanałów tematycznych na rynek polski.   

 

Ewa Czekała – Prezes Zarządu 4fun Media SA, Dyrektor Zarządzający

 

Pani Ewa Czekała posiada kilkunastoletnie doświadczenie na kierowniczych stanowiskach, zdobywane w branży medialnej. Od 2005 związana z Grupą Kapitałową 4fun Media SA, początkowo na stanowisku Dyrektora Marketingu, od 2008 Członka Zarządu, a od
2009 r. jako Prezes Zarządu i Dyrektor Zarządzający. Wcześniej w latach 2001-2005 Dyrektor Marketingu w Viva TV Production Sp. z o.o.


 

Moderator: Witamy Państwa i dziękujemy za udział w czacie. Zapraszamy do zadawania pytań Pani Prezes Ewie Czekale.

 

inwestor: Czy spółka planuje wypłacić w tym roku dywidendę ? W jakiej wysokości? Kiedy może to nastąpić?
Ewa Czekała: Zarząd 4fun Media SA będzie wnioskował w tym roku o wypłatę dywidendy. Poziom wypłaty przypadający na 1 akcję będzie ostatecznie zależał od decyzji Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy. Chcemy je zwoływać w ciągu najbliższych dni. Wypłata nastąpi w najkrótszym możliwym ustawowo terminie, prawdopodobnie w maju.

 

Maskant: Czy Zarząd będzie publikował prognozy na ten rok ?
Ewa Czekała: Realnie będzie to III kwartał lub przełom IV.

 

lodu: Jak ocenia Pani tegoroczne wyniki?
Ewa Czekała: Spółka zarobiła w 2012 roku 8 mln zł przy przychodach na poziomie blisko 24 mln zł. Oznacza to 46% dynamikę wzrostu przychodów oraz 67% zysku w stosunku do 2010 r., przy marży netto na poziomie blisko 34%. Udało się nam zrealizować prognozę, przekraczając ją na poziomie netto o ponad 300 tyś zł (4,3%). Trudno więc ocenić wyniki inaczej niż bardzo pozytywnie.

 

lodu: Skąd bierze się tak wysoka rentowność biznesu? Czy jest szansa na utrzymanie poziomu marż w 2012 roku?
Ewa Czekała: Wysoka rentowność 4fun Media S.A. jest wynikiem racjonalnego zarządzania kosztami przy dynamicznie rozwijającym się biznesie. Osiem lat na rynku mediów nauczyło nas tworzyć i nadawać kanały telewizyjne, optymalizując wykorzystanie posiadanych zasobów. Mamy własne systemy emisyjne oraz kompetentny i kreatywny zespół fachowców, który gwarantuje wysoką jakość programów. To przekłada się na wzrost oglądalności i ciągle rosnące przychody reklamowe. W roku bieżącym celem Zarządu jest utrzymanie marż na dotychczasowym poziomie.

 

Dyrektor: Z czego wynikały różnice w zysku za poszczególne kwartały w ubiegłym roku ? I i III niższe wyniki, a II i IV bardzo dobre.
Ewa Czekała: Różnice w wynikach poszczególnych kwartałów są związane z sezonowością biznesu telewizyjnego, zwłaszcza rynku reklamowego.

 

Alone: Jak w chwili obecnej układa się współpraca z TVN ? Czy planowane są jakieś działania w tej kwestii ?
Ewa Czekała: Decyzja o kontynuowaniu współpracy w 2012 roku świadczy o tym, że jesteśmy z niej zadowoleni. Planujemy jej rozszerzenie na kolejnych obszarach działalności.

 

Andrzej: Pomimo tak pozytywnych wyników nie można ukryć, że kanały Rebel i Disco są wciąż bardzo słabo rozpoznawalne i dostępne czy macie konkretne plany zaradzenia temu problemowi?
Ewa Czekała: Zdecydowanie strategia na rok 2012 zakłada intensywne działania mające na celu budowanie rozpoznawalności tych dwóch brandów wśród grupy docelowej. Służyć temu będą prowadzone na szeroką skalę działania marketingowe, których podstawowym założeniem będzie zbliżyć się do widza (koncerty, eventy, akcje specjalne w okresie letnim) oraz inwestycje w atrakcyjność programową tych stacji. Już wkrótce na antenie pojawią się nowe formaty, prowadzone przez postaci znane szerokiej publiczności. Na szeroką skalę kontynuować będziemy działania wśród operatorów kablowych i platform cyfrowych mające na celu bezpośrednie dotarcie do już pozyskanych abonentów oraz rozszerzenie zasięgu technicznego tych stacji.

 

Mateusz: Jak podzielona jest struktura przychodowa w Państwa biznesie, jaki procent przychodów generują reklamy telewizyjne ?
Ewa Czekała: Ponad 80% przychodów Grupy Kapitałowej stanowią przychody z reklamy, 5% przychody z interaktywności, a 14% przychody z tytułu usług dystrybucyjnych.

 

Geniusz: Jaki jest poziom zadłużenia spółki czy mają Państwo zamiar w najbliższym czasie redukować ogólne zadłużenie spółki? Jakie są koszty odsetkowe w skali roku?
Ewa Czekała: Zadłużenie spółki 4fun Media SA wynosi 1,5 mln zł na dzień 31 grudnia 2011 roku. Spółka posiada kredyt inwestycyjny, który zostanie spłacony w połowie 2013 roku. Oprocentowanie kredytu jest na bardzo korzystnych warunkach rynkowych. Roczne koszty odsetek w 2011 roku wyniosły ok. 150 tyś złotych.

 

lodu: Jakich wyników spodziewa się Pani w I kwartale?
Ewa Czekała: Jak do tej pory I kwartał przebiega zgodnie z naszymi oczekiwaniami.

 

luzu: Czy tegoroczne prognozy dla rynku reklamy telewizyjnej mogą być zagrożeniem dla wyników 4fun Media SA w 2012 roku?
Ewa Czekała: Sektor kanałów tematycznych, ze szczególnym uwzględnieniem stacji muzycznych, rośnie dynamicznie i procentowo stanowi coraz większą część rynku reklamy telewizyjnej. Nasze kanały adresujemy do bardzo interesujące - z punktu widzenia reklamodawców - grupy docelowej, do której koszt dotarcia jest znacząco niższy w porównaniu do kanałów ogólnotematycznych. Dlatego nie widzę większych zagrożeń dla zaplanowanej przez nas na ten rok dynamiki wzrostu przychodów z reklam. W tym roku spodziewamy się wzrostu wpływów reklamowych z naszych dwóch nowych stacji: rebel:tv oraz TV DISCO.

 

luzu: Czy telewizje disco TV i rebel TV będą dochodowe już w 2012 r. ?
Ewa Czekała: Spodziewamy się, że przyjęta na ten rok strategia rozwoju tych dwóch kanałów pozwoli nam na osiągnięcie rentowności na koniec 2012 roku przy czym podkreślić należy, że osiągnięcie poziomu rentowności przez telewizję w tak krótkim okresie jest efektem posiadania przez nas autorskich rozwiązań technologicznych i bogatego archiwum treści video.

 

4ex: Wiele mediów jest aktualnie udostępnianych na urządzeniach przenośnych, a wśród młodych ludzi brak jest zainteresowania telewizją. Czy jesteście otwarci na nowe kanały dystrybucji?
Ewa Czekała: Spółka od początku swojego istnienia stawia na interaktywność i różne kanały dystrybucji. W postaci streamu można odbierać nas u wszystkich operatorów komórkowych oraz w Internecie. Aktualnie pracujemy nad stworzeniem mobilnych aplikacji umożliwiających odbiór naszych telewizji przy wykorzystaniu systemów operacyjnych typu Android czy IOS. Działamy z nowo powstającymi platformami VOD (jesteśmy w ofercie Ipla, Iplexa). Nasz content oferujemy również w ofercie VOD niektórych operatorów kablowych (programy muzyczne, kartony np. Kapitan Bomba).

 

Dominic: W zeszłym roku wprowadziliście Państwo nowy kanał TV DISCO, czy planujecie utworzenie nowych kanałów tematycznych?
Ewa Czekała: Trwałym elementem naszej strategii jest kreowanie oraz wprowadzanie na rynek nowych kanałów tematycznych. Bacznie obserwujemy trendy rynkowe, badamy gusta widzów i na tej podstawie kreujemy kolejne założenia programowe nowych telewizji. W tym roku główny nacisk kładziemy na umocnienie pozycji naszych stacji: 4fun.tv, rebel:tv i TV DISCO. Jednak w momencie, kiedy uznamy, że rynkowe trendy sprzyjają uruchomieniu nowego projektu, jesteśmy wstanie uruchomić go w ciągu kilku miesięcy.

 

Jumper: Jak oceniacie siebie na tle konkurencji? Zawsze postrzegani byliście jako telewizja alternatywna dla Vivy i MTV ale teraz te granice wydają się zacierać
Ewa Czekała: Od początku działalności 4fun.tv na rynku polskim staraliśmy się zdecydowanie odróżniać od konkurencji. Przede wszystkim pozycjonowaliśmy się jako telewizja, która prowadzi dialog z widzem. Aktualnie pracujemy nad tym, aby nasza playlista i formaty programowe zdecydowanie wyróżniały się na tle tych, prezentowanych na antenach stacji konkurencyjnych. Dostosowujemy nasze formaty do oczekiwań widzów, stąd pojawienie się w naszej stacji m.in. programu Lajk Czat (współtworzonego przez użytkowników najbardziej znanego portalu społecznościowego) prowadzonego przez Kasię Burzyńską. Widocznym efektem skuteczności tych działań jest stały wzrost naszej oglądalności (wzrost udziału rynkowego 4fun.tv w 2011 roku o 29%) w stosunku do konkurencyjnych korporacji.

 

luzu: Czy spółka planuje nową emisje akcji?
Ewa Czekała: Nie. Na razie nie mamy takich planów.

 

luzu: Czy opieranie przychodów tylko na reklamie nie jest zbyt ryzykowne?
Ewa Czekała: Na dzień dzisiejszy nie istnieją prognozy, które wskazywałyby na zagrożenie znaczącego spadku rynku reklamy telewizyjnej. Jako Grupa Kapitałowa działamy głównie na rynku kanałów tematycznych, które od kilku lat wykazują stałe zwiększanie udziału w całym rynku reklamy telewizyjnej kosztem telewizji naziemnych. Jako telewizje funkcjonujące w bezpłatnym modelu dystrybucyjnym jesteśmy atrakcyjni dla operatorów kablowych i platform cyfrowych, co pozwala nam na budowanie coraz szerszego zasięgu technicznego. Równolegle rozwijamy inne źródła przychodów: technologię, dystrybucję kanałów tematycznych, interaktywność oraz Internet.

 

Moderator: Dziękujemy bardzo za udział w spotkaniu z Panią Prezes Ewą Czekałą. Niestety nie udało się nam odpowiedzieć na wszystkie zadane pytania. Prosimy ich przesyłanie bezpośrednio do spółki na adres: tymon.betlej@4funmedia.pl.

 


Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie

 

×Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies.