Chat with us, powered by LiveChat

Relacja z czatu IMS. „Closer Music osiągnie w tym roku przychody 5-6 mln zł”

Skomentuj artykuł

Omówienie wyników Grupy Kapitałowej IMS za I półrocze 2023 i perspektyw na najbliższe okresy. Pod takim hasłem miał miejsce czat inwestorski IMS zorganizowany wspólnie ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych. Na pytania uczestników wydarzenia odpowiadali członkowie zarządu spółki: Michał Kornacki, Prezes Zarządu oraz Piotr Bielawski, Wiceprezes Zarządu. 

 

Pierwsze pytanie, jakie zadali inwestorzy dotyczyło oceny wyników za pierwszą połowę 2023 roku.

 

- Wyniki są wg nas świetne. Dziwi nas bardzo reakcja rynku - stwierdził zarząd IMS.

 

Pytano także o przyrost liczby klientów IMS.

 

- Około 2-3 tys. lokalizacji. Dużo lokalizacji aroma, DS oraz cześć audio to lokalizacje premium - mówił zarząd.

 

Dodano również, że spółka planuje zwiększać zespoły sprzedażowe, gdyż nasz rynek ma bardzo duży potencjał.

STOART

- Pytanie o Stoart. Ile to może dodać w porównaniu z Zaiksem? Kilka czy kilkanaście procent? - pytał inwestor.

 

- STOART zgodnie z tabelami ministerstwa kultury, zbiera 61 procent tego co ZAiKS - odpowiedziano.

 

Pytano także o szanse na proces lub porozumienie ze STOART'em.

 

- Jestesmy własciwie pewni, biorąc pod uwagę ze 2 z 3 OZZ nam płacą, że będziemy też uzyskiwać pieniądze ze STOART. Co do ścieżki - czas niedługo pokaże - podał zarząd IMS podczas czatu.

Closer Music

- Jak przebiega proces budowania bibliotek w Closer Music? - pytano.

 

- Świetnie. Dodatkowym dużym krokiem jest nasze własne amerykańskie studio w Las Vegas, utworzone we współpracy z DMI - odpowiedzno.

 

W związku z powyższym pytano również o zasadność posiadania własnego studia w Las Vegas.

 

- Studio jest po to, że właśnie pozwala nam zmniejszać koszty i jeszcze podnosić jakość kontentu muzycznego. Dzieki temu jestesmy w superlidze branży produkcyjnej kontentu na świecie. Nasze produkcje będą trafiały do amerykańskich filmów, reklam - zaczynają pojawiać się właśnie pierwsze kontrakty - mówił zarząd.

 

- Co w temacie silnika dla Closer music? Jakie plany marketingowe? - padło pytanie.

 

- Aplikacja działa od czerwca. W 4Q 2023 rusza ogólnoświatowa kampania marketingowa, w 3Q przeprowadziliśmy kampanię budującą markę. Z danych z google i apple kilka milionów osób miało już kontakt z naszą aplikacją - podano podczas czatu ze spółką IMS.

AI

- Skoro AI może wyprodukować piosenki jakie chcemy to po co płacić za utwory z Closer Music? Pytam poważnie w kontekście przyszłości nacechowanej AI. Czy nie powinniście pójść w AI zamiast ponosić koszty nagrań? - pytał inwestor. 

 

- Niestety na temat AI krąży cała masa legend. Tworzenie muzyki oparte jest o prawa autorskie i prawa do muzyki mogą należeć wyłącznie do ludzi lub takich organizacji jak CM. Ostatni wyrok sądu w USA odrzucił możliwość rejestracji praw do utworów tworzonych przez AI. Spodziewamy się w najbliższych latach stosownych uregulowań prawnych w tym zakresie. Dodatkowo, w projekcie CM pracujemy nad wykorzystaniem AI w pewnym obszarze, natomiast jest to przynajmniej na razie nasza tajemnica - wyjaśnił zarząd. 

Dywidenda

Jednym z tematów była również dywidenda wypłacana przez IMS. Pytano o plany dzielenia się zyskiem z akcjonariuszami.

 

- Cały czas planujemy ją wypłacać i zwiększać, zgodnie z ogłoszoną polityką - mówili przedstawiciele zarządu.

 

Dodano także: Przymierzamy się do dywidendy kwartalnej. Niewykluczone że od przyszłego roku ruszymy z takimi wypłatami.

Kurs akcji IMS

Rozmawiano również o kursie akcji IMS na giełdzie. Jeden z inwestorów zwrócił uwagę, że przez ostatni rok zyskały one około 25 procent swojej wartości, a następnie zapytał,  czy nadal zarząd uważa, że spółka jest niedowartościowana?

 

- Tak. I nie tylko my, ale też BM Millennium, które kilka dni temu wydało rekomendację KUPUJ. Zastrzegamy - to niezależna, nieodpłatna rekomendacja - wyjaśniono.

 

- Biorąc pod uwagę, że za rok nie będzie już programu motywacyjnego, to nie wydaje wam się, że prognozy BM Millenium zawarte w rekomendacji na 2024 rok są bardzo, bardzo konserwatywne? - pytał inwestor.

 

- Jestesmy wręcz tego pewni, że przekroczymy te prognozy. Nie zapominajmy, że dom maklerski może też przecież dokonać rewizji rekomendacji - podał zarząd.

 

- Z moich obserwacji kurs jest nisko, bo inwestorzy nie wierzą w sukces Closer Music. I wysokie koszty PM też odstraszają - nadmienił jeden z inwestorów biorących udział w czacie.

 

- Dziękujemy za opinię i prosimy o kolejne. Co do PM - od przyszlego roku go nie będzie (a przecież nawet przy kosztach PM wyniki 2023 są rekordowe, bo to świetny motywator dla ludzi). Natomiast odnośnie CM - w tym roku rośniemy przychodowo 5-6 krotnie. Trochę nas dziwi brak wiary w ten innowacyjny, ale już sprawdzony i działający projekt - podał IMS.

 

- Upadek Closera jest niemożliwy ze względu chociażby na stałe wpływy z OZZ. Gdybyśmy zaprzestali ciągłych inwestycji w tej firmie, to ona już byłaby rentowna i ta rentowność mocno by rosła w krótkim czasie - dodał zarząd.

 

Jeden z inwestorów zwrócił uwagę, że na brak spektakularnych wyników netto spółki.

 

- Koncentrowanie się na wyniku netto jest co najmniej nieporozumieniem. Proszę popatrzeć, jak rośnie EBITDA, o wiele bardziej interesujący wskaźnik zwłaszcza dla firmy, która prowadzi szerokie inwestycje. To z EBITDA jest generowany przepływ gotówki, z którego wypłacana jest dywidenda. U nas konwersja EBITDA na cash jest bardzo wysoka i wynosi 80-100 procent. Takich firm jest bardzo niewiele - wyjaśnił zarząd IMS.

Perspektywy

Sporo czasu podczas czatu inwestorskiego poświęcono perspektywom spółki, w tym prognozowanym przychodom Closer Music.

 

- Closer osiągnie w tym roku przychody 5-6 mln zł. Uważamy to za bardzo dobry wynik, bo oznacza to 5-6 krotne zwiększenie przychodów w stosunku do ubiegłego roku - podano.

 

Dodano, że spółka w kolejnym, 2024 roku liczy na kilkanaście milionów przychodów Closer Music.

 

Odnośnie przychodów Closer Music pytano: z czego ma wynikać taki przeskok, że w przyszłym roku ma być kilkanaście mln przychodów?

 

- Większe wpływy z OZZ, komercjalizacja ogolnoswiatowa głównie poprzez aplikacje. Nie ma to związku z ilością utworów, bo ta jest już wystarczająca żeby znacząco zwiększać przychody. Kampania ogólnoświatowa ruszy w 4Q 2023 roku - podano.

 

W kwestii planów spółki, pytano o główne cele zarządu IMS na ten i kolejny rok.

 

- Rozwój dotychczasowego biznesu zwłaszcza abonamentowego, inwestycje i rozwój Closer Music, przeprowadzenie zagranicznej rundy finansowania dla CM przy wycenie wyższej niż 100 mln zł - wyjaśnili przedstawiciele IMS podczas czatu inwestorskiego.

 

Autor artykułu

 

Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu na kierunku Finanse i Rachunkowość. Dyrektor finansowy, analityk i redaktor ekonomiczny. Wieloletni współpracownik Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz ekspert tematyki giełdowej i gospodarczej Forbes'a. Wcześniej szlify analityczno-dziennikarskie zbierał w redakcji money.pl tworząc dział giełdowy. W czasie wolnym zapalony muzyk.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie