Chat with us, powered by LiveChat

Relacja z czatu Huuuge. Flagowe tytuły generują 92 procent przychodów

Skomentuj artykuł

Wyniki Huuuge za trzeci kwartał 2022 roku, sytuacja na rynku gamingowym, a także plany rozwojowe spółki w zakresie nowych tytułów, były tematami poruszonymi podczas czatu inwestorskiego zorganizowanego wspólnie ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych. Na pytania uczestników wydarzenia odpowiadał Marek Chwałek, wiceprezes wykonawczy ds. finansowych Huuuge.

 

Jak zauważył jeden z uczestników czatu, Huuuge odnotowało 15,3 mln USD skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w trzecim kwartale 2022 roku wobec 7,38 mln USD zysku rok wcześniej. W tym kontekście pytano o elementy, jakie w największym stopniu wpłynęły na tę poprawę.

 

Jak tłumaczył przedstawiciel zarządu, zmiana ta wynikała z niższych o 15,7m USD wydatków na kampanie marketingowe pozyskiwania użytkowników, niższych o 3.3m USD kosztów R&D, oraz niższego o 10.3m USD zysku brutto ze sprzedaży.

 

Na pytanie o wydatki marketingowe spółki w trzecim kwartale tego roku wiceprezes Chwałek odpowiedział: Wydatki marketingowe wyniosły 17.7m USD, w tym 14.2m na kampanię płatnego pozyskiwania użytkowników (user acquisition).

 

Pytano również o strukturę przychodów spółki w trzecim kwartale 2022 roku w podziale na tytuły.

 

- Naszymi flagowymi tytułami są Huuuge Casino i Billionaire Casino. Obie gry generują łącznie 92 procent przychodów Huuuge. Traffic Puzzle generuje 7 procent przychodów ogółem, natomiast pozostałe produkty odpowiadają za 1 procent przychodów - mówił Marek Chwałek.

 

Z kolei na pytanie o zadłużenie spółki odpowiedziano: Grupa Huuuge nie posiada długu zewnętrznego. Zobowiązania finansowe stanowią zobowiązania z tytułu umów leasingowych.

 

Dodano również, że na dzień 30 września 2022 roku Grupa  posiadała gotówkę w kwocie 193.1m USD.

 

Pojawiło się również pytanie o działania mające na celu efektywne pozyskanie nowych użytkowników.

 

- W trzecim kwartale 2022 roku podjęliśmy działania mające na celu optymalizację rentowności naszych flagowych gier. Dzięki dokonanej w sierpniu bieżącego roku istotnej zmianie ekonomii tych gier, a także optymalizacji działań w zakresie pozyskiwania nowych użytkowników, nasze flagowe tytuły wygenerowały przychody na poziomie zbliżonym do wyników wypracowanych w poprzednim kwartale przy niższych nakładach marketingowych. W zakresie samego marketingu, w obliczu zmian rynkowych oraz zmian w polityce prywatności Apple i Google optymalizujemy kanały, przez które prowadzimy kampanie pozyskiwania nowych graczy - podał przedstawiciel zarządu Huuuge.

Kluczowe tytuły

- Nad jakimi tytułami obecnie pracuje Huuuge Games? Jakiego typu są to gry? - pytano podczas czatu.

 

- Pracujemy nad kilkoma nowymi tytułami - najważniejszym jest kolejna gra oparta o kod Traffic Puzzle. Soft launch gry planowany jest na koniec 1 kwartału 2023 - krótko skomentowała spółka.

 

Odnośnie nowych tytułów dodano także: Wspominaliśmy o tym, że planujemy przetestować (przeanalizować) ok. 40 gier rocznie i w wyniku tych testów podpiszemy min. 4 nowe umowy wydawnicze w ciągu roku. Podtrzymujemy te deklaracje - mówił Marek Chwałek.

 

Pytano także o mechanizm uczenia maszynowego wdrażanego do gier.

 

- Po pierwsze wdrażamy spersonalizowaną ekonomię w naszych grach, co oznacza, że zaoferujemy każdemu graczowi unikalną rozrywkę oraz oferty promocyjne dopasowane do jego poziomu oraz stylu gry. Po drugie wprowadzamy modele predykcyjne analizujące zachowanie graczy, których celem jest poprawa retencji (utrzymanie gracza jak najdłużej). Efektem końcowym może być również poprawa wskaźników monetyzacji - wyjaśnił przedstawiciel zarządu.

 

W kwestii rozwoju gier “Huuuge Casino" i "Billionaire Casino" dodano: Planujemy również rozszerzyć nasz program VIP skierowany do najbardziej lojalnych i najwięcej płacących graczy. Pracujemy także nad rozwojem naszej platformy direct-to-consumer - otworzymy ją na kolejne rynki (Kanada, Australia, pozostałe kraje Unii Europejskiej). Przyczyni się to do dalszej poprawy marż generowanych przez nasze flagowe tytuły.

Rynek gamingowy

Pytano o perspektywy, jakie stoją przed rynkiem gier mobilnych.

 

- Branża gier mobilnych wciąż próbuje odnaleźć się w zmiennych warunkach post-pandemicznego otoczenia rynkowego oraz dostosować się do zmian strukturalnych w zakresie polityki prywatności Apple (identyfikator reklamowy IDFA). Według danych opublikowanych przez Sensor Tower, globalny rynek gier mobilnych zmniejszył się się w trzecim kwartale 2022 roku o 12,7 procent. To spowolnienie stanowi istotne wyzwanie dla operatorów i producentów gier - wyjaśnił Marek Chwałek, wiceprezes wykonawczy ds. finansowych Huuuge.

 

Pod kątem wpływu na rynek gamingowy, inwestorzy pytali o wpływ wojny w Ukrainie, inflacji, a także wysokich stóp procentowych na funkcjonowanie spółki.

 

- Z tych trzech czynników naszym zdaniem największym wyzwaniem jest wysoka inflacja wpływająca negatywnie na wzrost bazy kosztowej oraz rosnącą presję podwyżkową. Wojna w Ukrainie jest jednym z czynników geopolitycznych wpływających negatywnie na światową ekonomię i pośrednio na rynek gier mobilnych. Podwyżka stóp procentowych pozwala nam na uzyskiwanie wyższych przychodów finansowych ze zgromadzonych środków pieniężnych - podano podczas czatu.

 

Z kolei w kwestii pandemii COVID-19 dodano: Ciężko ocenić, jak będzie się kształtować rynek gier mobilnych w najbliższym okresie, gdyż ma na to wpływ wiele czynników takich jak np. sytuacja geopolityczna i ekonomiczna na świecie oraz dalsze możliwe zmiany w politykach prywatności największych platform dystrybucyjnych. Wierzymy jednak, że długofalowo rynek gier będzie rósł, gdyż ta forma rozrywki ciągle zyskuje na popularności.

Przegląd opcji strategicznych

Spółka przeprowadza przegląd opcji strategicznych, jednakże firma nie komentuje procesu przeglądu opcji strategicznych przed jego zakończeniem.

 

- Zgodnie z raportem bieżącym nr 40/2022 nie określiliśmy terminu zakończenia przeglądu opcji, natomiast zgodnie z informacją podaną w raporcie bieżącym nr 41/2022, po ogłoszeniu przeglądu opcji strategicznych zawiesiliśmy, w dniu 2 sierpnia 2022, bezterminowo skup akcji własnych - skomentowano.

Przyszłe wyniki

- Czy bieżący trend wynikowy spółki ma szansę się utrzymać w kolejnych kwartałach? - pytał inwestor.

 

- Nasza obecna strategia to skupienie się na rentowności oraz generowaniu gotówki. Jesteśmy na dobrej drodze do utrzymania w wynikach całorocznych poziomu wzrostu skorygowanego EBITDA z pierwszych 9 miesięcy tego roku - podsumowano.

 

Autor artykułu

 

Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu na kierunku Finanse i Rachunkowość. Dyrektor finansowy, analityk i redaktor ekonomiczny. Wieloletni współpracownik Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz ekspert tematyki giełdowej i gospodarczej Forbes'a. Wcześniej szlify analityczno-dziennikarskie zbierał w redakcji money.pl tworząc dział giełdowy. W czasie wolnym zapalony muzyk.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie