Chat with us, powered by LiveChat

Relacja z czatu Huuuge. „Pracujemy nad wdrożeniem nowych funkcjonalności w grach”

Skomentuj artykuł

O wynikach za 9 miesięcy oraz trzeci kwartał 2024 roku, działaniach marketingowych, nowych tytułach oraz perspektywach spółki, rozmawiano podczas czatu inwestorskiego Huuuge zorganizowanego wspólnie ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych. Na pytania uczestników wydarzenia odpowiadał Marek Chwałek, wiceprezes wykonawczy ds. finansowych spółki Huuuge.

 

- Wyniki za trzeci kwartał 2024 roku były solidne, pomimo trudnych warunków rynkowych. Utrzymaliśmy wysoką rentowność oraz silne przepływy pieniężne, co potwierdza efektywność naszej działalności oraz dyscyplinę finansową. Skorygowana EBITDA wyniosła 20,9 mln USD - ocenił wyniki wiceprezes Chwałek, odpowiadając na pytanie podczas czatu inwestorskiego.

 

- Jaki jest podział walutowy Waszych przychodów - pytał inwestor. 

 

- Przychody generowane są głównie w walucie USD oraz EUR, koszty UA są ponoszone głównie w USD - wyjaśnił przedstawiciel zarządu.

 

Jak podano podczas czatu, 98% naszych przychodów stanowiły nasze flagowe gry Huuuge: Casino i Billionare Casino.

 

- Na koniec 2022 roku zatrudnialiśmy około 580 osób, obecnie zatrudniamy nieco poniżej 450 osób - dodał Marek Chwałek.

Marketing

Pytano także, ile spółka wydała na marketing w trzecim kwartale 2024 roku i jakie działania obejmowały.

 

- W trzecim kwartale 2024 roku wydatki na kampanie marketingowe związane z pozyskiwaniem użytkowników wyniosły 8,528 mln USD, ogólne koszty sprzedaży i marketingu - 3,199 mln USD. Nasze działania skupiają się na performance marketingu czyli płatnych kampaniach mających na celu pozyskanie nowych graczy (User Acquisition). Prowadziliśmy również na mniejszą skalę kampanie marketingowe skupione na wybranych rynkach (Niemcy, USA) w bardziej tradycyjnych kanałach reklamowych (TV, outdoor itp) - wyjaśniono podczas czatu.

 

Na pytanie o influencer marketing odpowiedziano: Nie prowadzimy obecnie influencer marketingu na większą skalę, nasze działania skupiają się na performance marketingu czyli płatnych kampaniach mających na celu pozyskanie nowych graczy (User Acquisition).

 

Pojawiło się również pytanie o sposób badania skuteczności strategii marketingowych.

 

- Kluczowe dla nas są miary rentowności kampanii marketingowych (ROAS czyli Return on Ad Spend mierzony relacją wygenerowanych z gier przychodów do poniesionych kosztów marketingu oraz payback period czyli okres zwrotu wydanych środków) - podał zarząd.

Nowe i kluczowe tytuły

Jeden z inwestorów pytał, nad jakimi nowymi grami pracuje obecnie spółka.

 

- Mamy zarówno wewnętrzne zespoły (Huuuge Pods), jak i zewnętrzne (Bananaz Studios i Empire Games) pracujące nad nowymi tytułami. Są to gry na wczesnym etapie rozwoju, jeśli któraś z gier będzie szczególnie obiecująca poinformujemy o tym inwestorów. Główne kierunki działań to praca nad nowymi funkcjonalnościami w naszych flagowych produktach - wyjaśnił Chwałek.

 

W związku z powyższym, na temat nowych funkcjonalności, jakie dodano do gier Huuuge Casino i Billionare Casino w tym roku stwierdzono: Dodaliśmy w tym roku wiele nowych funkcjonalności np. Turnieje na żywo, zmiany w Charms (kolekcje). Planujemy w najbliższej przyszłości wprowadzenie Huuuge Battle Pass. Nie podnosiliśmy dodatkowych kosztów - mamy dedykowane zespoły w studio Huuuge Casino, które skupiają się na pracy nad nowymi funkcjonalnościami oraz aktualizacją/poprawą istniejących. Nie kapitalizujemy też kosztów prac badawczo-rozwojowych związanych z nowymi funkcjonalnościami w grach.

 

Na temat efektów przychodowych podano: Oczekujemy, że przychody w 4 kwartale będą na podobnym lub nieco wyższym poziomie niż w 3 kwartale 2024 roku.

 

- Z jakiego powodu Huuuge Casino jest niedostępne w sklepie Play? Czy w innych Państwach również planowane lub konieczne będą podobne kroki - pytał jeden z inwestorów.

 

- Dwa tygodnie temu, jako jedyny (wg. naszej wiedzy) podmiot spośród innych oferujących gry typu social casino na platformach dostępnych w Polsce, otrzymaliśmy od Google informację o zawieszeniu Huuuge Casino w polskim sklepie Google. Zawieszenie zostało dokonane na skutek zgłoszenia naszej aplikacji przez osobę trzecią jako potencjalnie naruszającą lokalne przepisy o grach hazardowych. Zakwestionowaliśmy przedmiotowe działania Google poprzez złożenie odwołania. Czekamy na odpowiedź Google na nasze odwołanie. Zdarzenie ma znikomy wpływ na nasze wyniki finansowe - wyjaśnił przedstawiciel Huuuge. 

 

Pytano także o testy platformy .com

 

- Platforma .com jest przeglądarkową wersją Huuuge Casino dostępną na wybranych rynkach. Skupiamy się jednak na rozwoju naszego sklepu internetowego, czyli kanału direct-to-consumer gdzie większy nacisk kładziemy na zaoferowanie graczom bardziej atrakcyjnych możliwości zakupów w porównaniu z aplikacją mobilną - podano podczas czatu.

 

W kwestii poszerzenia portfolio o nowe typy gier podano: Cały czas aktywnie poszukujemy możliwości wyjścia poza rynek gier social casino.

Skup akcji

- W którym momencie wskaźnikowym co do kapitalizacji spółka zamierza odejść od skupów w akcji? Aktualnie wycena jest bardzo niska więc dla akcjonariuszy jest to również bardzo dobrym długoterminowym rozwiązaniem - pytano.

 

- Podejmując tego typu decyzje kierujemy się przede wszystkim maksymalizacją wartości dla naszych akcjonariuszy. Naszym priorytetem są inwestycje M&A. Jeśli nie znajdziemy interesujących targetów rozważymy redystrybucję wypracowanych zysków poprzez skup akcji - odpowiedział Marek Chwałek. 

 

Na pytanie czy planowany jest kolejny skup akcji odpowiedziano: Koncentrujemy się na działalności M&A i mniejszych inwestycjach. Jeśli nie znajdziemy obiecujących spółek do przejęcia, rozważmy redystrybucję kapitału do inwestorów poprzez kolejny skup akcji.

Perspektywy

Zapytany o perspektywy spółki zarząd odpowiedział: Jeżeli chodzi o rynek social casino, prognozy Eilers & Krejcik wskazują na spadek o ok. 3% w całym 2024 roku. Z naszej strony pracujemy nad wdrożeniem nowych funkcjonalności w grach. Liczymy na to, że pozytywnie wpłynie to na wyniki pod koniec 4 kwartału.

 

Z kolei na temat spodziewanych wyników dodano: Co do naszych wyników w ostatnim kwartale tego roku, to spodziewamy się poziomu przychodów zbliżonego lub wyższego niż w trzecim kwartale. Spodziewamy się również dalszej poprawy naszej rentowności na poziomie skorygowanej EBITDA.

 

Pytano także, jakie optymalizacje kosztowe spółka planuje w kolejnych kwartałach.

 

- Planujemy różne działania optymalizacyjne: dla UA / wydatków marketingowych - bardziej konserwatywne cele w zakresie okresu zwrotu kosztów i niższe koszty w 4 kw. 2024r. Dla wszystkich kategorii kosztów: monitorowanie i dokładna analiza wszystkich wydatków w celu wyeliminowania niepotrzebnych lub nadmiernych kosztów, ograniczanie nowych stanowisk w organizacji, ograniczanie kosztów, takich jak podróże lub mniej strategiczne projekty, ustalanie i ścisła kontrola budżetów dla poszczególnych działów i nowych projektów, negocjowanie lepszych warunków z dostawcami usług lub przechodzenie na dostawców bardziej opłacalnych kosztowo - podsumował Marek Chwałek.

 

Autor artykułu

 

Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu na kierunku Finanse i Rachunkowość. Dyrektor finansowy, analityk i redaktor ekonomiczny. Wieloletni współpracownik Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz ekspert tematyki giełdowej i gospodarczej Forbes'a. Wcześniej szlify analityczno-dziennikarskie zbierał w redakcji money.pl tworząc dział giełdowy. W czasie wolnym zapalony muzyk.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie