Chat with us, powered by LiveChat

Relacja z czatu Huuuge. „Pracujemy nad kilkoma nowymi tytułami”

Skomentuj artykuł

Wyniki za pierwsze półrocze 2022 roku omawiano podczas czatu inwestorskiego spółki Huuuge zorganizowanego wspólnie ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych. To nie jedyne kwestie poruszone podczas czatu, jednak jak wyjaśnił Marek Chwałek, wiceprezes wykonawczy ds. finansowych w spółce Huuuge, w związku z rozpoczętym przeglądem opcji strategicznych, nie odpowiadano na pytania związane zarówno z samym przeglądem, jak i strategią i planami firmy. 

 

W kwestii wyników, jedna z pierwszych kwestii poruszonych podczas czatu dotyczyła ich oceny przez zarząd.

 

- Wyniki oceniamy dobrze, szczególnie w świetle wyzwań ze strony zmieniającego się otoczenia rynkowego. Spółka pomimo spadających przychodów poprawiła rentowność na poziomie skorygowanego zysku EBITDA rok do roku i w porównaniu do poprzedniego kwartału. Rok do roku poprawiliśmy też poziom gotówki mimo wydatków na skup akcji czy zapłatę transzy za przejęcie gry Traffic Puzzle - tłumaczył Marek Chwałek, wiceprezes Huuuge. 

 

Mimo wyjaśnienia pytano również o spadek zysku w drugim kwartale w ujęciu rocznym. 

 

- Na poziomie zysku netto w obu okresach spółka miała bardzo zbliżone rezultaty. Spadek rentowności na poziomie skorygowanego zysku EBITDA wynikał z rekordowo wysokiego poziomu wartości sprzedaży w drugim kwartale 2021 roku nie w pełni skompensowanego redukcją kosztów operacyjnych - dodał przedstawiciel spółki.

 

Poruszono również kwestie tytułów stworzonych przez Huuuge, które w największym stopniu przyczyniły się wypracowania wyniku spółki za pierwsze półrocze 2022.

 

- W pierwszym półroczu zarabialiśmy przede wszystkim na naszych flagowych tytułach, Huuuge Casino i Billionaire Casino, przychody wygenerowane przez te gry stanowiły 88% całkowitych przychodów - podano podczas czatu i dodano, że w drugim kwartale 2022 roku w nasze flagowe gry grało średnio ponad 1,2 mln graczy w każdym miesiącu.

 

Dodatkowo jeden z uczestników zapytał o poziom zadłużenia spółki. 

 

- Spółka nie posiada długu zewnętrznego, zobowiązania długoterminowe dotyczą umów leasingowych. Na dzień 30 czerwca 2022 roku spółka posiadała środki pieniężne w wysokości 188 mln USD - mówił Chwałek.

Działalność

- Pracujemy nad kilkoma nowymi tytułami, natomiast nie komentujemy gier na wczesnym etapie rozwoju - podano podczas czatu.

 

Odnośnie gry Traffic Puzzle pytano, czy Huuuge planuje jej rozwój.

 

- Pracujemy nad nowymi funkcjonalnościami gry - naszym nadrzędnym celem jest poprawienie retencji i wskaźników monetyzacji. Ponadto, chcemy wykorzystać nasze doświadczenia z Huuuge Casino i Billionaire Casino - pracujemy nad nowymi grami opartymi o silnik gry Traffic Puzzle - określił wiceprezes Huuuge.

 

Na pytanie o średnią kwotę przeznaczaną na stworzenie nowego tytułu odpowiedziano: Stworzenie gry w wersji gotowej do globalnej premiery to początkowy koszt rzędu kilkuset tysięcy USD. Warto jednak pamiętać, że gry mobilne charakteryzują się innym cyklem życia niż PC/konsole. Koszt stworzenia gry to tak naprawdę początek drogi - znacznie większe koszty to marketing i płatne pozyskiwanie użytkowników, jak również LiveOps czyli praca nad tytułem już po jego wydaniu (nowe funkcjonalności, oferty promocyjne itd.).

 

Z kolei w kwestii monetyzacji Chwałek podał: Co do zasady większa liczba pobrań pozytywnie wpływa na monetyzację. Warto jednak pamiętać o różnicach między poszczególnymi gatunkami gier. Przykładowo jeden gracz w kategorii Social Casino generuje przychody kilkakrotnie wyższe niż gracz w kategorii Casual.

Rynek gamingowy 

Pytano o spodziewane zmiany na rynku gamingowym po okresie pandemii.

 

- Po początkowym istotnym wzroście zaangażowania graczy oraz lepszej monetyzacji, wskaźniki te normalizują się i wracają do poziomów sprzed pandemii - mówił Chwałek. 

 

Z kolei zapytany o prognozy dla rynku gier mobilnych mówił: Nie podejmujemy się prognozowania rynku, natomiast zwracamy uwagę na analizy zewnętrzne - wg Newzoo rynek gier mobilnych w 2022 powinien wzrosnąć o kilka procent. Ponadto segment ten jest większy niż rynek gier na PC i konsole.

 

Odpowiadając na kolejne pytanie inwestorzy dowiedzieli się, że rynek gier free-to-play nie podlega istotnym wahaniom sezonowym, natomiast czwarty kwartał jest zwykle trochę lepszy od trzeciego ze względu na okres świąteczny i więcej wolnego czasu.

Skup akcji własnych i dywidenda

Odnośnie dywidendy w przyszłym roku mówiono: spółka nie ma ustalonej polityki dywidendowej, natomiast zawsze podkreślamy, że wolimy przeznaczyć środki pieniężne na inwestycje.

 

Pytano także o cel skupu akcji własnych oraz długość trwania tej operacji.

 

- Celem skupu akcji jest przede wszystkim zaspokojenie potrzeb spółki związanych z programem opcyjnym. Skup akcji 2 sierpnia tego roku został jednak bezterminowo zawieszony ze względu na rozpoczęcie przeglądu opcji strategicznych.

Sytuacja w Ukraine i jej wpływ na wyniki

- Spółka zaprzestała dystrybucji nowych gier m.in. w Białorusi. Jak szacunkowo wpłynęło to wyniki firmy? - pytał jeden z inwestorów.

 

- Zaprzestaliśmy dystrybucji gier na rynku rosyjskim i białoruskim (na rynku ukraińskim jesteśmy dalej obecni), nie miało to istotnego wpływu na wyniki spółki. Przychody z obu tych rynków w 2021 roku stanowiły poniżej 1% całkowitych przychodów - podsumowano.

Przyszłe wyniki

Pytano także o sposoby na poprawę wyników następnych kwartałów.

 

- Nie komentujemy przyszłych wyników firmy, ale planujemy dalsze zachowanie dyscypliny kosztowej oraz realizację projektów o dodatniej stopie zwrotu z inwestycji - stwierdził Marek Chwałek.

Autor artykułu

 

Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu na kierunku Finanse i Rachunkowość. Dyrektor finansowy, analityk i redaktor ekonomiczny. Wieloletni współpracownik Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz ekspert tematyki giełdowej i gospodarczej Forbes'a. Wcześniej szlify analityczno-dziennikarskie zbierał w redakcji money.pl tworząc dział giełdowy. W czasie wolnym zapalony muzyk.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie