Chat with us, powered by LiveChat

I półrocze 2021 r. w Grupie TIM: rekordowe obroty, skonsolidowany zysk netto wyższy aż o 357% r/r

© Davizro Photography - stock.adobe.com

Grupa Kapitałowa TIM w I połowie 2021 r wygenerowała 602,4 mln zł przychodów ze sprzedaży (+22% r/r). Skonsolidowany zysk netto osiągnął ponad 43 mln zł, co oznacza wzrost o 357% r/r. Przychody ze sprzedaży TIM SA wzrosły w stosunku do I półrocza 2020 r. aż o 32%, do 569,7 mln zł. Ich suma za ostatnie 12 miesięcy (III kw. 2020 – II kw. 2021 r.) przekroczyła 1,07 mld zł. Trwają prace nad wprowadzeniem 3LP SA na warszawską giełdę.


Wzrost skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży jest jeszcze wyższy (+34% r/r) po doprowadzeniu danych do porównywalności tj. jeśli nie uwzględniać przychodów Rotopino.pl S.A. w I półroczu 2020 r. (spółka opuściła Grupę TIM z końcem 2020 r.).

Wzrost sprzedaży usług logistycznych poza GK TIM

Przychody Grupy ze sprzedaży usług (34,3 mln zł) za I półrocze 2020 r. zwiększyły się rok do roku aż o 78,7%. Widać tu przede wszystkim wzrost skali działalności w zakresie świadczenia przez 3LP SA zautomatyzowanych usług logistycznych dla klientów zewnętrznych.


– Wzrost przychodów wygenerowanych dla 3LP przez ten segment wyniósł aż 83% w stosunku do I półrocza 2020 roku. To efekt zarówno pozyskiwania przez 3LP nowych klientów, jak i wzrostu skali działalności dotychczasowych, a także potwierdzenie trafności obranej strategii o wyspecjalizowaniu się 3LP w zautomatyzowanych usługach logistycznych dla podmiotów z rynku e-commerce – zauważa Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA. – Pracujemy nad prospektem emisyjnym spółki. Jesteśmy przekonani, że inwestorzy na warszawskiej giełdzie docenią atrakcyjność i perspektywy rozwoju modelu biznesowego 3LP– dodaje Krzysztof Folta.

Więcej klientów, więcej indeksów

Od marca 2021 r. każdy kolejny miesiąc przynosi w TIM SA miesięczne przychody ze sprzedaży na poziomie powyżej 100 mln zł. Wzrostom sprzedaży towarzyszą bardzo dobre statystyki dotyczące liczby klientów. Przybywa klientów nowych, ale rośnie także grono klientów lojalnych, a więc takich, którzy w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy dokonali zakupów w co najmniej sześciu z nich. Tych drugich było w I półroczu 2021 r. 5826, tj. o 16% więcej niż w analogicznym okresie 2020 r. Z kolei średnia liczba miesięcznych rejestracji nowych klientów biznesowych wyniosła 1153, co oznacza wzrost o niemal 25% w stosunku do I połowy 2020 r.


- Analizując dane dotyczące wizyt na platformie TIM.pl w pierwszych sześciu miesiącach 2021 roku, widzimy podobny, bo 27-procentowy, wzrost liczby użytkowników. Co ważne, w dużej części to zasługa kanału organicznego (SEO), z którego trafiło do nas aż 44,5% więcej użytkowników niż w pierwszej połowie 2020 roku – podkreśla Piotr Nosal, członek Zarządu i dyrektor handlowy TIM SA. – Zwiększenie liczby odsłon z naturalnych wyników wyszukiwania to efekt prac optymalizacyjnych mających na celu poprawę widoczności platformy TIM.pl – tak, aby jak najwięcej klientów mogło zrealizować swoją potrzebę zakupową właśnie na TIM.pl. Przyciąga ich między innymi stale rosnąca oferta produktowa TIM.pl – zarówno z magazynu własnego, jak i w modelu marketplace – dodaje Piotr Nosal.


Na koniec czerwca 2021 r. platforma e-commerce TIM SA umożliwiała dostęp do ponad 276,5 tys. unikalnych indeksów wobec 235,1 tys. rok wcześniej. W I połowie 2021 r. w zamówieniach klientów TIM.pl pojawiło się łącznie ponad 98,7 tys. unikalnych indeksów.


Nadal dynamicznie rośnie segment produktów do instalacji fotowoltaicznych. W I półroczu 2021 r. wygenerował on 4,5% przychodów ze sprzedaży TIM SA. Jego wartość wyniosła 25,9 mln zł, co oznacza wzrost o 74,5% wobec I półrocza 2020 r. Jeśli porównać wyłącznie drugie kwartały 2021 i 2020 roku, wzrost wynosi aż 113%.

II kw. 2021 r. – najlepszy w historii. Nowe inwestycje na horyzoncie

I półrocze 2021 r. przyniosło nie tylko rekordowy wzrost zysku netto Grupy TIM. Skonsolidowana EBITDA zwiększyła się rok do roku o 123,4%, do niemal 67 mln zł. Sam II kwartał 2021 r. był najlepszy pod względem kwartalnych wyników finansowych w całej historii Grupy TIM. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 328,3 mln zł (+29,3 r/r), zysk netto – 29,6 mln zł (+233% r/r), zaś EBITDA – 42,3 mln zł (+142% r/r).


– Dopełnieniem pozytywnej oceny sytuacji finansowej Grupy jest „zdrowy” i rotujący stan zapasów oraz najlepsza w historii, z punktu widzenia ekspozycji na ryzyko kredytowe, jakość portfela należności. Ponadto obniżyliśmy dług netto o niemal 22%, do 78,5 mln zł. W efekcie wskaźnik dług netto do EBITDA wynosi jedynie 0,7 – wylicza Piotr Tokarczuk, członek Zarządu i dyrektor finansowy TIM SA. – Jesteśmy dobrze przygotowani na realizowane właśnie nowe inwestycje. Mam na myśli zarówno nowoczesną halę o powierzchni 25 tysięcy metrów kwadratowych z wysokiej klasy automatyką, powstającą na użytek 3LP SA, jak i nową architekturę IT związaną z pracami nad nową odsłoną naszej platformy e-commerce oraz systemów okołosprzedażowych w ramach projektu TIM.pl 2.0 – dodaje Piotr Tokarczuk.

 

 


TIM SA prowadzi największą platformę e-commerce B2B w Polsce TIM.pl, jest też największym (pod względem przychodów ze sprzedaży) dystrybutorem materiałów elektrotechnicznych w Polsce (według magazynu „Elektrosystemy”, nr 5/2020, oraz https://www.rynekelektryczny.pl/najwieksze-hurtownie-elektrotechniczne/). Od 2013 r. łączy unikalne, kilkudziesięcioletnie doświadczenie w branży technicznej i elektrotechnicznej z nowoczesnymi technologiami e-handlu, który stanowi główny kanał sprzedaży TIM-u.


Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Na podstawie wyboru 100 analityków giełdowych, doradców inwestycyjnych i zarządzających, reprezentujących domy i biura maklerskie, fundusze emerytalne i inwestycyjne, TIM znalazł się na 2. miejscu głównego zestawienia rankingu Giełdowa Spółka Roku 2020, organizowanego przez redakcję „Pulsu Biznesu”.


Przez ćwierć wieku TIM sprzedawał wyłącznie za pośrednictwem ogólnopolskiej sieć hurtowni elektrycznych. W 2013 r. firma zmieniła model biznesowy, stawiając na e-commerce. To najprawdopodobniej największa taka transformacja cyfrowa w polskim handlu B2B. TIM stawia na omnichannel - sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w aplikacji mobilnej mTIM, telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli handlowych.

 

Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu. Spółka tworzy Grupę Kapitałową TIM wraz z 3LP SA - operatorem centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach. Obiekt specjalizuje się w obsłudze podmiotów (także spoza Grupy TIM) działających w sektorze e-commerce.

 

Więcej o TIM SA i Grupie Kapitałowej TIM na www.timsa.pl

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie