Chat with us, powered by LiveChat

Relpol – ważne inwestycje i skokowy wzrost wyników w dłuższej perspektywie czasowej

Skomentuj artykuł
© wichientep - stock.adobe.com

Relpol to spółka, która działa od 1958 roku, a jej akcje są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 1996 roku, czyli od 25 lat. Emitent przeprowadza duży program inwestycyjny, który ma przyczynić się do skokowego wzrostu skali biznesu i poprawy osiąganej rentowności.

 

O Spółce

Relpol jest producentem przekaźników. Przekaźnik to urządzenie, które otwiera i zamyka obwód elektryczny, co umożliwia wpływanie na pracę innych urządzeń znajdujących się w układzie sterowania. Może on realizować funkcję włącz-wyłącz. Przekaźniki są wykorzystywane praktycznie w każdej maszynie, czy systemie sterowania. Produkty Spółki są stosowane głównie w obszarach automatyki przemysłowej i energetycznej, energoelektroniki, elektroniki przemysłowej i użytkowej, telekomunikacji, AGD i innych. Poniższy materiał wideo przybliża produkty Emitenta i ich zastosowanie.

 

Produkty Relpolu i ich zastosowanie

Źródło: Emitent.

 

Głównym produktem Emitenta są przewodniki przemysłowe, z których wywodzi się firma. W 2020 roku odpowiadały one za 30,6% przychodów. Drugą pozycją są przekaźniki miniaturowe, których udział w sprzedaży wyniósł 26,5% w minionym roku. Emitent wskazał, ze widzi spory potencjał w rozwoju sprzedaży przekaźników solarnych (udział odpowiednio 20,4%) i przekaźników modułowych (w tym dzięki przeprowadzanym inwestycjom, udział 2,1%). Ponadto, Relpol wyszczególnia jeszcze takie kategorie produktowe, jak gniazdka do przekaźników (udział 8,5%), przekaźniki interface (5,3%) oraz pozostałe akcesoria (6,5%).

 

Największe rynki dla Emitenta to Niemcy – 42% sprzedaży w minionym roku, i Polska – odpowiednio 30%. Prawie całość sprzedaży kierowana jest na rynki europejskie – 93%, a pozostałe 7% to sprzedaż poza Europę. Jak pokazuje powyższe zestawienie, eksport odpowiadał za 70% (największy udział sprzedaży w walucie euro – ponad 50%), a sprzedaż krajowa to 30%.

 

Największym kanałem sprzedaży są partnerzy strategiczni, dla których Emitent jest w stanie dostarczać przewodniki o zindywidualizowanych parametrach. Grupa ta odpowiadała za około 45 sprzedaży w 2020 roku. Kolejnymi kanałami sprzedaży są dystrybutorzy – udział 38%, oraz OEM i inne kanały – 17%.

 

Poniżej przyglądamy się bliżej działalności Emitenta, otoczeniu rynkowemu, wynikom finansowym o raz strategii i perspektywom rozwoju.

 

Dalsza część artykułu jest dostępna za darmo po zalogowaniu tylko dla członków SII z rozszerzoną składką.

Dla członków SII dostęp jest bezpłatny.

Zostań członkiem SII

Autor artykułu

 

Adrian Mackiewicz, główny analityk rynku akcji SII Adrian Mackiewicz, główny analityk rynku akcji SII

Posiadacz tytułu CFA i licencji doradcy inwestycyjnego (nr licencji 571). Ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych współpracuje od 2014 roku, obecnie na stanowisku dyrektora działu analiz. Autor licznych komentarzy rynkowych i analiz spółek notowanych na polskiej giełdzie. Prowadzi cykliczne webinary poświęcone analizie spółek z GPW oraz edukacyjny portfel akcyjny. Można go posłuchać w podcaście SII Echa Rynku. Prelegent na konferencjach inwestorskich. Autor wielu materiałów edukacyjnych, artykułów i webinarów, poświęconych zagadnieniom związanym z inwestowaniem i analizowaniem instrumentów finansowych. Zwolennik fundamentalnego podejścia do inwestowania.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie