×Drogi U┼╝ytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamkni─Öcie komunikatu, klikni─Öcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawie┼ä w zakresie prywatno┼Ťci, wyra┼╝asz zgod─Ö na przechowywanie na urz─ůdzeniu, z kt├│rego korzystasz tzw. plik├│w cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwis├│w internetowych Stowarzyszenia Inwestor├│w Indywidualnych oraz innych parametr├│w zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Je┼╝eli nie wyra┼╝asz zgody na u┼╝ywanie przez nas cookies powiniene┼Ť zablokowa─ç ich zapisywanie na swoim urz─ůdzeniu zmieniaj─ůc ustawienia swojej przegl─ůdarki lub opu┼Ťci─ç t─Ö stron─Ö. Aby uzyska─ç wi─Öcej informacji na temat plik├│w cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj si─Ö z nasz─ů polityk─ů prywatno┼Ťci i zasadami dotycz─ůcymi plik├│w cookies.

Czym jest SII?

Inwestorzy Live ­ččó: MedApp pod lup─ů SII. Wyniki sp├│┼éki za Q1'21 w pytaniach i odpowiedziach

Zapraszamy na kolejnego Live'a ­ččó. Naszym go┼Ťciem b─Ödzie Krzysztof M─Ödrala, Prezes Zarz─ůdu sp├│┼éki MedApp S.A. Om├│wimy wsp├│lnie charakterystyk─Ö dzia┼éalno┼Ťci sp├│┼éki oraz przyjrzymy si─Ö bli┼╝ej wynikom za pierwszy kwarta┼é 2021 roku┬á+ WASZE PYTANIA NA ┼╗YWO!

 

­čŚô poniedzia┼éek, 17 maja ÔĆ░ 12:00

 

Gdzie mo┼╝na ogl─ůda─ç najbli┼╝szy Live ­ččó?┬á

 

Transkrypcja

Micha┼é: Dzie┼ä dobry, dzie┼ä dobry. Z tej strony Micha┼é Mas┼éowski, stowarzyszenie inwestor├│w indywidualnych. Dzisiaj moim go┼Ťciem jest Pan Krzysztof M─Ödrala, prezes zarz─ůdu sp├│┼éki MedApp. Dzie┼ä dobry, Panie prezesie.

 

Krzysztof: Dzień dobry, Panie Michale. Dzień dobry Państwu.

 

Micha┼é: Dzie┼ä dobry Pa┼ästwu jeszcze raz. Tutaj konwencja naszego spotkania jest taka, ┼╝e om├│wimy wyniki sp├│┼éki za pierwszy kwarta┼é, ale poniewa┼╝ widzimy si─Ö po raz pierwszy to te┼╝ b─Öd─Ö ci─ůgn─ů┼é Pana za j─Özyk, czym dok┼éadnie zajmuje si─Ö Pana sp├│┼éka, ┼╝eby┼Ťmy my, ┼╝ebym ja, ┼╝eby nasi widzowie, ┼╝eby┼Ťmy dok┼éadnie zrozumieli czym Pa┼ästwo si─Ö zajmujecie. I jednocze┼Ťnie gor─ůco zach─Öcam, je┼╝eli w trakcie czy to prezentacji, czy moich pyta┼ä, Pa┼ästwu nasun─ů si─Ö jakie┼Ť pytania, to prosz─Ö o zadawanie. Najwygodniej na YouTubie. Tam jest najwygodniejszy ten czat, wszystko potem zostaje, mo┼╝na sobie potem wszystkie pytania prze┼Ťledzi─ç, b─Ödziemy je w├│wczas wy┼Ťwietlali, ja b─Öd─Ö prosi┼é Pana o odpowiedzi. Tak┼╝e to tyle, je┼Ťli chodzi o organizacj─Ö naszego spotkania. Rozumiem, ┼╝e zaczynamy od tych wynik├│w za pierwszy kwarta┼é, ale te┼╝ prosi┼ébym gor─ůco, ┼╝eby w┼éa┼Ťnie bardzo podkre┼Ťla─ç to, czym Pa┼ästw sp├│┼éka si─Ö charakteryzuje, czym zajmuje. No bo nie jeste┼Ťcie Pa┼ästwo m┼éod─ů sp├│┼ék─ů gie┼édow─ů. Zd─ů┼╝y┼éem sprawdzi─ç, Pa┼ästwo na tej gie┼édzie jeste┼Ťcie ju┼╝ troch─Ö notowani.

 

Krzysztof: Dzi─Ökuj─Ö, Panie Michale. Chc─Ö Pa┼ästwu przybli┼╝y─ç sp├│┼ék─Ö, czym si─Ö zajmujemy, na czym si─Ö koncentrujemy, jakie s─ů nasze kompetencje, jaki zesp├│┼é w sp├│┼éce po┼Ťwi─Öca si─Ö pracy nad rozwojem poszczeg├│lnych rozwi─ůza┼ä. I tym bardziej jest mi mi┼éo, ┼╝e spotykam si─Ö z Pa┼ästwem w takich okoliczno┼Ťciach, wi─Öc je┼╝eli b─Öd─ů pytania, jak podkre┼Ťla┼é Pan Micha┼é, jeste┼Ťmy otwarci, ┼╝eby odpowiada─ç te┼╝ przez nasz─ů agencj─Ö, z kt├│r─ů wsp├│┼épracujemy. Jeste┼Ťmy otwarci na to, je┼╝eli si─Ö pojawi─ů nawet po spotkaniu w jakiej┼Ť perspektywie pytania. MedApp nie jest sp├│┼ék─ů m┼éod─ů z jednej strony, bo sp├│┼éka zajmuje si─Ö rozwojem technologii od 2010 roku. Pocz─ůtkowo by┼éy to aplikacje mobilne w zakresie gier na telefon, ale w 2016 roku sp├│┼éka notowana ju┼╝, nie powiem gdzie, skoncentrowa┼éa si─Ö na rozwoju technologii, aplikacji dedykowanych medycynie i koncentrujemy si─Ö na 3 obszarach sztucznej inteligencji big data w modelowaniu 3D, ale zanim o tym powiem, chcia┼ébym opowiedzie─ç o naszym zespole. Poprosz─Ö, Panie Michale, pierwszy slajd. My┼Ťl─Ö, ┼╝e to, co odr├│┼╝nia MedApp niezale┼╝nie od technik nad kt├│rymi pracujemy i obszaru, kt├│remu j─ů dedykujemy, to mamy r├│┼╝norodny zesp├│┼é. Z jednej strony mamy osoby, kt├│re s─ů pasjonatami, ekspertami w obszarze technologii, jak chocia┼╝by profesor Andrzej Skalski, kt├│ry jest szefem naszego zespo┼éu, modelowanie i wizualizacje 3D. Mamy r├│wnie┼╝ specjalist├│w z bardzo du┼╝ym do┼Ťwiadczeniem, jak Mateusz Radecki czy Micha┼é Adamczyk, kt├│rzy zajmuj─ů si─Ö rozwojem technologii po stronie naszej aplikacji CarneLife system do zdalnego monitoringu i diagnostyki pacjent├│w. Mamy lekarzy w naszym gronie, czy ekspert├│w od strony rynku finansowego, jak chocia┼╝by Marcin Szuba. Mamy osoby, kt├│re porzuci┼éy prac─Ö w du┼╝ych organizacjach, specjalizuj─ůcych si─Ö w rozwi─ůzaniach dedykowanych medycynie, jak chocia┼╝by Ola Wo┼║niak, Magda Oliwa czy Ania Rydzewska. Wi─Öc jeste┼Ťmy taki, uwa┼╝am, r├│┼╝norodnym zespo┼éem, kt├│ry z jednej strony ma wysokie kompetencje w zakresie technologii, rozwi─ůza┼ä softwarowych, z drugiej strony wiem o czym m├│wi─Ö w kompetencjach merytorycznych medycznych i uwa┼╝am, ┼╝e jest to du┼╝─ů przewag─ů sp├│┼éki. Mamy r├│wnie┼╝ bardzo mocn─ů, kompetentn─ů rad─Ö naukow─ů, sk┼éadaj─ůc─ů si─Ö z 10 wyj─ůtkowych os├│b, wyj─ůtkowych nazwisk, kt├│re wspieraj─ů nas w rozwoju funkcjonalno┼Ťci poszczeg├│lnych specjalizacji. My┼Ťl─Ö tutaj o kardiologii, onkologii, ortopedii, laryngologii czy radiologii. To s─ů te obszary, kt├│re sp├│┼éka bardzo intensywnie penetruje. Poprosz─Ö o kolejny slajd. I to, co powiedzia┼éem na pocz─ůtku, jeste┼Ťmy sp├│┼ék─ů, kt├│ra specjalizuje si─Ö w 3 obszarach. To jest sztuczna inteligencja, dzisiaj bardzo popularna, ale sp├│┼éka zajmuj si─Ö ni─ů ju┼╝ od 2016 roku. Obrazowanie i modelowanie 3D, big data i mo┼╝emy tak naprawd─Ö powiedzie─ç, ┼╝e specjalizujemy si─Ö w przetwarzaniu danych. All about data nie bierze si─Ö znik─ůd. Tak naprawd─Ö zbieramy dane pacjent├│w czy to w zakresie zdalnego monitoringu, czyli tych pacjent├│w, kt├│rzy przychodz─ů do przychodni, do szpitali i przetwarzamy ze wsparciem algorytm├│w, kt├│re w poszczeg├│lnych obszarach oferujemy naszym klientom, a w przypadku rozwi─ůza┼ä bazuj─ůcych na wizualizacji i modelowaniu 3D, korzystamy z tych kompetencji obrazowania 3D. Wi─Öc chwil─Ö p├│┼║niej opowiem o produktach, o poszczeg├│lnych rozwi─ůzaniach. Chcia┼éem, ┼╝eby Pa┼ästwo wiedzieli jakie s─ů g┼é├│wne, podstawowe kompetencje sp├│┼éki, w zakresie kt├│rych chcemy i rozwijamy nasze wsp├│lne rozwi─ůzania dedykowane wsp├│┼épracy z przychodniami, ze szpitalami, ale r├│wnie┼╝ z pacjentami. Poprosz─Ö o kolejny slajd. Intencj─ů tego spotkania by┼éo przybli┼╝enie Pa┼ästwu wynik├│w finansowych sp├│┼éki. Sp├│┼éka rozwija si─Ö naszym zdaniem bardzo dynamicznie. Pierwsza realizacja transakcji na obszarze komercyjnym mia┼éa miejsce w 2018 roku. M├│wi─Ö tutaj o tym obszarze softwaru dedykowanego medycynie. W 2019 roku zrealizowali┼Ťmy pierwsze transakcje na rynku zagranicznym, podpisuj─ůc umow─Ö o dostarczenie i sprzeda┼╝ naszych rozwi─ůza┼ä CarnaLife Holo m.in. do o┼Ťrodk├│w badawczo-rozwojowych w Stanach Zjednoczonych. W zesz┼éym roku skala tej sprzeda┼╝y by┼éa niemal dwukrotnie wy┼╝sza. Osi─ůgn─Öli┼Ťmy przychody na poziomie 6 024 000 z┼é, sprzedaj─ůc 16 aplikacji CarnaLife Holo i podejmuj─ůc wsp├│┼éprac─Ö z kilkunastoma plac├│wkami medycznymi, kt├│re wykorzystuj─ů nasze rozwi─ůzanie w zakresie diagnostyki i monitorowania pacjent├│w. Dzisiaj tych przychodni, z kt├│rymi wsp├│┼épracujemy w zakresie CarnaLife System mamy blisko 16, w tym 2 szpitale, a w zakresie rozwi─ůza┼ä dedykowanych, wizualizacji, modelowania 3D CarnaLife Holo, to ju┼╝ jest blisko 18 szpitali. Zrealizowali┼Ťmy 96 zabieg├│w w obszarach kardiologii, onkologii, radiologii, ortopedii czy laryngologii. To s─ů te wsp├│┼éprace, kt├│re dzisiaj sp├│┼éka konsekwentnie wykorzystuje i wdra┼╝a. W sp├│┼éce pracuje dzisiaj blisko 39 os├│b, one s─ů w r├│┼╝nym zakresie etatowym, ale dzisiaj mamy r├│┼╝norodny, ale te┼╝ mocny zesp├│┼é. Trzon sp├│┼éki, blisko 30 os├│b, to s─ů osoby pracuj─ůce w obszarze technologii. To s─ů te osoby, kt├│re rozwijaj─ů poszczeg├│lne aplikacje. No i ta determinacja, pasja, z kt├│r─ů nasz zesp├│┼é si─Ö oddaje tej pracy, ilustruje te┼╝ wyniki finansowe, kt├│re sp├│┼éka realizuje dynamicznie rosn─ůc. W 2018 roku te wyniki by┼éy ujemne. W 2019 roku zrealizowali┼Ťmy 673 000 zysku netto, a w minionym roku by┼é 1 915 000. Chcemy utrzyma─ç t─Ö trzycyfrow─ů dynamik─Ö w kolejnych okresach i my┼Ťl─Ö, ┼╝e kolejny kwarta┼é, je┼Ťli Pan, Panie Michale, poka┼╝e kolejny slajd, b─Ödzie ilustrowa┼é to, z jak─ů dynamik─ů sp├│┼éka si─Ö rozwija w pierwszym kwartale w por├│wnywalnym okresie roku poprzedniego. Je┼╝eli zobaczymy pierwszy kwarta┼é roku 2020, sp├│┼éka zrealizowa┼éa przychody na poziomie 16 000 z┼é, w tym roku to jest 1 944 000. W zesz┼éym roku w pierwszym kwartale zysk netto wynosi┼é minus 260 000 z┼é, w tym roku zrealizowali┼Ťmy 376 000 zysku netto. Ta dynamika sprzeda┼╝y jest wynikiem ju┼╝ rozpocz─Ötych projekt├│w w minionym roku. Prosz─Ö pami─Öta─ç, ┼╝e w 2020 roku ko┼äc├│wka pierwszego kwarta┼éu to by┼é ten okres, kiedy wszyscy zderzyli┼Ťmy si─Ö z Covidem. Szpitale ograniczy┼éy liczb─Ö zabieg├│w. Ta dost─Öpno┼Ť─ç szpitali by┼éa mniejsza ni┼╝ zwyczajowo, ale prze┼éom 3 i 4 kwarta┼éu pozwoli┼é sp├│┼éce aktywnie uczestniczy─ç w przetargach, aktywnie oferowa─ç rozwi─ůzania zar├│wno dedykowanym szpitalom, czyli CarnaLife Holo, ale te┼╝ CarnaLife System. Tak jak powiedzia┼éem, dzisiaj mamy ju┼╝ blisko 18 szpitali, kt├│re wykorzystuj─ů aplikacj─Ö CarnaLife Holo do planowania i przeprowadzania zabieg├│w w r├│┼╝nych specjalizacjach. No i mamy 16 przychodni, kt├│re ju┼╝ dzisiaj wykorzystuj─ů nasz─ů aplikacj─Ö CaranLife System do diagnostyki i monitorowania pacjent├│w. Chcemy t─ů dynamik─Ö utrzyma─ç i wierzymy, ┼╝e 3-cyfrowa dynamika jest mo┼╝liwa. Poprosz─Ö kolejny slajd. Sk─ůd nasze przekonanie i wiara w to, ┼╝e sp├│┼éka mo┼╝e si─Ö dynamicznie rozwija─ç? Uwa┼╝amy, ┼╝e oferujemy unikalne, innowacyjne rozwi─ůzania i to s─ů produkty, kt├│re ju┼╝ dzisiaj s─ů wykorzystywane, oferowane, sprzedawane. To nie s─ů produkty na etapie projektowym. To s─ů rozwi─ůzania, kt├│re, jak Pa┼ästwo widzieli, generuj─ů powtarzalne przychody. Pierwszy kwarta┼é by┼é kolejnym przychodem, w kt├│rym realizujemy dodatnie wyniki finansowe. Wierzymy, ┼╝e ta kontynuacja b─Ödzie mia┼éa te┼╝ miejsce w kolejnych kwarta┼éach. Dynamika przychod├│w r├│wnie┼╝ wynika z tego, ┼╝e coraz wi─Öcej klient├│w interesuje si─Ö naszymi rozwi─ůzaniami i te 4 podstawowe produkty, kt├│re dzisiaj oferujemy, to jest CarnaLife Holo, bazuj─ůcego na zaczytywaniu danych z systemu paxowego w szpitalach. To s─ů dane, kt├│re s─ů uzyskiwane z rezonansu, z cte, z USG 3D, czyli standardu, kt├│ry jest oferowany czy dost─Öpny w systemie paxowym w standardzie dicon. My zaczytujemy te dane i wizualizujemy, umo┼╝liwiaj─ůc lekarzom pe┼én─ů, interaktywno┼Ť─ç z tymi modelami, kt├│re s─ů wy┼Ťwietlane w holowensach, tak ┼╝e lekarz mo┼╝e powi─Öksza─ç, pomniejsza─ç, obraca─ç w dowolny spos├│b taki model i to s─ů dane w─ůtroby, serca, nerki. W ten spos├│b lekarz mo┼╝e widzie─ç taki model i wchodzi─ç w interakcj─Ö nawet wchodz─ůc w struktur─Ö takiego organu, pochylaj─ůc si─Ö do przodu. W ten spos├│b widzi umiejscowienie zmian nowotworowych czy tych obszar├│w, kt├│re b─Öd─ů podlega┼éy przeprowadzeniu zabieg├│w.

 

Michał: Przepraszam, może przewiniemy kolejny slajd, bo zdaje się...

 

Krzysztof: To ja powiem jeszcze s┼éowo. Panie Michale, chwilk─Ö. CarnaLife Holo, to powiedzia┼éem. Za chwil─Ö opowiem szerzej. HoloComm to jest aplikacja r├│wnie┼╝ wykorzystuj─ůca model wizualizacji 3D, ale w oparciu o chmur─Ö. CarnaLife System to jest aplikacja, kt├│ra s┼éu┼╝y do diagnostyki i monitorowania pacjent├│w, kt├│r─ů wykorzystujemy w┼éa┼Ťnie w przypadku przychodni i szpitali, ale do takiego remote assiste pacjent├│w. Cyfrowa przychodnia to jest poszerzenie funkcjonalno┼Ťci CarnaLife System dedykowana pacjentom stricte. Rzeczywi┼Ťcie teraz poprosz─Ö o przej┼Ťcie do kolejnego slajdu i opowiem troch─Ö wi─Öcej, pozostawiaj─ůc miejsce na pytania. CarnaLife Holo to aplikacja posiadaj─ůca certyfikacj─Ö medyczn─ů. To oznacza, ┼╝e mo┼╝e by─ç wykorzystywana na sali szpitalnej, tak jak ka┼╝dy inny dowolny sprz─Öt czy dowolne rozwi─ůzanie. Aplikacja s┼éu┼╝y do tego, aby zaczytywa─ç dane z systemu pax w standardzie dicon i wizualizowa─ç te dane lekarzom zar├│wno przed przeprowadzeniem zabiegu, ale te┼╝ w trakcie zabiegu. Jeste┼Ťmy jedyn─ů firm─ů, wed┼éug naszej wiedzy, kt├│ra wsp├│┼épracuje z echokardiografem g95, umo┼╝liwiaj─ůc streeming danych, czyli przekazywanie tych danych medycznych w czasie rzeczywistym w czasie zabiegu, w ten spos├│b poprawiaj─ůc wiedz─Ö, informacj─Ö lekarza o tym, co si─Ö dzieje, jaki jest status przeprowadzonego zabiegu. Przeprowadzili┼Ťmy 96 zabieg├│w i te rekomendacje, kt├│re dostajemy, potwierdzaj─ů, ┼╝e jeste┼Ťmy w stanie zaoszcz─Ödzi─ç, skr├│ci─ç czas zabiegu o 30-40%, mi─Ödzy innymi dzi─Öki temu, ┼╝e lekarz si─Ö lepiej przygotowuje do zabiegu i ma lepsz─ů, szersz─ů wiedz─Ö w zakresie przeprowadzonego zabiegu. Ta aplikacja, jak powiedzia┼éem, jest oferowana. W zesz┼éym roku sprzedali┼Ťmy 16 takich rozwi─ůza┼ä. Planujemy, ┼╝e ta dynamika b─Ödzie rok do roku, w tempie 100%, 3-cyfrowym, jak do tej pory pierwszy kwarta┼é pokazuje, ┼╝e znajdujemy zainteresowanie tymi rozwi─ůzaniami, a prosz─Ö pami─Öta─ç, ┼╝e w styczniu w tym roku podpisali┼Ťmy m.in. umow─Ö na dystrybucj─Ö w┼éa┼Ťnie rozwi─ůzania CarnaLife Holo I HoloComm z firm─ů inside direct, o czym powiem za chwil─Ö troch─Ö wi─Öcej, a w kwietniu podpisali┼Ťmy umow─Ö na dystrybucj─Ö tych rozwi─ůza┼ä, w┼éa┼Ťnie bazuj─ůcych w oparciu o modelowanie i wizualizacj─Ö 3D z francusk─ů firm─ů FP biznes sas, wi─Öc poszerzamy zakres tych klient├│w, partner├│w, z kt├│rymi wsp├│┼épracujemy. Ju┼╝ nie tylko Blok solution polska sp├│┼éka oferuje nasze rozwi─ůzania, jak i dystrybutor, ale mamy ju┼╝ bezpo┼Ťrednich zewn─Ötrznych zagranicznych partner├│w. Poprosz─Ö kolejny slajd. O ile aplikacja CarnaLife Holo bazuje na przekazywaniu i modelowaniu wizualizacji danych surowych, czyli my tak naprawd─Ö pobieramy te dane wygenerowane z systemu paxowego, nie modyfikujemy ich w ┼╝aden spos├│b, o tyle w systemie HoloComm jeste┼Ťmy w stanie zamodelowa─ç, przygotowa─ç r├│┼╝nego rodzaju modele 3D i wizualizowa─ç je w czasie rzeczywistym w oparciu o chmur─Ö, o Cloud. To polega na tym, ┼╝e Pan, Panie Michale b─Öd─ůc w innym miejscu, ja b─Öd─ůc w inny miejscu, maj─ůc za┼éo┼╝one holensy mo┼╝emy widzie─ç w tym samym czasie ten sam model, czy te same modele. To mo┼╝e by─ç zar├│wno nerka, w─ůtroba, serce albo prezentacja power point albo, jak tu na zdj─Öciu, to m├│g┼éby by─ç samoch├│d, to mog┼éyby by─ç meble, czyli tak naprawd─Ö dane, kt├│re wprowadzamy do tej chmury. Oczywi┼Ťcie my si─Ö koncentrujemy na modelowaniu i edukacji i u┼éatwianiu prezentacji w zakresie medycyny, ale nic nie stoi na przeszkodzie, ┼╝eby t─Ö technologi─Ö poszerza─ç. Mamy dzi┼Ť rozwi─ůzanie dla jednego z partner├│w, w kt├│rym pokazujemy jak farmaceutyki mog─ů wp┼éywa─ç na cia┼éo pacjenta. W zwi─ůzku z tym jest ca┼éy model pokazany, jak za┼╝ycie leku wp┼éywa na uk┼éad kardiologiczny pacjenta, no i my mo┼╝emy tak─ů┬á prezentacj─Ö wirtualn─ů przesy┼éaj─ůc panu Google, zrobi─ç zdalnie. Dzisiaj w sytuacji, kiedy dost─Öp do lekarzy jest ograniczony, generalnie ludzie spotykaj─ů si─Ö rzadziej fizycznie, ze wzgl─Ödu na Covid, ale te┼╝ ograniczenia w przemieszczaniu si─Ö, ja mog─Ö Panu, Panie Michale przes┼éa─ç, jako mojemu kluczowemu lekarzowi albo partnerowi prezentacj─Ö przygotowan─ů w┼éa┼Ťnie w tych holowinsach w chmurze, wysy┼éam Panu, umawiam si─Ö dzisiaj na spotkanie, ja opowiadam Panu, co Pan tam widzi, a Pan sobie to modeluje, zwi─Öksza, zmniejsza...

 

Micha┼é: Kojarz─Ö, ┼╝e bran┼╝a nieruchomo┼Ťci zaczyna z czego┼Ť takiego korzysta─ç, ┼╝e jest troch─Ö ci─Ö┼╝ko ogl─ůda─ç te mieszkania w Covidzie, ┼╝e robi si─Ö takie wirtualne obchody po mieszkaniu. Im bardziej to 3D, im bardziej b─Ödzie mo┼╝na sobie wyobrazi─ç, tym fajniej.

 

Krzysztof: Bardzo s┼éuszna uwaga, Panie Michale. Holowensy maj─ů r├│wnie┼╝ g┼éo┼Ťniki, wi─Öc ja mog─Ö nawet Panu paradoksalnie pokaza─ç r├│┼╝nic─Ö, zilustrowa─ç mo┼╝e raczej, r├│┼╝nic─Ö mi─Ödzy oknem w tym mieszkaniu, kt├│re Pan chce kupi─ç, albo kt├│re ja chc─Ö Panu zaprezentowa─ç, r├│┼╝nic─Ö mi─Ödzy oknem dwuszybowym, a oknem trzyszybowym. To b─Ödzie polega┼éo na tym, ┼╝e wprowadz─Ö Pana wirtualnie do pomieszczenia, w kt├│rym b─Ödzie ha┼éas za tym dwuszybowym oknem, otworzy sobie Pan wirtualnie to okno, tak jak tutaj jest ten wirtualny samoch├│d, zamknie Pan to okno, us┼éyszy Pan ten ha┼éas i przeprowadz─Ö Pana do drugiego wirtualnego pomieszczenia, w kt├│rym b─Ödzie trzyszybowe okno i us┼éyszy Pan r├│┼╝nic─Ö. Mo┼╝emy r├│┼╝ne rzeczy wizualizowa─ç ze wzgl─Ödu na to, ┼╝e holowensach s─ů kamery. Prosz─Ö sobie wyobrazi─ç otwarcie stoiska na targach jakichkolwiek, gdzie musi Pan transportowa─ç na te targi maszyny, sprz─Öt, a w holowensach mog─Ö wgra─ç te maszyny, sprz─Öt, te modele, wgra─ç holowensy, Pan m├│wi, co chce zobaczy─ç, ja Panu prezentuj─Ö. Mog─Ö Panu nagra─ç to do┼Ťwiadczenie i od razu wys┼éa─ç Panu na maila. To jest fantastyczne narz─Ödzie, nie tylko edukacyjne, ale te┼╝ przywo┼éuj─ůce emocje, kt├│re pacjent, czy lekarz, czy przedstawiciel handlowy, czy przedstawiciel medyczny chcia┼éby zostawi─ç, zarejestrowa─ç u swojego klienta.

 

Micha┼é: Dopytam w tym momencie. Ten m├│j przyk┼éad z bran┼╝─ů nieruchomo┼Ťci przemawia do mnie najbardziej. Ile by kosztowa┼éo po drugiej stronie przygotowanie takiej prezentacji? Takiego przej┼Ťcia si─Ö po... Klient chce obejrze─ç mieszkanie, kt├│re jest 1000 km od niego, nie chce mu si─Ö jecha─ç, sprzedawca m├│wi: super, przejd┼║my si─Ö za pomoc─ů technologii po tym mieszkaniu. Ile to pracy jest potrzebne, ┼╝eby przygotowa─ç tak─ů prezentacj─Ö, bo domy┼Ťlam si─Ö, ┼╝e to nie jest takie out of the box.

 

Krzysztof: Ja bym powiedzia┼é, to wszytko zale┼╝y od tego jakiej rozdzielczo┼Ťci, jaki standard chcemy zaprezentowa─ç, ale prosz─Ö sobie wyobrazi─ç, ┼╝e dobrym telefonem... Ten model samochodu tutaj powsta┼é dzi─Öki temu, ┼╝e zosta┼é dobrej klasy telefonem zarejestrowany obraz samochodu w salonie i technolodzy, technicy, in┼╝ynierowie, s─ů w stanie przetworzy─ç ten obraz na model 3D. Czyli tak naprawd─Ö wszystko zale┼╝y od tego, jakim dysponujemy sprz─Ötem, ale to nie s─ů gigantyczne nak┼éady do tego, aby tworzy─ç tego typu historie, no bo dzisiaj gdyby chcia┼é Pan pokaza─ç wn─Ötrze mieszkania albo tego pomieszczenie, kt├│re jest do sprzeda┼╝y, to r├│wnie┼╝ kameruje Pan to telefonem lub profesjonaln─ů kamer─ů. Je┼╝eli my mo┼╝emy to zrobi─ç w modelu 3D, to mo┼╝emy to te┼╝ pokaza─ç tutaj i w zale┼╝no┼Ťci od jako┼Ťci kamery w tym naszym sprz─Öcie, b─Ödziemy mieli szczeg├│┼éy poszczeg├│lne, na kt├│rych mo┼╝e nam zale┼╝e─ç. A je┼╝eli tworz─ů takie modele ju┼╝ in┼╝ynierowie, to one z natury s─ů lepsze, bo prosz─Ö pami─Öta─ç, ┼╝e wiele rzeczy, z kt├│rych korzystamy, po pierwsze s─ů wykorzystywane w formie modeli i one nast─Öpnie id─ů do produkcji. Na podstawie tych modeli 3D s─ů wykonywane pewnego rodzaju prototypy. Maj─ůc model 3D, mo┼╝emy go wykorzysta─ç w aplikacji, Pan jako lekarz, jako technolog, jako manager mo┼╝e tak naprawd─Ö zobaczy─ç te elementy, z kt├│rych nasz budynek si─Ö sk┼éada, bo r├│wnie┼╝ holowensy daj─ů nam mo┼╝liwo┼Ť─ç, ┼╝e mog─ů odwzorowywa─ç pewien standard wgrany w holowensach, czyli je┼Ťli Pan ma instalacj─Ö elektryczn─ů w budynku, to ja maj─ůc za┼éo┼╝one holowensy, wiem w kt├│rym miejscu ta instalacja jest, jak ona wygl─ůda. Nasza aplikacja mo┼╝e to zarejestrowa─ç i por├│wna─ç ze standardem, do kt├│rego si─Ö odnosimy. W naszym przypadku wsparcie edukacji medycznej, mo┼╝emy umie┼Ťci─ç w tym pokoju przys┼éowiowym r├│┼╝nego rodzaju elementy anatomiczne i poprosi─ç studenta o to, ┼╝eby skonstruowali nasz model, nasz prototyp. Na ko┼äcu mo┼╝emy mu zamie┼Ťci─ç w naszej aplikacji kilka pyta┼ä i przeprowadzi─ç wirtualny egzamin. To wszystko mo┼╝e by─ç nagrane, bo okulary rejestruj─ů to, co Pan widzi. Student czy prowadz─ůcy prezentacj─Ö mo┼╝e komentowa─ç to g┼éosowo, wi─Öc mamy narz─Ödzie nie tylko do prezentacji, do pokaz├│w, ale r├│wnie┼╝ narz─Ödzie do przeprowadzania egzamin├│w rejestrowany w spos├│b, gdzie fizycznie jeste┼Ťmy w innych miejscach.

 

Michał: Gwiezdne wojny.

 

Krzysztof: Technologia, kt├│ra jest wykorzystywana, my┼Ťl─Ö, ┼╝e my coraz ┼Ťmielej o tym m├│wimy w MedAppie, co microsoft m├│wi┼é w 2018 roku o technologii, z kt├│rej korzysta MedApp, ┼╝e zrewolucjonizujemy ┼Ťwiat medycyny. My┼Ťl─Ö, ┼╝e te blisko 100 zabieg├│w przeprowadzonych jest dowodem na to. Oczywi┼Ťcie to wymaga pracy, komunikacji, potwierdzenia, ale uwa┼╝am, ┼╝e jeste┼Ťmy na bardzo dobrej drodze. Zreszt─ů przygotowanie sp├│┼éki do procesu fda, ┼╝e chcemy to skalowa─ç na innych rynkach i rozwija─ç szerzej. Ale przejd┼║my do prezentacji produktowej, aby przybli┼╝y─ç osobom, kt├│re w tym uczestnicz─ů, co MedApp oferuje. Kolejn─ů aplikacj─ů jest CarneLife System. To jest aplikacja certyfikowana ce2b, czyli znowu, mo┼╝e by─ç rozwi─ůzanie oferowane nie tylko w przychodniach, ale te┼╝ przy ┼é├│┼╝ku szpitalnym pacjenta. Ta aplikacja zbiera dane, kt├│rymi pacjent mo┼╝e zasila─ç zdalnie aplikacj─Ö, czyli je┼Ťli mamy termometr, ci┼Ťnieniomierz, pulsomierz, pulsoksymetr, ekg, wag─Ö, b─Öd─ůc w domu mo┼╝emy te dane wprowadza─ç. Lekarz widzi te dane, czy personel medyczny. Cz─Ö┼Ť─ç z tych danych, jak np. ekg jest przetwarzana z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Mamy ju┼╝ efektywno┼Ť─ç algorytm├│w na poziomie 98%, co jest bardzo dobrym wynikiem. Wspieraj─ůc w ten spos├│b prac─Ö lekarza, bo lekarz maj─ůc tych danych bardzo du┼╝o, cz─Östo musia┼éby po┼Ťwi─Öca─ç d┼éugi okres czasu, aby je w pe┼éni zanalizowa─ç, a w pewnych przypadkach chodzi o pokazanie trendu, odchyle┼ä od pewnej normy. Je┼╝eli zadamy aplikacji parametry, to r├│wnie┼╝ algorytmy s─ů w stanie je por├│wnywa─ç. U┼╝yj─Ö takiego por├│wnania, ┼╝e w normalnych warunkach aplikacja posiada funkcj─Ö wideo, czatu, umawiania spotka┼ä, ale w takim normalnym przypadku, tak jak my si─Ö, Panie Michale, widzimy, to jest one to one to. Pan musi po┼Ťwi─Öci─ç dla mnie, je┼Ťli jest Pan lekarzem, jaki┼Ť czas na wizyt─Ö. No i powiedzmy, ┼╝e to trwa p├│l godziny. Jeszcze mnie piel─Ögniarka bada, wprowadza te dane, potem Pan przeprowadza wywiad, daje mi Pan jak─ů┼Ť diagnoz─Ö, by─ç mo┼╝e recept─Ö. Ale na tym nie powinien ko┼äczy─ç si─Ö ten proces. Ja powinienem m├│c wr├│ci─ç do domu i te dane wprowadza─ç w d┼éu┼╝szym okresie. Przyszed┼éem do Pana, rano mnie ku┼éo serce, okazuje si─Ö w przychodni, ┼╝e wszystko jest w porz─ůdku, Pan patrzy na mnie zdziwiony, Panie Krzysztofie, jest Pan okazem zdrowia. Oczywi┼Ťcie ja si─Ö ciesz─Ö z tej diagnozy, ale wracam do domu, wieczorem mam podobne objawy jak mia┼éem wczoraj, co┼Ť mnie znowu k┼éuje.

 

Micha┼é: Mnie u dentysty te┼╝ nigdy z─Öby nie bol─ů.

 

Krzysztof: No w┼éa┼Ťnie. Wracam do domu, my┼Ťl─Ö, nie p├│jd─Ö do Pana Micha┼éa znowu, bo pomy┼Ťli, ┼╝e jestem symulantem, a przecie┼╝ tak nie jest, ale gdybym mia┼é w domu ekg i m├│g┼é si─Ö zdiagnozowa─ç, m├│g┼é te dane wprowadzi─ç do aplikacji, Pan by je zobaczy┼é i stwierdzi┼é, ┼╝e faktycznie to k┼éucie z czego┼Ť wynika. Nasza aplikacja wsp├│┼épracuje z 20 urz─ůdzeniami, ale to mo┼╝e by─ç pulsoksymetr, ci┼Ťnieniomierz, to ci┼Ťnienie mi skacze w jakich┼Ť okre┼Ťlonych momentach i wprowadzaj─ůc te dane rano, wieczorem, w r├│┼╝nych okresach, Pan widzi lepiej ten trend, kt├│ry si─Ö utrzymuje, a na koniec mo┼╝e Pan da─ç lepsz─ů, bardziej adekwatn─ů diagnoz─Ö dla tego pacjenta. Co wi─Öcej, on nie musi za ka┼╝dym razem przychodzi─ç, bo tak naprawd─Ö nie chodzi o to, ┼╝eby si─Ö z nim zobaczy─ç, tylko zobaczy─ç jego dane medyczne, przy okazji spotka─ç si─Ö na wideo, Pan widzi moje dane i Pan m├│wi: Panie Krzysztofie, rzeczywi┼Ťcie to albo tamto moim zdaniem mo┼╝e Panu dolega─ç albo rekomendujemy tak─ů albo tak─ů terapi─Ö. Wi─Öc to umo┼╝liwia du┼╝o lepsz─ů i szersz─ů z perspektywy holistyki diagnoz─Ö pacjenta z wykorzystaniem tej technologii. Mamy ju┼╝ kilkana┼Ťcie przychodni, kt├│re z tego rozwi─ůzania korzystaj─ů. To s─ů przychodnie specjalistyczne, dzi┼Ť prywatne, ale rozszerzamy t─Ö wsp├│┼éprac─Ö, mam nadziej─Ö, ┼╝e z czasem na podmioty publiczne.

 

Micha┼é: Przepraszam, zadam pytanie. Przychodnie prywatne, to Pan powiedzia┼é. A jak reaguj─ů na to pacjenci, ┼╝e musz─ů mierzy─ç w trybie ci─ůg┼éym, de facto, ┼╝eby dawa─ç pomniejszy obraz lekarzowi?

 

Krzysztof: Oni traktuj─ů to, ┼╝e diagnoza mo┼╝e by─ç lepsza. Prosz─Ö wyobrazi─ç sobie, ┼╝e musia┼éby mnie Pan po raz kolejny przyjmowa─ç. Dzisiaj oczywi┼Ťcie pracujemy zdalnie, ale w Covidzie czeka─ç na t─Ö wizyt─Ö albo unika─ç tej wizyty, bo nie mo┼╝emy si─Ö spotka─ç, nie mam dost─Öpu, nie mam jak zmierzy─ç tego ekg itd. W takich sytuacjach to si─Ö fantastycznie sprawdza, ale prosz─Ö pami─Öta─ç, Panie Michale, ┼╝e w ci─ůgu 5 lat blisko 30% personelu medycznego przejdzie w stan emerytalny, b─Ödzie mniej lekarzy, a dane demograficzne m├│wi─ů jasno. W 2017 roku os├│b 60+ by┼éo blisko miliard. W 2050 b─Ödzie ich blisko dwa miliardy dwie┼Ťcie. B─Ödzie nas statystycznie, globalnie wi─Öcej, a lekarzy b─Ödzie mniej. To znaczy, ┼╝e lekarz b─Ödzie mia┼é mnie czasu, aby Pana zdiagnozowa─ç.

 

Micha┼é: Starzejemy si─Ö, a starzy ludzie choruj─ů cz─Ö┼Ťciej ni┼╝ m┼éodzi.

 

Krzysztof: Oczywi┼Ťcie. Ja m├│wi─Ö o tym, ┼╝e oczywi┼Ťcie Covid si─Ö kiedy┼Ť sko┼äczy, Panie Michale, miejmy nadziej─Ö, ┼╝e szybko, ale na Covid mo┼╝na si─Ö zaszczepi─ç, zak┼éadam, ze ten problem kiedy┼Ť wyga┼Ťnie, ale prosz─Ö pami─Öta─ç, ┼╝e je┼╝eli popatrzymy na zmiany demograficzne, jak Pan powiedzia┼é, b─Ödziemy ┼╝y─ç d┼éu┼╝ej, b─Ödziemy mieli starsze spo┼éecze┼ästwo, kt├│re b─Ödzie chcia┼éo korzysta─ç z tego supportu i wizyt lekarskich, a lekarzy b─Ödzie mniej. Bez technologii, bez takich rozwi─ůza┼ä, kt├│re oferuje MedApp, to jest niemo┼╝liwe. Musimy si─Ö wspiera─ç, ┼╝eby lekarz na ko┼äcu zobaczy┼é te skondensowane dane, powiedzia┼é: Panie Michale, taka diagnoza albo taka diagnoza. Wi─Öc to wsparcie poprzez sztuczn─ů inteligencj─Ö, big data analisis jest nieuniknione i uwa┼╝am, ┼╝e nasze rozwi─ůzania wychodz─ů naprzeciw tym trendom demograficznym, z drugiej strony te┼╝ oczekiwaniom. Ja powiem, Panie Michale, tak─ů rzecz trywialn─ů a mo┼╝e niepopularn─ů. W 2020 pojawi┼éa si─Ö e-bankowo┼Ť─ç, potem si─Ö pojawi┼éa mobilna bankowo┼Ť─ç, dzisiaj wi─Ökszo┼Ť─ç os├│b ma aplikacj─Ö w telefonie i korzysta z rozwi─ůzania mobilnego banku. To samo si─Ö stanie z medycyn─ů. Dzi┼Ť jeszcze chodzimy do przychodni albo chodzili┼Ťmy przed Covidem, ale Covid b─Ödzie tym akceleratorem, ┼╝e "lekarz" zostanie zamieniony na aplikacj─Ö. Tak jak dzisiaj korzystamy z kredyt├│w hipotecznych, idziemy do oddzia┼éu bankowego, tak w przypadku ci─Ö┼╝szych powik┼éa┼ä, zabieg├│w, b─Ödziemy chodzi─ç do szpitala, do przychodni, ale du┼╝a cz─Ö┼Ť─ç rozwi─ůza┼ä tradycyjnych, standardowych, jak mierzenie parametr├│w ci┼Ťnienia, ekg, prosz─Ö sobie wyobrazi─ç, ┼╝e nawet badania laboratoryjne, je┼Ťli jest Pan w stanie zap┼éaci─ç wi─Öcej, mog─ů przyjecha─ç do domu i wykona─ç w domu. Ten mobilny dost─Öp do lekarza b─Ödzie musia┼é si─Ö rozwija─ç, no i ta nasza aplikacja w┼éa┼Ťnie to wykorzystuje. Je┼Ťli przejdziemy do kolejnego slajdu, to w┼éa┼Ťnie to jest rozwi─ůzanie, kt├│re jest oferowane z my┼Ťl─ů o pacjentach. Pacjent mo┼╝e si─Ö zalogowa─ç niemal ca┼ékowicie zdalnie i korzysta─ç z tej ca┼éej infrastruktury, nie tylko lekarza, kt├│rego widzi na telefonie, ale te┼╝ danych, kt├│rymi zasila t─Ö aplikacj─Ö i w ten spos├│b my nie jeste┼Ťmy tacy one to one, tylko jeste┼Ťmy rodzajem drona, nasza aplikacja czuwa nad miastem i obserwuje, kt├│rzy pacjenci wymagaj─ů zaproszenia na spotkanie albo na konsultacj─Ö. Je┼╝eli Pan albo ja mamy dane zgodne z norm─ů, to nie ma potrzeby, ┼╝eby┼Ťmy si─Ö umawiali na wizyt─Ö. Je┼╝eli jest potrzeba zrobienia bada┼ä laboratoryjnych, to aplikacja sama mi zaproponuje, ┼╝eby zrobi─ç badania laboratoryjne, robimy te badania i te badania od razu s─ů zaczytywane do aplikacji, do systemu i lekarz je widzi, m├│wi: Panie Michale, Pan jest zdrowy. A w normalnych warunkach musimy przyj┼Ť─ç po skierowanie, a potem to zdiagnozowa─ç. Oczywi┼Ťcie upraszczam, ale m├│wi─Ö, ┼╝e ta Big Data rozwija si─Ö w takim tempie, ┼╝e tak jak z t─ů bankowo┼Ťci─ů mobiln─ů: 10-15 lat temu chodzili┼Ťmy do oddzia┼é├│w, drukowali┼Ťmy papiery, potwierdzenia przelew├│w, a dzisiaj nasze dzieci si─Ö z tego ┼Ťmiej─ů: po co chodzi─ç do oddzia┼éu bankowego, wszystko mamy w telefonie. Prosz─Ö pami─Öta, ┼╝e w obszar konsumowania us┼éug medycznych wchodzi pokolenie coraz m┼éodsze, os├│b, kt├│re urodzi┼éy si─Ö z telefonem w r─Öce, z drugiej strony Covid spowodowa┼é, ┼╝e nawet te osoby starsze traktuj─ů to jako naturalny element i standard, bo mog─ů mie─ç lekarza dost─Öpnego, bo w aplikacji nie szuka Pan konkretnie Micha┼éa Mas┼éowskiego, tylko szuka Pan laryngologa albo psychologa, z kt├│rym mo┼╝e si─Ö Pan spotka─ç na wideo i on mo┼╝e by─ç w Bia┼éymstoku r├│wnie dobrze, jak w Rzeszowie. To b─Ödzie zw┼éaszcza istotne wtedy, kiedy popatrzymy na ilo┼Ť─ç lekarzy. Polska jest na szarym ko┼äcu Europy. Mamy ┼Ťredni─ů 4,5 lekarza na 1000 pacjent├│w, to jest niemal 2 razy ni┼╝sza ┼Ťrednia ni┼╝ og├│lna w Europie, a s─ů wojew├│dztwa, Warszawa na tym tle wypada zdecydowanie lepiej ni┼╝ np. Polska po┼éudniowa, Podkarpacie. Tam jest bardzo du┼╝y deficyt lekarzy, je┼Ťli popatrzymy na statystyk─Ö. A to b─Ödzie umo┼╝liwia┼é ten digital health, o kt├│rym m├│wi─Ö, ten mobile haelth, czyli posiadanie lekarza w telefonie, r├│wny dost─Öp dla wszystkich pacjent├│w. Przejd┼║my dalej. M├│wi─ůc o tych wynikach, o tym rozwoju naszych produkt├│w. Wykorzystanie sztucznej inteligencji, big data, analizy, chcemy coraz szerzej wykorzystywa─ç zar├│wno w Europie. Wsp├│┼épracujemy ju┼╝ z liderem rozwi─ůza┼ä cloudowych czy technologicznych dla szpitali. Tak jest w przypadku inside direct, ale prosz─Ö pami─Öta─ç, ┼╝e to sp├│┼éka notowana na Nasdaqu, kt├│ra ma blisko 21 sp├│┼éek w r├│┼╝nych krajach, w zwi─ůzku z tym ta potencjalna dobra wsp├│┼épraca z tym partnerem b─Ödzie oznacza┼éa mo┼╝liwo┼Ť─ç skalowania tej aplikacji na inne rynki. Oczywi┼Ťcie, ┼╝eby rozmawia─ç z firm─ů ze Stan├│w Zjednoczonych, potrzebujemy mda, a w tym zakresie firma podj─Ö┼éa ju┼╝ starania. Chcemy, ┼╝eby ta dynamika sprzeda┼╝y i zar├│wno CarnaLife i CarnaLife system utrzymywa┼éa si─Ö w 3-cyrowym tempie rok do roku. Uwa┼╝amy, ┼╝e to jest mo┼╝liwe zar├│wno z perspektywy polskiego rynku, kt├│ry coraz szerzej przyjmuje i jest coraz bardziej aktywny w tym zakresie. Jeszcze jedna rzecz. Prosz─Ö pami─Öta─ç, ┼╝e w ci─ůgu ostatniego roku zosta┼éy ograniczone zabiegi kardiologiczne, onkologiczne, te zabiegi planistyczne. B─Ödzie gigantyczny boom na te zabiegi po Covidzie, bo b─Ödzie chcieli nadrobi─ç stracony czas. Oczywi┼Ťcie nie zawsze to mo┼╝liwe, ale skr├│cenie czasu, jakie oferuje nasza aplikacja CarnaLife Holo albo monitoring zdalny pacjenta przed zabiegiem lub po zabiegu, s─ů warto┼Ťciami, kt├│re w dzisiejszej medycynie s─ů bardzo wysoko cenione zar├│wno przez lekarzy specjalist├│w, jak i szerzej personel medyczny, bo prosz─Ö zauwa┼╝y─ç, ┼╝e spora cz─Ö┼Ť─ç ogranicze┼ä dotyczy tego, ze brakuje nam piel─Ögniarek. A przecie┼╝ mierzenie temperatury, czy mierzenie ci┼Ťnienia, czy mierzenie innych parametr├│w, mo┼╝na zautomatyzowa─ç, bo dzisiaj ju┼╝ s─ů termometry, kt├│re naklejamy na cia┼éo, tak samo jak urz─ůdzenie w zakresie cukrzycy, nie nacinamy si─Ö, nie diagnozujemy w taki historyczny spos├│b, ale dzieje si─Ö to w taki spos├│b, ┼╝e osoby, kt├│re maj─ů cukrzyc─Ö patrz─ů na telefon i widz─ů jaki maj─ů poziom cukru, czy mog─ů zje┼Ť─ç to czy nie. To b─Ödzie z czasem oznacza┼éo, ┼╝e ilo┼Ť─ç farmaceutyk├│w, kt├│re b─Ödziemy przyjmowali, b─Ödzie mniejsza na korzy┼Ť─ç tego, ┼╝e b─Ödziemy korzystali z tego uczenia pacjenta wp┼éywu na swoje zdrowie poprzez pewne zachowania. Technologia i medycyna kt├│r─ů oferuje nasza sp├│┼éka, ale te┼╝ coraz wi─Öcej sp├│┼éek w tym zakresie, pokazuje, ┼╝e te rozwi─ůzania mog─ů by─ç skalowalne, mog─ů by─ç korzystne, poprawiaj─ů element ekonomiczny w ca┼éym ekosystemie, bo graniczenie czasu zabiegu o 30-40%, to wymierne pieni─ůdze w przypadku ka┼╝dej kliniki czy ka┼╝dego szpitala. Sp├│┼éka rozwija swoj─ů ekspansj─Ö na rynki zagraniczne, ju┼╝ wsp├│┼épracujemy z Wielk─ů Brytani─ů, wsp├│┼épracujemy z dystrybutorem we Francji i Luksemburgu, planujemy uzyskanie fda w Stanach Zjednoczonych. Podpisali┼Ťmy w zesz┼éym roku umow─Ö z parekselem. Chcemy, ┼╝eby na prze┼éomie 3 kwarta┼éu z┼éo┼╝y─ç wniosek fda i w przysz┼éym roku rozpocz─ů─ç dystrybucj─Ö i oferowanie naszych aplikacji w klinikach i przychodniach Stan├│w Zjednoczonych, tej aplikacji CarnaLife Holo. Chcemy w ramach kolejnych krok├│w rozwin─ů─ç zesp├│l sprzeda┼╝y, bo widzimy, ┼╝e jest spore zainteresowanie naszych aplikacji i chcemy oferowa─ç i komunikowa─ç te rozwi─ůzania szerzej, jednocze┼Ťnie zwi─Ökszaj─ůc funkcjonalno┼Ť─ç poszczeg├│lnych rozwi─ůza┼ä i oferuj─ůc nowe funkcjonalno┼Ťci, zar├│wno w obszarze CarnaLife system jak i CarnaLife Holo, tak jak to dzisiaj widzimy, jako modyfikacj─Ö HaloComm czy cyfrowej przychodni. Poprosz─Ö kolejny slajd. Tutaj chcia┼éem powiedzie─ç o tym, jakie mo┼╝liwo┼Ťci ma sp├│┼éka. Po mimo tego, ┼╝e w obszarze medycyny jeste┼Ťmy od 2016 roku, jeste┼Ťmy dumni, ┼╝e wsp├│┼épracujemy i mamy za partner├│w lider├│w bran┼╝y technologicznej, jak chocia┼╝by Microsoft, mamy wsp├│┼éprac─Ö z Johnson&Johnson, z Healther, oczywi┼Ťcie ta wsp├│┼épraca mo┼╝e si─Ö zacie┼Ťnia─ç wraz z posiadaniem przez sp├│┼ék─Ö certyfikacji rda, z inside direct, o czym m├│wi┼éem, podpisali┼Ťmy w pierwszym kwartale umow─Ö z diagnostyk─ů. To pomo┼╝e nam na rozwini─Öcie rozwi─ůza┼ä w dzia┼éaniach dedykowanych diagnostyce i tzw. monitoringu pacjent├│w. Wi─Öc to s─ů te obszary, kt├│re sp├│┼éka rozwija. Z jednej strony mamy partnerstwa z mi─Ödzynarodowymi graczami, jeste┼Ťmy obecni na rynkach mi─Ödzynarodowych, poprawiamy wyniki, rok do roku, kwarta┼é do kwarta┼éu te wyniki s─ů coraz lepsze. Utrzymujemy wynik dodatni i zak┼éadam, ┼╝e ta dynamika b─Ödzie mia┼éa odzwierciedlenie nie tylko w perspektywie jednego kwarta┼éu czy dw├│ch kwarta┼é├│w, ale ca┼éego roku. Nosimy si─Ö z zamiarem emisji akcji, kt├│ra b─Ödzie z jednej strony dedykowana na rozw├│j dzia┼éalno┼Ťci poszczeg├│lnych aplikacji, widzimy mo┼╝liwo┼Ť─ç szerszego wykorzystania naszych rozwi─ůza┼ä, przeprowadzenie procesu rda, kt├│ra jest dla sp├│┼éki wa┼╝ne i kluczowe dla rozwoju na rynkach zagranicznych, szczeg├│lnie w Stanach Zjednoczonych. Prosz─Ö pami─Öta─ç, ┼╝e rynek Stan├│w Zjednoczonych, to jest blisko po┼éowa rynku ┼Ťwiatowego biznesu rynku medycznego. Oczywi┼Ťcie to jest najbardziej konkurencyjny rynek, ale z drugiej strony w du┼╝ej mierze zdominowany przez prywatna s┼éu┼╝b─Ö zdrowia, co oznacza, ┼╝e ta wymierno┼Ť─ç kosztowa jest wa┼╝nym elementem konkurencyjno┼Ťci ca┼éego biznesu i naszej potencjalnej obecno┼Ťci. Chcieliby┼Ťmy w Stanach Zjednoczonych oferowa─ç nasze rozwi─ůzania w drugiej po┼éowie przysz┼éego roku, a to b─Ödzie nam znowu pozwala┼éo przyspieszy─ç rozw├│j, inwestuj─ůc te┼╝ pieni─ůdze w marketing, komunikacj─Ö, tworz─ůc rozwi─ůzania, kt├│re bazuj─ů na sztucznej inteligencji, modelowaniu 3D, big data, analizy, w kt├│rych sp├│┼éka ma bardzo du┼╝e kompetencje. Stopniowo je rozwija, co wida─ç po wynikach. Z mojej strony, Panie Michale, to tyle. Jestem otwarty na pytania.

 

Micha┼é: Dzi─Ökuj─Ö serdecznie. Panie prezesie, ja mam troch─Ö pyta┼ä swoich, ale pad┼éo sporo pyta┼ä pad┼éo na czacie, tutaj widzowie dopisali. Takie jest fajne pytanie, bo na samym pocz─ůtku wspomina┼éem, ┼╝e jeste┼Ťcie Pa┼ästwo na tej gie┼édzie i tutaj widz─Ö, Pani Wanda, podchwyci┼éa: Z game davu do wsparcia medycyny? Sk─ůd taka zmiana? Jaki┼Ť pow├│d zawsze jest, pytanie tylko czy chodzi o pieni─ůdze czy o co┼Ť innego? Jak to si─Ö sta┼éo, ┼╝e przeszli┼Ťcie zajmowa─ç si─Ö grami, a poszli┼Ťcie w medycyn─Ö?

 

Krzysztof: Paradoksalnie technologia w wielu obszarach jest podobna, bo wykorzystuje si─Ö wiar w zakresie gamingu. Sp├│┼éka dosz┼éa do wniosku, ┼╝e te rozwi─ůzania b─Öd─ů bardziej perspektywiczne. Bez gier da si─Ö ┼╝y─ç. Bez medycyny - nie. Moje odczucie jest takie, ┼╝e sp├│┼éka bardzo dobrze wyczu┼éa zmiany, trendy, kt├│re mia┼éy miejsce. Polska jest jeszcze na etapie doinwestowania w zakresie medycyny. Zreszt─ů trwaj─ů tam g┼éosy, ostatnio komunikowany program rz─ůdu by─ç mo┼╝e przy┼Ťpieszy transformacj─Ö w kontek┼Ťcie medycyny, co b─Ödzie du┼╝ym elementem, my┼Ťl─Ö, ┼╝e z jednej strony pozwoli zatrzyma─ç lekarzy, kt├│rzy nosz─ů si─Ö z zamiarem, a by─ç mo┼╝e nowsza medycyna, wy┼╝sze standardy oferowanych rozwi─ůza┼ä pozwol─ů cz─Ö┼Ťci z nich wr├│ci─ç, a to na pewno poprawi komfort obs┼éugi pacjent├│w, wi─Öc powiedzia┼ébym, ┼╝e decyzja wynika┼éa z tego, ┼╝e bez gier mo┼╝na ┼╝y─ç, bez medycyny si─Ö nie da. Covid pokaza┼é, ┼╝e mo┼╝na mie─ç pieni─ůdze, ale czasami mo┼╝na nie mie─ç mo┼╝liwo┼Ťci bycia obs┼éu┼╝onym. Uwa┼╝am, ┼╝e to jest kierunek, kt├│ry jest jak najbardziej s┼éuszny.

 

Micha┼é: Ok. Jest pytanie od u┼╝ytkownika na YouTubie. Nie odwa┼╝─Ö si─Ö przeczyta─ç pseudonimu, ale jest pytanie: jak ta sprzeda┼╝ wygl─ůda? Czy jednorazowo sprzedaj─ů Pa┼ästwo te rozwi─ůzania, czy s─ů to rozwi─ůzania abonamentowe?

 

Krzysztof: Cz─Ö┼Ť─ç rozwi─ůza┼ä, w tym CarnaLife system jest sprzedawane w modelu abonamentowym. Tutaj blisko 99% sprzeda┼╝y jest zrealizowanych w modelu abonamentowym. A w modelu CarnaLife Holo mamy 2 rozwi─ůzania, kt├│re oferujemy szpitalom i klinikom. Kliniki maj─ů mo┼╝liwo┼Ť─ç skorzystania z naszego rozwi─ůzania jednorazowo i tutaj jest cena zbli┼╝ona do 100 000 euro, m├│wi─Ö tutaj o softwarze. Je┼╝eli korzystaj─ů z modelu per zabieg, bo to jest drugi model, kt├│ry oferujemy, to p┼éac─ů za efektywnie przeprowadzony zabieg, czyli za czytanie danych na aplikacj─Ö. My staramy si─Ö w tym zakresie oferowa─ç model sprzeda┼╝y jednorazowy, ale z czasem chcemy, aby model w CarnaLife Holo abonentowy r├│wnie┼╝ r├│s┼é. Dzisiaj jest tak, ┼╝e te zabiegi by┼éy wstrzymywane, ale z czasem b─Öd─ů ros┼éy, wi─Öc korzystamy z jednego i drugiego modelu przy czym model jednorazowego zakupu jest zdecydowanie bardziej popularny, tym bardziej, ┼╝e cz─Ö┼Ť─ç szpitali korzystaj─ůc z naszego rozwi─ůzania, korzysta z r├│┼╝nego rodzaju grant├│w i to w tym modelu im si─Ö zdecydowanie bardziej op┼éaca.

 

Micha┼é: Dobrze, dzi─Ökuj─Ö bardzo. Tutaj tym razem Pan Jan, ty razem na Facebooku zada┼é pytanie, ┼╝e: sprzeda┼╝ w 4 kwartale 2020 roku by┼éa znakomita, a w pierwszym kwartale tego roku by┼éo zdecydowanie mniej. Sk─ůd ten spadek?

 

Krzysztof: Prosz─Ö pami─Öta─ç, ze ten biznes jest biznesem sezonowym, dlatego, ┼╝e szpitale maj─ů okre┼Ťlony bud┼╝et roczny, je┼Ťli nie wykorzystaj─ů ich, to staraj─ů si─Ö dokona─ç jakich┼Ť inwestycji w 4 kwartale. Wi─Öc to jest tradycyjny element, ┼╝e cz─Ö┼Ť─ç odk┼éadanych inwestycji si─Ö materializuje i to mia┼éo miejsce m.in. w naszym przypadku w 4 kwartale 2020 roku. Zreszt─ů, kumulacja rozm├│w 2019 roku te┼╝ wtedy mia┼éa miejsce, wi─Öc to jest kontynuacja. Prosz─Ö zwr├│ci─ç uwag─Ö, ┼╝e w zesz┼éym roku 2, 3 kwarta┼é to ci─ůgle by┼é Covid w zwi─ůzku z tym my rozpocz─Öli┼Ťmy bardziej aktywne kontakty ze szpitalami w┼éa┼Ťnie w 3, 4 kwartale. W tym roku cz─Ö┼Ť─ç transakcji, kt├│ra nie zrealizowa┼éa si─Ö z roku poprzedniego albo ju┼╝ nowe oferty sk┼éadane si─Ö konsumowa┼éy. Z czasem te skoki nie b─Öd─ů ju┼╝ tak du┼╝e, jak w ubieg┼éym roku. Celujemy, ┼╝e ta dynamika rok do roku, kwarta┼é do kwarta┼éu b─Ödzie 3-cyfrowa, celujemy, ┼╝eby roczne przychody, zysk mia┼éy znaczenie. Prosz─Ö te┼╝ pami─Öta─ç, ┼╝e z czasem model abonamentowy b─Ödzie mia┼é coraz wi─Öksze znaczenie. Plac├│wka, kt├│r─ů pozyskujemy w styczniu p┼éaci nam 5 ty┼Ť. stycze┼ä, luty, marzec, kwiecie┼ä, do grudnia, ale plac├│wka pozyskana w listopadzie p┼éaci za 2 miesi─ůce. W zwi─ůzku z czym trzeba zbudowa─ç odpowiednio du┼╝─ů skal─Ö, ale to b─Öd─ů liniowe wzrosty, ie takie skokowe. Staramy si─Ö te┼╝ wzbogaci─ç nasz─ů ofert─Ö o model abonamentowy i z czasem ten udzia┼é b─Ödzie, niezale┼╝nie od wielko┼Ťci kt├│ra chcemy, ┼╝eby by┼éa rosn─ůca, r├│wnie┼╝ ten udzia┼é abonamentu b─Ödzie mia┼é coraz wi─Öksze znaczenie.

 

Michał: Tutaj też Pan Jan zadał takie pytanie: 3-4 miliony czy 3/4 miliona wzrosły koszty na krótkoterminowych rozliczeniach międzyokresowych?

 

Krzysztof: Rozliczenia mi─Ödzyokresowe czynne wynikaj─ů z tego, ┼╝e cz─Ö┼Ť─ç aplikacji, nad kt├│rymi pracujemy i koszty w kt├│rym┼Ť momencie, kiedy dochodzi do takich rozwi─ůza┼ä czy oddania ich do sprzeda┼╝y, one zaczynaj─ů by─ç amortyzowane. No i zasadniczo pracuje si─Ö w jakim┼Ť trybie projektowym, wi─Öc to si─Ö b─Ödzie zmienia┼éo w momencie, kiedy wprowadzamy tak─ů aplikacj─Ö. Np. aplikacj─Ö HoloComm oddali┼Ťmy do sprzeda┼╝y w kwietniu i te prace, kt├│re s─ů rozliczane na mi─Ödzyokresowych rozliczeniach czynnych. Ebida b─Ödzie z czasem ros┼éa, a rozliczenia mi─Ödzyokresowe czynne b─Öd─ů uzale┼╝nione od tych projekt├│w informatycznych, nad kt├│rymi pracujemy.

 

Micha┼é: Wida─ç, ┼╝e widzowie studiuj─ů Pa┼ästwa sprawozdania finansowe.

 

Krzysztof: Prosz─Ö pami─Öta─ç, ┼╝e koszty zarz─ůdu uwzgl─Ödniaj─ů w naszym przypadku r├│wnie┼╝ prowadzonych projekt├│w. M├│wi─Ö tutaj o kosztach kancelarii, doradztwa, koszt├│w zewn─Ötrznych. Wi─Öc w przypadku sp├│┼éki, kt├│ra si─Ö dynamicznie rozwija, kt├│ra konsultuje nowe projekty w zakresie prawnym, rozwi─ůza┼ä RODO itp. one b─Öd─ů mia┼éy znacz─ůc─ů r├│┼╝nic─Ö. Prosz─Ö te┼╝ pami─Öta─ç, ┼╝e wraz ze wzrostem sprzeda┼╝y pojawiaj─ů si─Ö koszty wynagrodze┼ä dla dystrybutor├│w, czy koszty premii dla pracownik├│w, wi─Öc wraz ze wzrostem sprzeda┼╝y ten obszar, kt├│ry si─Ö znajduje w kosztach zarz─ůdu, r├│wnie┼╝ b─Ödzie si─Ö zmienia┼é.

 

Micha┼é: Tak, ci─Ö┼╝ko zwi─Öksza─ç sprzeda┼╝, nie zwi─Ökszaj─ůc koszt├│w, to jest oczywiste. Jest pytanie o przej┼Ťcie na g┼é├│wny rynek GPW.

 

Krzysztof: Sp├│┼éka stara si─Ö odpowiedzie─ç KNF-u, b─Ödziemy czeka─ç na zatwierdzenie. Sp├│┼éka bezzw┼éocznie po akceptacji prospektu przez KNF b─Ödzie chcia┼éa przeprowadzi─ç emisj─Ö serii h do 29 mln akcji, kt├│re s─ů zatwierdzone przez zgromadzenie akcjonariuszy. Pracujemy nad tym, aby to nast─ůpi┼éo najszybciej jak to jest mo┼╝liwe. W tym zakresie m├│wi─Ö o tym, ┼╝e mamy projekty, kt├│re chcieliby┼Ťmy realizowa─ç, im szybciej zrealizujemy emisj─Ö, tym szybciej b─Ödziemy mogli dokona─ç tych inwestycji w zakresie realizacji tych projekt├│w. Dzisiaj finansujemy ten proces fda z w┼éasnych ┼Ťrodk├│w, a przed nami spore inwestycje. Chcemy za┼éo┼╝y─ç sp├│┼ék─Ö zale┼╝n─ů w Niemczech, aby rozwija─ç sprzeda┼╝, chcemy otworzy─ç sp├│┼ék─Ö w Stanach Zjednoczonych, wi─Öc mamy nadziej─Ö, ┼╝e to nast─ůpi je┼Ťli nie w czerwcu, to w 3 kwartale. Ale to jest nasza wiara, potrzebujemy akceptacji knfu, ┼╝eby przyst─ůpi─ç do tego procesu.

 

Micha┼é: Tutaj widz─Ö, ┼╝e Pani Annie spodoba┼é si─Ö m├│j przyk┼éad z bran┼╝─ů nieruchomo┼Ťci i oprowadzaniem klient├│w po lokalach oddalonych o 1000 km. Czy ma Pan jakie┼Ť horyzonty we wdro┼╝enia w jakie┼Ť ciekawe bran┼╝e? O bran┼╝y medycznej dzisiaj bardzo du┼╝o m├│wili┼Ťmy.

 

Krzysztof: Ja bym powiedzia┼é, obszar bran┼╝y medycznej jest tak szeroki, ┼╝e mamy naprawd─Ö co robi─ç. Z jednej strony chcemy poszerza─ç funkcjonalno┼Ť─ç w tej bran┼╝y, w kt├│rej jeste┼Ťmy, edukacji medycznej. Covid te┼╝ zostawi┼é swoje ┼Ťlady. Je┼Ťli si─Ö m├│wi, ┼╝e chcemy zatrzyma─ç lekarzy, chcemy ich lepiej szkoli─ç, przegotowywa─ç, to prosz─Ö mi wierzy─ç, ┼╝e mamy co robi─ç, sp├│┼éka koncentruje si─Ö na obszarze medycyny, ale je┼╝eli pojawiaj─ů si─Ö takie zapytania, to staramy si─Ö rozmawia─ç z klientami i nie porzucamy tego bezwzgl─Ödnie. Ale dzisiaj jeszcze nie rozwa┼╝amy wyj┼Ťcia poza ten biznes, bo mamy tak wiele zapyta┼ä, rozwi─ůza┼ä. W kwietniu wprowadzili┼Ťmy w┼éa┼Ťnie nasz─ů aplikacj─Ö HoloComm do dystrybucji, zrealizowali┼Ťmy pierwsz─ů sprzeda┼╝ w tym zakresie i mamy klient├│w, g┼é├│wnie uniwersytety, uczelnie, z kt├│rymi prowadzimy rozmowy. Bo ten obszar edukacji medycznej jest tak du┼╝y, pojemny i wa┼╝ny z naszej perspektywy, ┼╝e on nam otwiera relacje, drog─Ö do tego, ┼╝eby lekarze, kt├│rzy chc─ů by─ç coraz lepszymi specjalistami w obszarach, w kt├│rych jeste┼Ťmy, korzystali z kolejnych naszych rozwi─ůza┼ä, czy CarnaLife system CarnaLife Holo.

 

Micha┼é: Ok. Dzi─Ökuj─Ö. Widz─Ö, ┼╝e pytania zaczynaj─ů si─Ö powtarza─ç albo Pan zd─ů┼╝y┼é udzieli─ç na nie odpowiedzi. Ja mam takie pytanie. To te┼╝ si─Ö wi─ů┼╝e z jednym z wcze┼Ťniejszych pyta┼ä, ┼╝e te wyniki raz by┼éy wy┼╝sze, raz by┼éy ni┼╝sze. Czy ma Pan jak─ů┼Ť recept─Ö na to, aby te wyniki w przysz┼éo┼Ťci mia┼éy jaki┼Ť bardziej okre┼Ťlony trend? ┼╗eby by┼éy bardziej przewidywalne i dla inwestor├│w, my inwestorzy lubimy takie rzeczy, ┼éatwiejsze do prognozowania.

 

Krzysztof: One s─ů przewidywalne. My realizujemy bud┼╝et i realizujemy go na poziomie stu kilku procent, wi─Öc my potrafimy z du┼╝─ů dok┼éadno┼Ťci─ů na podstawie tego ile rozm├│w lejka sprzeda┼╝owego odbywamy, zar├│wno z przychodniami CarnaLife system, korzystaj─ůcych z tego rozwi─ůzania, jak i ze szpitali. Wiemy ile ┼Ťrednio potrzebuje dystrybutor na to, ┼╝eby zacz─ů┼é oferowa─ç nasze rozwi─ůzania, jaka jest cena. My mamy plan i pewni uwzgl─Ödnili┼Ťmy te prognozowane wolumeny aplikacji i korzystaj─ůcych przychodni w prospekcie, wi─Öc te osoby, po zatwierdzeniu prospekt├│w, kt├│re si─Ö tym interesuj─ů, b─Öd─ů mog┼éy to zobaczy─ç i sp├│┼éka konsekwentnie te plany realizuje. Widzimy bardzo du┼╝─ů pojemno┼Ť─ç rynku w zakresie nowoczesnych rozwi─ůza┼ä technologicznych. Prosz─Ö pami─Öta─ç, ┼╝e jak popatrzymy na ilo┼Ť─ç szpitali, kt├│re s─ů w stanie z tych rozwi─ůza┼ä korzysta─ç, to s─ů to tysi─ůce szpitali w Europie, w Polsce setki, a na ┼Ťwiecie to s─ů gigantyczne ilo┼Ťci. Podam taki przyk┼éad, kt├│ry poka┼╝e robota da Vinci. To jest rozwi─ůzanie, kt├│re w Polsce posiada ju┼╝ 12-14 szpitali. Ka┼╝de takie rozwi─ůzanie kosztuje kilkana┼Ťcie milion├│w z┼éotych. Okazuje si─Ö, ┼╝e polskie szpitale maj─ů spor─ů mo┼╝liwo┼Ť─ç wykorzystywania tych nowych technologii. Jak popatrzymy historycznie, to pierwszy robot pojawi┼é si─Ö w 2010 roku, ale jako popatrzymy na Polsk─Ö, to jest 12-13 rozwi─ůza┼ä, jak popatrzymy na Europ─Ö, to jest prawie 600 rozwi─ůza┼ä oferowanych, popatrzymy na Stany, to jest blisko 3400. Prosz─Ö zobaczy─ç, na 6500, 6400 sprzedanych robot├│w da Vinci na ┼Ťwiecie, blisko po┼éowa to s─ů Stany Zjednoczone. To pokazuje potencja┼é rynku Stan├│w Zjednoczonych. Du┼╝a cz─Ö┼Ť─ç tego rynku jest finansowana z prywatnych ┼Ťrodk├│w, ubezpiecze┼ä, wi─Öc to jest naturalny element d─ů┼╝enia do tego, a je┼Ťli por├│wnamy nasz─ů aplikacj─Ö CarnaLife, kt├│ra kosztuje 100┬á ty┼Ť. euro, czyli zdecydowanie mniej, a jest mo┼╝liwa do wykorzystania w kardiologii, w onkologii, ortopedii, laryngologii to mamy du┼╝o szerszy zakres. Ja bym powiedzia┼é, je┼Ťli chcemy o czym┼Ť marzy─ç, to pewnie chcieliby┼Ťmy, aby za 10-15 lat tych rozwi─ůza┼ä CarnaLife Holo by┼éo podobnie jak dzisiaj robot├│w da Vinci. Pewnie po drodze musimy wykona─ç bardzo du┼╝o pracy, edukowa─ç, uczestniczy─ç w r├│┼╝nego rodzajach sympozjach, pozyska─ç ┼Ťrodki na poszerzenie funkcjonalno┼Ťci, pozyska─ç ┼Ťrodki na certyfikacji, ale uwa┼╝am ┼╝e s─ů sp├│┼éki, kt├│re mog─ů takie marzenia... zrealizowa─ç zapotrzebowanie na cyfryzacj─Ö, na wykorzystanie nowoczesnych rozwi─ůza┼ä w medycynie jest bardzo du┼╝e, a prosz─Ö pami─Öta─ç, ┼╝e takie rozwi─ůzania oferuje MedApp w postaci CarnaLife Holo, kt├│re optymalizuje czas zabiegu o 30-40%, to s─ů realne pieni─ůdze dla ca┼éej s┼éu┼╝by zdrowia, a z drugiej strony oznaczaj─ů mo┼╝liwo┼Ť─ç przeprowadzenia wi─Ökszej ilo┼Ťci zabieg├│w przez ten sam zesp├│┼é lekarski, co, jak powiedzia┼éem, przy zmniejszaj─ůcej si─Ö liczbie lekarzy b─Ödzie na wag─Ö z┼éota, ┼╝eby nie powiedzie─ç na wag─Ö ┼╝ycia. Uwa┼╝amy, ┼╝e te nasze rozwi─ůzania wpisuj─ů si─Ö w trendy pod ka┼╝dym wzgl─Ödem, a ┼Ťrodki z emisji pozwol─ů nam wej┼Ť─ç w kolejne obszary, czyli poszerzy─ç t─Ö funkcjonalno┼Ť─ç, oferuj─ůc jeszcze wi─Öcej warto┼Ťci dodanej w tych specjalizacjach, gdzie jeste┼Ťmy.

 

Micha┼é: Panie Krzysztofie, Pan tak szeroko odpowiada, ┼╝e udziela odpowiedzi zanim widzowie zd─ů┼╝─ů napisa─ç. Mam jeszcze takie pytanie, bo dzisiaj chwil─Ö rozmawiali┼Ťmy o d┼éugim terminie, ┼╝e w 2050 b─Ödziemy mieli jak bardzo zestarza┼ée w por├│wnaniu z dzisiejszym, spo┼éecze┼ästwo. A wiadomo, ┼╝e staruszkowie choruj─ů cz─Ö┼Ťciej itd. A w kr├│tkim terminie, prosz─Ö powiedzie─ç mi, w ostatnim roku, czy ta pandemia, kt├│r─ů mamy i teleporady, spowodowa┼éy boom, spowodowa┼éy przyspieszenie w Pa┼ästwa rozwoju, ofert sprzeda┼╝y? Czy to wszystko sta┼éo, ale na za 3 lata, na spokojnie, prawda? A tu na gwa┼étu rety teleporady potrzebuj─ů.

 

Krzysztof: W zakresie CarnaLife si─Ö dzia┼éo i tutaj powiedzia┼ébym, pandemia nawet troch─Ö nam ograniczy┼éa dost─Öp do szpitali, do specjalist├│w, bo nie organizuje si─Ö fizycznych spotka┼ä. Musimy zademonstrowa─ç, zaczyta─ç te dane, lekarze musz─ů to zobaczy─ç. Tu Covid nam przeszkodzi┼é, ograniczy┼é dost─Öp, chocia┼╝, przypomn─Ö, sp├│┼éka i tak rok do roku rozwija si─Ö w tempie 100%. Je┼╝eli chodzi o obszar medycyny cyfrowej, Pan powiedzia┼é teleporady, prosz─Ö pami─Öta─ç, ┼╝e my nie m├│wimy o teleporadzie, Pan mnie widzi, prowadzimy konsultacje i tam na ko┼äcu potrzebujemy danych medycznych, te informacje, wi─Öc ta nasza medycyna cyfrowa dostarcza tych informacji. Tutaj Covid przyspieszy┼é te rozwi─ůzania, przyspieszy┼é potrzeb─Ö cyfryzacji, bo z jednej strony nie by┼éo alternatywy, z drugiej strony te┼╝ widzimy, ┼╝e jest bardzo du┼╝a ilo┼Ť─ç producent├│w, rozwi─ůza┼ä, w aptekach si─Ö pojawiaj─ů, staj─ů si─Ö coraz bardziej popularne. Tutaj jest troch─Ö tak, jak w tej bankowo┼Ťci. Przyszed┼é taki moment, w kt├│rym nie chodzi si─Ö do oddzia┼éu bankowego, tylko ten Covid spowodowa┼é, ┼╝e to, co si─Ö rozk┼éada┼éo na 10 lat, czyli ┼Ťwiadomo┼Ť─ç, poczucie komfortu, elastyczno┼Ťci, Covid spowodowa┼é, ┼╝e to si─Ö sta┼éo du┼╝o szybciej i teraz b─Ödzie si─Ö dzia┼éo du┼╝o szybciej, bo ta ┼Ťwiadomo┼Ť─ç jest du┼╝o wi─Öksza, komfort jest du┼╝o wi─Ökszy, co wi─Öcej, jako┼Ť─ç ┼Ťwiadczenia medycznego mo┼╝e by─ç du┼╝o wi─Öksza i my┼Ťl─Ö, ┼╝e ten przyk┼éad jest taki dobry. Ostatnio czyta┼éem materia┼é, kt├│ry opublikowa┼éa firma Microsoft, o tym jak sztuczna inteligencja zmieni┼éa bankowo┼Ť─ç, czyli sztuczna inteligencja przez algorytmy dokonuje weryfikacji kredytowej w ci─ůgu momentu dos┼éownie w aplikacji mo┼╝emy sprawdzi─ç czy mamy zdolno┼Ť─ç kredytow─ů czy mo┼╝emy skorzysta─ç z jakich┼Ť rozwi─ůza┼ä. To samo dzieje si─Ö w medycynie i my┼Ťl─Ö, ze je┼╝eli Pa┼ästwo b─Öd─ů zainteresowani, to mo┼╝emy temu po┼Ťwi─Öci─ç odr─Öbny odcinek i poopowiada─ç jak MedApp, jak nasze rozwi─ůzania, ale te┼╝ rozwi─ůzania firm, kt├│re uzupe┼éniaj─ů, s─ů podobne, tworz─ů to ┼Ťrodowisko, t─ů nowoczesn─ů medycyn─Ö cyfrow─ů, kt├│ra b─Ödzie rewolucjonizowa┼éa ┼Ťwiat z korzy┼Ťci─ů dla nas, dla pacjent├│w i dla takich sp├│┼éek jak MedApp, kt├│re b─Öd─ů powtarzalnie generowa┼éy dodatnie wyniki, cieszy┼éy oko inwestor├│w, pracownik├│w, no i tych os├│b, kt├│re z tego korzystaj─ů na zewn─ůtrz.

 

Micha┼é: Dobrze, Panie Krzysztofie, to jeszcze jedno takie gie┼édowe pytanie mam. Bo tutaj Pan dotkn─ů┼é, m├│wi┼é Pan o tej emisji, o przej┼Ťciu na rynek g┼é├│wny. Czy przy tej skali dzia┼éalno┼Ťci, przy tej wielko┼Ťci sp├│┼éki, dostrzega Pan zainteresowanie sp├│┼ék─ů ze strony funduszy inwestycyjnych albo mo┼╝e jakich┼Ť inwestor├│w bran┼╝owych?

 

Krzysztof: Do momentu zatwierdzenia prospektu przez KNF my takich rozm├│w prowadzi─ç nie mo┼╝emy i nie prowadzimy.

 

Micha┼é: Ja wiem, ale ci─ůgn─Ö Pana za j─Özyk, czy dzwoni─ů do Pana?

 

Krzysztof: Powiedzia┼ébym, domy maklerskie, z kt├│rymi wsp├│┼épracujemy albo rozmawiamy potwierdzaj─ů, ┼╝e takie zainteresowanie jest czy mo┼╝e wyst─Öpowa─ç, wi─Öc czekamy na ten moment. Wydaje si─Ö, ┼╝e spe┼éniamy wszystkie kryteria w tym kontek┼Ťcie, ┼╝e przeniesienie notowa┼ä na rynek podstawowy, perspektywa, digitalizacja, te zmiany demograficzne, wszystko o czym m├│wili┼Ťmy i, uwa┼╝am, bardzo dobre wyniki finansowe, bo sp├│┼éka odnosi powtarzalne wyniki. My nie opowiadamy o tym, co mo┼╝emy zrobi─ç, prosz─Ö zauwa┼╝y─ç, ┼╝e sp├│┼éka perforuje, zawsze mo┼╝emy wi─Öcej i lepiej, staramy si─Ö to robi─ç, ale sp├│┼éka rok do roku ma lepsze wyniki, odnosi powtarzalne wynik finansowe. My┼Ťl─Ö, ┼╝e w tym obszarze Elfkera albo MedApp jest niewiele takich sp├│┼éek, kt├│re mog─ů si─Ö poszczyci─ç wzrostem wyniku rok do roku 240% i dynamik─ů przychod├│w, kt├│r─ů my oferujemy. Oczywi┼Ťcie skala ma potencja┼é do wzrostu, ale m├│wimy o tym, ┼╝e chcemy j─ů realizowa─ç i wierz─Ö, ┼╝e przeprowadzenie emisji pozwoli nam si─Ö jeszcze szybciej rozwija─ç, w r├│┼╝nych obszarach, tak ┼╝eby tworzy─ç wok├│┼é ┼Ťcie┼╝ki pacjenta unikalny ┼éa┼äcuch dostaw i warto┼Ťci, zar├│wno dla pacjent├│w, szpitali, przychodni, ale w konsekwencji te┼╝ dla inwestor├│w zainteresowanych, wi─Öc wierz─Ö, ┼╝e to sk┼éoni fundusze w kontek┼Ťcie d┼éugoterminowej inwestycji, bo, jak powiedzia┼éem, je┼Ťli chodzi o gaming, mo┼╝emy gra─ç, mo┼╝emy nie gra─ç, ale od medycyny nie uciekniemy. Oczywi┼Ťcie mo┼╝emy czu─ç si─Ö lepiej, gorzej, ale w kt├│rym┼Ť momencie przy tym starzej─ůcym si─Ö spo┼éecze┼ästwie, blisko po┼éowa z nas, b─Ödzie w jaki┼Ť spos├│b korzysta┼éa albo musia┼éa skorzysta─ç z tych rozwi─ůza┼ä medycyny i wierz─Ö, ┼╝e b─Ödzie korzysta┼éa z rozwi─ůza┼ä medycyny cyfrowej MadApp.

 

Micha┼é: Ok, bardzo dzi─Ökuj─Ö, Panie prezesie. Super rozmowa. Chcia┼éem jeszcze pogratulowa─ç i trzymam Pana dalej za s┼éowo tej otwarto┼Ťci dla inwestor├│w indywidualnych i mam nadziej─Ö, ┼╝e b─Ödziemy spotyka─ç si─Ö cz─Ö┼Ťciej.

 

Krzysztof: Dzi─Ökuj─Ö, Panie Michale, dzi─Ökuj─Ö Pa┼ästwu. Z ch─Öci─ů, je┼Ťli pojawi si─Ö zaproszenie, b─Ödziemy uczestniczy─ç, spotyka─ç si─Ö, udziela─ç informacji, jeste┼Ťmy do dyspozycji.

 

Micha┼é: Zdaje si─Ö, ┼╝e widzimy si─Ö na konferencji Wallstreet, kt├│ra ju┼╝ za kilka tygodni, tak┼╝e do zobaczenia. Szanowni Pa┼ästwo, moim i Pa┼ästwa go┼Ťciem by┼é Pan Krzysztof M─Ödrala, prezes zarz─ůdu sp├│┼éki MedApp S.A. Do us┼éyszenia, do zobaczenia nast─Öpnym razem.

 

Krzysztof M─Ödrala: Dzi─Ökuj─Ö i do zobaczenia.