Chat with us, powered by LiveChat
×Drogi U偶ytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamkni臋cie komunikatu, klikni臋cie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawie艅 w zakresie prywatno艣ci, wyra偶asz zgod臋 na przechowywanie na urz膮dzeniu, z kt贸rego korzystasz tzw. plik贸w cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwis贸w internetowych Stowarzyszenia Inwestor贸w Indywidualnych oraz innych parametr贸w zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Je偶eli nie wyra偶asz zgody na u偶ywanie przez nas cookies powiniene艣 zablokowa膰 ich zapisywanie na swoim urz膮dzeniu zmieniaj膮c ustawienia swojej przegl膮darki lub opu艣ci膰 t臋 stron臋. Aby uzyska膰 wi臋cej informacji na temat plik贸w cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj si臋 z nasz膮 polityk膮 prywatno艣ci i zasadami dotycz膮cymi plik贸w cookies.

Czym jest SII?

Inwestorzy Live 馃煝: MedApp pod lup膮 SII. Wyniki sp贸艂ki za Q1'21 w pytaniach i odpowiedziach

Zapraszamy na kolejnego Live'a 馃煝. Naszym go艣ciem b臋dzie Krzysztof M臋drala, Prezes Zarz膮du sp贸艂ki MedApp S.A. Om贸wimy wsp贸lnie charakterystyk臋 dzia艂alno艣ci sp贸艂ki oraz przyjrzymy si臋 bli偶ej wynikom za pierwszy kwarta艂 2021 roku聽+ WASZE PYTANIA NA 呕YWO!

馃棑 poniedzia艂ek, 17 maja 鈴 12:00

Gdzie mo偶na ogl膮da膰 najbli偶szy Live 馃煝?聽

Transkrypcja

Micha艂: Dzie艅 dobry, dzie艅 dobry. Z tej strony Micha艂 Mas艂owski, stowarzyszenie inwestor贸w indywidualnych. Dzisiaj moim go艣ciem jest Pan Krzysztof M臋drala, prezes zarz膮du sp贸艂ki MedApp. Dzie艅 dobry, Panie prezesie.

Krzysztof: Dzie艅 dobry, Panie Michale. Dzie艅 dobry Pa艅stwu.

Micha艂: Dzie艅 dobry Pa艅stwu jeszcze raz. Tutaj konwencja naszego spotkania jest taka, 偶e om贸wimy wyniki sp贸艂ki za pierwszy kwarta艂, ale poniewa偶 widzimy si臋 po raz pierwszy to te偶 b臋d臋 ci膮gn膮艂 Pana za j臋zyk, czym dok艂adnie zajmuje si臋 Pana sp贸艂ka, 偶eby艣my my, 偶ebym ja, 偶eby nasi widzowie, 偶eby艣my dok艂adnie zrozumieli czym Pa艅stwo si臋 zajmujecie. I jednocze艣nie gor膮co zach臋cam, je偶eli w trakcie czy to prezentacji, czy moich pyta艅, Pa艅stwu nasun膮 si臋 jakie艣 pytania, to prosz臋 o zadawanie. Najwygodniej na YouTubie. Tam jest najwygodniejszy ten czat, wszystko potem zostaje, mo偶na sobie potem wszystkie pytania prze艣ledzi膰, b臋dziemy je w贸wczas wy艣wietlali, ja b臋d臋 prosi艂 Pana o odpowiedzi. Tak偶e to tyle, je艣li chodzi o organizacj臋 naszego spotkania. Rozumiem, 偶e zaczynamy od tych wynik贸w za pierwszy kwarta艂, ale te偶 prosi艂bym gor膮co, 偶eby w艂a艣nie bardzo podkre艣la膰 to, czym Pa艅stw sp贸艂ka si臋 charakteryzuje, czym zajmuje. No bo nie jeste艣cie Pa艅stwo m艂od膮 sp贸艂k膮 gie艂dow膮. Zd膮偶y艂em sprawdzi膰, Pa艅stwo na tej gie艂dzie jeste艣cie ju偶 troch臋 notowani.

Krzysztof: Dzi臋kuj臋, Panie Michale. Chc臋 Pa艅stwu przybli偶y膰 sp贸艂k臋, czym si臋 zajmujemy, na czym si臋 koncentrujemy, jakie s膮 nasze kompetencje, jaki zesp贸艂 w sp贸艂ce po艣wi臋ca si臋 pracy nad rozwojem poszczeg贸lnych rozwi膮za艅. I tym bardziej jest mi mi艂o, 偶e spotykam si臋 z Pa艅stwem w takich okoliczno艣ciach, wi臋c je偶eli b臋d膮 pytania, jak podkre艣la艂 Pan Micha艂, jeste艣my otwarci, 偶eby odpowiada膰 te偶 przez nasz膮 agencj臋, z kt贸r膮 wsp贸艂pracujemy. Jeste艣my otwarci na to, je偶eli si臋 pojawi膮 nawet po spotkaniu w jakiej艣 perspektywie pytania. MedApp nie jest sp贸艂k膮 m艂od膮 z jednej strony, bo sp贸艂ka zajmuje si臋 rozwojem technologii od 2010 roku. Pocz膮tkowo by艂y to aplikacje mobilne w zakresie gier na telefon, ale w 2016 roku sp贸艂ka notowana ju偶, nie powiem gdzie, skoncentrowa艂a si臋 na rozwoju technologii, aplikacji dedykowanych medycynie i koncentrujemy si臋 na 3 obszarach sztucznej inteligencji big data w modelowaniu 3D, ale zanim o tym powiem, chcia艂bym opowiedzie膰 o naszym zespole. Poprosz臋, Panie Michale, pierwszy slajd. My艣l臋, 偶e to, co odr贸偶nia MedApp niezale偶nie od technik nad kt贸rymi pracujemy i obszaru, kt贸remu j膮 dedykujemy, to mamy r贸偶norodny zesp贸艂. Z jednej strony mamy osoby, kt贸re s膮 pasjonatami, ekspertami w obszarze technologii, jak chocia偶by profesor Andrzej Skalski, kt贸ry jest szefem naszego zespo艂u, modelowanie i wizualizacje 3D. Mamy r贸wnie偶 specjalist贸w z bardzo du偶ym do艣wiadczeniem, jak Mateusz Radecki czy Micha艂 Adamczyk, kt贸rzy zajmuj膮 si臋 rozwojem technologii po stronie naszej aplikacji CarneLife system do zdalnego monitoringu i diagnostyki pacjent贸w. Mamy lekarzy w naszym gronie, czy ekspert贸w od strony rynku finansowego, jak chocia偶by Marcin Szuba. Mamy osoby, kt贸re porzuci艂y prac臋 w du偶ych organizacjach, specjalizuj膮cych si臋 w rozwi膮zaniach dedykowanych medycynie, jak chocia偶by Ola Wo藕niak, Magda Oliwa czy Ania Rydzewska. Wi臋c jeste艣my taki, uwa偶am, r贸偶norodnym zespo艂em, kt贸ry z jednej strony ma wysokie kompetencje w zakresie technologii, rozwi膮za艅 softwarowych, z drugiej strony wiem o czym m贸wi臋 w kompetencjach merytorycznych medycznych i uwa偶am, 偶e jest to du偶膮 przewag膮 sp贸艂ki. Mamy r贸wnie偶 bardzo mocn膮, kompetentn膮 rad臋 naukow膮, sk艂adaj膮c膮 si臋 z 10 wyj膮tkowych os贸b, wyj膮tkowych nazwisk, kt贸re wspieraj膮 nas w rozwoju funkcjonalno艣ci poszczeg贸lnych specjalizacji. My艣l臋 tutaj o kardiologii, onkologii, ortopedii, laryngologii czy radiologii. To s膮 te obszary, kt贸re sp贸艂ka bardzo intensywnie penetruje. Poprosz臋 o kolejny slajd. I to, co powiedzia艂em na pocz膮tku, jeste艣my sp贸艂k膮, kt贸ra specjalizuje si臋 w 3 obszarach. To jest sztuczna inteligencja, dzisiaj bardzo popularna, ale sp贸艂ka zajmuj si臋 ni膮 ju偶 od 2016 roku. Obrazowanie i modelowanie 3D, big data i mo偶emy tak naprawd臋 powiedzie膰, 偶e specjalizujemy si臋 w przetwarzaniu danych. All about data nie bierze si臋 znik膮d. Tak naprawd臋 zbieramy dane pacjent贸w czy to w zakresie zdalnego monitoringu, czyli tych pacjent贸w, kt贸rzy przychodz膮 do przychodni, do szpitali i przetwarzamy ze wsparciem algorytm贸w, kt贸re w poszczeg贸lnych obszarach oferujemy naszym klientom, a w przypadku rozwi膮za艅 bazuj膮cych na wizualizacji i modelowaniu 3D, korzystamy z tych kompetencji obrazowania 3D. Wi臋c chwil臋 p贸藕niej opowiem o produktach, o poszczeg贸lnych rozwi膮zaniach. Chcia艂em, 偶eby Pa艅stwo wiedzieli jakie s膮 g艂贸wne, podstawowe kompetencje sp贸艂ki, w zakresie kt贸rych chcemy i rozwijamy nasze wsp贸lne rozwi膮zania dedykowane wsp贸艂pracy z przychodniami, ze szpitalami, ale r贸wnie偶 z pacjentami. Poprosz臋 o kolejny slajd. Intencj膮 tego spotkania by艂o przybli偶enie Pa艅stwu wynik贸w finansowych sp贸艂ki. Sp贸艂ka rozwija si臋 naszym zdaniem bardzo dynamicznie. Pierwsza realizacja transakcji na obszarze komercyjnym mia艂a miejsce w 2018 roku. M贸wi臋 tutaj o tym obszarze softwaru dedykowanego medycynie. W 2019 roku zrealizowali艣my pierwsze transakcje na rynku zagranicznym, podpisuj膮c umow臋 o dostarczenie i sprzeda偶 naszych rozwi膮za艅 CarnaLife Holo m.in. do o艣rodk贸w badawczo-rozwojowych w Stanach Zjednoczonych. W zesz艂ym roku skala tej sprzeda偶y by艂a niemal dwukrotnie wy偶sza. Osi膮gn臋li艣my przychody na poziomie 6 024 000 z艂, sprzedaj膮c 16 aplikacji CarnaLife Holo i podejmuj膮c wsp贸艂prac臋 z kilkunastoma plac贸wkami medycznymi, kt贸re wykorzystuj膮 nasze rozwi膮zanie w zakresie diagnostyki i monitorowania pacjent贸w. Dzisiaj tych przychodni, z kt贸rymi wsp贸艂pracujemy w zakresie CarnaLife System mamy blisko 16, w tym 2 szpitale, a w zakresie rozwi膮za艅 dedykowanych, wizualizacji, modelowania 3D CarnaLife Holo, to ju偶 jest blisko 18 szpitali. Zrealizowali艣my 96 zabieg贸w w obszarach kardiologii, onkologii, radiologii, ortopedii czy laryngologii. To s膮 te wsp贸艂prace, kt贸re dzisiaj sp贸艂ka konsekwentnie wykorzystuje i wdra偶a. W sp贸艂ce pracuje dzisiaj blisko 39 os贸b, one s膮 w r贸偶nym zakresie etatowym, ale dzisiaj mamy r贸偶norodny, ale te偶 mocny zesp贸艂. Trzon sp贸艂ki, blisko 30 os贸b, to s膮 osoby pracuj膮ce w obszarze technologii. To s膮 te osoby, kt贸re rozwijaj膮 poszczeg贸lne aplikacje. No i ta determinacja, pasja, z kt贸r膮 nasz zesp贸艂 si臋 oddaje tej pracy, ilustruje te偶 wyniki finansowe, kt贸re sp贸艂ka realizuje dynamicznie rosn膮c. W 2018 roku te wyniki by艂y ujemne. W 2019 roku zrealizowali艣my 673 000 zysku netto, a w minionym roku by艂 1 915 000. Chcemy utrzyma膰 t臋 trzycyfrow膮 dynamik臋 w kolejnych okresach i my艣l臋, 偶e kolejny kwarta艂, je艣li Pan, Panie Michale, poka偶e kolejny slajd, b臋dzie ilustrowa艂 to, z jak膮 dynamik膮 sp贸艂ka si臋 rozwija w pierwszym kwartale w por贸wnywalnym okresie roku poprzedniego. Je偶eli zobaczymy pierwszy kwarta艂 roku 2020, sp贸艂ka zrealizowa艂a przychody na poziomie 16 000 z艂, w tym roku to jest 1 944 000. W zesz艂ym roku w pierwszym kwartale zysk netto wynosi艂 minus 260 000 z艂, w tym roku zrealizowali艣my 376 000 zysku netto. Ta dynamika sprzeda偶y jest wynikiem ju偶 rozpocz臋tych projekt贸w w minionym roku. Prosz臋 pami臋ta膰, 偶e w 2020 roku ko艅c贸wka pierwszego kwarta艂u to by艂 ten okres, kiedy wszyscy zderzyli艣my si臋 z Covidem. Szpitale ograniczy艂y liczb臋 zabieg贸w. Ta dost臋pno艣膰 szpitali by艂a mniejsza ni偶 zwyczajowo, ale prze艂om 3 i 4 kwarta艂u pozwoli艂 sp贸艂ce aktywnie uczestniczy膰 w przetargach, aktywnie oferowa膰 rozwi膮zania zar贸wno dedykowanym szpitalom, czyli CarnaLife Holo, ale te偶 CarnaLife System. Tak jak powiedzia艂em, dzisiaj mamy ju偶 blisko 18 szpitali, kt贸re wykorzystuj膮 aplikacj臋 CarnaLife Holo do planowania i przeprowadzania zabieg贸w w r贸偶nych specjalizacjach. No i mamy 16 przychodni, kt贸re ju偶 dzisiaj wykorzystuj膮 nasz膮 aplikacj臋 CaranLife System do diagnostyki i monitorowania pacjent贸w. Chcemy t膮 dynamik臋 utrzyma膰 i wierzymy, 偶e 3-cyfrowa dynamika jest mo偶liwa. Poprosz臋 kolejny slajd. Sk膮d nasze przekonanie i wiara w to, 偶e sp贸艂ka mo偶e si臋 dynamicznie rozwija膰? Uwa偶amy, 偶e oferujemy unikalne, innowacyjne rozwi膮zania i to s膮 produkty, kt贸re ju偶 dzisiaj s膮 wykorzystywane, oferowane, sprzedawane. To nie s膮 produkty na etapie projektowym. To s膮 rozwi膮zania, kt贸re, jak Pa艅stwo widzieli, generuj膮 powtarzalne przychody. Pierwszy kwarta艂 by艂 kolejnym przychodem, w kt贸rym realizujemy dodatnie wyniki finansowe. Wierzymy, 偶e ta kontynuacja b臋dzie mia艂a te偶 miejsce w kolejnych kwarta艂ach. Dynamika przychod贸w r贸wnie偶 wynika z tego, 偶e coraz wi臋cej klient贸w interesuje si臋 naszymi rozwi膮zaniami i te 4 podstawowe produkty, kt贸re dzisiaj oferujemy, to jest CarnaLife Holo, bazuj膮cego na zaczytywaniu danych z systemu paxowego w szpitalach. To s膮 dane, kt贸re s膮 uzyskiwane z rezonansu, z cte, z USG 3D, czyli standardu, kt贸ry jest oferowany czy dost臋pny w systemie paxowym w standardzie dicon. My zaczytujemy te dane i wizualizujemy, umo偶liwiaj膮c lekarzom pe艂n膮, interaktywno艣膰 z tymi modelami, kt贸re s膮 wy艣wietlane w holowensach, tak 偶e lekarz mo偶e powi臋ksza膰, pomniejsza膰, obraca膰 w dowolny spos贸b taki model i to s膮 dane w膮troby, serca, nerki. W ten spos贸b lekarz mo偶e widzie膰 taki model i wchodzi膰 w interakcj臋 nawet wchodz膮c w struktur臋 takiego organu, pochylaj膮c si臋 do przodu. W ten spos贸b widzi umiejscowienie zmian nowotworowych czy tych obszar贸w, kt贸re b臋d膮 podlega艂y przeprowadzeniu zabieg贸w.

Micha艂: Przepraszam, mo偶e przewiniemy kolejny slajd, bo zdaje si臋...

Krzysztof: To ja powiem jeszcze s艂owo. Panie Michale, chwilk臋. CarnaLife Holo, to powiedzia艂em. Za chwil臋 opowiem szerzej. HoloComm to jest aplikacja r贸wnie偶 wykorzystuj膮ca model wizualizacji 3D, ale w oparciu o chmur臋. CarnaLife System to jest aplikacja, kt贸ra s艂u偶y do diagnostyki i monitorowania pacjent贸w, kt贸r膮 wykorzystujemy w艂a艣nie w przypadku przychodni i szpitali, ale do takiego remote assiste pacjent贸w. Cyfrowa przychodnia to jest poszerzenie funkcjonalno艣ci CarnaLife System dedykowana pacjentom stricte. Rzeczywi艣cie teraz poprosz臋 o przej艣cie do kolejnego slajdu i opowiem troch臋 wi臋cej, pozostawiaj膮c miejsce na pytania. CarnaLife Holo to aplikacja posiadaj膮ca certyfikacj臋 medyczn膮. To oznacza, 偶e mo偶e by膰 wykorzystywana na sali szpitalnej, tak jak ka偶dy inny dowolny sprz臋t czy dowolne rozwi膮zanie. Aplikacja s艂u偶y do tego, aby zaczytywa膰 dane z systemu pax w standardzie dicon i wizualizowa膰 te dane lekarzom zar贸wno przed przeprowadzeniem zabiegu, ale te偶 w trakcie zabiegu. Jeste艣my jedyn膮 firm膮, wed艂ug naszej wiedzy, kt贸ra wsp贸艂pracuje z echokardiografem g95, umo偶liwiaj膮c streeming danych, czyli przekazywanie tych danych medycznych w czasie rzeczywistym w czasie zabiegu, w ten spos贸b poprawiaj膮c wiedz臋, informacj臋 lekarza o tym, co si臋 dzieje, jaki jest status przeprowadzonego zabiegu. Przeprowadzili艣my 96 zabieg贸w i te rekomendacje, kt贸re dostajemy, potwierdzaj膮, 偶e jeste艣my w stanie zaoszcz臋dzi膰, skr贸ci膰 czas zabiegu o 30-40%, mi臋dzy innymi dzi臋ki temu, 偶e lekarz si臋 lepiej przygotowuje do zabiegu i ma lepsz膮, szersz膮 wiedz臋 w zakresie przeprowadzonego zabiegu. Ta aplikacja, jak powiedzia艂em, jest oferowana. W zesz艂ym roku sprzedali艣my 16 takich rozwi膮za艅. Planujemy, 偶e ta dynamika b臋dzie rok do roku, w tempie 100%, 3-cyfrowym, jak do tej pory pierwszy kwarta艂 pokazuje, 偶e znajdujemy zainteresowanie tymi rozwi膮zaniami, a prosz臋 pami臋ta膰, 偶e w styczniu w tym roku podpisali艣my m.in. umow臋 na dystrybucj臋 w艂a艣nie rozwi膮zania CarnaLife Holo I HoloComm z firm膮 inside direct, o czym powiem za chwil臋 troch臋 wi臋cej, a w kwietniu podpisali艣my umow臋 na dystrybucj臋 tych rozwi膮za艅, w艂a艣nie bazuj膮cych w oparciu o modelowanie i wizualizacj臋 3D z francusk膮 firm膮 FP biznes sas, wi臋c poszerzamy zakres tych klient贸w, partner贸w, z kt贸rymi wsp贸艂pracujemy. Ju偶 nie tylko Blok solution polska sp贸艂ka oferuje nasze rozwi膮zania, jak i dystrybutor, ale mamy ju偶 bezpo艣rednich zewn臋trznych zagranicznych partner贸w. Poprosz臋 kolejny slajd. O ile aplikacja CarnaLife Holo bazuje na przekazywaniu i modelowaniu wizualizacji danych surowych, czyli my tak naprawd臋 pobieramy te dane wygenerowane z systemu paxowego, nie modyfikujemy ich w 偶aden spos贸b, o tyle w systemie HoloComm jeste艣my w stanie zamodelowa膰, przygotowa膰 r贸偶nego rodzaju modele 3D i wizualizowa膰 je w czasie rzeczywistym w oparciu o chmur臋, o Cloud. To polega na tym, 偶e Pan, Panie Michale b臋d膮c w innym miejscu, ja b臋d膮c w inny miejscu, maj膮c za艂o偶one holensy mo偶emy widzie膰 w tym samym czasie ten sam model, czy te same modele. To mo偶e by膰 zar贸wno nerka, w膮troba, serce albo prezentacja power point albo, jak tu na zdj臋ciu, to m贸g艂by by膰 samoch贸d, to mog艂yby by膰 meble, czyli tak naprawd臋 dane, kt贸re wprowadzamy do tej chmury. Oczywi艣cie my si臋 koncentrujemy na modelowaniu i edukacji i u艂atwianiu prezentacji w zakresie medycyny, ale nic nie stoi na przeszkodzie, 偶eby t臋 technologi臋 poszerza膰. Mamy dzi艣 rozwi膮zanie dla jednego z partner贸w, w kt贸rym pokazujemy jak farmaceutyki mog膮 wp艂ywa膰 na cia艂o pacjenta. W zwi膮zku z tym jest ca艂y model pokazany, jak za偶ycie leku wp艂ywa na uk艂ad kardiologiczny pacjenta, no i my mo偶emy tak膮聽 prezentacj臋 wirtualn膮 przesy艂aj膮c panu Google, zrobi膰 zdalnie. Dzisiaj w sytuacji, kiedy dost臋p do lekarzy jest ograniczony, generalnie ludzie spotykaj膮 si臋 rzadziej fizycznie, ze wzgl臋du na Covid, ale te偶 ograniczenia w przemieszczaniu si臋, ja mog臋 Panu, Panie Michale przes艂a膰, jako mojemu kluczowemu lekarzowi albo partnerowi prezentacj臋 przygotowan膮 w艂a艣nie w tych holowinsach w chmurze, wysy艂am Panu, umawiam si臋 dzisiaj na spotkanie, ja opowiadam Panu, co Pan tam widzi, a Pan sobie to modeluje, zwi臋ksza, zmniejsza...

Micha艂: Kojarz臋, 偶e bran偶a nieruchomo艣ci zaczyna z czego艣 takiego korzysta膰, 偶e jest troch臋 ci臋偶ko ogl膮da膰 te mieszkania w Covidzie, 偶e robi si臋 takie wirtualne obchody po mieszkaniu. Im bardziej to 3D, im bardziej b臋dzie mo偶na sobie wyobrazi膰, tym fajniej.

Krzysztof: Bardzo s艂uszna uwaga, Panie Michale. Holowensy maj膮 r贸wnie偶 g艂o艣niki, wi臋c ja mog臋 nawet Panu paradoksalnie pokaza膰 r贸偶nic臋, zilustrowa膰 mo偶e raczej, r贸偶nic臋 mi臋dzy oknem w tym mieszkaniu, kt贸re Pan chce kupi膰, albo kt贸re ja chc臋 Panu zaprezentowa膰, r贸偶nic臋 mi臋dzy oknem dwuszybowym, a oknem trzyszybowym. To b臋dzie polega艂o na tym, 偶e wprowadz臋 Pana wirtualnie do pomieszczenia, w kt贸rym b臋dzie ha艂as za tym dwuszybowym oknem, otworzy sobie Pan wirtualnie to okno, tak jak tutaj jest ten wirtualny samoch贸d, zamknie Pan to okno, us艂yszy Pan ten ha艂as i przeprowadz臋 Pana do drugiego wirtualnego pomieszczenia, w kt贸rym b臋dzie trzyszybowe okno i us艂yszy Pan r贸偶nic臋. Mo偶emy r贸偶ne rzeczy wizualizowa膰 ze wzgl臋du na to, 偶e holowensach s膮 kamery. Prosz臋 sobie wyobrazi膰 otwarcie stoiska na targach jakichkolwiek, gdzie musi Pan transportowa膰 na te targi maszyny, sprz臋t, a w holowensach mog臋 wgra膰 te maszyny, sprz臋t, te modele, wgra膰 holowensy, Pan m贸wi, co chce zobaczy膰, ja Panu prezentuj臋. Mog臋 Panu nagra膰 to do艣wiadczenie i od razu wys艂a膰 Panu na maila. To jest fantastyczne narz臋dzie, nie tylko edukacyjne, ale te偶 przywo艂uj膮ce emocje, kt贸re pacjent, czy lekarz, czy przedstawiciel handlowy, czy przedstawiciel medyczny chcia艂by zostawi膰, zarejestrowa膰 u swojego klienta.

Micha艂: Dopytam w tym momencie. Ten m贸j przyk艂ad z bran偶膮 nieruchomo艣ci przemawia do mnie najbardziej. Ile by kosztowa艂o po drugiej stronie przygotowanie takiej prezentacji? Takiego przej艣cia si臋 po... Klient chce obejrze膰 mieszkanie, kt贸re jest 1000 km od niego, nie chce mu si臋 jecha膰, sprzedawca m贸wi: super, przejd藕my si臋 za pomoc膮 technologii po tym mieszkaniu. Ile to pracy jest potrzebne, 偶eby przygotowa膰 tak膮 prezentacj臋, bo domy艣lam si臋, 偶e to nie jest takie out of the box.

Krzysztof: Ja bym powiedzia艂, to wszytko zale偶y od tego jakiej rozdzielczo艣ci, jaki standard chcemy zaprezentowa膰, ale prosz臋 sobie wyobrazi膰, 偶e dobrym telefonem... Ten model samochodu tutaj powsta艂 dzi臋ki temu, 偶e zosta艂 dobrej klasy telefonem zarejestrowany obraz samochodu w salonie i technolodzy, technicy, in偶ynierowie, s膮 w stanie przetworzy膰 ten obraz na model 3D. Czyli tak naprawd臋 wszystko zale偶y od tego, jakim dysponujemy sprz臋tem, ale to nie s膮 gigantyczne nak艂ady do tego, aby tworzy膰 tego typu historie, no bo dzisiaj gdyby chcia艂 Pan pokaza膰 wn臋trze mieszkania albo tego pomieszczenie, kt贸re jest do sprzeda偶y, to r贸wnie偶 kameruje Pan to telefonem lub profesjonaln膮 kamer膮. Je偶eli my mo偶emy to zrobi膰 w modelu 3D, to mo偶emy to te偶 pokaza膰 tutaj i w zale偶no艣ci od jako艣ci kamery w tym naszym sprz臋cie, b臋dziemy mieli szczeg贸艂y poszczeg贸lne, na kt贸rych mo偶e nam zale偶e膰. A je偶eli tworz膮 takie modele ju偶 in偶ynierowie, to one z natury s膮 lepsze, bo prosz臋 pami臋ta膰, 偶e wiele rzeczy, z kt贸rych korzystamy, po pierwsze s膮 wykorzystywane w formie modeli i one nast臋pnie id膮 do produkcji. Na podstawie tych modeli 3D s膮 wykonywane pewnego rodzaju prototypy. Maj膮c model 3D, mo偶emy go wykorzysta膰 w aplikacji, Pan jako lekarz, jako technolog, jako manager mo偶e tak naprawd臋 zobaczy膰 te elementy, z kt贸rych nasz budynek si臋 sk艂ada, bo r贸wnie偶 holowensy daj膮 nam mo偶liwo艣膰, 偶e mog膮 odwzorowywa膰 pewien standard wgrany w holowensach, czyli je艣li Pan ma instalacj臋 elektryczn膮 w budynku, to ja maj膮c za艂o偶one holowensy, wiem w kt贸rym miejscu ta instalacja jest, jak ona wygl膮da. Nasza aplikacja mo偶e to zarejestrowa膰 i por贸wna膰 ze standardem, do kt贸rego si臋 odnosimy. W naszym przypadku wsparcie edukacji medycznej, mo偶emy umie艣ci膰 w tym pokoju przys艂owiowym r贸偶nego rodzaju elementy anatomiczne i poprosi膰 studenta o to, 偶eby skonstruowali nasz model, nasz prototyp. Na ko艅cu mo偶emy mu zamie艣ci膰 w naszej aplikacji kilka pyta艅 i przeprowadzi膰 wirtualny egzamin. To wszystko mo偶e by膰 nagrane, bo okulary rejestruj膮 to, co Pan widzi. Student czy prowadz膮cy prezentacj臋 mo偶e komentowa膰 to g艂osowo, wi臋c mamy narz臋dzie nie tylko do prezentacji, do pokaz贸w, ale r贸wnie偶 narz臋dzie do przeprowadzania egzamin贸w rejestrowany w spos贸b, gdzie fizycznie jeste艣my w innych miejscach.

Micha艂: Gwiezdne wojny.

Krzysztof: Technologia, kt贸ra jest wykorzystywana, my艣l臋, 偶e my coraz 艣mielej o tym m贸wimy w MedAppie, co microsoft m贸wi艂 w 2018 roku o technologii, z kt贸rej korzysta MedApp, 偶e zrewolucjonizujemy 艣wiat medycyny. My艣l臋, 偶e te blisko 100 zabieg贸w przeprowadzonych jest dowodem na to. Oczywi艣cie to wymaga pracy, komunikacji, potwierdzenia, ale uwa偶am, 偶e jeste艣my na bardzo dobrej drodze. Zreszt膮 przygotowanie sp贸艂ki do procesu fda, 偶e chcemy to skalowa膰 na innych rynkach i rozwija膰 szerzej. Ale przejd藕my do prezentacji produktowej, aby przybli偶y膰 osobom, kt贸re w tym uczestnicz膮, co MedApp oferuje. Kolejn膮 aplikacj膮 jest CarneLife System. To jest aplikacja certyfikowana ce2b, czyli znowu, mo偶e by膰 rozwi膮zanie oferowane nie tylko w przychodniach, ale te偶 przy 艂贸偶ku szpitalnym pacjenta. Ta aplikacja zbiera dane, kt贸rymi pacjent mo偶e zasila膰 zdalnie aplikacj臋, czyli je艣li mamy termometr, ci艣nieniomierz, pulsomierz, pulsoksymetr, ekg, wag臋, b臋d膮c w domu mo偶emy te dane wprowadza膰. Lekarz widzi te dane, czy personel medyczny. Cz臋艣膰 z tych danych, jak np. ekg jest przetwarzana z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Mamy ju偶 efektywno艣膰 algorytm贸w na poziomie 98%, co jest bardzo dobrym wynikiem. Wspieraj膮c w ten spos贸b prac臋 lekarza, bo lekarz maj膮c tych danych bardzo du偶o, cz臋sto musia艂by po艣wi臋ca膰 d艂ugi okres czasu, aby je w pe艂ni zanalizowa膰, a w pewnych przypadkach chodzi o pokazanie trendu, odchyle艅 od pewnej normy. Je偶eli zadamy aplikacji parametry, to r贸wnie偶 algorytmy s膮 w stanie je por贸wnywa膰. U偶yj臋 takiego por贸wnania, 偶e w normalnych warunkach aplikacja posiada funkcj臋 wideo, czatu, umawiania spotka艅, ale w takim normalnym przypadku, tak jak my si臋, Panie Michale, widzimy, to jest one to one to. Pan musi po艣wi臋ci膰 dla mnie, je艣li jest Pan lekarzem, jaki艣 czas na wizyt臋. No i powiedzmy, 偶e to trwa p贸l godziny. Jeszcze mnie piel臋gniarka bada, wprowadza te dane, potem Pan przeprowadza wywiad, daje mi Pan jak膮艣 diagnoz臋, by膰 mo偶e recept臋. Ale na tym nie powinien ko艅czy膰 si臋 ten proces. Ja powinienem m贸c wr贸ci膰 do domu i te dane wprowadza膰 w d艂u偶szym okresie. Przyszed艂em do Pana, rano mnie ku艂o serce, okazuje si臋 w przychodni, 偶e wszystko jest w porz膮dku, Pan patrzy na mnie zdziwiony, Panie Krzysztofie, jest Pan okazem zdrowia. Oczywi艣cie ja si臋 ciesz臋 z tej diagnozy, ale wracam do domu, wieczorem mam podobne objawy jak mia艂em wczoraj, co艣 mnie znowu k艂uje.

Micha艂: Mnie u dentysty te偶 nigdy z臋by nie bol膮.

Krzysztof: No w艂a艣nie. Wracam do domu, my艣l臋, nie p贸jd臋 do Pana Micha艂a znowu, bo pomy艣li, 偶e jestem symulantem, a przecie偶 tak nie jest, ale gdybym mia艂 w domu ekg i m贸g艂 si臋 zdiagnozowa膰, m贸g艂 te dane wprowadzi膰 do aplikacji, Pan by je zobaczy艂 i stwierdzi艂, 偶e faktycznie to k艂ucie z czego艣 wynika. Nasza aplikacja wsp贸艂pracuje z 20 urz膮dzeniami, ale to mo偶e by膰 pulsoksymetr, ci艣nieniomierz, to ci艣nienie mi skacze w jakich艣 okre艣lonych momentach i wprowadzaj膮c te dane rano, wieczorem, w r贸偶nych okresach, Pan widzi lepiej ten trend, kt贸ry si臋 utrzymuje, a na koniec mo偶e Pan da膰 lepsz膮, bardziej adekwatn膮 diagnoz臋 dla tego pacjenta. Co wi臋cej, on nie musi za ka偶dym razem przychodzi膰, bo tak naprawd臋 nie chodzi o to, 偶eby si臋 z nim zobaczy膰, tylko zobaczy膰 jego dane medyczne, przy okazji spotka膰 si臋 na wideo, Pan widzi moje dane i Pan m贸wi: Panie Krzysztofie, rzeczywi艣cie to albo tamto moim zdaniem mo偶e Panu dolega膰 albo rekomendujemy tak膮 albo tak膮 terapi臋. Wi臋c to umo偶liwia du偶o lepsz膮 i szersz膮 z perspektywy holistyki diagnoz臋 pacjenta z wykorzystaniem tej technologii. Mamy ju偶 kilkana艣cie przychodni, kt贸re z tego rozwi膮zania korzystaj膮. To s膮 przychodnie specjalistyczne, dzi艣 prywatne, ale rozszerzamy t臋 wsp贸艂prac臋, mam nadziej臋, 偶e z czasem na podmioty publiczne.

Micha艂: Przepraszam, zadam pytanie. Przychodnie prywatne, to Pan powiedzia艂. A jak reaguj膮 na to pacjenci, 偶e musz膮 mierzy膰 w trybie ci膮g艂ym, de facto, 偶eby dawa膰 pomniejszy obraz lekarzowi?

Krzysztof: Oni traktuj膮 to, 偶e diagnoza mo偶e by膰 lepsza. Prosz臋 wyobrazi膰 sobie, 偶e musia艂by mnie Pan po raz kolejny przyjmowa膰. Dzisiaj oczywi艣cie pracujemy zdalnie, ale w Covidzie czeka膰 na t臋 wizyt臋 albo unika膰 tej wizyty, bo nie mo偶emy si臋 spotka膰, nie mam dost臋pu, nie mam jak zmierzy膰 tego ekg itd. W takich sytuacjach to si臋 fantastycznie sprawdza, ale prosz臋 pami臋ta膰, Panie Michale, 偶e w ci膮gu 5 lat blisko 30% personelu medycznego przejdzie w stan emerytalny, b臋dzie mniej lekarzy, a dane demograficzne m贸wi膮 jasno. W 2017 roku os贸b 60+ by艂o blisko miliard. W 2050 b臋dzie ich blisko dwa miliardy dwie艣cie. B臋dzie nas statystycznie, globalnie wi臋cej, a lekarzy b臋dzie mniej. To znaczy, 偶e lekarz b臋dzie mia艂 mnie czasu, aby Pana zdiagnozowa膰.

Micha艂: Starzejemy si臋, a starzy ludzie choruj膮 cz臋艣ciej ni偶 m艂odzi.

Krzysztof: Oczywi艣cie. Ja m贸wi臋 o tym, 偶e oczywi艣cie Covid si臋 kiedy艣 sko艅czy, Panie Michale, miejmy nadziej臋, 偶e szybko, ale na Covid mo偶na si臋 zaszczepi膰, zak艂adam, ze ten problem kiedy艣 wyga艣nie, ale prosz臋 pami臋ta膰, 偶e je偶eli popatrzymy na zmiany demograficzne, jak Pan powiedzia艂, b臋dziemy 偶y膰 d艂u偶ej, b臋dziemy mieli starsze spo艂ecze艅stwo, kt贸re b臋dzie chcia艂o korzysta膰 z tego supportu i wizyt lekarskich, a lekarzy b臋dzie mniej. Bez technologii, bez takich rozwi膮za艅, kt贸re oferuje MedApp, to jest niemo偶liwe. Musimy si臋 wspiera膰, 偶eby lekarz na ko艅cu zobaczy艂 te skondensowane dane, powiedzia艂: Panie Michale, taka diagnoza albo taka diagnoza. Wi臋c to wsparcie poprzez sztuczn膮 inteligencj臋, big data analisis jest nieuniknione i uwa偶am, 偶e nasze rozwi膮zania wychodz膮 naprzeciw tym trendom demograficznym, z drugiej strony te偶 oczekiwaniom. Ja powiem, Panie Michale, tak膮 rzecz trywialn膮 a mo偶e niepopularn膮. W 2020 pojawi艂a si臋 e-bankowo艣膰, potem si臋 pojawi艂a mobilna bankowo艣膰, dzisiaj wi臋kszo艣膰 os贸b ma aplikacj臋 w telefonie i korzysta z rozwi膮zania mobilnego banku. To samo si臋 stanie z medycyn膮. Dzi艣 jeszcze chodzimy do przychodni albo chodzili艣my przed Covidem, ale Covid b臋dzie tym akceleratorem, 偶e "lekarz" zostanie zamieniony na aplikacj臋. Tak jak dzisiaj korzystamy z kredyt贸w hipotecznych, idziemy do oddzia艂u bankowego, tak w przypadku ci臋偶szych powik艂a艅, zabieg贸w, b臋dziemy chodzi膰 do szpitala, do przychodni, ale du偶a cz臋艣膰 rozwi膮za艅 tradycyjnych, standardowych, jak mierzenie parametr贸w ci艣nienia, ekg, prosz臋 sobie wyobrazi膰, 偶e nawet badania laboratoryjne, je艣li jest Pan w stanie zap艂aci膰 wi臋cej, mog膮 przyjecha膰 do domu i wykona膰 w domu. Ten mobilny dost臋p do lekarza b臋dzie musia艂 si臋 rozwija膰, no i ta nasza aplikacja w艂a艣nie to wykorzystuje. Je艣li przejdziemy do kolejnego slajdu, to w艂a艣nie to jest rozwi膮zanie, kt贸re jest oferowane z my艣l膮 o pacjentach. Pacjent mo偶e si臋 zalogowa膰 niemal ca艂kowicie zdalnie i korzysta膰 z tej ca艂ej infrastruktury, nie tylko lekarza, kt贸rego widzi na telefonie, ale te偶 danych, kt贸rymi zasila t臋 aplikacj臋 i w ten spos贸b my nie jeste艣my tacy one to one, tylko jeste艣my rodzajem drona, nasza aplikacja czuwa nad miastem i obserwuje, kt贸rzy pacjenci wymagaj膮 zaproszenia na spotkanie albo na konsultacj臋. Je偶eli Pan albo ja mamy dane zgodne z norm膮, to nie ma potrzeby, 偶eby艣my si臋 umawiali na wizyt臋. Je偶eli jest potrzeba zrobienia bada艅 laboratoryjnych, to aplikacja sama mi zaproponuje, 偶eby zrobi膰 badania laboratoryjne, robimy te badania i te badania od razu s膮 zaczytywane do aplikacji, do systemu i lekarz je widzi, m贸wi: Panie Michale, Pan jest zdrowy. A w normalnych warunkach musimy przyj艣膰 po skierowanie, a potem to zdiagnozowa膰. Oczywi艣cie upraszczam, ale m贸wi臋, 偶e ta Big Data rozwija si臋 w takim tempie, 偶e tak jak z t膮 bankowo艣ci膮 mobiln膮: 10-15 lat temu chodzili艣my do oddzia艂贸w, drukowali艣my papiery, potwierdzenia przelew贸w, a dzisiaj nasze dzieci si臋 z tego 艣miej膮: po co chodzi膰 do oddzia艂u bankowego, wszystko mamy w telefonie. Prosz臋 pami臋ta, 偶e w obszar konsumowania us艂ug medycznych wchodzi pokolenie coraz m艂odsze, os贸b, kt贸re urodzi艂y si臋 z telefonem w r臋ce, z drugiej strony Covid spowodowa艂, 偶e nawet te osoby starsze traktuj膮 to jako naturalny element i standard, bo mog膮 mie膰 lekarza dost臋pnego, bo w aplikacji nie szuka Pan konkretnie Micha艂a Mas艂owskiego, tylko szuka Pan laryngologa albo psychologa, z kt贸rym mo偶e si臋 Pan spotka膰 na wideo i on mo偶e by膰 w Bia艂ymstoku r贸wnie dobrze, jak w Rzeszowie. To b臋dzie zw艂aszcza istotne wtedy, kiedy popatrzymy na ilo艣膰 lekarzy. Polska jest na szarym ko艅cu Europy. Mamy 艣redni膮 4,5 lekarza na 1000 pacjent贸w, to jest niemal 2 razy ni偶sza 艣rednia ni偶 og贸lna w Europie, a s膮 wojew贸dztwa, Warszawa na tym tle wypada zdecydowanie lepiej ni偶 np. Polska po艂udniowa, Podkarpacie. Tam jest bardzo du偶y deficyt lekarzy, je艣li popatrzymy na statystyk臋. A to b臋dzie umo偶liwia艂 ten digital health, o kt贸rym m贸wi臋, ten mobile haelth, czyli posiadanie lekarza w telefonie, r贸wny dost臋p dla wszystkich pacjent贸w. Przejd藕my dalej. M贸wi膮c o tych wynikach, o tym rozwoju naszych produkt贸w. Wykorzystanie sztucznej inteligencji, big data, analizy, chcemy coraz szerzej wykorzystywa膰 zar贸wno w Europie. Wsp贸艂pracujemy ju偶 z liderem rozwi膮za艅 cloudowych czy technologicznych dla szpitali. Tak jest w przypadku inside direct, ale prosz臋 pami臋ta膰, 偶e to sp贸艂ka notowana na Nasdaqu, kt贸ra ma blisko 21 sp贸艂ek w r贸偶nych krajach, w zwi膮zku z tym ta potencjalna dobra wsp贸艂praca z tym partnerem b臋dzie oznacza艂a mo偶liwo艣膰 skalowania tej aplikacji na inne rynki. Oczywi艣cie, 偶eby rozmawia膰 z firm膮 ze Stan贸w Zjednoczonych, potrzebujemy mda, a w tym zakresie firma podj臋艂a ju偶 starania. Chcemy, 偶eby ta dynamika sprzeda偶y i zar贸wno CarnaLife i CarnaLife system utrzymywa艂a si臋 w 3-cyrowym tempie rok do roku. Uwa偶amy, 偶e to jest mo偶liwe zar贸wno z perspektywy polskiego rynku, kt贸ry coraz szerzej przyjmuje i jest coraz bardziej aktywny w tym zakresie. Jeszcze jedna rzecz. Prosz臋 pami臋ta膰, 偶e w ci膮gu ostatniego roku zosta艂y ograniczone zabiegi kardiologiczne, onkologiczne, te zabiegi planistyczne. B臋dzie gigantyczny boom na te zabiegi po Covidzie, bo b臋dzie chcieli nadrobi膰 stracony czas. Oczywi艣cie nie zawsze to mo偶liwe, ale skr贸cenie czasu, jakie oferuje nasza aplikacja CarnaLife Holo albo monitoring zdalny pacjenta przed zabiegiem lub po zabiegu, s膮 warto艣ciami, kt贸re w dzisiejszej medycynie s膮 bardzo wysoko cenione zar贸wno przez lekarzy specjalist贸w, jak i szerzej personel medyczny, bo prosz臋 zauwa偶y膰, 偶e spora cz臋艣膰 ogranicze艅 dotyczy tego, ze brakuje nam piel臋gniarek. A przecie偶 mierzenie temperatury, czy mierzenie ci艣nienia, czy mierzenie innych parametr贸w, mo偶na zautomatyzowa膰, bo dzisiaj ju偶 s膮 termometry, kt贸re naklejamy na cia艂o, tak samo jak urz膮dzenie w zakresie cukrzycy, nie nacinamy si臋, nie diagnozujemy w taki historyczny spos贸b, ale dzieje si臋 to w taki spos贸b, 偶e osoby, kt贸re maj膮 cukrzyc臋 patrz膮 na telefon i widz膮 jaki maj膮 poziom cukru, czy mog膮 zje艣膰 to czy nie. To b臋dzie z czasem oznacza艂o, 偶e ilo艣膰 farmaceutyk贸w, kt贸re b臋dziemy przyjmowali, b臋dzie mniejsza na korzy艣膰 tego, 偶e b臋dziemy korzystali z tego uczenia pacjenta wp艂ywu na swoje zdrowie poprzez pewne zachowania. Technologia i medycyna kt贸r膮 oferuje nasza sp贸艂ka, ale te偶 coraz wi臋cej sp贸艂ek w tym zakresie, pokazuje, 偶e te rozwi膮zania mog膮 by膰 skalowalne, mog膮 by膰 korzystne, poprawiaj膮 element ekonomiczny w ca艂ym ekosystemie, bo graniczenie czasu zabiegu o 30-40%, to wymierne pieni膮dze w przypadku ka偶dej kliniki czy ka偶dego szpitala. Sp贸艂ka rozwija swoj膮 ekspansj臋 na rynki zagraniczne, ju偶 wsp贸艂pracujemy z Wielk膮 Brytani膮, wsp贸艂pracujemy z dystrybutorem we Francji i Luksemburgu, planujemy uzyskanie fda w Stanach Zjednoczonych. Podpisali艣my w zesz艂ym roku umow臋 z parekselem. Chcemy, 偶eby na prze艂omie 3 kwarta艂u z艂o偶y膰 wniosek fda i w przysz艂ym roku rozpocz膮膰 dystrybucj臋 i oferowanie naszych aplikacji w klinikach i przychodniach Stan贸w Zjednoczonych, tej aplikacji CarnaLife Holo. Chcemy w ramach kolejnych krok贸w rozwin膮膰 zesp贸l sprzeda偶y, bo widzimy, 偶e jest spore zainteresowanie naszych aplikacji i chcemy oferowa膰 i komunikowa膰 te rozwi膮zania szerzej, jednocze艣nie zwi臋kszaj膮c funkcjonalno艣膰 poszczeg贸lnych rozwi膮za艅 i oferuj膮c nowe funkcjonalno艣ci, zar贸wno w obszarze CarnaLife system jak i CarnaLife Holo, tak jak to dzisiaj widzimy, jako modyfikacj臋 HaloComm czy cyfrowej przychodni. Poprosz臋 kolejny slajd. Tutaj chcia艂em powiedzie膰 o tym, jakie mo偶liwo艣ci ma sp贸艂ka. Po mimo tego, 偶e w obszarze medycyny jeste艣my od 2016 roku, jeste艣my dumni, 偶e wsp贸艂pracujemy i mamy za partner贸w lider贸w bran偶y technologicznej, jak chocia偶by Microsoft, mamy wsp贸艂prac臋 z Johnson&Johnson, z Healther, oczywi艣cie ta wsp贸艂praca mo偶e si臋 zacie艣nia膰 wraz z posiadaniem przez sp贸艂k臋 certyfikacji rda, z inside direct, o czym m贸wi艂em, podpisali艣my w pierwszym kwartale umow臋 z diagnostyk膮. To pomo偶e nam na rozwini臋cie rozwi膮za艅 w dzia艂aniach dedykowanych diagnostyce i tzw. monitoringu pacjent贸w. Wi臋c to s膮 te obszary, kt贸re sp贸艂ka rozwija. Z jednej strony mamy partnerstwa z mi臋dzynarodowymi graczami, jeste艣my obecni na rynkach mi臋dzynarodowych, poprawiamy wyniki, rok do roku, kwarta艂 do kwarta艂u te wyniki s膮 coraz lepsze. Utrzymujemy wynik dodatni i zak艂adam, 偶e ta dynamika b臋dzie mia艂a odzwierciedlenie nie tylko w perspektywie jednego kwarta艂u czy dw贸ch kwarta艂贸w, ale ca艂ego roku. Nosimy si臋 z zamiarem emisji akcji, kt贸ra b臋dzie z jednej strony dedykowana na rozw贸j dzia艂alno艣ci poszczeg贸lnych aplikacji, widzimy mo偶liwo艣膰 szerszego wykorzystania naszych rozwi膮za艅, przeprowadzenie procesu rda, kt贸ra jest dla sp贸艂ki wa偶ne i kluczowe dla rozwoju na rynkach zagranicznych, szczeg贸lnie w Stanach Zjednoczonych. Prosz臋 pami臋ta膰, 偶e rynek Stan贸w Zjednoczonych, to jest blisko po艂owa rynku 艣wiatowego biznesu rynku medycznego. Oczywi艣cie to jest najbardziej konkurencyjny rynek, ale z drugiej strony w du偶ej mierze zdominowany przez prywatna s艂u偶b臋 zdrowia, co oznacza, 偶e ta wymierno艣膰 kosztowa jest wa偶nym elementem konkurencyjno艣ci ca艂ego biznesu i naszej potencjalnej obecno艣ci. Chcieliby艣my w Stanach Zjednoczonych oferowa膰 nasze rozwi膮zania w drugiej po艂owie przysz艂ego roku, a to b臋dzie nam znowu pozwala艂o przyspieszy膰 rozw贸j, inwestuj膮c te偶 pieni膮dze w marketing, komunikacj臋, tworz膮c rozwi膮zania, kt贸re bazuj膮 na sztucznej inteligencji, modelowaniu 3D, big data, analizy, w kt贸rych sp贸艂ka ma bardzo du偶e kompetencje. Stopniowo je rozwija, co wida膰 po wynikach. Z mojej strony, Panie Michale, to tyle. Jestem otwarty na pytania.

Micha艂: Dzi臋kuj臋 serdecznie. Panie prezesie, ja mam troch臋 pyta艅 swoich, ale pad艂o sporo pyta艅 pad艂o na czacie, tutaj widzowie dopisali. Takie jest fajne pytanie, bo na samym pocz膮tku wspomina艂em, 偶e jeste艣cie Pa艅stwo na tej gie艂dzie i tutaj widz臋, Pani Wanda, podchwyci艂a: Z game davu do wsparcia medycyny? Sk膮d taka zmiana? Jaki艣 pow贸d zawsze jest, pytanie tylko czy chodzi o pieni膮dze czy o co艣 innego? Jak to si臋 sta艂o, 偶e przeszli艣cie zajmowa膰 si臋 grami, a poszli艣cie w medycyn臋?

Krzysztof: Paradoksalnie technologia w wielu obszarach jest podobna, bo wykorzystuje si臋 wiar w zakresie gamingu. Sp贸艂ka dosz艂a do wniosku, 偶e te rozwi膮zania b臋d膮 bardziej perspektywiczne. Bez gier da si臋 偶y膰. Bez medycyny - nie. Moje odczucie jest takie, 偶e sp贸艂ka bardzo dobrze wyczu艂a zmiany, trendy, kt贸re mia艂y miejsce. Polska jest jeszcze na etapie doinwestowania w zakresie medycyny. Zreszt膮 trwaj膮 tam g艂osy, ostatnio komunikowany program rz膮du by膰 mo偶e przy艣pieszy transformacj臋 w kontek艣cie medycyny, co b臋dzie du偶ym elementem, my艣l臋, 偶e z jednej strony pozwoli zatrzyma膰 lekarzy, kt贸rzy nosz膮 si臋 z zamiarem, a by膰 mo偶e nowsza medycyna, wy偶sze standardy oferowanych rozwi膮za艅 pozwol膮 cz臋艣ci z nich wr贸ci膰, a to na pewno poprawi komfort obs艂ugi pacjent贸w, wi臋c powiedzia艂bym, 偶e decyzja wynika艂a z tego, 偶e bez gier mo偶na 偶y膰, bez medycyny si臋 nie da. Covid pokaza艂, 偶e mo偶na mie膰 pieni膮dze, ale czasami mo偶na nie mie膰 mo偶liwo艣ci bycia obs艂u偶onym. Uwa偶am, 偶e to jest kierunek, kt贸ry jest jak najbardziej s艂uszny.

Micha艂: Ok. Jest pytanie od u偶ytkownika na YouTubie. Nie odwa偶臋 si臋 przeczyta膰 pseudonimu, ale jest pytanie: jak ta sprzeda偶 wygl膮da? Czy jednorazowo sprzedaj膮 Pa艅stwo te rozwi膮zania, czy s膮 to rozwi膮zania abonamentowe?

Krzysztof: Cz臋艣膰 rozwi膮za艅, w tym CarnaLife system jest sprzedawane w modelu abonamentowym. Tutaj blisko 99% sprzeda偶y jest zrealizowanych w modelu abonamentowym. A w modelu CarnaLife Holo mamy 2 rozwi膮zania, kt贸re oferujemy szpitalom i klinikom. Kliniki maj膮 mo偶liwo艣膰 skorzystania z naszego rozwi膮zania jednorazowo i tutaj jest cena zbli偶ona do 100 000 euro, m贸wi臋 tutaj o softwarze. Je偶eli korzystaj膮 z modelu per zabieg, bo to jest drugi model, kt贸ry oferujemy, to p艂ac膮 za efektywnie przeprowadzony zabieg, czyli za czytanie danych na aplikacj臋. My staramy si臋 w tym zakresie oferowa膰 model sprzeda偶y jednorazowy, ale z czasem chcemy, aby model w CarnaLife Holo abonentowy r贸wnie偶 r贸s艂. Dzisiaj jest tak, 偶e te zabiegi by艂y wstrzymywane, ale z czasem b臋d膮 ros艂y, wi臋c korzystamy z jednego i drugiego modelu przy czym model jednorazowego zakupu jest zdecydowanie bardziej popularny, tym bardziej, 偶e cz臋艣膰 szpitali korzystaj膮c z naszego rozwi膮zania, korzysta z r贸偶nego rodzaju grant贸w i to w tym modelu im si臋 zdecydowanie bardziej op艂aca.

Micha艂: Dobrze, dzi臋kuj臋 bardzo. Tutaj tym razem Pan Jan, ty razem na Facebooku zada艂 pytanie, 偶e: sprzeda偶 w 4 kwartale 2020 roku by艂a znakomita, a w pierwszym kwartale tego roku by艂o zdecydowanie mniej. Sk膮d ten spadek?

Krzysztof: Prosz臋 pami臋ta膰, ze ten biznes jest biznesem sezonowym, dlatego, 偶e szpitale maj膮 okre艣lony bud偶et roczny, je艣li nie wykorzystaj膮 ich, to staraj膮 si臋 dokona膰 jakich艣 inwestycji w 4 kwartale. Wi臋c to jest tradycyjny element, 偶e cz臋艣膰 odk艂adanych inwestycji si臋 materializuje i to mia艂o miejsce m.in. w naszym przypadku w 4 kwartale 2020 roku. Zreszt膮, kumulacja rozm贸w 2019 roku te偶 wtedy mia艂a miejsce, wi臋c to jest kontynuacja. Prosz臋 zwr贸ci膰 uwag臋, 偶e w zesz艂ym roku 2, 3 kwarta艂 to ci膮gle by艂 Covid w zwi膮zku z tym my rozpocz臋li艣my bardziej aktywne kontakty ze szpitalami w艂a艣nie w 3, 4 kwartale. W tym roku cz臋艣膰 transakcji, kt贸ra nie zrealizowa艂a si臋 z roku poprzedniego albo ju偶 nowe oferty sk艂adane si臋 konsumowa艂y. Z czasem te skoki nie b臋d膮 ju偶 tak du偶e, jak w ubieg艂ym roku. Celujemy, 偶e ta dynamika rok do roku, kwarta艂 do kwarta艂u b臋dzie 3-cyfrowa, celujemy, 偶eby roczne przychody, zysk mia艂y znaczenie. Prosz臋 te偶 pami臋ta膰, 偶e z czasem model abonamentowy b臋dzie mia艂 coraz wi臋ksze znaczenie. Plac贸wka, kt贸r膮 pozyskujemy w styczniu p艂aci nam 5 ty艣. stycze艅, luty, marzec, kwiecie艅, do grudnia, ale plac贸wka pozyskana w listopadzie p艂aci za 2 miesi膮ce. W zwi膮zku z czym trzeba zbudowa膰 odpowiednio du偶膮 skal臋, ale to b臋d膮 liniowe wzrosty, ie takie skokowe. Staramy si臋 te偶 wzbogaci膰 nasz膮 ofert臋 o model abonamentowy i z czasem ten udzia艂 b臋dzie, niezale偶nie od wielko艣ci kt贸ra chcemy, 偶eby by艂a rosn膮ca, r贸wnie偶 ten udzia艂 abonamentu b臋dzie mia艂 coraz wi臋ksze znaczenie.

Micha艂: Tutaj te偶 Pan Jan zada艂 takie pytanie: 3-4 miliony czy 3/4 miliona wzros艂y koszty na kr贸tkoterminowych rozliczeniach mi臋dzyokresowych?

Krzysztof: Rozliczenia mi臋dzyokresowe czynne wynikaj膮 z tego, 偶e cz臋艣膰 aplikacji, nad kt贸rymi pracujemy i koszty w kt贸rym艣 momencie, kiedy dochodzi do takich rozwi膮za艅 czy oddania ich do sprzeda偶y, one zaczynaj膮 by膰 amortyzowane. No i zasadniczo pracuje si臋 w jakim艣 trybie projektowym, wi臋c to si臋 b臋dzie zmienia艂o w momencie, kiedy wprowadzamy tak膮 aplikacj臋. Np. aplikacj臋 HoloComm oddali艣my do sprzeda偶y w kwietniu i te prace, kt贸re s膮 rozliczane na mi臋dzyokresowych rozliczeniach czynnych. Ebida b臋dzie z czasem ros艂a, a rozliczenia mi臋dzyokresowe czynne b臋d膮 uzale偶nione od tych projekt贸w informatycznych, nad kt贸rymi pracujemy.

Micha艂: Wida膰, 偶e widzowie studiuj膮 Pa艅stwa sprawozdania finansowe.

Krzysztof: Prosz臋 pami臋ta膰, 偶e koszty zarz膮du uwzgl臋dniaj膮 w naszym przypadku r贸wnie偶 prowadzonych projekt贸w. M贸wi臋 tutaj o kosztach kancelarii, doradztwa, koszt贸w zewn臋trznych. Wi臋c w przypadku sp贸艂ki, kt贸ra si臋 dynamicznie rozwija, kt贸ra konsultuje nowe projekty w zakresie prawnym, rozwi膮za艅 RODO itp. one b臋d膮 mia艂y znacz膮c膮 r贸偶nic臋. Prosz臋 te偶 pami臋ta膰, 偶e wraz ze wzrostem sprzeda偶y pojawiaj膮 si臋 koszty wynagrodze艅 dla dystrybutor贸w, czy koszty premii dla pracownik贸w, wi臋c wraz ze wzrostem sprzeda偶y ten obszar, kt贸ry si臋 znajduje w kosztach zarz膮du, r贸wnie偶 b臋dzie si臋 zmienia艂.

Micha艂: Tak, ci臋偶ko zwi臋ksza膰 sprzeda偶, nie zwi臋kszaj膮c koszt贸w, to jest oczywiste. Jest pytanie o przej艣cie na g艂贸wny rynek GPW.

Krzysztof: Sp贸艂ka stara si臋 odpowiedzie膰 KNF-u, b臋dziemy czeka膰 na zatwierdzenie. Sp贸艂ka bezzw艂ocznie po akceptacji prospektu przez KNF b臋dzie chcia艂a przeprowadzi膰 emisj臋 serii h do 29 mln akcji, kt贸re s膮 zatwierdzone przez zgromadzenie akcjonariuszy. Pracujemy nad tym, aby to nast膮pi艂o najszybciej jak to jest mo偶liwe. W tym zakresie m贸wi臋 o tym, 偶e mamy projekty, kt贸re chcieliby艣my realizowa膰, im szybciej zrealizujemy emisj臋, tym szybciej b臋dziemy mogli dokona膰 tych inwestycji w zakresie realizacji tych projekt贸w. Dzisiaj finansujemy ten proces fda z w艂asnych 艣rodk贸w, a przed nami spore inwestycje. Chcemy za艂o偶y膰 sp贸艂k臋 zale偶n膮 w Niemczech, aby rozwija膰 sprzeda偶, chcemy otworzy膰 sp贸艂k臋 w Stanach Zjednoczonych, wi臋c mamy nadziej臋, 偶e to nast膮pi je艣li nie w czerwcu, to w 3 kwartale. Ale to jest nasza wiara, potrzebujemy akceptacji knfu, 偶eby przyst膮pi膰 do tego procesu.

Micha艂: Tutaj widz臋, 偶e Pani Annie spodoba艂 si臋 m贸j przyk艂ad z bran偶膮 nieruchomo艣ci i oprowadzaniem klient贸w po lokalach oddalonych o 1000 km. Czy ma Pan jakie艣 horyzonty we wdro偶enia w jakie艣 ciekawe bran偶e? O bran偶y medycznej dzisiaj bardzo du偶o m贸wili艣my.

Krzysztof: Ja bym powiedzia艂, obszar bran偶y medycznej jest tak szeroki, 偶e mamy naprawd臋 co robi膰. Z jednej strony chcemy poszerza膰 funkcjonalno艣膰 w tej bran偶y, w kt贸rej jeste艣my, edukacji medycznej. Covid te偶 zostawi艂 swoje 艣lady. Je艣li si臋 m贸wi, 偶e chcemy zatrzyma膰 lekarzy, chcemy ich lepiej szkoli膰, przegotowywa膰, to prosz臋 mi wierzy膰, 偶e mamy co robi膰, sp贸艂ka koncentruje si臋 na obszarze medycyny, ale je偶eli pojawiaj膮 si臋 takie zapytania, to staramy si臋 rozmawia膰 z klientami i nie porzucamy tego bezwzgl臋dnie. Ale dzisiaj jeszcze nie rozwa偶amy wyj艣cia poza ten biznes, bo mamy tak wiele zapyta艅, rozwi膮za艅. W kwietniu wprowadzili艣my w艂a艣nie nasz膮 aplikacj臋 HoloComm do dystrybucji, zrealizowali艣my pierwsz膮 sprzeda偶 w tym zakresie i mamy klient贸w, g艂贸wnie uniwersytety, uczelnie, z kt贸rymi prowadzimy rozmowy. Bo ten obszar edukacji medycznej jest tak du偶y, pojemny i wa偶ny z naszej perspektywy, 偶e on nam otwiera relacje, drog臋 do tego, 偶eby lekarze, kt贸rzy chc膮 by膰 coraz lepszymi specjalistami w obszarach, w kt贸rych jeste艣my, korzystali z kolejnych naszych rozwi膮za艅, czy CarnaLife system CarnaLife Holo.

Micha艂: Ok. Dzi臋kuj臋. Widz臋, 偶e pytania zaczynaj膮 si臋 powtarza膰 albo Pan zd膮偶y艂 udzieli膰 na nie odpowiedzi. Ja mam takie pytanie. To te偶 si臋 wi膮偶e z jednym z wcze艣niejszych pyta艅, 偶e te wyniki raz by艂y wy偶sze, raz by艂y ni偶sze. Czy ma Pan jak膮艣 recept臋 na to, aby te wyniki w przysz艂o艣ci mia艂y jaki艣 bardziej okre艣lony trend? 呕eby by艂y bardziej przewidywalne i dla inwestor贸w, my inwestorzy lubimy takie rzeczy, 艂atwiejsze do prognozowania.

Krzysztof: One s膮 przewidywalne. My realizujemy bud偶et i realizujemy go na poziomie stu kilku procent, wi臋c my potrafimy z du偶膮 dok艂adno艣ci膮 na podstawie tego ile rozm贸w lejka sprzeda偶owego odbywamy, zar贸wno z przychodniami CarnaLife system, korzystaj膮cych z tego rozwi膮zania, jak i ze szpitali. Wiemy ile 艣rednio potrzebuje dystrybutor na to, 偶eby zacz膮艂 oferowa膰 nasze rozwi膮zania, jaka jest cena. My mamy plan i pewni uwzgl臋dnili艣my te prognozowane wolumeny aplikacji i korzystaj膮cych przychodni w prospekcie, wi臋c te osoby, po zatwierdzeniu prospekt贸w, kt贸re si臋 tym interesuj膮, b臋d膮 mog艂y to zobaczy膰 i sp贸艂ka konsekwentnie te plany realizuje. Widzimy bardzo du偶膮 pojemno艣膰 rynku w zakresie nowoczesnych rozwi膮za艅 technologicznych. Prosz臋 pami臋ta膰, 偶e jak popatrzymy na ilo艣膰 szpitali, kt贸re s膮 w stanie z tych rozwi膮za艅 korzysta膰, to s膮 to tysi膮ce szpitali w Europie, w Polsce setki, a na 艣wiecie to s膮 gigantyczne ilo艣ci. Podam taki przyk艂ad, kt贸ry poka偶e robota da Vinci. To jest rozwi膮zanie, kt贸re w Polsce posiada ju偶 12-14 szpitali. Ka偶de takie rozwi膮zanie kosztuje kilkana艣cie milion贸w z艂otych. Okazuje si臋, 偶e polskie szpitale maj膮 spor膮 mo偶liwo艣膰 wykorzystywania tych nowych technologii. Jak popatrzymy historycznie, to pierwszy robot pojawi艂 si臋 w 2010 roku, ale jako popatrzymy na Polsk臋, to jest 12-13 rozwi膮za艅, jak popatrzymy na Europ臋, to jest prawie 600 rozwi膮za艅 oferowanych, popatrzymy na Stany, to jest blisko 3400. Prosz臋 zobaczy膰, na 6500, 6400 sprzedanych robot贸w da Vinci na 艣wiecie, blisko po艂owa to s膮 Stany Zjednoczone. To pokazuje potencja艂 rynku Stan贸w Zjednoczonych. Du偶a cz臋艣膰 tego rynku jest finansowana z prywatnych 艣rodk贸w, ubezpiecze艅, wi臋c to jest naturalny element d膮偶enia do tego, a je艣li por贸wnamy nasz膮 aplikacj臋 CarnaLife, kt贸ra kosztuje 100聽 ty艣. euro, czyli zdecydowanie mniej, a jest mo偶liwa do wykorzystania w kardiologii, w onkologii, ortopedii, laryngologii to mamy du偶o szerszy zakres. Ja bym powiedzia艂, je艣li chcemy o czym艣 marzy膰, to pewnie chcieliby艣my, aby za 10-15 lat tych rozwi膮za艅 CarnaLife Holo by艂o podobnie jak dzisiaj robot贸w da Vinci. Pewnie po drodze musimy wykona膰 bardzo du偶o pracy, edukowa膰, uczestniczy膰 w r贸偶nego rodzajach sympozjach, pozyska膰 艣rodki na poszerzenie funkcjonalno艣ci, pozyska膰 艣rodki na certyfikacji, ale uwa偶am 偶e s膮 sp贸艂ki, kt贸re mog膮 takie marzenia... zrealizowa膰 zapotrzebowanie na cyfryzacj臋, na wykorzystanie nowoczesnych rozwi膮za艅 w medycynie jest bardzo du偶e, a prosz臋 pami臋ta膰, 偶e takie rozwi膮zania oferuje MedApp w postaci CarnaLife Holo, kt贸re optymalizuje czas zabiegu o 30-40%, to s膮 realne pieni膮dze dla ca艂ej s艂u偶by zdrowia, a z drugiej strony oznaczaj膮 mo偶liwo艣膰 przeprowadzenia wi臋kszej ilo艣ci zabieg贸w przez ten sam zesp贸艂 lekarski, co, jak powiedzia艂em, przy zmniejszaj膮cej si臋 liczbie lekarzy b臋dzie na wag臋 z艂ota, 偶eby nie powiedzie膰 na wag臋 偶ycia. Uwa偶amy, 偶e te nasze rozwi膮zania wpisuj膮 si臋 w trendy pod ka偶dym wzgl臋dem, a 艣rodki z emisji pozwol膮 nam wej艣膰 w kolejne obszary, czyli poszerzy膰 t臋 funkcjonalno艣膰, oferuj膮c jeszcze wi臋cej warto艣ci dodanej w tych specjalizacjach, gdzie jeste艣my.

Micha艂: Panie Krzysztofie, Pan tak szeroko odpowiada, 偶e udziela odpowiedzi zanim widzowie zd膮偶膮 napisa膰. Mam jeszcze takie pytanie, bo dzisiaj chwil臋 rozmawiali艣my o d艂ugim terminie, 偶e w 2050 b臋dziemy mieli jak bardzo zestarza艂e w por贸wnaniu z dzisiejszym, spo艂ecze艅stwo. A wiadomo, 偶e staruszkowie choruj膮 cz臋艣ciej itd. A w kr贸tkim terminie, prosz臋 powiedzie膰 mi, w ostatnim roku, czy ta pandemia, kt贸r膮 mamy i teleporady, spowodowa艂y boom, spowodowa艂y przyspieszenie w Pa艅stwa rozwoju, ofert sprzeda偶y? Czy to wszystko sta艂o, ale na za 3 lata, na spokojnie, prawda? A tu na gwa艂tu rety teleporady potrzebuj膮.

Krzysztof: W zakresie CarnaLife si臋 dzia艂o i tutaj powiedzia艂bym, pandemia nawet troch臋 nam ograniczy艂a dost臋p do szpitali, do specjalist贸w, bo nie organizuje si臋 fizycznych spotka艅. Musimy zademonstrowa膰, zaczyta膰 te dane, lekarze musz膮 to zobaczy膰. Tu Covid nam przeszkodzi艂, ograniczy艂 dost臋p, chocia偶, przypomn臋, sp贸艂ka i tak rok do roku rozwija si臋 w tempie 100%. Je偶eli chodzi o obszar medycyny cyfrowej, Pan powiedzia艂 teleporady, prosz臋 pami臋ta膰, 偶e my nie m贸wimy o teleporadzie, Pan mnie widzi, prowadzimy konsultacje i tam na ko艅cu potrzebujemy danych medycznych, te informacje, wi臋c ta nasza medycyna cyfrowa dostarcza tych informacji. Tutaj Covid przyspieszy艂 te rozwi膮zania, przyspieszy艂 potrzeb臋 cyfryzacji, bo z jednej strony nie by艂o alternatywy, z drugiej strony te偶 widzimy, 偶e jest bardzo du偶a ilo艣膰 producent贸w, rozwi膮za艅, w aptekach si臋 pojawiaj膮, staj膮 si臋 coraz bardziej popularne. Tutaj jest troch臋 tak, jak w tej bankowo艣ci. Przyszed艂 taki moment, w kt贸rym nie chodzi si臋 do oddzia艂u bankowego, tylko ten Covid spowodowa艂, 偶e to, co si臋 rozk艂ada艂o na 10 lat, czyli 艣wiadomo艣膰, poczucie komfortu, elastyczno艣ci, Covid spowodowa艂, 偶e to si臋 sta艂o du偶o szybciej i teraz b臋dzie si臋 dzia艂o du偶o szybciej, bo ta 艣wiadomo艣膰 jest du偶o wi臋ksza, komfort jest du偶o wi臋kszy, co wi臋cej, jako艣膰 艣wiadczenia medycznego mo偶e by膰 du偶o wi臋ksza i my艣l臋, 偶e ten przyk艂ad jest taki dobry. Ostatnio czyta艂em materia艂, kt贸ry opublikowa艂a firma Microsoft, o tym jak sztuczna inteligencja zmieni艂a bankowo艣膰, czyli sztuczna inteligencja przez algorytmy dokonuje weryfikacji kredytowej w ci膮gu momentu dos艂ownie w aplikacji mo偶emy sprawdzi膰 czy mamy zdolno艣膰 kredytow膮 czy mo偶emy skorzysta膰 z jakich艣 rozwi膮za艅. To samo dzieje si臋 w medycynie i my艣l臋, ze je偶eli Pa艅stwo b臋d膮 zainteresowani, to mo偶emy temu po艣wi臋ci膰 odr臋bny odcinek i poopowiada膰 jak MedApp, jak nasze rozwi膮zania, ale te偶 rozwi膮zania firm, kt贸re uzupe艂niaj膮, s膮 podobne, tworz膮 to 艣rodowisko, t膮 nowoczesn膮 medycyn臋 cyfrow膮, kt贸ra b臋dzie rewolucjonizowa艂a 艣wiat z korzy艣ci膮 dla nas, dla pacjent贸w i dla takich sp贸艂ek jak MedApp, kt贸re b臋d膮 powtarzalnie generowa艂y dodatnie wyniki, cieszy艂y oko inwestor贸w, pracownik贸w, no i tych os贸b, kt贸re z tego korzystaj膮 na zewn膮trz.

Micha艂: Dobrze, Panie Krzysztofie, to jeszcze jedno takie gie艂dowe pytanie mam. Bo tutaj Pan dotkn膮艂, m贸wi艂 Pan o tej emisji, o przej艣ciu na rynek g艂贸wny. Czy przy tej skali dzia艂alno艣ci, przy tej wielko艣ci sp贸艂ki, dostrzega Pan zainteresowanie sp贸艂k膮 ze strony funduszy inwestycyjnych albo mo偶e jakich艣 inwestor贸w bran偶owych?

Krzysztof: Do momentu zatwierdzenia prospektu przez KNF my takich rozm贸w prowadzi膰 nie mo偶emy i nie prowadzimy.

Micha艂: Ja wiem, ale ci膮gn臋 Pana za j臋zyk, czy dzwoni膮 do Pana?

Krzysztof: Powiedzia艂bym, domy maklerskie, z kt贸rymi wsp贸艂pracujemy albo rozmawiamy potwierdzaj膮, 偶e takie zainteresowanie jest czy mo偶e wyst臋powa膰, wi臋c czekamy na ten moment. Wydaje si臋, 偶e spe艂niamy wszystkie kryteria w tym kontek艣cie, 偶e przeniesienie notowa艅 na rynek podstawowy, perspektywa, digitalizacja, te zmiany demograficzne, wszystko o czym m贸wili艣my i, uwa偶am, bardzo dobre wyniki finansowe, bo sp贸艂ka odnosi powtarzalne wyniki. My nie opowiadamy o tym, co mo偶emy zrobi膰, prosz臋 zauwa偶y膰, 偶e sp贸艂ka perforuje, zawsze mo偶emy wi臋cej i lepiej, staramy si臋 to robi膰, ale sp贸艂ka rok do roku ma lepsze wyniki, odnosi powtarzalne wynik finansowe. My艣l臋, 偶e w tym obszarze Elfkera albo MedApp jest niewiele takich sp贸艂ek, kt贸re mog膮 si臋 poszczyci膰 wzrostem wyniku rok do roku 240% i dynamik膮 przychod贸w, kt贸r膮 my oferujemy. Oczywi艣cie skala ma potencja艂 do wzrostu, ale m贸wimy o tym, 偶e chcemy j膮 realizowa膰 i wierz臋, 偶e przeprowadzenie emisji pozwoli nam si臋 jeszcze szybciej rozwija膰, w r贸偶nych obszarach, tak 偶eby tworzy膰 wok贸艂 艣cie偶ki pacjenta unikalny 艂a艅cuch dostaw i warto艣ci, zar贸wno dla pacjent贸w, szpitali, przychodni, ale w konsekwencji te偶 dla inwestor贸w zainteresowanych, wi臋c wierz臋, 偶e to sk艂oni fundusze w kontek艣cie d艂ugoterminowej inwestycji, bo, jak powiedzia艂em, je艣li chodzi o gaming, mo偶emy gra膰, mo偶emy nie gra膰, ale od medycyny nie uciekniemy. Oczywi艣cie mo偶emy czu膰 si臋 lepiej, gorzej, ale w kt贸rym艣 momencie przy tym starzej膮cym si臋 spo艂ecze艅stwie, blisko po艂owa z nas, b臋dzie w jaki艣 spos贸b korzysta艂a albo musia艂a skorzysta膰 z tych rozwi膮za艅 medycyny i wierz臋, 偶e b臋dzie korzysta艂a z rozwi膮za艅 medycyny cyfrowej MadApp.

Micha艂: Ok, bardzo dzi臋kuj臋, Panie prezesie. Super rozmowa. Chcia艂em jeszcze pogratulowa膰 i trzymam Pana dalej za s艂owo tej otwarto艣ci dla inwestor贸w indywidualnych i mam nadziej臋, 偶e b臋dziemy spotyka膰 si臋 cz臋艣ciej.

Krzysztof: Dzi臋kuj臋, Panie Michale, dzi臋kuj臋 Pa艅stwu. Z ch臋ci膮, je艣li pojawi si臋 zaproszenie, b臋dziemy uczestniczy膰, spotyka膰 si臋, udziela膰 informacji, jeste艣my do dyspozycji.

Micha艂: Zdaje si臋, 偶e widzimy si臋 na konferencji Wallstreet, kt贸ra ju偶 za kilka tygodni, tak偶e do zobaczenia. Szanowni Pa艅stwo, moim i Pa艅stwa go艣ciem by艂 Pan Krzysztof M臋drala, prezes zarz膮du sp贸艂ki MedApp S.A. Do us艂yszenia, do zobaczenia nast臋pnym razem.

Krzysztof M臋drala: Dzi臋kuj臋 i do zobaczenia.

聽聽