Chat with us, powered by LiveChat
×Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies.

Czym jest SII?

Analiza wyników Dino Polska – kontynuacja dobrej passy w IV kwartale 2020 roku

Źródło: grupadino.pl

Ostatnie wyniki Dino Polska pokazały, że mimo pandemii spółka nadal znajduje się na ścieżce intensywnego rozwoju, osiągając wzrost przychodów ze sprzedaży o 32,4% r/r do około 10,1 miliarda złotych, w tym o 30,2% r/r do blisko 2,8 miliardów złotych w samym czwartym kwartale 2020. Tym samym spółka wygenerowała dynamikę powyżej 30% r/r piąty rok z rzędu. Analizujemy raport finansowy spółki. 

 

 

Tabela 1: Wyniki finansowe Dino Polska za IV kwartał 2020 oraz rok 2020 wraz z analogicznym okresem roku poprzedniego

 

Źródło: Raporty finansowe spółki, obliczenia własne.

Dynamiczny rozwój sieci

Wyższa sprzedaż napędzana jest w znaczącym stopniu sukcesywną ekspansją sieci, która na koniec 2020 roku osiągnęła 1 473 sklepów (wzrost o 20,9% r/r) w wyniku otwarcia 255 sklepów, z czego przyrost o 102 sklepy przypada na czwarty kwartał 2020. Kolejne 23 sklepy czekały na otwarcie na koniec roku 2020. Tym samym spółka wyraźnie przekroczyła strategiczny cel (zadeklarowany w 2016 roku) osiągnięcia sieci 1,200 sklepów do końca 2020. Warto w tym miejscu podkreślić, że Dino Polska z każdym rokiem otwiera coraz więcej sklepów (patrz wykres 1), przy czym zarząd podtrzymał ostatnio cel zwiększania liczby otwarć o 20% rocznie względem otwarć zrealizowanych w roku poprzedzającym, chcąc zwielokrotnić w długim terminie liczbę lokalizacji w obliczu udziału w rynku Dino Polska na poziomie zaledwie 3,5% w 2020 roku (wg szacunków zarządu). Natomiast w samym 2021 spółka celuje w niemniejsze tempo rozwoju niż w ostatnich latach – sygnalizując jednocześnie, że posiada dużą liczbę zabezpieczonych lokalizacji gdzie prowadzi proces przygotowywania dokumentacji. Co istotne, dyrektor finansowy spółki podkreślił niedawno, że widzi potencjał do zagęszczania sieci, a wyniki sklepów otwieranych w nowych regionach poprzez zagęszczanie nie odbiegają znacząco od istniejących obiektów. Jednocześnie Dino Polska ma aktualnie mocniej rozwiniętą sieć przede wszystkim w Polsce Zachodniej, pozostawiając dodatkowy potencjał wzrostu w pozostałej części kraju.

 

Wykres 1: Ekspansja sieci sklepów Dino Polska w okresie 2011-2020

 
Źródło: Prezentacja wynikowa spółki za rok 2020.

 

W dalszej części analizy skupiamy się na analizie danych sprzedażowych spółki, generowanych przez nią zysków oraz marż, jak również na zadłużeniu. Sprawdzamy również jakie czynniki ryzyka mogłyby zaburzyć obserwowane od dłuższego czasu pozytywne trendy w wynikach spółki.

Dobre wyniki sprzedaży w porównywalnej sieci sklepów

Dalsza część artykułu jest dostępna za darmo po zalogowaniu wyłącznie dla członków SII z rozszerzoną składką.

Zaloguj się Zarejestruj się

Dla członków SII dostęp jest bezpłatny.

Zostań członkiem SII