Czym jest SII?

Czat inwestorski: Wyniki TIM SA i Grupy Kapitałowej TIM po I kw. 2020 r.

Temat czatu: Wyniki TIM SA i Grupy Kapitałowej TIM po I kw. 2020 r.

Data: poniedziałek, 25 maja, godz. 12:00

 

 

 

 

Więcej:

Podsumowanie wyników finansowych TIM SA i GK TIM za I kw. 2020 roku

 

Przypomnienie: Dodaj ten czat do swojego kalendarza

 

Na pytania inwestorów odpowiedzieli:

 

Krzysztof FoltaKrzysztof Folta
Prezes Zarządu TIM SA nieprzerwanie od 1995 roku.
Jeden z założycieli powstałego w 1987 r. Spółdzielczego Przedsiębiorstwa TIM Sp. z o.o. (obecnie TIM SA). Absolwent Wydziału Elektrycznego Politechniki Wrocławskiej oraz licznych kursów i szkoleń menedżerskich.
Wizjoner, innowator, pasjonat zarządzania i autorytet w dziedzinie wdrażania zmian. Jeden z najdłużej urzędujących prezesów spółek giełdowych w Polsce (TIM SA jest na GPW od 1998 r.). Wyznaje zasadę, że „jedyną pewną rzeczą w TIM są zmiany” i dodaje, że „historia jest ważna, przyszłość jest ciekawsza”. Ciągle stawia firmie i pracownikom nowe wyzwania, ucząc myślenia o TIM jako o „neverending startup”.
W 2016 r. ICAN Institute – wydawca magazynu „Harvard Business Review Polska” – z okazji swojego 20-lecia wyróżnił Krzysztofa Foltę tytułem „Lider Jutra” w kategorii „Lider Zmiany” (za „skuteczne przeprowadzenie swojej firmy przez trudną i wymagającą zmianę”) oraz nagrodą specjalną za „niezłomność we wprowadzaniu swojej firmy w erę rewolucji cyfrowej”.
Poza pełnieniem funkcji w Zarządzie TIM-u pełni następujące funkcje: Przewodniczący Rady Nadzorczej ROTOPINO.PL SA z siedzibą w Bydgoszczy, Przewodniczący Rady Nadzorczej 3LP SA z siedzibą w Siechnicach.

Piotr TokarczukPiotr Tokarczuk
Od 2017 r. Członek Zarządu i dyrektor finansowy TIM SA.
Menadżer z 20-letnim doświadczeniem w obszarze zarządzania finansami, w tym m.in. zarządzania płynnością, rynków finansowych, budżetowania, kontrolingu i optymalizacji kosztowej w przedsiębiorstwach polskich i międzynarodowych. W latach 2007-2017 Dyrektor Naczelny ds. Finansów KGHM Polska Miedź SA.
Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wydział Zarządzania i Informatyki. Ukończył również studia podyplomowe: Międzynarodowe Standardy Rachunkowości, SGH w Warszawie oraz E&Y Academy of Business oraz KGHM Executive Academy, IMD Business School w Lozannie oraz US Colorado School of Mines.
Poza pełnieniem funkcji w Zarządzie TIM-u jest Przewodniczącym Rady Nadzorczej TUW Cuprum w Lubinie, Członkiem Rady Nadzorczej ROTOPINO.PL SA z siedzibą w Bydgoszczy oraz Członkiem Rady Nadzorczej 3LP SA z siedzibą w Siechnicach.

 

Piotr NosalPiotr Nosal
Członek Zarządu (od 2019 r.) i dyrektor handlowy (od 2018 r.) TIM SA.
W TIM SA od 2007 r., m.in. na stanowiskach zastępcy kierownika Działu Wsparcia Sprzedażu i zastępcy dyrektora zakupów.
Absolwent Wydziału Elektrycznego Politechniki Wrocławskiej. Od 2017 r. słuchacz studiów podyplomowych Executive MBA na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Ukończył także studia podyplomowe „Skuteczny Menadżer Nowoczesnej Firmy” na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.

Poza pełnieniem funkcji w Zarządzie TIM SA jest Członkiem Rady Nadzorczej ROTOPINO.PL SA z siedzibą w Bydgoszczy.

TIM SA

TIM SA jest największym hurtowym dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych w Polsce (według miesięcznika „Elektrosystemy”, nr 11/2019). Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. TIM stawia na omnichannel - sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w aplikacji mobilnej mTIM, telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli handlowych.

Przez ćwierć wieku TIM sprzedawał wyłącznie za pośrednictwem ogólnopolskiej sieć hurtowni elektrycznych. W 2013 r. firma zmieniła model biznesowy, stawiając na e-commerce i sprzedaż poprzez TIM.pl. Strategia TIM-u jest oparta na połączeniu wieloletniej wiedzy o rynku, którą posiadają przedstawiciele handlowi, z technologiami e-commerce (tzw. hybrydowy model sprzedaży). W 2019 r. ponad 70% obrotów spółki (tj. 562 z 799,6 mln zł) pochodziło ze sprzedaży online.

Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu. Grupę Kapitałową TIM tworzą również: ROTOPINO.PL S.A. (e-sklepy z elektronarzędziami w Polsce i Europie Zachodniej) i 3LP SA. Druga z tych spółek jest operatorem centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach. Obiekt specjalizuje się w obsłudze podmiotów (także spoza Grupy TIM) działających w sektorze e-commerce.

 


Zapis czatu inwestorskiego


 

Moderator: Zapraszamy do udziału w czacie inwestorskim z TIM SA, który odbędzie się 25 maja (poniedziałek) o godz. 12: 00. Na pytania inwestorów odpowiedzą: Krzysztof Folta, Prezes Zarządu TIM SA, Piotr Tokarczuk, Członek Zarządu i dyrektor finansowy oraz Piotr Nosal, Członek zarządu i dyrektor handlowy. Zapraszamy do zadawania pytań już dziś w opcji off-line.

 

Moderator: Dzień dobry. Witamy na czacie inwestorskim z Zarządem TIM SA. Są z nami: prezes Krzysztof Folta i członkowie Zarządu - Piotr Nosal i Piotr Tokarczuk. Zapraszamy do zadawania pytań.

 

skimixa@interia.pl: 1 Kurtuazyjne - jak zdrowie?

 

Zarząd TIM SA: Dziękujemy - bardzo dobrze, czego i Państwu życzymy.

 

pstaniszewski: Inflacja w Polsce to w Q1 220 4,6 proc. Czy w Waszej branży również odnotowaliście kilkuprocentowy wzrost ceny czy raczej nie ma to wpływu na Wasz biznes? Średnia wartość linii zamówienia wzrosła o 7,5 proc. w I kwartale co może sugerować, że albo sprzedajcie towary droższe (inny miks) albo one podrożały?

 

Zarząd TIM SA: Średni wzrost cen produktów wyniósł w I kw. 2020 4-5%, wyjątek stanowią kable i przewody. Wzrost wartości linii wynika także z zamawiania przez klientów większej liczby produktów. Ma to odzwierciedlenie we wzroście liczby klientów z zakupami pow. 3000 zł miesięcznie.

 

Kiedy dowiemy się o wysokości dywidendy?: Kiedy dowiemy się o wysokości dywidendy?

 

Zarząd TIM SA: Ze względu na dynamicznie zmieniającą się sytuację związaną z epidemią COVID-19 w najbliższych miesiącach nie planujemy decyzji w tej kwestii.

 

pstaniszewski: Celem 3LP jest osiągniecie przez spółkę co najmniej 50% udziału spółek spoza GK TIM. Jak wygląda ten poziomi w drugim kwartale 2020 roku i czy w związku z pandemią nie oznacza to, że jest realna szansa na realizację tego celu już w 2020 roku?

 

Zarząd TIM SA: [Krzysztof Folta] Jeśli utrzyma się trend z I kw. 2020, jest taka realna szansa.

 

Jarula: Jaka część klientów 3LP to obecnie klienci zewnętrzni?

 

Zarząd TIM SA: [Krzysztof Folta] Klienci zewnętrzni wygenerowali w I kw. 2020 46% przychodów z usług logistycznych w 3LP.

 

Kiedy dowiemy się o wysokości dywidendy?: Czy rozmowy z zainteresowanym nabyciem pakietu Tim s.a. zostały wstrzymane w związku z Covid?

 

Zarząd TIM SA: [Krzysztof Folta] W związku z epidemią w marcu 2020 zdecydowaliśmy o zamknięciu projektu wyboru opcji strategicznych, o czym poinformowaliśmy w stosownym raporcie bieżącym.

 

Irek M.: Spadek marży tłumaczyliście wyprzedażą kabli kupionych po wyższych cenach. Teraz ceny miedzi spadły to znaczy zapasy kabli są kupione po niższych cenach? Czy dzięki temu marża na ich sprzedaży może być wyższa niż standardowo?

 

Zarząd TIM SA: [Krzysztof Folta] Marża nie będzie wyższa niż standardowo. Mamy nadzieję, że wróci do poziomów z 2019 r.

 

pstaniszewski: Współpraca z IKEA się bardzo dobrze rozwija jak podaje pan Prezes. Jak jednak spojrzymy na rachunkowość segmentową (usługi logistyczne) to zyskowność brutto tego segmentu w 2019 na poziomie 0,7 mln zł nie jest jednak czymś powalającym na kolana. W pierwszym kwartale 2020 wygląda to lepiej (0,5mln zł). Jak szacujecie państwo poprawę rentowności tego segmentu w 2020 roku? Czy na koniec roku 2020 nie ma ryzyka przeszacowania w dół rentowności tego segmentu – tak jak było to w roku 2019 (Q4 2019 strata w tym segmencie vs bardzo dobry Q3 2019)?

 

Zarząd TIM SA: (PT) Rentowność segmentu logistycznego jest w trendzie rosnącym i nie planujemy przeszacowania rentowności dół w kolejnych kwartałach.

 

Olek P: Czy spadek marży brutto na sprzedaży w pierwszym kwartale był także w Rotopino?

 

Zarząd TIM SA: (PT) W I kw. w Rotopino mieliśmy niewielki spadek procentowej marzy brutto o 0,3 p.p.

 

tomasz: Jakie byłyby konsekwencje stwierdzenia przypadku COVID-19 u pracownika magazynu? Czy magazyn musiałby zostać zamknięty i na jak długo?

 

Zarząd TIM SA: [Krzysztof Folta] Orgnizacja pracy w obiekcie odbywa się z podziałem na 7 różnych stref. Pracownicy poszczególnych stref mają bardzo ograniczony kontakt z pracownikami innych stref. W przypadku wystąpienia zachorowania ograniczenia dotyczyłyby tylko konkretnej strefy, w której pracuje zarażony pracownik. Przywiązujemy bardzo dużą wagę do procedur bezpieczeństwa związanych z epidemią. Zakładamy, że pracownicy 3LP unikną zarażenia COVID-19.

 

Logistyk: Czy Grupa TIM planuje inwestycje w nowy magazyn?

 

Zarząd TIM SA: [Krzysztof Folta] W najbliższym czasie nie przewidujemy takich inwestycji.

 

Zbigniew: Czy przewidują Państwo rewizję strategii dla TIM?

 

Zarząd TIM SA: [Krzysztof Folta] Nie. Przyjęta w 2019 r. strategia rozwoju spółki jest konsekwentnie realizowana. Bieżąca sytuacja nie powoduje konieczności jakiejkolwiek rewizji tego dokumentu.

 

Tomasz Maliszewski: Czy wykorzystanie magazynu w Siechnicach jest już w 100%?

 

Zarząd TIM SA: [Krzysztof Folta] Shuttle system - w 80%, pozostałe strefy są wykorzystywane w 100%. Zakładamy, że shuttle w II półroczu 2020 r. będzie także wykorzystywany w 100%.

 

Skimixa: 20 mln to zbyt ambitny wynik netto na ten rok? Czy Prezes jest ambitnym człowiekiem?

 

Zarząd TIM SA: [Krzysztof Folta] Jestem ambitnym człowiekiem. Niestety, TIM od lat nie publikuje prognoz w tym zakresie, więc nie mogę tego szerzej skomentować.

 

pstaniszewski: Patrząc na sprzedaż i wyniki segmentowe widać, że aż 1,6 mln zł marży brutto na sprzedaży pochodziło w Q1 2020 z segmentu usługi pozostałe. Z czego wynika tak duża rentowność, co się do tego przyczyniło oraz dlaczego w porównaniu do Q1 2019 wzrosło istotnie (1,654 vs 3)?

 

Zarząd TIM SA: (PT) W segmencie usługi pozostałe pokazywane są przychody z usług marketingowych, dla których nie ma istotnych kosztów bezpośrednich – stąd taka marża brutto. Natomiast warto patrzyć na ten segment w sposób łączny tj. razem z działalnością handlową.

 

pstaniszewski: W trakcie konferencji wynikowej 2019 powiedzieliście Państwo, że obecna sytuacja koronawirusowa jest driverem do wzrostu 3LP. Czy dotyczy to przede wszystkich sprzedaży wewnątrz grupy (TIM) czy również zewnętrznej? Czy wzrost do 50 proc. sprzedaży zewnętrznej ma być zrealizowany poprzez wzrosty z Ikea i Oponeo czy również poprzez pozyskiwanie nowych istotnych kontrahentów?

 

Zarząd TIM SA: [Krzysztof Folta] Podstawowym driverem jest generalny wzrost sprzedaży w kanale e-commerce u dotychczasowych klientów 3LP. Niezależnie od tego, dostajemy zapytania od nowych kontrahentów.

 

Marek: Czy TIM odczuwa problemy z płatnościami u klientów? Czy są zatory płatnicze?

 

Zarząd TIM SA: [Krzysztof Folta] Na dzień 31.03.2020 r. należności przeterminowane powyżej 30 dni stanowiły 0,6% całkowitych należności. Obecnie zauważyliśmy niewielki wzrost - do 0,8%. TIM od lat stosuje restrykcyjną politykę zarządzania należnościami. Jesteśmy pewni, że nasz konserwatyzm w tym zakresie nie spowoduje problemów z windykacją należności.

 

Marek Matt: Czy sprzedaż stacjonarna TIM będzie funkcjonować na takich samych zasadach jak wcześniej? Czy w związku z COVID będzie jakieś jej przemodelowanie?

 

Zarząd TIM SA: [Piotr Nosal] TIM nie prowadzi sprzedaży stacjonarnej. Od wielu lat nie posiadamy magazynów tym samym sprzedaż w biurze handlowym nie jest możliwa. Jeżeli chodzi o pracę biura handlowego to jedyną róznicą w tym momencie jest sytuacja, że nasi handlowyc i przedstawiciele pracują zdalnie komunikując się z klientami przy wykorzystaniu dostępnych narzędzi informatycznych.

 

pstaniszewski: Słaby wynik na poziomie zysku netto to głównie efekt przeszacowania kursowego umów najmu zgodnie z MSSF 16 (-4,7 mln zł). Czy można się dowiedzieć jaki szacunkowy wpływ finansowy na wynik może mieć ruch na kursie EUR/PLN o 0,1 zł?

 

Zarząd TIM SA: (PT) GK TIM ma blisko 16 mln EUR zobowiązań, w związku z tym wzrost kursu EURPLN o 10 gr. powoduje powstanie 1,6 mln zł PLN ujemnych różnic kursowych. Oczywiście wraz z upływem czasu i spłatą zobowiązań wpływ ten będzie malał.

 

VeeV: Jaki wynik operacyjny i netto osiągnęła firma 3LP w pierwszym kwartale?

 

Zarząd TIM SA: (PT) Nie publikujemy wyników jednostkowych 3LP, mogę jedynie odesłać do segmentacji, gdzie pokazujemy przychody i marżę brutto z tego segmentu.

 

pstaniszewski: 72% udziału e-commerce w całości obrotów w grupie. Czy uważacie, że ze względu na zmiany spowodowane przez Covid-2 trend wzrostowy udziału tego segmentu w całości obrotów nadal będzie rósł?

 

Zarząd TIM SA: [Piotr Nosal] W związku z obecną sytuacją udział sprzedaży e-commerce może rosnąć. Jednak działając w modelu hybrydowym nie sądze aby w najbliszym czasie wzrósł on do poziomów powyżej 80%.

 

cmd: Czy TIM może wykorzystać kłopoty konkurencji i dokonać jakiejś akwizycji?

 

Zarząd TIM SA: [Krzysztof Folta] Zgodnie ze strategią opublikowaną w 2019, nie przewidujemy rozwoju poprzez akwizycje.

 

KT: Gdzie i na jakich warunkach wynajęto dodatkowy magazyn?

 

Zarząd TIM SA: (PT) 3LP wynajęło dodatkowe dwa magazyny w Wojkowicach o łącznej powierzchni ponad 15 tys. m2. Termin obowiązywania umów wynajmu jest zrównany z terminem umów na świadczenie usług logistycznych i zostały zawarte na warunkach rynkowych.

 

Serek: Kto jest głównym klientem Grupy TIM? Jaki jest udział sprzedaży do 3 największych klientów?

 

Zarząd TIM SA: [Piotr Nosal] Główne segemnty klientów publikowane są w sprawozdaniu. Aktualnie główne grupy to reselerzy (inne hurtownie), istalatorzy oraz klienci z sektora przemysłowego. Mamy bardzo zdywersyfikowaną strukturę klientów a najwiekszy klient to mniej niż 1% udziału w całkowitej sprzedaży.

 

Patrycja: Jakie przewagi ma TIM, że mówi o staniu się mocniejszym dzięki kryzysowi?

 

Zarząd TIM SA: [Krzysztof Folta] Mamy najszerszą ofertę produktów dostępnych w 24 h. Nasz model sprzedażowy zapewnia klientom 100-procentowe bezpieczeństwo dla ich zdrowia w czasach pandemii COVID-19. Mamy mocną, stabilną pozycję finansową. Szeroka baza klientów, która ulega ciągłemu wzrostowi, jest podstawą stabilności i bezpieczeństwa. Biorąc pod uwagę powyższe argumenty, uważam, że jesteśmy przygotowani na zawirowania, które następują w związku z pandemią.

 

łysy: Czy konkurencja idzie w ślady TIM i mocniej rozwija ecommerce?

 

Zarząd TIM SA: [Piotr Nosal] Pojawiają się nowe rozwiązania w branży ciężko odpowiedzieć czy, któryś z konkurentów mocniej postawi na e-commerce. Na pewno na ten moment nie widać aby, któryś z graczy zdecydował się na sprzedaż internetową jako główny kanał do rozwoju.

 

Patrycja: Czy TIM włączył się jakoś w walkę z pandemią? Bo tak normalnie to jesteście aktywni społecznie

 

Zarząd TIM SA: [Krzysztof Folta] Włączyliśmy się w zbiórkę #graMYdlaKOSZAROWEJ, którą zainicjował p. Radosław Koelner z Rawlplug, a dołączyły do niej także inne wrocławskie firmy i osoby indywidualne. Wspólnie na zakup środków ochrony dla personelu wrocławskiego szpitala jednoimiennego zebrano 900 tys. zł.

 

Miko: Ile wyższe odsetki od zadłużenia płaci kwartalnie Grupa TIM w związku z wyższym kursem euro?

 

Zarząd TIM SA: (PT) GK płaci miesięcznie ok 235 tys. zobowiązań z tytułu wynajmu (leasingu zgodnie z MSSF 16) w EUR w związku z tym wzrost kursu EURPLN o 10 gr. powoduje negatywny wpływ w wysokości 23,5 tys. zł.

 

pstaniszewski: Cena miedzi spada czyli podstawowego surowca do produkcji kabli i przewodów… Czy w wypadku tak istotnych spadków ceny jak obecnie nie ma ryzyka, że zostaniecie z pewnym zapasem kupionym gdy ceny były wyższe i trzeba go będzie wyprzedawać na znacznie obniżonej marży lub wręcz stracie? Czy to nie jest jeden z powodów niższej marży brutto na sprzedaży w Q1 2020 vs Q1 2019?

 

Zarząd TIM SA: [Piotr Nosal] TIM utrzymuje bardzo bezpieczną wartość zapsu w tej grupie asortymentowej. Dzięki temu jesteśmy w stanie reagować na zmiany cen surowca w horyzoncie miesiąca. Tym samym nie ma dużego ryzyka wyprzedaży magazynu. Zgadza się, że reakcja na spadek cen surowca w marcu był powodem niższej marży w 1Q 2020.

 

Arturo: Czy po pandemii i obniżeniu ruchu w Internecie wyniki 3LP się obniżą?

 

Zarząd TIM SA: [Krzysztof Folta] Jako że 3LP specjalizuje się w obsłudze e-commerce, zakładamy, że wzrost sprzedaży online, który wykazywał tendencje wzrostowe już od kliku lat, uległ jedynie przyspieszeniu za sprawą pandemii i utrzyma się także po jej wygaśnięciu.

 

Miau: Czy w obliczu pandemii widać zmiany popytu na poszczególne grupy produktowe sprzedawane przez TIM?

 

Zarząd TIM SA: [Piotr Nosal] Na ten moment nie widać wpływu pandemii na konkretne grupy produktowe sprzedawane przez TIM.

 

Rafał: Jaką macie politykę dywidendową? Czy będziecie kontynuować wypłaty dywidend regularnie?

 

Zarząd TIM SA: Odpowiedzieliśmy już na to pytanie wcześniej.

 

Inwestor2: Czy w kryzysie da się dalej sterować sprzedażą?

 

Zarząd TIM SA: [Piotr Nosal] W każdym przypadku da się sterować sprzedażą. Można nawet powiedzieć, że w kryzysie powinien być większy nacisk na tego typu działania.

 

newInv: Czy w związku z potencjalną kolejną falą Covid19 zarząd planuje działania mitygujace ryzyko ograniczenia działalności? automatyzacje, większy nacisk na kanały elektronicznej sprzedaży/

 

Zarząd TIM SA: [Krzysztof Folta] Działania związane z automatyzacją i robotyzacją prowadzimy już od 7 lat. Z pewnością będą kontynuowane. Jest to proces związany z realizacją strategii średnioterminowej TIM SA.

 

Analityk5: Czy wycena umowy wynajmu w euro wpływa na TIM tak mocno jak na zysk netto w Q1? Bo to chyba jest jednak zapis księgowy tylko?

 

Zarząd TIM SA: (PT) Ujemne różnice kursowe na 31.03.2020 r. mają charakter księgowy i dotyczą głównie wyceny długoterminowych zobowiązań w EURO z tytułu wynajmu hal magazynowych (do sierpnia 2031 roku).

 

Hieronim: Czy ten "nadprogramowy" zapas z marca został już wyprzedany?

 

Zarząd TIM SA: [Piotr Nosal] Wartość zapasu ma tendencję spadkową jednak utrzymujemy go na podwyższonym poziomie aby zapewniać naszym klientom ciągłość dostaw.

 

Fachowiec: Czy powróciła już w branży sprzedaż stacjonarna?

 

Zarząd TIM SA: [Piotr Nosal] Sprzedaż stacjonarna funkcjonowała w ograniczonym zakresie. Trudno wypowiadać się za naszych konkurentów w jakim stopniu branża powróciła do tego typu sprzedaży. Z informacji, które do nas docierają branża pracuje w ograniczony sposób dostosowując się do wszystkich ograniczeń wprowadzanych w związku z epidemią co powoduje znaczne niedogodności dla klientów

 

Fachowiec: Czy nie widać na rynku presji cenowej? Czy TIM zamierza w niej uczestniczyć?

 

Zarząd TIM SA: [Piotr Nosal] Na ten moment jeszcze nie widać presji cenowej na rynku. Trudno powiedzieć jak sytuacja będzie się zmieniać w dalszej części roku. Na pewno nie chcemy uczestniczyć w wojnie cenowej i będziemy wykorzystywać nasze atuty do zachęciania klientów aby realizowali swoje zakupy w bezpiecznym modelu współpracy. Oczywiście nie jesteśmy jedynym graczem na rynku więc będziemy bacznie obserwować sytuacje cenową na rynku i jak najlepiej się dostosowywać.

 

pstaniszewski: Rok 2019 był rokiem redukcji dostępnych indeksów w magazynie choć widać zwiększenie gdy weźmie się pod uwagę dropshipping. Czy taki trend jest również przewidywany na rok 2020? Czy moglibyście Panowie opisac krótko zalety i specyfikę dropshippingu?

 

Zarząd TIM SA: [Piotr Nosal] Proces porządkowania oferty magazynowej był realizowany w 2018 roku. Ubiegły rok był niewielką korektą dostosowaną do zmian w ofertach naszych dostawców. Nie przewidujemy istotnych zmian w ofercie magazynowej. Będzie ona zmieniała się w sposób organiczny. To dropshiping będzie głównym motorem rozwoju oferty dostępnej dla klientów. Dzięki takiemu podejściu w bardziej bezpieczny spoób możemy testować zainteresowanie nowymi grupami asortymentowymi, eliminujemy też koszty magazynowania towarów i obsługi logistycznej.

 

Majkel: Spora część to nowi klienci. Czy uda się ich zatrzymać na dłużej?

 

Zarząd TIM SA: [Piotr Nosal] Nowi klienci to parametr, na który zwracamy uwagę od wielu lat. Jest to jeden z istotnych parametrów systemu wynagrodzenia w sieci sprzedaży. W tym roku, podobnie w jak i latach ubiegłych duża część naszych aktywności koncentruje się na pozyskiwaniu i zwiększaniu lojalności klientów. Myślę, że wielu klientów, którzy rozpoczeli z nami współprace w obecnych warunkach zostaną z nami na dłużej.

 

Analityk5: Czy nie opłacało się zabezpieczyć pozycji w euro?

 

Zarząd TIM SA: (PT) Pozycja dotyczy głównie wyceny długoterminowych zobowiązań w EURO z tytułu wynajmu hal magazynowych obowiązujących do sierpnia 2031 roku. Jest to więc pozycja długoterminowa, której zabezpieczenie na rynku byłoby bardzo trudne i generowałoby inne ryzka dla GK TIM.

 

pstaniszewski: Kwiecień to pierwszy pełen miesiąc efektu pandemii. Sprzedażowo zaraportowaliście na +11 proc. – tak jakby w ogóle nie dotknęła Was pandemia-brawo!. Rozumiem, że e-commerce korzysta na pandemii, ale jednak jest przecież ryzyko osłabienia koniunktury w budowlance co powinno mieć przełożenie na popyt. Jeśli można poprosić o kilka słów komentarza w tym temacie.

 

Zarząd TIM SA: [Krzysztof Folta] W kwietniu branża budowlana nie odczuła skutków pandemii. Zakładam, że skutki COVID-19 w sektorze budownictwa będą widoczne w najbliższych 6-12 miesiącach. Konsekwentnie realizujemy działania, które pozwolą nam bezpiecznie przetrwać ten okres. Patrzymy z optymizmem w przyszłość.

 

Paulina: Jakie procedury by nastąpiły, gdyby ewentualnie jeden z pracowników 3LP został zakażony koronawirusem? Czy wówczas stanąłby magazyn na dłuższy czas?

 

Zarząd TIM SA: Odpowiedzieliśmy już wcześniej na to pytanie.

 

ciekawski: Czy widać zaintresowanie spółką wśród zagranicznych inwestorów/funduszy? niegdyś w akcjonariacie był Norges Bank

 

Zarząd TIM SA: (PT) Generalnie w ostatnim czasie widzimy duże zainteresowanie naszą spółką.

 

Amator: Co jest największą przewagą Grupy TIM?

 

Zarząd TIM SA: Największą przewagą Grupy jest skoncentrowanie się na nieustannie rosnącej branży e-commerce i zdywersyfikowanie przychodów w różnych sektorach i rynkach.

 

Moderator: Dziękujemy za wszystkie pytania. Życzymy miłego dnia i oczywiście dużo zdrowia ;-).

 

 

Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie

 

×Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies.