Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies. Zamknij

Czym jest SII?

Plantwear debiutuje na NewConnect. Jako pierwsi zastosowali crowdinvesting

Plantware.pl

Nawet 95 procent zyskiwały akcje Plantwear podczas pierwszego dnia notowań na rynku NewConnect. Producent drewnianych zegarków, biżuterii i akcesoriów pozyskał łącznie 2,4 mln zł. Część tych środków zebrano w ramach kampanii crowdinvestingowej.

 

W środę około godziny 15-tej, za pojedynczą akcję Plantwear trzeba było zapłacić około 11,85 zł. Daje to wzrost na debiucie wynoszący prawie 80 procent. Akcje spółki od samego startu sesji znajdowały się na plusie, a po godzinie 13-tej dotarły do poziomu 12,90 zł za pojedynczy walor, co daje wzrost rzędu 95 procent.

Kampania crowdinvestingowa

Do obrotu trafiło 162,192 tys. akcji serii C oraz 65,151 tys. akcji serii D. Spółka pozyskała łącznie 2,4 mln zł w formie kampanii crowdinvestingowej na platformie CrowdConnect.pl prowadzonej przez Dom Maklerski INC (pierwsze półrocze 2019 roku), a także poprzez prywatną emisję akcji (drugie półrocze 2019 roku).

 

– Za wprowadzenie akcji do obrotu na rynku NewConnect odpowiada autoryzowany doradca INC S.A. Debiut Plantwear na warszawskiej giełdzie to pierwsze upublicznienie projektu, który prowadził kampanię na platformie CrowdConnect.pl. To również pierwsza spółka, która pozyskała kapitał w kampanii crowdinvestingowej i debiutuje na NewConnect po rozpoczęciu programu Partner Crowdfundingowy GPW – podał Plantwear w komunikacie prasowym. 

Cele emisji oraz informacje o firmie Plantwear

W dokumencie ofertowym zamieszczonym na platformie CrowdConnect.pl Plantwear podała cztery cele emisyjne, których łączna wartość opiewa na 2,4 mln zł. Wśród nich jest ulepszenie i rozszerzenie istniejących linii produktów (0,4 mln zł), ekspansja zagraniczna (0,6 mln zł), stworzenie nowych linii produktowych (1 mln zł), a także zasilenie kapitału obrotowego (0,4 mln zł). 

 

Plantwear jest producentem zegarków, biżuterii i akcesoriów wykonanych z drewna. Powstała w 2013 rok i systematycznie rozwija swoje portfolio produktowe. Firma w swoich działaniach mocno stawia na ekologię, dlatego też korzysta z certyfikowanego drewna do tworzenia wyrobów. Jej misją jest również posadzenie większej ilość drzew w stosunku do ilości wykorzystanej w procesie produkcji. 

Przychody wyższe od prognoz

W raporcie bieżącym z 7 stycznia 2020 rok Plantwear podała informację o weryfikacji prognozy finansowej w odniesieniu przychodów ze sprzedaży. Spółka szacuje, że w 2019 roku wygenerowała 9,06 mln zł przychodów ze sprzedaży, wobec prognozowanych wcześniej przychodów na poziomie 6,55 mln zł. Jeżeli oficjalne dane potwierdzają te przypuszczenia, wówczas przychody ze sprzedaży będą wyższe o 92 procent, w stosunku do tych wygenerowanych w 2018 roku (4,71 mln zł). 

 

- Emitent zaznacza, że przychody za okres stycznia 2019 roku w wysokości 0,64 mln zł zostały wygenerowane w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej Wiktor Pyrzyk Plantwear. Rejestracja przekształcenia w spółkę akcyjną nastąpiła w dniu 2 lutego 2019 roku, w związku z czym przychody za styczeń 2019 roku nie zostaną ujęte w rocznym sprawozdaniu finansowym emitenta za rok 2019 - podała spółka w raporcie bieżącym. 

 

Ze względu na fakt, że firma aktualnie jest na etapie agregowania kosztów, nie może się ustosunkować do prognozy zysku netto.

 

W 2019 roku osiągnęliśmy zdecydowanie lepszą sprzedaż niż pierwotnie zakładaliśmy. To efekt konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju, budowy społeczności klientów oraz bardzo dobrego przyjęcia naszej drewnianej biżuterii, której sprzedaż w minionym roku przekroczyła sprzedaż zegarków – komentuje Wiktor Pyrzyk, prezes Plantwear, cytowany w komunikacie prasowym spółki.

 

Udział biżuterii z drewna w sprzedaży Plantwear wyniósł w ubiegłym roku około 50 procent, co daje ponad 5-krotny wzrost w ujęciu rocznym. W przypadku drewnianych zegarków wzrost przychodów ze sprzedaży wyniósł niespełna 10 procent, a sich wartość sięgnęła 3,7 mln zł. 

 

Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie