Chat with us, powered by LiveChat

5 pytań do... Krzysztofa Kostowskiego – Prezesa PlayWay: „Walczę o wynik każdego kwartału”

Skomentuj artykuł

Zapraszamy na pierwszy wywiad SII z cyklu „5 pytań do…” Na początek rozmawiamy z Prezesem spółki PlayWay, która jest jedną z największych w Polsce firm tworzących gry wideo na najpopularniejsze platformy sprzętowe (PC/PS4/Xbox1/iOS/Android), a jednocześnie jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się podmiotów w branży. Przy okazji przypominamy, że z początkiem roku SII opublikowało raport analityczny dotyczący Spółki w ramach cyklu „Spółka pod lupą SII”.  

 

Jakie są Państwa plany rozwojowe związane z największym hitem Grupy PlayWay, tj. grą House Flipper, na jakim etapie jest proces certyfikacji tej gry na konsole, czy gracze doczekają się w przyszłości wersji VR, debiutu na konsolach nowej generacji, a także kontynuacji tego projektu w postaci House Flipper 2?

 

Krzysztof Kostowski, Prezes Zarządu PlayWay : House Flipper jest obecnie w finalnej fazie tworzenia oraz w testach wewnętrznych. Gra niedługo podejdzie pod certyfikację, a raportem espi ogłosimy jej pozytywne zakończenie na platformie Xbox1 ora PS4. Wersja na VR jest tworzona przez developera, i będzie zapewne kolejną premierą po edycjach konsolowych. Przykładowo Car Mechanic Simulator 2018 był zapowiedziany oficjalnie kilka tygodni przed premierą. Obecne edycje sprzedają się na tyle dobrze, że nie chcemy tego zaburzać.

Z którymi z przyszłych projektów wiąże Pan największe nadzieje sprzedażowe i z czego one wynikają, czy tylko z obecnych pozycji na tzw. wishliście Steam, czy też również z innych przesłanek?

 

Moje oczekiwania rosną razem z budowaniem się SteamWishList. Im gra lepiej buduje SWL (SteamWishList), tym do szerszej grupy ludzi dotrze pierwszego dnia.

 

Jaka jest strategia grupy odnośnie konsol, w tym konsol nowej generacji?

 

Obecnie spółki posiadające ważne tytuły same tworzą edycje gier na konsole, a te co nie podejmują się portu - skorzystają z innych spółek z grupy PLW, które za % od zysku stworzą i wydadzą daną grę.
Jeśli chodzi o konsole nowej generacji to chcemy tworzyć na nie gry, a zespoły specjalizowane zajmują się tematem. Faktem jednak jest że to obecna generacja konsol jest w domach w dużych ilościach, to i ta nie obecnie tworzymy ważne porty.

 

Co Pan sądzi o ostatnich dwóch debiutach gier spółek zależnych, tj.  Radio Commander oraz The Beast Inside, czy są one zgodne z Pańskimi oczekiwaniami?

 

Ostatnie dwie premiery Radio Commander oraz The Beast Inside osiągnęły oceny graczy na steam odpowiednio 80% i 85%. To kolejne premiery które przeszły przez testy PlayWay Testing Center. Radio Commander to gra w stylu PlayWay, czyli tania i szybko wchodząca na zyski netto. Beast to horror, a tu nie czujemy się mocni. A mimo to gra utrzymuje się na Top100 Steam Global, a wysokie oceny dają możliwość dłuższej sprzedaży.

 

Jakie są plany długoterminowe Grupy PlayWay na rozwój w segmencie gier mobilnych, czy widzi Pan w którejś z obecnych gier wydanych dotychczas wyłącznie na komputery PC szczególny potencjał w kontekście platform mobilnych, czy planowane jest wyraźne zwiększenie wydatków marketingowych w przypadku już oferowanych gier mobilnych?  

 

Obecnie tworzymy wszystkie nasze ważne gry na urządzenia mobilne. Jeśli był sukces PC, to pewne jest że już jedna z licznych spółek portujących podjęła się przełożenia lub napisania od nowa danej gry na urządzenia mobilne i Nintendo Switch. Zwiększamy obecnie koszty na User Aqusition w Car Mechanic Simulator 18 Android/iOS ale na pewno nie można tego porównywać do dużych firm z rynku mobile. Walczę o wynik każdego kwartału, i koszty niepowodzenia UA na pewno by mnie dotknęły. Nie wykluczam za to powstania spółki zrzeszonej, która zajmowała by się tylko inwestycjami w UA naszych gier, biorąc za to % od dodatkowego zysku.

 

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie