Inwestorzy indywidualni rozważający inwestycję w Boombit mogą składać zapisy na akcje tego producenta i wydawcy gier do 16 kwietnia, natomiast budowa księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych potrwa dzień dłużej. Oferta obejmuje maksymalnie 2,82 mln akcji. Jak podaje spółka na swojej stronie internetowej, cena akcji, po której przyjmowane są zapisy inwestorów indywidualnych, jest ceną maksymalną w ofercie publicznej i wynosi 35,50 zł za akcję. Firma planuje zadebiutować na GPW w maju tego roku.
Posiadający siedzibę w Gdańsku BoomBit specjalizuje się w tworzeniu i wydawaniu gier mobilnych. Firma działa nie tylko w Polsce i zatrudnia przy tym ponad 250 osób. Swoją działalność zagraniczną prowadzi poprzez biura zlokalizowane w Berlinie, Londynie, Bratysławie, Pekinie oraz Las Vegas. Jeden z oddziałów mieści się również w Łodzi.
Segmenty działalności i strategia
Działalność spółki opiera się na trzech filarach: Produkcja, Wydawnictwo oraz Rozwój. Spółka znana jest z takich produkcji jak Dancing Line, która otrzymała tytuł gry roku Google Play w Korei, a także ze stworzonych wspólnie z Cheetah Mobile grach: Darts Club, Tiny Gladiators i Build a Bridge. Ostatni z wymienionych tytułów otrzymał także tytuł najbardziej innowacyjnej gry Google Play w 2017 roku.
W przypadku działalności wydawniczej, BoomBit może się pochwalić doświadczeniem we wprowadzaniu na rynek gier innych zespołów, a także w pomocy w ich rozwoju. Spółka wydała m.in. grę Tanks a Lot!, stworzoną przez HighCore Labs, która w pierwszym miesiącu od premiery została ściągnięta ponad 3 mln razy.
Segment rozwój opiera się na zastosowaniu narzędzi analitycznych służących do szybszej optymalizacji gier oraz poprawieniu ich wyników sprzedaży. Spółka podaje, że jej zespół pracuje również w takich dziedzinach jak business intelligence, user acquisition, meta UI/UX czy live-ops.
Zgodnie ze strategią, BoomBit rocznie planuje tworzyć co najmniej 10 gier, natomiast w przypadku działalności wydawniczej, spółka w tym roku zamierza wydać 5 gier oraz co najmniej 10 gier w 2020 roku. W przypadku trzeciej gałęzi działalności, planowane jest w tym roku skalowanie co najmniej 5 gier o wysokim potencjalne monetyzacyjnym, a w przyszłym roku przynajmniej 10 tytułów.
Akcjonariat
Obecnie największymi akcjonariuszami BoomBit są dwa podmioty: ATM Grupa S.A. oraz We Are One Ltd. Posiadają one po 33,33 procent udziału w kapitale spółki oraz tyle samo procent głosów na jego walnym zgromadzeniu akcjonariuszy. Spory udział 16,67 procent posiada także Marcin Olejarz, współzałożyciel firmy i dyrektor generalny BoomBit Group.
Akcjonariat spółki BoomBit przed debiutem na GPW
Nazwa podmiotu | Udział w kapitale zakładowym (w proc.) |
ATM Grupa S.A. | 33,33 |
We Are One Ltd. | 33,33 |
Karolina Szablewska-Olejarz | 16,67 |
Marcin Olejarz | 16,67 |
Źródło: SII na podstawie danych spółki BoomBit
Po debiucie spółki na GPW, zakładając że wszystkie oferowane akcje zostaną objęte oraz sprzedane, nowi akcjonariusze będą w sumie posiadali 21,01 procent udziału w kapitale spółki oraz tylko 14,52 procent udziału w głosach na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy.
Akcjonariat spółki BoomBit przed debiutem na GPW*
Nazwa podmiotu | Udział w kapitale zakładowym (w proc.) |
ATM Grupa S.A. | 25,34 |
We Are One Ltd. | 26,38 |
Karolina Szablewska-Olejarz | 13,90 |
Marcin Olejarz | 13,90 |
Ivan Trancik | 0,89 |
Nowi akcjonariusze | 21,01 |
*przy założeniu, że wszystkie akcje serii C zostaną w niej objęte oraz wszystkieg ofeorwane do sprzedaży akcje zostaną sprzedane
Źródło: SII na podstawie danych spółki BoomBit
Harmonogram i dane oferty
Oferta publiczna akcji spółki BoomBit obejmuje łącznie do 2,82 mln akcji. Na tą liczbę składa się 1,3 mln nowych akcji serii C oraz 1,52 mln akcji serii B, które sprzedają aktualni akcjonariusze spółki. Akcje serii C oferowane są zarówno inwestorom indywidualnym, jak i instytucjonalnym, natomiast akcje serii B mają trafić wyłącznie do inwestorów instytucjonalnych. Jak czytamy na stronie internetowej spółki, cena akcji po której przyjmowane są zapisy inwestorów indywidualnych jest jednocześnie ceną maksymalną w ofercie publicznej i wynosi 35,50 zł za jedną akcję.
Harmonogram oferty publicznej BoomBit
Data | Wydarzenie |
08.04.2019 | Publikacja Prospektu emisyjnego zawierającego cenę maksymalną |
09-16.04.2019 | Przyjmowanie zapisów w transzy Inwestorów Indywidualnych |
09-17.04.2019 | Budowa księgi popytu wśród Inwestorów Instytucjonalnych |
17.04.2019 | Opublikowanie Ceny Ostatecznej Akcji Oferowanych, ostatecznej liczby Akcji Oferowanych w ramach Oferty oraz ostatecznej liczby Akcji Oferowanych poszczególnym kategoriom inwestorów |
18-24.04.2019 | Przyjmowanie zapisów w transzy Inwestorów Instytucjonalnych |
26.04.2019 | Przydział Akcji Oferowanych |
Maj 2019 | Debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie |
Źrodło: BoomBit
Zgodnie z harmonogramem oferty, po publikacji prospektu emisyjnego 8 kwietnia, trwa okres, w którym można składać zapisy na akcje spółki w transzy dla inwestorów indywidualnych. Potrwają one do 16 kwietnia, natomiast budowa księgi popytu dla inwestorów instytucjonalnych zakończy się 17 kwietnia. Tego samego dnia poznamy cenę ostateczną akcji, ostateczną liczbę oferowanych akcji, a także ostateczną liczbę akcji oferowanych poszczególnym kategoriom inwestorów. Przyjmowanie zapisów dla inwestorów instytucjonalnych przewidziano w dniach 18-24 kwietnia, natomiast sam debiut prawdopodobnie nastąpi w maju tego roku.
Cele emisji
Warto pamiętać, że tylko kwota pozyskana ze sprzedaży 1,3 mln akcji serii C trafi do spółki. Reszta trafi do akcjonariuszy, którzy sprzedawali swoje akcje. Jak czytamy w prospekcie emisyjnym, wartość planowanych nakładów inwestycyjnych, które mają być finansowane ze środków pozyskanych z emisji wynosi 46.200.000,00 PLN, z czego 40 mln zł ma zostać przeznaczone na kampanie marketingowe mające na celu zwiększenie bazy użytkowników gier Free-To-Play. Natomiast 6,2 mln zł firma spożytkuje na prace rozwojowe nowych gier oraz narzędzi analitycznych, w tym Core Engine.
W przypadku pierwszego z celów, spółka tłumaczy, że kampanie marketingowe dotyczące gier free-to-play różnią się od kampani gier Premium, gdzie największy nacisk położony jest na działania prowadzone tuż przed i po premierze. W przypadku Free-To-Play kampania trwa w sposób ciągły, a jej intensywność oraz nakład są zwiększane wraz z popularności danego tytułu.
W odniesieniu do prac rozwojowych, spółka ma się skupić m.in. na takich tytułach jak Archery Club, Sniper Shooter, Shooting Club oraz Mighty Heroes. W ciągu kolejnych 12 miesięcy spółka zamierza wydać na prace rozwojowe nowych gier 5 mln zł. Wspomniano również o narzędziu Core Engine. Jak czytamy w prospekcie emisyjnym, jest to
uniwersalna część gry składająca się ze zbioru algorytmów, bibliotek, oraz funkcjonalności możliwych do wykorzystania w innych procesach produkcyjnych. Grupa Emitenta identyfikuje to narzędzie jako jedną ze swoich przewag konkurencyjnych pozwalającą na optymalizację procesu produkcyjnego gier.
Dane finansowe
W prospekcie emisyjnym spółka przedstawiła dane za 2016, 2017 oraz pierwszą połowę 2018 roku. Zgodnie z nimi, zysk netto w pierwszym półroczu ubiegłego roku wyniósł 8,470 mln zł, wobec 2,681 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego. Pozostałe dane finansowe przedstawiono w tabeli poniżej.
Dane finansowe spółki BoomBit
2016 | 2017 | 01-06.2018 | |
Przychody | 14 059 | 20 464 | 20 957 |
Zysk brutto ze sprzedaży | 8 891 | 13 189 | 12 842 |
Zysk brutto | 7 470 | 10 524 | 10 559 |
Zysk netto | 5 945 | 8 481 | 8 470 |
Źródło: SII na podstawie danych spółki BoomBit
Czynniki ryzyka
Wśród ważnych czynników ryzyka dotykających spółki działające na całym świecie jest zmienność kursów walut, które potencjalny inwestor powinien wziąć pod uwagę. BoomBit około 97 procent przychodów osiąga w walutach obcych. Z kolei biorąc pod uwagę fakt, że spółka posiada biura za granicą, część kosztów nie będzie generowana w polskim złotym.
Kluczowa dla spółki będzie również konkurencja w branży. Szybko rozwijający się rynek gier mobilnych wymagać będzie od firmy nieustannego doskonalenia tworzonych produktów. Ponadto BoomBit dystrybuuje swoje gry przez platformy Google Play oraz AppStore. Ewentualna zmiana polityki Google oraz Apple w tym zakresie mogłoby źle wpłynąć na jej działalność. Dobrą natomiast wiadomością dla BoomBit jest fakt, że według szacunków w kolejnych latach rynek gier mobilnych nadal będzie się rozrastał.