Ta strona używa plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej na ten temat. Zamknij

Czym jest SII?

Historia CCC – od budki na bazarze w Lubinie do lidera Europy Środkowej

„Mamy dobrze zbudowaną bazę logistyczną w Polkowicach – 110 tys. m kw. zautomatyzowanych magazynów, czego w naszej branży nikt nie ma na świecie. Mamy własną produkcję, w Polkowicach posiadamy największą fabrykę obuwia w Europie, produkujemy 3 mln par butów, co na skalę Europy jest niepowtarzalne, bo większość uciekła z produkcji. Mamy bardzo dobre kanały, jak Chiny, Indie, Bangladesz” – punktował Dariusz Miłek, prezes CCC S.A., podczas wywiadu przeprowadzonego dla kanału Inwestorzy.tv.

 

W części I:

  • Komunikacja CCC z inwestorami
  • Zawodowa grupa kolarska CCC Sprandi Polkowice
  • Początki spółki, sięgające lat 90
  • Inwestycje w galerie handlowe

 

W części II:

  • Przewagi nad konkurentami
  • CCC w Niemczech
  • Plany ekspansji – Serbia w 2016 roku
  • E-commerce i CCC
  • Porażki i zdobyte doświadczenie

Inwestorzy.tv

 


Wybrane fragmenty wypowiedzi Pana Dariusza Miłka

 

„W latach 90 nastąpił kryzys, w którym zbankrutowało wielu producentów butów, głównie za sprawą Rosji, która przestała odbierać buty z polskich fabryk, a 80% produkcji było nastawionych na ten rynek. Wtedy skupowałem buty od syndyków po cenie 20% wartości standardowej, co pozwoliło mi na rozwinięcie sieci „Żółta stopa”. Był okres, że dziennie otwierał się jeden sklep.”

 

„Inwestycja w galerie handlowe to dla mnie dywersyfikacja majątku. Pierwszą była galeria w Lubinie, czyli tam, gdzie wszystko się zaczęło. Udało się wtedy zbudować galerię, która otrzymywała nagrody za najładniejszą w kraju, a nawet w Europie. Wybudowałem dotąd cztery galerie i na tym już poprzestanę. Między innymi dzięki temu potrafię już z planów czytać, gdzie jest ślepy korytarz, a gdzie jest dobra pozycja handlowa.”

 

„W jednym z nowych badań zostaliśmy określeni liderem rynku Europy Środkowej, a wciąż rozwijamy się w tych krajach. Myślę, że w tych krajach podwoimy jeszcze obroty.”

 

„Rynek austriacki i niemiecki jest ogromny. Nasza konkurencja ma 1 500 sklepów, my na razie mamy zaledwie 40. Osiągnięcie rentowności na tych rynkach może zająć nam trochę więcej czasu niż pierwotnie zakładaliśmy, natomiast handlujemy tam lepiej niż w Polsce jeśli chodzi o jednostkowy przychód ze sklepu. Mankamentem są wyższe koszty i brak handlu w niedziele.”

 

„Odwiedzalność naszych sklepów spadła w ciągu ostatnich trzech lat o kilka procent, ale obroty się zwiększyły, dlatego to nie jest dla mnie duże zmartwienie. Nawet jeśli Internet zabierze 10% - 15% rynku to będą musiały spaść czynsze.”

 

„Nie chcieliśmy sklepu internetowego, który będzie sprzedawał tylko nasze produkty, ponieważ to jest kanibalizacja i nie przyniesie nigdy więcej sprzedaży niż kilka procent. Dlatego padło na stworzenie hurtowni obuwia i przejęcie spółki e-obuwie. ”

Zobacz również:

23.04.2018, Aktualności

Pierwsza rekomendacja Domu Analiz SII jest już dostępna!

23.04.2018, Aktualności

Pierwsza rekomendacja Domu Analiz SII jest już dostępna!

Analitycy Domu Analiz SII wydali dla akcji CDRL rekomendację "kupuj" z 12-miesięczną ceną docelową ustaloną na poziomie 42,62 zł. W momencie wydania rekomendacji giełdowy kurs tych walorów wynosił 32 zł, co oznacza potencjał wzrostu równy 33,2%.

Zobacz więcej

23.04.2018, Newsroom

Udany koniec roku PlayWay. Spółka zarobiła w 2017 roku prawie 16 mln zł

23.04.2018, Newsroom

Udany koniec roku PlayWay. Spółka zarobiła w 2017 roku prawie 16 mln zł

W IV kw. 2017 roku spółce PlayWay udało się utrzymać momentum wynikowe z III kw. W relacji kwartał do kwartału zyski okazały się nieco mniejsze, jednak już w porównaniu do IV kw. 2016 roku widać znaczną poprawę.

Zobacz więcej

Historia CCC – od budki na bazarze w Lubinie do lidera Europy Środkowej
Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie