Ta strona używa plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej na ten temat. Zamknij

Czym jest SII?

Historia CCC – od budki na bazarze w Lubinie do lidera Europy Środkowej

„Mamy dobrze zbudowaną bazę logistyczną w Polkowicach – 110 tys. m kw. zautomatyzowanych magazynów, czego w naszej branży nikt nie ma na świecie. Mamy własną produkcję, w Polkowicach posiadamy największą fabrykę obuwia w Europie, produkujemy 3 mln par butów, co na skalę Europy jest niepowtarzalne, bo większość uciekła z produkcji. Mamy bardzo dobre kanały, jak Chiny, Indie, Bangladesz” – punktował Dariusz Miłek, prezes CCC S.A., podczas wywiadu przeprowadzonego dla kanału Inwestorzy.tv.

 

W części I:

  • Komunikacja CCC z inwestorami
  • Zawodowa grupa kolarska CCC Sprandi Polkowice
  • Początki spółki, sięgające lat 90
  • Inwestycje w galerie handlowe

 

W części II:

  • Przewagi nad konkurentami
  • CCC w Niemczech
  • Plany ekspansji – Serbia w 2016 roku
  • E-commerce i CCC
  • Porażki i zdobyte doświadczenie

Inwestorzy.tv

 


Wybrane fragmenty wypowiedzi Pana Dariusza Miłka

 

„W latach 90 nastąpił kryzys, w którym zbankrutowało wielu producentów butów, głównie za sprawą Rosji, która przestała odbierać buty z polskich fabryk, a 80% produkcji było nastawionych na ten rynek. Wtedy skupowałem buty od syndyków po cenie 20% wartości standardowej, co pozwoliło mi na rozwinięcie sieci „Żółta stopa”. Był okres, że dziennie otwierał się jeden sklep.”

 

„Inwestycja w galerie handlowe to dla mnie dywersyfikacja majątku. Pierwszą była galeria w Lubinie, czyli tam, gdzie wszystko się zaczęło. Udało się wtedy zbudować galerię, która otrzymywała nagrody za najładniejszą w kraju, a nawet w Europie. Wybudowałem dotąd cztery galerie i na tym już poprzestanę. Między innymi dzięki temu potrafię już z planów czytać, gdzie jest ślepy korytarz, a gdzie jest dobra pozycja handlowa.”

 

„W jednym z nowych badań zostaliśmy określeni liderem rynku Europy Środkowej, a wciąż rozwijamy się w tych krajach. Myślę, że w tych krajach podwoimy jeszcze obroty.”

 

„Rynek austriacki i niemiecki jest ogromny. Nasza konkurencja ma 1 500 sklepów, my na razie mamy zaledwie 40. Osiągnięcie rentowności na tych rynkach może zająć nam trochę więcej czasu niż pierwotnie zakładaliśmy, natomiast handlujemy tam lepiej niż w Polsce jeśli chodzi o jednostkowy przychód ze sklepu. Mankamentem są wyższe koszty i brak handlu w niedziele.”

 

„Odwiedzalność naszych sklepów spadła w ciągu ostatnich trzech lat o kilka procent, ale obroty się zwiększyły, dlatego to nie jest dla mnie duże zmartwienie. Nawet jeśli Internet zabierze 10% - 15% rynku to będą musiały spaść czynsze.”

 

„Nie chcieliśmy sklepu internetowego, który będzie sprzedawał tylko nasze produkty, ponieważ to jest kanibalizacja i nie przyniesie nigdy więcej sprzedaży niż kilka procent. Dlatego padło na stworzenie hurtowni obuwia i przejęcie spółki e-obuwie. ”

Zobacz również:

09.11.2017, Aktualności

Agnieszka Gontarek Człowiekiem Corporate Governance 2017

09.11.2017, Aktualności

Agnieszka Gontarek Człowiekiem Corporate Governance 2017

Człowiekiem Corporate Governance 2017 została Agnieszka Gontarek – Prezes Zarządu BONDSpot SA, która swoją pracą zawodową przyczyniła się do budowy i rozwoju ładu korporacyjnego w Polsce.

Zobacz więcej

23.11.2017, Czat inwestorski

Czat inwestorski: Omówienie wyników LW Bogdanka S.A. za trzeci kwartał 2017 r.

23.11.2017, Czat inwestorski

Czat inwestorski: Omówienie wyników LW Bogdanka S.A. za trzeci kwartał 2017 r.

Serdecznie zapraszamy do udziału w czacie inwestorskim z Prezesem Zarządu LW Bogdanka SA, Krzysztofem Szlagą. Czat odbędzie się 27 listopada (poniedziałek) o godzinie 12:00. Zapraszamy do zadawania pytań już dziś w opcji off-line.

Zobacz więcej

Historia CCC – od budki na bazarze w Lubinie do lidera Europy Środkowej