Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies. Zamknij

Czym jest SII?

Czat inwestorski: Omówienie wyników Comperia.pl S.A. za 2014 rok oraz planów rozwoju spółki

 

Czat inwestorski

Temat czata:

Omówienie wyników Comperia.pl S.A.

za 2014 rok oraz planów rozwoju spółki

21 kwietnia,

godzina 11:00

    Comperia

 

 

Na pytania inwestorów odpowiadali:

 

Bartosz Michałek - Prezes Zarządu Comperia.pl S.A.

Bartosz Michałek - Prezes Zarządu Comperia.pl S.A.

Ukończył studia wyższe na kierunku Finanse i Bankowość w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz studia wyższe na kierunku Psychologia na Uniwersytecie Warszawskim. Posiada licencję maklera papierów wartościowych.

Doświadczenie zawodowe:

Comperia.pl (dawniej Serwisy Finansowe Online Sp. z o.o.) - (od maja 2007 r. do chwili obecnej) - prezes zarządu, udziałowiec,
Noble Bank (listopad 2006 r. - maj 2007 r.)- private banker,
Open Finance (kwiecień 2004 r. - listopad 2006 r.) - doradca finansowy, kierownik oddziału,
Expander (listopad 2003 r. - marzec 2004 r.) - doradca finansowy 

 

 

 

Karol Wilczko - Wiceprezes Zarządu Comperia.pl S.A.Karol Wilczko - Wiceprezes Zarządu Comperia.pl S.A.

Ukończył studia wyższe na kierunku Finanse i Bankowość w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie; posiada dyplom ukończenia kursu poświęconego zarządzaniu finansami w firmie na Uniwersytecie Northwestern - School of Continuing Studies, Chicago

Doświadczenie zawodowe:
Comperia.pl (dawniej Serwisy Finansowe Online Sp. z o.o.) - (od maja 2007 r. do chwili obecnej) - członek zarządu, udziałowiec, Noble Bank (listopad 2006 r. - maj 2007 r.)- private banker, kierownik oddziału, Open Finance (listopad 2004 r. - czerwiec 2006 r.) - doradca finansowy, kierownik oddziału, Raiffeisen Bank Polska S.A. (marzec 2004 r. - listopad 2004 r.) - corporate dealer 

 

 

 


Zapis czatu inwestorskiego


 

 

Moderator: Serdecznie zapraszamy do udziału w czacie inwestorskim 21 kwietnia br. o godz. 11.00 z zarządem Comperia.pl S.A. Na pytania inwestorów odpowiadać będą Bartosz Michałek, prezes zarządu i Karol Wilczko, wiceprezes zarządu. Zapraszamy do zadawania pytań już dziś.

 

Moderator: Dzień dobry, witamy na czacie z Zarządem Comperia S.A. Zapraszamy do zadawania pytań.

 

 

Nami: Rok 2014 był rokiem przygotowywania nowych projektów, a 2015 będzie rokiem ich wprowadzania?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Część projektów już została wprowadzona w IQ 2015 roku, m.in. Comperia Bonus Club, Comperia Analytics, Compare Yourself oraz poprawiona wersja porównywarki GSM na TELEPOLIS.PL. DNA spółki to innowacje, więc nieustannie pracujemy nad kolejnymi projektami, które będą wdrażane w tym roku.

 


krezus: Czy planujecie jakieś akwizycje?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Akwizycje traktujemy oportunistycznie. W sytuacji, gdy pojawi się interesujący podmiot, rozważymy transakcję. Obecnie nie pracujemy aktywnie nad żadnym tego typu procesem.

 


Gracjan: Na jakim etapie jest wdrażanie aplikacji Comperia Agent?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Comperia Agent to produkt gotowy. Pracujemy obecnie z kilkoma multiagencjami nad wdrożeniami. Jednocześnie prowadzimy kilka procesów negocjacyjnych w kierunku zwiększenia liczby partnerów. Sama aplikacja jest rozwijana o nowe funkcjonalności, m.in ubezpieczenia nieruchomości.

 


pesa: Co składa się na pozycje wartości niematerialne w sprawozdaniu? Ich wartość mocno wzrosła.

 

Zarząd Comperia.pl SA: Głównym obszarem działalności spółki jest tworzenie technologii IT wytwarzanej własnymi zasobami. Wszystkie nasze projekty składają się na wartości niematerialne i prawne. Wzrost w 2014 wynikał z dużej liczby projektów oraz przejęcia TELEPOLIS.PL.


pesa: W jaki sposób powiększony został kapitał zapasowy?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Jest to nadwyżka środków z tytułu emisji ponad wartość nominalną.

 


Gracjan: Jaka technologia została zastosowana przy aplikacji Comperia Agent? Co jest w niej innowacyjnego?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Comperia Agent to platforma integrująca system IT Comperia.pl z systemami towarzystw ubezpieczeniowych. Stworzenie miejsca, w którym po jednorazowym zalogowaniu agent ubezpieczeniowy ma możliwość korzystania ze zintegrowanych zasobów wielu towarzystw wymagało zastosowania innowacyjnego podejścia i technologii.

 


suchaczew: Czy w dłuższej perspektywie zamierzacie dzielić się zyskiem z akcjonariuszami? Wydaje mi się, że obecnie nie płacicie dywidendy?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Rozważamy możliwość wypłaty dywidendy za 2015 rok zależnie od stanu zasobów gotówkowych w spółce vs planowane do wdrożenia projekty. Za 2014 rok nie planujemy wypłaty dywidendy.

 


toja: Czy Comperia może być porównywalna biznesowo z Wirtualną Polską?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Oba podmioty funkcjonują na rynku internetowym, wiec na wybranych obszarach mogą być porównywalne. Podstawowa różnica polega na tym, że z tego co rozumiemy, WP osiąga przychód głównie z tytułu emisji reklam, kiedy Comperia.pl S.A. osiąga przychód głównie w wyniku generowania leadów.

 


grenoble: Czy waszym zdaniem rynek ubezpieczeniowy jest atrakcyjny? Patrząc na dynamiki w 2014 rdr wartość składek spadała, a umowy zawierane przez Internet i telefon wyniosły ponad 1 mld zł. Rozumiem, że wasza działalność ogranicza się tylko do Internetu.

 

Zarząd Comperia.pl SA: W naszej ocenie rynek ubezpieczeniowy jest bardzo atrakcyjny pod katem potencjału sprzedaży zarówno stacjonarnej, jak i online. W tej chwili Comperia.pl S.A. skupia się na wejściu w ten rynek poprzez wdrażanie aplikacji Comperia Agent w multiagencjach. Jesteśmy też przygotowani na wzrost sprzedaży ubezpieczeń w modelu direct, ponieważ mamy porównywarkę działającą na naszej stronie www.comperia.pl.

 


Osa: Czy wszystkie środki z emisji z początku 2014 roku zostały już wydane?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Emisja z 2014 roku ma być przeznaczona na projekty inwestycyjne w latach 2014-2015. Wciąż dysponujemy środkami z tej emisji.

 


toja: Jak prezentuje się wartość Comperii na tle oczekiwanej wartości Wirtualnej Polski w IPO?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Nie znamy jeszcze ostatecznej wartości WP w IPO, możemy wypowiadać się na temat wartości Comperia.pl S.A. Wierzymy, że nasz model biznesowy jest bardzo przyszłościowy i czerpanie przychodów głównie z reklamy efektywnościowej oraz obecność na rynku ubezpieczeń daje nam bardzo duży potencjał do wzrostu wartości spółki.


Krystian: Co wyróżnia wasze porównywarki na tle konkurencji? Dlaczego lepiej korzystać z waszych?

 

 

Zarząd Comperia.pl SA: Naszą główną przewagą jest technologia oraz rzetelność prezentowanych danych, bo to jest podstawa działalności jakiejkolwiek porównywarki. Prowadzimy na bieżąco badania typu user experience i dostosowujemy je do wymagań użytkowników. Wyróżnia nas też szeroka oferta, jako jedyni posiadamy oprócz porównywarek finansowych i ubezpieczeniowych, porównywarkę GSM.

 


lopo: Co stanowi główne źródło przychodów spółki?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Tzw. przychód za lead, czyli wynagrodzenie za przesłane dane osobowe klienta do naszego kontrahenta: banku, towarzystwa ubezpieczeniowego, operatora telekomunikacyjnego etc. Im wyższa nasza zdolność do generowania leadów, tym wyższe przychody spółki (w skrócie).

 


quasi: Dlaczego zysk na sprzedaży jest taki niski chociaż przychody za 2014 rok są istotnie większe?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Jest to wynik wyższych kosztów, ponieważ spółka przede wszystkim zainwestowała w większe kompetencje pracowników, co wiązało się z koniecznością zwiększenia koszów wynagrodzeń, ale dzięki temu jesteśmy jeszcze bardziej zdolni do realizowania innowacyjnych i zyskownych projektów w tym roku. Oprócz tego na wyższe koszty złożyły się koszty IPO, koszty kampanii TV oraz inwestycja w ubezpieczenia.

 


semiprofi: Pomimo niskiego zysku na sprzedaży, zysk netto jest większy w 2014 roku. Co miało na to wpływ?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Był to wynik rozpoznania jednorazowego zysku na przejęciu TELEPOLIS.PL.

 


dow: Czy publikujecie prognozy? Jakich wyników spodziewacie się w 2015 roku?

 

Zarząd Comperia.pl SA: W tej chwili nie, głównie z uwagi na etap, na jakim znajduje się biznes ubezpieczeniowy, w którym trudno w tej chwili ocenić z dużą precyzją wyniki na koniec roku.

 


dagmara: Czy spółka planuje kolejne emisje akcji?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Na tę chwilę nie ma takich planów.

 


bonusuwiec: Czy spółka zarabia na każdym „lead”, za każde kliknięcie?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Spółka otrzymuje wynagrodzenie za każdy poprawnie zweryfikowany lead po stronie odbiorcy, czyli banku lub innej instytucji. Nie otrzymujemy bezpośrednio wynagrodzenia za klik.

 


tonieja: Czy możliwe jest pojawienie się w akcjonariacie inwestora strategicznego, fundusze Fidea i Talnet są w spółce już dosyć długo? Czy do spółki zgłaszają się jacyś zainteresowani?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Nie wykluczamy takiej opcji. Nie znamy planów funduszy Fidea i Talnet. Zarząd otrzymuje regularnie prośby o spotkania ze strony potencjalnych inwestorów z Polski i zagranicy.

 


Ewa_76: Jak wypadł pierwszy kwartał tego roku?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Wynik za 1Q 2015 roku opublikujemy 12 maja br.

 


Kocjan: Gdzie widzą Państwo spółkę za 5 lat?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Spółka rozwija się bardzo dynamicznie. Rok bieżący również wpisuje się w ten scenariusz. Jeżeli podtrzymamy taka dynamikę przez kolejne 5 lat to warto szukać odniesienia w MoneySupermarket.com.

 


gdakgdak: Czy Pana zdaniem akcje spółki są niedowartościowane czy może przewartościowane?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Rolą zarządu nie jest komentowanie bieżącej wyceny spółki. Biorąc pod uwagę wyniki spółki, perspektywę, toczące się projekty, obecna wycena nie oddaje wartości fundamentalnej spółki.

 


krezus: Jakie jeszcze porównywarki zamierzacie stworzyć?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Obecnie mocno koncentrujemy się na wykorzystaniu potencjału porównywarki GSM. Jeżeli chodzi o nowe obszary to w pierwszej kolejności planujemy wdrożyć porównywarki usług TV oraz energii.

 


Jozjasz: Czy spółka ma przestrzeń do cięcia kosztów celem optymalizacji biznesu?

 

Zarząd Comperia.pl SA: W tej chwili koncentrujemy się na utrzymaniu wysokiej dynamiki wzrostu biznesu i to nie jest odpowiedni moment, w którym spółka potrzebuje cięcia kosztów.

 


miły: Ile wynosi obecnie poziom miesięcznych wynagrodzeń w całej firmie?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Dane dot. wynagrodzeń podajemy w sprawozdaniu skonsolidowanym za 2014 rok - nota 32 str. 34.

 


jakob: Ile osób pracuje w spółce?

 

Zarząd Comperia.pl SA: W różnych formach współpracy spółka zatrudnia ok. 100 osób (bez agentów ubezpieczeniowych).

 


Kocjan: Czy przychody nie są mocno uzależnione od wydatków reklamowych partnerów?

 

Zarząd Comperia.pl SA: 100% przychodów spółki to wydatki reklamowe naszych partnerów, wiec to co dzieje się na rynku reklamowym (szacunkowo wydatki roczne w internecie na reklamę to ok. 2,5 mld zł) ma wpływ na przychody spółki. Na szczęście rynek reklamy internetowej dynamicznie rośnie, więc pod tym kątem jesteśmy spokojni o perspektywę wzrostu przychodów spółki.

 


konik: Czy Panowie korzystają z porównywarek firmy?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Oczywiście, że tak. Ostatnim hitem wśród pracowników firmy jest porównywarka GSM.

 


Benedykt: Jak mocno spółka jest uzależniona od sektora finansowego i zapotrzebowania na outsorsing usług przez Comperię?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Dotychczas większość przychodów jest generowana przez reklamodawców finansowych. Nasza strategia wyraźnie podporządkowana jest dywersyfikacji źródeł przychodu o sektor ubezpieczeń oraz sektor usług pozafinansowych (telekomy, motoryzacja, etc.).

 


Venus: Co zakłada plan inwestycyjny na ten rok? Ile wynosi CAPEX?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Zgodnie ze sprawozdaniem finansowym (str. 40) CAPEX na 2015 = 5,2 ml zł.

 


panop: Czy takie portale jak Bankier.pl czy Money.pl to Państwa partnerzy biznesowi czy raczej konkurencja?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Comperia.pl jest portalem narzędziowym/e-commerce. Bankier i Money to serwisy contentowe. Wprost nie konkurujemy o użytkownika na tym obszarze.

 


Anna: Jakie cele biznesowe wiąże spółka z aplikacją Comperia Agent?

 

Zarząd Comperia.pl SA: W tej chwili spółka koncentruje się na pozyskiwaniu nowych partnerów i wdrażaniu Comperia Agent u istniejących. Sukces projektu należy mierzyć liczbą wdrożonych aplikacji Comperia Agent. Liczymy, że spółka będzie mogła w tym roku pochwalić się znaczącymi wynikami w tym obszarze.

 


Szymon: Witam. Na jakim etapie są pozostałe biznesy Comperii. Widać duże różnice w wynikach finansowych na niekorzyść wyników skonsolidowanych. Jaka jest tego przyczyna? Kiedy spółka przewiduje przynajmniej wyjście na zero w pozostałej działalności (spółkach, nowych projektach)?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Podstawową przyczyną jest słabszy od oczekiwanych wynik obszaru ubezpieczeń. Wynika to z faktu dłuższego niż zakładano procesu wdrażania aplikacji na rynku. Nowa technologia wymaga przełamania wielu barier o różnym charakterze, również mentalnych. Wierzymy, że ten etap mamy już za sobą.

 


sznuri: Jak mocno w tym roku wpłyną inwestycje na wynik finansowy?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Nasze inwestycje polegają na budowaniu wartości niematerialnych i prawnych, w krótkim okresie nie mają wpływu na wynik finansowy.

 


Szymon: w 1Q 2015 wygasł lock-up na akcje Comperii. I od tego momentu akcje są w trendzie bocznym. Czy nie podpiszecie Państwo kolejnej umowy lock-up w najbliższym czasie, co dla wzrostu wartości akcji na pewno byłoby pozytywne?

 

Zarząd Comperia.pl SA: W tej chwili nie planujemy takiego ruchu. Wierzymy, że dobre wyniki spółki i realizowane projekty będą wpływać pozytywnie na kurs akcji.

 


kuzyn: Jakie są oficjalne statystyki wejść na stronę Comperia.pl w skali miesiąca (chodzi o uu) i wielkość bazy mailingowej?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Zgodnie z raportem liczba wejść na strony Comperia.pl S.A. w całym 2014 roku wyniosła ponad 16,5 mln unikalnych użytkowników (dotyczy wszystkich portali). Wielkość bazy mailingowej nie jest podawana do publicznej wiadomości.

 


Szymon: Czy wejście w ubezpieczenia to jest dobry kierunek, mając na uwadze sporą konkurencję i niskie bariery wejścia na ten rynek? Rynek może się stać jeszcze bardziej konkurencyjny - niższe marże.

 

Zarząd Comperia.pl SA: Jesteśmy przekonani ze rynek ubezpieczeń to najlepszy sposób na realizację strategii rozwoju spółki o nowe segmenty produktowe. Jest to duży, stabilny rynek, na którym wyraźnie brakuje gracza, który swoim know-how i technologią może wyraźnie zdobyć pozycję dominującą. Paradoksalnie bariery wejścia na rynek ubezpieczeń w formule jakiej robi to Comperia.pl (aplikacja Comperia Agent) są bardzo wysokie.

 


Gracjan: Czy planują Państwo jakieś działania komunikacyjne celem poznania lepiej profilu spółki?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Obecny czat jest przejawem tego typu działań. Bardzo zależy nam na komunikacji z inwestorami i będziemy wychodzić naprzeciw Państwa potrzebom. Jesteśmy wdzięczni za wszelkie sugestie.

 


Zbychol: Który z prowadzonych portali generuje największe przychody, a który jest najbardziej perspektywiczny?

 

Zarząd Comperia.pl SA: W tej chwili największy wkład w przychody spółki ma porównywarka finansowa www.Comperia.pl oraz program partnerski ComperiaLead. Najbardziej perspektywiczne: TELEPOLIS.PL oraz aplikacja Comperia Agent i ogólnie część ubezpieczeniowa.

 


Baron: Czy spółka dalej będzie zwiększać zatrudnienie?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Wydaje się, że poziom zatrudnienia w spółce odpowiada obecnemu zapotrzebowaniu w zakresie prowadzonych i planowanych projektów. Koncentrujemy się na optymalnym wykorzystaniu zasobów i wprowadzaniu nowych technologii zarzadzania zasobami i projektami.

 


Szymon: W zeszłym roku wspominane było o dywidendzie za rok 2014. Czy po wynikach za 2014 dalej podtrzymuje spółka wypłatę dywidendy?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Tak jak wspominaliśmy już, spółka nie planuje dywidendy za 2014 rok.

 


redrot: Czy możliwe jest osiągnięcie przychodów wyższych o 25% w tym roku w porównaniu do ubiegłego roku?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Pracujemy nad tym, aby dynamika wyników spółki była satysfakcjonująca. Nie publikujemy prognoz, więc nic precyzyjnie nie możemy powiedzieć. Zapraszamy do zapoznania się z wynikami kwartalnymi już 12 maja br., które wskażą tendencje na ten rok.

 


odon: Jakie są czynniki ryzyka?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Zapraszamy do zapoznania się z tym szerokim tematem w sprawozdaniu zarządu z działalności (skonsolidowane) - str. 51.

 


hugo: W tej chwili wycena spółki to około 42 mln, jak ma się ta wycena na tle konkurencji, potrafią Panowie wskazać szacunkowe wskaźniki (C/Z, EBIDA) jakie towarzyszyły przejęciu Money.pl, przy jakich wskaźnikach Bankier był przejmowany przez Allegro?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Nie znamy szczegółów tych przejęć, więc nie komentujemy.

 


Jędrzej: Czy spółka jest zadłużona? Jeżeli tak to w jak to wygląda na w horyzoncie krótko- i długoterminowym?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Nie posiadamy długu odsetkowego i na razie nie planujemy emisji obligacji lub zaciągania kredytów.

 


gruby: Jakie projekty spółka obecnie realizuje?

 

Zarząd Comperia.pl SA: W tej chwili koncentrujemy się na części ubezpieczeniowej oraz na zwiększaniu monetyzacji porównywarki GSM na TELEPOLIS.PL. W tle prowadzimy kilka mniejszych i większych projektów inwestycyjnych, które szczegółowo opiszemy w raporcie za IQ 2015 roku.

 


coleslaw: Co to za podmioty dominujące w akcjonariacie spółki? Mogą Panowie trochę więcej opowiedzieć?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Są to inwestorzy zaangażowani w spółkę właściwie od jej początków. Ewentualne pytania proszę kierować bezpośrednio do akcjonariuszy.

 


lodu: Jaki mocno wpłynęły na przychody akcje promocyjne realizowane z partnerami w ramach ComperiaLead? Przyrost jest znaczący – 5,6 tys., czy kosztem partnerów i szerszym dotarciu zysk z takiej akcji promocyjnej nie odbywa się na małej rentowności?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Udział ComperiaLead w realizowaniu projektów sprzedażowych Comperia.pl jest istotny. Dbamy jednocześnie o rentowność tych projektów i nie można powiedzieć, że wpływ ComperiaLead jest negatywny.

 


Jasiek: Jakie przewagi posiada spółka nad konkurentami?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Naszą największą przewagą jest zespół ludzi, którzy myślą kreatywnie i sprawnie wprowadzają projekty w życie. Warto przy okazji wspomnieć, że spółka została doceniona w ramach plebiscytu Deloitte Technology Fast 50 (1. miejsce w Polsce, 2. w regionie CEE). Naszymi przewagami są również posiadane technologie, mnogość relacji biznesowych z różnymi reklamodawcami (dywersyfikacja przedmiotowa i podmiotowa), zasięg naszych portali, który znacząco wzrósł po przejęciu TELEPOLIS.PL oraz możliwość oferowania klientom komplementarnych usług.

 


Zenon: Jakie będą korzyści dla klubowiczów Comperii?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Comperia Bonus Club to przykład naszego innowacyjnego podejścia do marketingu usług. Klubowicze otrzymują szereg korzyści, m.in. dostęp do tańszych produktów oraz możliwość uzyskiwania wyższych bonusów za korzystanie z nich oraz polecanie.

 


looku: W jakich obszarach widzi spółka potencjał do współpracy? Czy współpracują Państwo biznesowo z takimi instytucjami jak GPW, Domy Maklerskie, TFI, SII i innymi podmiotami specjalizującymi się w tematyce giełdowej?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Jak rozumiemy, pytanie dotyczy obszaru porównywarek produktów dla indywidualnych użytkowników. Na tej płaszczyźnie współpracujemy z wybranymi TFI i DM, w miarę rozwoju potrzeb naszych użytkowników, będziemy rozważać wzrost współpracy z podmiotami rynku kapitałowego.

 


Szymon: Jaki jest okres wyjścia Panów z inwestycji w Comperię. Chodzi o czas, cenę. A jak nie wyjścia, to czy będziecie stopniowo upłynniać swoje akcje w rynek?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Jesteśmy twórcami Comperia.pl, więc myślimy o tej inwestycji długoterminowo. Nie rozważamy obecnie wyjścia z inwestycji.

 


Szymon: Czy planujecie Państwo cos zrobić w celu zwiększenia obrotów na giełdzie? Aby spółka była bardziej płynna.

 

Zarząd Comperia.pl SA: W tym aspekcie zarząd przede wszystkim dba o prowadzenie przejrzystych i skutecznych relacji inwestorskich. Nie mamy wprost wpływu na poziom obrotu na akcjach Comperia.pl.

 


Moderator: Prosimy o zadawanie ostatnich pytań.

 


dystrykt: Dzień dobry, w jakim kierunku spółka chce się rozwijać w najbliższych latach?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Chcemy koncentrować się dalej na segmencie porównywania usług online, który naszym zdaniem ma świetlane perspektywy w Polsce. Naszym zdaniem Comperia.pl ma idealną pozycję wyjściową do wzmocnienia wizerunku lidera na rynku porównywania usług finansowych, pozafinansowych i ubezpieczeń. Chcemy stać się w świadomości polskich internautów miejscem pierwszego wyboru do znalezienia najtańszych produktów i usług. Zgodnie z naszą misją, oszczędzamy czas i pieniądze.

 


captepilar: Około 32% akcji jest w wolnym obrocie, z czego wynika taki mały obrót na akcjach?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Nie mamy wprost wpływu na poziom obrotów akcjami Comperia.pl. Mamy nadzieję, że ostatnio obserwowany wzrost zainteresowania segmentem małych i średnich spółek na GPW w Warszawie będzie miał przełożenie na obroty naszymi akcjami.

 


hugo: Compare Yourself coś więcej o tym projekcie? Czy prowadzenie tego projektu nie jest tylko kosztem dla spółki?

 

Zarząd Comperia.pl SA: To innowacyjna platforma blogowa, która daje możliwość prowadzenia bloga z gotowym modelem biznesowym, w którym Comperia.pl dostarcza blogerowi kampanie reklamowe i pomaga mu zaistnieć w blogosferze. Koszty stworzenia Compare Yourself zostały już poniesione, bieżąca obsługa nie jest kosztochłonna.


Zbychol: Jak układa się spółce współpraca z blogerami, w jaki sposób można wykorzystać zasięg ich i dotarcie?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Comperia.pl współpracuje z polskimi blogerami na 2 płaszczyznach. ComperiaLead - doświadczeni blogerzy z masą followersow, Compare Yourself - młodzi blogerzy stawiający pierwsze kroki w blogosferze. Obu grupom oferujemy atrakcyjny model współpracy generujący przychód.

 


Szogun: Czy spółka planuje ekspansję na rynki zagraniczne?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Obecna strategia (do końca 2015 roku) nie przewiduje ekspansji na rynki zagraniczne, natomiast obserwujemy otoczenie i rynki zagraniczne i bierzemy to pod uwagę na kolejnych etapach rozwoju spółki.

 


Zbychol: Jakie serwisy są dla Państwa konkurencją?

 

Zarząd Comperia.pl SA: W obszarze porównywania produktów finansowych funkcjonuje wiele mniejszych podmiotów, które powstały później niż Comperia.pl.

 


Szymon: Czy liczycie Państwo na powtórzenie wyników operacyjnych z roku poprzedniego? Czy chcielibyście coś więcej?

 

Zarząd Comperia.pl SA: Naszym celem jest poprawa wyników z roku na rok na wszystkich poziomach. Zapraszamy do analizy wyników za 1Q 2015 roku. Niestety z uwagi na brak prognoz nie możemy się szczegółowo odnieść do pytania.

 


Moderator: Dziękujemy za aktywne uczestnictwo w czacie. Zapraszamy do lektury załączonej prezentacji oraz bieżącego kontaktu ze spółką na stronie www.comperia.pl

 

 


 

Opis spółki:

Comperia.pl S.A. - notowana na GPW w Warszawie pierwsza w Polsce porównywarka finansowa. Przedmiotem działalności spółki jest porównywanie i pośrednictwo w sprzedaży produktów oferowanych przez banki, firmy doradztwa finansowego, towarzystwa ubezpieczeniowe, fundusze inwestycyjne, SKOK-i i inne instytucje finansowe, a także operatorów telekomunikacyjnych.

Comperia.pl istnieje od marca 2008 roku. Obecnie za jej pośrednictwem m.in. do banków trafia co miesiąc kilkanaście tysięcy klientów. W skład Grupy Comperia, oprócz porównywarki finansowej Comperia.pl, wchodzi eHipoteka.com, Autoa.pl, Banki.pl, Kontoteka.pl, program partnerski ComperiaLead oraz największy portal telekomunikacyjny TELEPOLIS.PL.

W 2014 roku w rankingu najszybciej rozwijających się firm „Deloitte Technology Fast 50” Comperia.pl zajęła 2. miejsce spośród spółek z regionu Europy Środkowej i tym samym 1. miejsce pośród polskich firm. Rok wcześniej Comperia.pl uplasowała się na 4. miejscu w tym samym rankingu Deloitte. Spółka została również INNOWATOREM 2013 w kategorii e-biznes w rankingu tygodnika Wprost i INE PAN. W grudniu 2013 roku Comperia.pl S.A. została uhonorowana tytułem „Lider Przedsiębiorczości Roku 2013” przyznawanym przez Fundację Małych i Średnich Przedsiębiorstw.
Więcej informacji o spółce: www.relacje.comperia.pl

 

 

Zobacz również:

17.10.2018, Aktualności

Dom Analiz SII wycenił akcje Eurotel

17.10.2018, Aktualności

Dom Analiz SII wycenił akcje Eurotel

Dom Analiz SII wydał raport analityczny na temat Grupy Eurotel, która prowadzi sieci salonów sprzedaży podmiotów trzecich. Emitent współpracuje z operatorami telefonii Play oraz T-Mobile, operatorem Platformy Telewizji Satelitarnej „nc+”, jak również jest Autoryzowanym Dystrybutorem sprzętu Apple.

Zobacz więcej

18.10.2018, Newsroom

Bogdanka podała wstępne szacunki wyników za trzy kwartały 2018 roku

18.10.2018, Newsroom

Bogdanka podała wstępne szacunki wyników za trzy kwartały 2018 roku

Bogdanka podała w raporcie bieżącym wstępne jednostkowe wyniki uzyskane w okresie I-III kw. 2018 roku.

Zobacz więcej

Czat inwestorski: Omówienie wyników Comperia.pl S.A. za 2014 rok oraz planów rozwoju spółki
Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie