Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies. Zamknij

Czym jest SII?

ABC Data - relacja z konferencji wynikowej. Stopa dywidendy wyniesie 9%

© ra2 studio - Fotolia.com

Dla niektórych inwestorów opublikowane wyniki finansowe ABC Daty (przeczytaj o tym jak kupowaliśmy ABC Datę do Portfela SII) za 1q 2014 r. mogły być trochę zaskakujące. Spółka zdążyła w ostatnich kwartałach przyzwyczaić rynek do regularnych wzrostowych dynamik czy to sprzedaży czy to zyskowności. Tym razem tak się nie stało. Przychody co prawda były wyższe o 7% od 1q’13, ale już wynik EBITDA i zysk netto były niższe o odpowiednio 24% i 38% (12,7 mln zł oraz 6,8 mln zł).

Powody niższego zysku 

Negatywnie na wynik wpłynęły zdarzenia jednorazowe w kwocie 2 mln zł oraz koszty wejścia na nowe rynki również w kwocie 2 mln zł. Te pierwsze to czyszczenie starych spraw, które według prezesa w końcu trzeba było zamknąć i uwzględnić w wynikach. Budowanie struktur na nowych rynkach, do których weszła ABC Data (Rumunia, Węgry i Niemcy) jest procesem rozciągniętym w czasie. Stworzenie zespołu, struktur organizacyjnych i rozpędzenie sprzedaży w poszczególnych krajach trwa kilka kwartałów i obecnie spółka ponosi tego koszty, a musi poczekać na ich efekty. Prezes Biedrzycki twierdzi, że obecny rok jest czasem stabilizacji i konsolidacji biznesu oraz okresem budowania platformy pod wzrosty w dalszych latach. Oczekuje, że pierwsze efekty z nowych rynków będą widoczne już od 3q’14, ale tych istotnych oczekuje od 2015 roku. W kwestii niższych zysków broni wyników finansowych twierdząc, że po wyłączeniu dwóch wspomnianych czynników wyniki byłyby bardzo podobne rok do roku.

 

Spółka wysyła średnio 11 tys. paczek dziennie. Zarząd zaznacza wprowadzanie automatyzacji procesów w coraz większym zakresie.

 

W perspektywie 2-3 lat ABC Data chce być liderem regionalnym i wg prezesa ma do tego największe predyspozycje spośród wszystkich, polskich dystrybutorów IT. Docelowo ma mieć w swojej ofercie wiele różnych dóbr (coś na kształt Amazona). Prezes zapytany o wielkość sprzedaży w kwietniu stwierdził, że miesiąc ten przebiegł zgodnie z założeniami w budżecie. Oznacza to jednocyfrową dynamikę sprzedaży. Dodał, że opublikowany wynik za 1q’14 również był zgodny ze wcześniejszym założeniami budżetu.

Prognoza wyników na 2014 r. oraz rzut oka na bilans

Zarząd prognozuje osiągnięcie w całym 2014 r. sprzedaż na poziomie 5,76 mld zł oraz zysk EBITDA w kwocie 92 mln zł. Nie podaje wielkości zysku operacyjnego, brutto i netto. W roku 2013 sprzedaż wyniosła 4,8 mld zł przy EBITDA 79,5 mln zł.

 

Rosnące przychody ze sprzedaży powodują rosnące zapasy. Spółka nie posiada długoterminowego zadłużenia. Majątek obrotowy jest finansowany z kredytów w rachunkach bieżących. Spółka w coraz większym zakresie korzysta też z faktoringu. Na koniec marca 2014 r. była to już wartość ok. 100 ml zł. W tym zakresie zarząd zaznaczył wynegocjowanie istotnie niższego kosztu tego produktu, co widać po stabilnych kosztach finansowych. Stan środków pieniężnych miał saldo 20,3 mln zł. Przypomnijmy, że spółka ma wypłacić 45,7 mln zł dywidendy. Pozytywnym czynnikiem jest dalszy spadek cyklu konwersji gotówki, który obecnie wynosi 28 dni. Wskaźnik długu netto do EBITDA wynosi obecnie 2,34 i spadł w ciągu roku z 2,65.

Stopa dywidendy to 9%

ABC Data wypłaci jedną z wyższych dywidend na GPW w relacji do ceny rynkowej akcji. Przypomnijmy, że będzie to 36 groszy na akcję. W latach poprzednich były to kwoty 24 i 16 groszy. Wysoką dywidendę prezes tłumaczy brakiem potrzeb inwestycji w powierzchnie magazynowe. Spółka trzyma się zasady, że korzysta z wynajmu tych powierzchni korzystając z obecnych atrakcyjnych stawek.

Komentarz:

Dalsza część artykułu dostępna za darmo po zalogowaniu się.

Zaloguj się Zarejestruj się

Zobacz również:

17.10.2018, Aktualności

Dom Analiz SII wycenił akcje Eurotel

17.10.2018, Aktualności

Dom Analiz SII wycenił akcje Eurotel

Dom Analiz SII wydał raport analityczny na temat Grupy Eurotel, która prowadzi sieci salonów sprzedaży podmiotów trzecich. Emitent współpracuje z operatorami telefonii Play oraz T-Mobile, operatorem Platformy Telewizji Satelitarnej „nc+”, jak również jest Autoryzowanym Dystrybutorem sprzętu Apple.

Zobacz więcej

16.10.2018, Aktualności

Jarosław Grzywiński tworzy Instytut Rynków Kapitałowych i Finansów

16.10.2018, Aktualności

Jarosław Grzywiński tworzy Instytut Rynków Kapitałowych i Finansów

W dniu 15 października 2018 r. odbyła się inauguracja Instytutu Rynków Kapitałowych i Finansów – Think Tanku, którego głównym celem jest tworzenie wsparcia dla nowoczesnego i konkurencyjnego rynku kapitałowego w Polsce.

Zobacz więcej

ABC Data - relacja z konferencji wynikowej. Stopa dywidendy wyniesie 9%
Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie