Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies. Zamknij

Czym jest SII?

Braster sprzedał ponad 1,9 tys. urządzeń w IV kw. 2016 roku

© Therina Groenewald - Fotolia.com

Braster sprzedał w IV kw. 2016 roku 1 917 urządzeń Braster (urządzenie do samobadania piersi w domu). Liczba sprzedanych urządzeń wraz z abonamentem wyniosła 282 sztuk. Ponadto, spółka sprzedała 474  abonamenty bez urządzeń.

 

Liczba sprzedanych samych urządzeń Braster wyniosła 1 635 sztuk, w tym 1 444 urządzeń sprzedano do aptek z odroczonym terminem płatności, prawem zwrotu po tym terminie lub możliwością przedłużenia tego terminu. W opinii spółki rozwój sieci sprzedaży oraz tempo wprowadzania produktu na rynek są na zadowalającym poziomie.

 

Zgodnie ze strategią Brastera na lata 2015-2021 uruchomienie produkcji oraz sprzedaży miały rozpocząć się w III kw. 2016 roku, a więc spółka nie odnotowała dużego przesunięcia. W swojej ofercie spółka posiada samo urządzenie – tester piersi Braster, a także abonament oraz usługi dodatkowe. Zgodnie z założeniami strategii około 70% przychodów ma generować sprzedaż abonamentów i usług. Samo urządzenie może być wykorzystywane przez wiele użytkowniczek, a użyte w nim matryce są elementem wymiennym co dwa lata.

 

Strategia spółki zakłada ekspansję zagraniczną już w 2017 roku – najpierw na rynki europejskie (Niemcy, Wielka Brytania), na których panują jednolite wymogi formalne. W 2018 roku spółka planuje dalszą ekspansję w Stanach Zjednoczonych i na świecie.

 

Inwestorzy negatywnie przyjęli opublikowany raport handlowy Brastera – kurs akcji zniżkuje nawet o blisko 14% na początku dzisiejszej sesji, to jest 16 stycznia 2017 roku. Tym samym kurs akcji odbił się od 200-okresowej średniej kroczącej oraz oporu w okolicach 18,50 zł. Przebicie wsparcia na poziomie 15 zł (do którego cena dynamicznie spadła) otworzy drogę do kontynuacji spadków i będzie niepokojącym sygnałem zmiany trendu wzrostowego.

 

Braster - Analiza techniczna
Źródło: stooq.pl

 

 

Źródło: Braster S.A.

Zobacz również:

15.11.2018, Aktualności

PKN Orlen uruchamia program „Orlen w portfelu” i chce premiować długoterminowych akcjonariuszy

15.11.2018, Aktualności

PKN Orlen uruchamia program „Orlen w portfelu” i chce premiować długoterminowych akcjonariuszy

PKN Orlen ogłosił start programu „Orlen w portfelu”. To pierwszy w Polsce zakrojony na szeroką skalę i co ważne na długi termin klub akcjonariusza spółki publicznej.

Zobacz więcej

Braster sprzedał ponad 1,9 tys. urządzeń w IV kw. 2016 roku
Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie