Ta strona używa plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej na ten temat. Zamknij

Czym jest SII?

Czat inwestorski: Omówienie wyników za trzy kwartały 2016 roku oraz prognoz na najbliższe okresy

 

Czat inwestorski

Temat czatu:

Omówienie wyników za trzy kwartały 2016 roku oraz prognoz na najbliższe okresy

29 listopada
godzina 12:00

IMS SA

 

Dodaj czat do swojego Kalendarza Google  

 

Na pytania inwestorów odpowiedzieli: 

Michał Kornacki

 

Michał Kornacki, Prezes Zarządu

Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie - specjalizacja trenerska. Karierę zawodową rozpoczął w 1994 roku w Masterfoods Polska Sp. z o.o., jako przedstawiciel handlowy, by awansować na Regionalnego Kierownika Sprzedaży. W latach 1999-2002 piastował stanowisko Dyrektora Sprzedaży i Marketingu w Fructa Polska Sp. z o.o., jednocześnie będąc członkiem European Management Team w Wasergold Gmbh. W 2002 roku objął stanowisko Prezesa Zarządu Marspol Serwis Sp. z o.o. Od 2005 roku zasiada w Zarządzie IMS Sp. z o.o. W 2007 roku został Prezesem IMS SA notowanej na NewConnect firmy z wieloletnim doświadczeniem o innowacyjnym profilu działalności. Za Jego kadencji IMS od lat utrzymuje pozycję lidera w świadczeniu wyspecjalizowanych usług z zakresu Marketingu Sensorycznego (audio, video, aroma, digital signage), kładąc nacisk na kompleksowe podejście do Klienta i miejsca sprzedaży poprzez dostarczanie najnowszych rozwiązań marketingowych podnoszących efektywność prowadzonego biznesu. Prywatnie pasjonat miejsc pełnych słońca, wody i dobrego jedzenia.

 

Piotr Bielawski Piotr Bielawski, Wiceprezes Zarządu

W latach 2004 – 2007 pracował jako niezależny analityk na GPW S.A. w Warszawie, zajmując się inwestycjami i doradztwem w zakresie instrumentów pochodnych i akcji. W 2007 r. objął stanowisko dyrektora finansowego w Mewa S.A., pracując równolegle do 2010 r. jako p.o. dyrektora finansowego a następnie jako dyrektor zarządzający w Szame sp. z o.o. Absolwent Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Odbył roczne szkolenie w Ernst&Young Academy of Business „MSSF a polskie zasady rachunkowości”. Ukończył studia Master of Business Administration organizowane przez Politechnikę Lubelską i University of Illinois. W IMS SA od czerwca 2010.

 


Zapis czatu inwestorskiego


 

Moderator: Zapraszamy do udziału w czacie inwestorskim z IMS SA, który odbędzie się 29 listopada (wtorek) o godz. 12:00. Na pytania inwestorów odpowiedzą: Michał Kornacki, Prezes Zarządu oraz Piotr Bielawski, Wiceprezes Zarządu IMS SA. Zapraszamy do zadawania pytań już dziś w opcji off-line.

 

Moderator: Witamy Państwa serdecznie w imieniu spółki IMS SA. Po tej stronie dzisiaj przedstawiciele zarządu spółki Piotr Bielawski i Michał Kornacki .Zaczynamy za 10 minut

 

Hektor: W jakim celu zwiększone zostało zatrudnienie w działach handlowych oraz IT?

 

Zarząd IMS SA: Oczywiście w celu zwiekszenia tempa rozwoju i większego wykorzystania potencjału rynku

 

AdrianH: Czy spółka kontynuuje swoją dotychczasową politykę dywidendową? Rekomendacji jakiej dywidendy inwestorzy mogą się spodziewać za kolejny rok obrotowy?

 

Zarząd IMS SA: Tak, kontynuujemy naszą politykę dywidendy w kolejnych latach. Wypłacimy min 60% zysku netto

 

Zbyszek: Czy planowana jest dalsza odsprzedaż akcji własnych w celu dodatkowej motywacji kadry?

 

Zarząd IMS SA: Nie ,skupione akcje prawdopodobnie umorzymy lub sprzedamy zewnętrznemu inwestorowi

 

Robert: Jakie działania podejmuje spółka, aby rozwijać się bardziej dynamicznie na rynkach zagranicznych?

 

Zarząd IMS SA: Zwiększamy zatrudnienie w dziale sprzedaży zagranicznej oraz uczestniczymy w kluczowych wydarzeniach biznesowych w Europie takich jak Mapic oraz Euroshop

 

Legion: Jak oceniają Państwo obecną sytuację finansową spółki?

 

Zarząd IMS SA: Sytuacja jest bardzo dobra ,stale posiadamy bardzo dobre przepływy z działalności operacyjnej/generujemy gotówkę

 

Marcin Nowak: Spółka skupia swoją działalność głównie na rynku krajowym. Czy mają Państwo plany rozwoju za granicą, czy może uważają Państwo, że potencjał rynku polskiego jest jeszcze na tyle duży, że warto dalej się na nim koncentrować?

 

Zarząd IMS SA: Potencjał rynku jest nadal bardzo duży i to jest coś co nadal stanowi dla nas ogromne wyzwanie

 

Michal: Spółka sukcesywnie zwiększa przychody z abonamentów audio i wideo. Czy zamierzacie dalej zwiększać procentowy udział z tego źródła, czy może stawiacie na dywersyfikację źródeł przychodów?

 

Zarząd IMS SA: Usługi abonamentowe są strategicznie bardzo istotne dla nas gdyż gwarantują stabilność spółki. Oczywiście sprzedaż reklam jest bardzo rentowna i stanowi dla nas ważną część biznesu

 

Nikodem: Jak oceniają Państwo popularność aromamarketingu w Polsce?

 

Zarząd IMS SA: Stale rośnie co nas bardzo cieszy

 

mmmaslov: Witam serdecznie. O co chodzi z tą ostatnią korektą prognozy, po której kurs się zawalił. Proszę o wyjaśnienia.

 

Zarząd IMS SA: Reklama to niestety bardzo zmienny biznes i od czasu do czasu następują przesunięcia kampanii lub ich zatrzymanie. Taki przypadek miał miejsce też w 2012 roku. Bolesne ale podchodzimy do tego spokojnie gdyż długoterminowo musimy rosnąć głównie w oparciu o abonamenty

 

Mistrz: Jaki był Państwa zdaniem największy sukces IMS w tym roku?

 

Zarząd IMS SA: Cały czas rosną nam przychody abonamentowe, wypłaciliśmy wysoką dywidendę ,kurs wzrósł o ponad 30 % .Podpisaliśmy kilka dużych kontraktów abonamentowych

 

waldemar.g@upcpoczta.pl: Jaka Waszym zdaniem jest najważniejsza przewaga konkurencyjna IMS na rynku?

 

Zarząd IMS SA: Zbudowaliśmy unikalną w skali Europy jakość w dziedzinie produktu, co między innymi skutkuje takimi kontraktami jak Orsay ( kontrakt globalny) Nasza pozycja na rynku również pokazuje, że dokładnie tak jest .

 

cmilewski@poczta.onet.pl: Czy po przejęciu Mood Factory planowane są następne przejęcia?

 

Zarząd IMS SA: Bardzo starannie obserwujemy rynek w Polsce i Europie, gdyż przejęcia to element naszej strategii. W tej dziedzinie jednak trzeba dużo rozwagi i cierpliwości

 

Nieznany: Jako spółka innowacyjna – jakie jest Pana stanowisko na temat powiększającego się rynku start upów?

 

Zarząd IMS SA: Pozytywne. Trzeba jednak pamiętać, że w Polsce podejście do innowacji jest w teorii bardzo na TAK a w praktyce nikt nie chce wykładać pieniędzy na innowacje. Sam tego doświadczyłem 16 lat temu i całkiem niedawno również

 

Błażej Banaszak: Czy spółka jest narażona na ryzyko walutowe?

 

Zarząd IMS SA: NIE

 

Franek: Jaka jest obecnie odporność spółki na zmiany koniunktury?

 

Zarząd IMS SA: To zależy o jakiej skali zmian rozmawiamy. Dzisiaj w Polsce zmiany mogą być spore:) Jesteśmy partnerem dla wielu dużych i małych biznesów jako element ich marketingu. mamy za sobą kryzys światowy i mimo to cały czas rosniemy

 

Paweł: Czy na polskim rynku widoczne są spółki które mogłyby stanowić konkurencję dla IMS?

 

Zarząd IMS SA: Teoretycznie mamy konkurencję, w praktyce są to małe i słabe produktowo oraz technologicznie podmioty.

 

Analityk: Jakie są najważniejsze inwestycje poczynione przez IMS?

 

Zarząd IMS SA: Jesteśmy spółką usługową i główne pozycje inwestycyjne to ludzie oraz marketing . Nakłady na środki trwałe i wartości niematerialne prezentujemy w każdym raporcie okresowym

 

Olek: Czy IMS planuje w przyszłości przejąć LabPi?

 

Zarząd IMS SA: Jeśli projekt funbox rozwinie się zgodnie z oczekiwaniami to oczywiście tak

 

Grzesiek: Z czego wynika spadek przychodów z tytułu Digital Service?

 

Zarząd IMS SA: Przychody z Digital Signage wzrosły o blisko 2 mln po 3 kwartałach

 

Grzesiek: Na czym polega współpraca z Grupą ORSAY?

 

Zarząd IMS SA: Dostarczamy usługę muzyczną opartą na abonamentach. Usługę dostarczamy do wszystkich sklepów Orsay

 

Informatyk: Jakiego wzrostu lokalizacji abonamentowych można spodziewać się w przyszłym roku?

 

Zarząd IMS SA: Nasz plan to około 2000 lokalizacji. jest to ujęte w opublikowanej prognozie na lata 2017-2019

 

Łukasz Szczepański: Czy spółka korzysta z dotacji unijnych?

 

Zarząd IMS SA: W tej chwili nie

 

Krzysiu: Jakie będą najważniejsze korzyści z przejęcia Mood Factory sp. z.o.o.?

 

Zarząd IMS SA: Dotarcie do rynków lokalnych. Małe i średnie punkty, których jest w Polsce kilkaset tysięcy to bardzo ciekawy klient

 

rekin: Czy pozytywne efekty tego sposobu motywowania przekładają się na poprawę efektywności pracy kadry?

 

Zarząd IMS SA: Chodzi zapewne o sprzedaż akcji pracownikom? Tak obserwujemy znaczący wzrost zaangażowania ze strony pracowników

 

mmmaslov: Czy jest już wstępna decyzja odnośnie dywidendy za zeszły rok? Chodzi mi o to czy dywidenda z tego roku może zostać powtórzona albo najlepiej zwiększona? :)

 

Zarząd IMS SA: za zeszły rok już wypłaciliśmy dywidendę :)) prosze sprawdzić konto

 

Inwestor długoterminowy: Jaki wpływ na branżę będzie miała technologia VR, która bardzo szybko się rozwija w 2016 roku?

 

Zarząd IMS SA: wszystko zależy w która stronę to pójdzie. Ludzi chodzących w goglach po galeriach sobie nie wyobrażam ale ta technologia daje większe możliwości niż tylko gogle więc może kiedyś tak

 

Łukasz Harędziński: Czy spółka planuje wprowadzić nowe segmenty na rynek?

 

Zarząd IMS SA: Jako innowatorzy cały czas pracujemy nad nowymi rozwiązaniami. Będziemy w stosownym czasie informować rynek

 

Łukasz Harędziński: Czy spółka planuje wprowadzić nowe segmenty na rynek?

 

Zarząd IMS SA: Jako innowatorzy cały czas pracujemy nad nowymi rozwiązaniami. Będziemy w stosownym czasie informować rynek

 

Karol Sz.: Ile wynosiły przychody z realizowanej w tym roku umowy w Dubaju?

 

Zarząd IMS SA: 57000USD i liczymy, że takich umów będzie więcej. Klient jest bardzo zadowolony

 

Grzesiek: Czy spółka dalej podtrzymuje średnioterminowe cele na lata 2017-2019?

 

Zarząd IMS SA: Tak

 

mmmaslov: Nie no dobra, to łapanie za słówka. Wiecie o co chodzi. Czy dywidenda za 2016 wypłacana w 2017 ma szansę być nie mniejsza niż tegoroczna? (wystarczająco jasno, czy będziemy się złośliwie łapać za słówka?)

 

Zarząd IMS SA: Prosze się nie denerwować. Jedyne co możemy powiedzieć to, że chcemy wypłacać nie mniej niż 60% zysku

 

Łukasz Szczepański: W jaki sposób kształtuje się sezonowość działalności spółki?

 

Zarząd IMS SA: Sezonowość dotyczy głównie reklamy. 4Q jest zwykle najmocniejszy. Reklama jest ogólnie najbardziej zmienna ze wszystkich przychodów

 

m.wrra@hotmail.com: Kluczowe postanowienia na 2017 rok?

 

Zarząd IMS SA: co najmniej 2000 nowych lokalizacji abonamentowych, realizacja prognoz i wypłata dywidendy

 

Inwestor długoterminowy: Czy są przewidziane istotne zmiany w kadrze w 2017 roku?

 

Zarząd IMS SA: Zatrudniamy cały czas nowych ludzi do zwiększenia sprzedaży oraz dokonujemy wewnętrznych zmian bo bardzo przeciętnym sprzedażowo w naszej ocenie roku 2016

 

Marcel: Jak według informacji IMS będzie wyglądać rynek marketingu sensorycznego w Polsce?

 

Zarząd IMS SA: Jestem pewien, że będzie bardzo dynamicznie rósł głównie za sprawą wzrostu świadomości klientów oraz intansywnych działań IMS w tym zakresie

 

Marcin Nowak: Czy w najbliższym czasie może dojść do jakiś istotnych zmian w akcjonariacie?

 

Zarząd IMS SA: Nic nam na ten temat nie wiadomo. W ocenie zarządu akcje są nadal tanie

 

Paweł: Czy Państwa zdaniem akcje spółki są obecnie niedowartościowane?

 

Zarząd IMS SA: Tak, biorąc pod uwagę nasze perspektywy rozwoju, potencjał rynku oraz nasze dotychczasowe osiągnięcia

 

Martynka: Państwa zdaniem jakie jest najważniejsze ryzyko na jakie jest narażona spółka

 

Zarząd IMS SA: Niestabilność w Polsce oraz jakieś zwariowane przepisy prawne, których nawet nie jestem w stanie wymyśleć

 

Łukasz Szczepański: Jako firma zajmująca się innowacjami na rynku reklamy - jakie są najważniejsze trendy w marketingu, które będą obecne w 2017 roku?

 

Zarząd IMS SA: Moim zdanie konsolidacja technologi w celu dostarczenia klientowi kompleksowych i wygodnych narządzi do efektywnych zakupów. Dzisiaj panuje natłok aplikacji i rozwiązań, któ®e jednak dają poczucie bałaganu

 

Łukasz Harędziński: Który z rynków zagranicznych wydaje się dla was najbardziej atrakcyjny?

 

Zarząd IMS SA: Niemcy ,UK

 

Amator: Jak w następnych latach będzie przebiegać rozwój IMS?

 

Zarząd IMS SA: Nasz główny nacisk kładziemy na rozwój abonamentów. Chcielibyśmy uzyskać pułap 20000 lokalizacji abonamentowych na koniec 2019 roku

 

Wojciech: Czy mogą Państwo podać przykład jakie eventy organizuje spółka w ramach swojej działalności?

 

Zarząd IMS SA: eventy dla firm alkoholowych oraz promocje w punktach spzedaży np POPup store dla ZALANDO

 

Michal: Jakich dalszych działań można się spodziewać po zbyciu własnych akcji?

 

Zarząd IMS SA: W tej chwili planujemy rozpoczęcie II rtanszy skupu akcji własnych

 

Ignacy: Kiedy możemy się spodziewać wyników za 2016 rok?

 

Zarząd IMS SA: raport roczny pod koniec kwietnia 2017 ,niewykluczone, że wcześniej opublikujemy wstępne wyniki finansowe

 

Błażej Banaszak: Czy w najbliższym czasie IMS planuje jakieś nowe przejęcia?

 

Zarząd IMS SA: Analizujemy rynek jeśli pojawią sie konkrety niezwłocznie o nich poinformujemy

 

Alert: Czyli ewentualny Brexit nie zmniejsza atrakcyjności UK? Czy spółka planuje rozpocząć działalność na tym ryku? Czy Brexit nie rodzi zbyt dużego ryzyka?

 

Zarząd IMS SA: Nie ,Brexit nic tu nie komplikuje. Prawo w UK jest w naszym obszarze stabilne a UK to bardzo dojrzały pod względem świadomości muzycznej rynek

 

Dywidenda: Czy nie lepiej przeznaczyć środki na dywidendę i wypłacić wyższą niż na skup akcji?

 

Zarząd IMS SA: W naszej ocenie obydwa działania mają sens

 

Moderator: Dziękujemy za udział i do zobaczenia w realu

Zobacz również:

09.11.2017, Aktualności

Agnieszka Gontarek Człowiekiem Corporate Governance 2017

09.11.2017, Aktualności

Agnieszka Gontarek Człowiekiem Corporate Governance 2017

Człowiekiem Corporate Governance 2017 została Agnieszka Gontarek – Prezes Zarządu BONDSpot SA, która swoją pracą zawodową przyczyniła się do budowy i rozwoju ładu korporacyjnego w Polsce.

Zobacz więcej

17.11.2017, Newsroom

Grupa Azoty osiągnęła w III kw. historyczny zysk EBITDA na poziomie 255 mln zł

17.11.2017, Newsroom

Grupa Azoty osiągnęła w III kw. historyczny zysk EBITDA na poziomie 255 mln zł

Spółka pochwaliła się poprawą wyników finansowych w III kw. 2017 roku. Na poziomie zysku EBITDA wszystkie segmenty działalności wykazały dodatnią kontrybucję.

Zobacz więcej

Czat inwestorski: Omówienie wyników za trzy kwartały 2016 roku oraz prognoz na najbliższe okresy