Chat with us, powered by LiveChat
×Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies.

Mikołajko (Intersport): Centra handlowe bardzo chcą mieć nasze sklepy

„Naszym głównym celem jest poprawa wydajności sprzedaży z metra kwadratowego, między innymi dzięki optymalizacji powierzchni sprzedażowej” – mówił w wywiadzie dla kanału Inwestorzy.tv podczas konferencji WallStreet w Karpaczu Prezes Zarządu Intersport S.A., Artur Mikołajko.

 

Inwestorzy.tv

 

Od trzech lat Intersport pracuje nad całorocznymi grupami produktów ze względu na załamanie zimy postępujące od 2011 roku. Udział produktów zimowych w obrotach spółki spadł z 50% jeszcze 10 lat temu, do 20% w 2014 roku. Przedstawiciel spółki wymienił trzy czynniki, które mogą spowodować wzrost marży w 2015 roku. Są nimi efekt bazy, czyli słabsza marża na grupach zimowych w 2014 roku, mniejsze zamówienia towarów, aby mniej towarów było na wyprzedaży i poprawa marży na markach własnych.

 

W wywiadzie prezes Intersportu mówił również o kosztach otwierania nowych sklepów, które zmniejszyły się trzykrotnie, czy też o obecnym trendzie prowadzenia zdrowego trybu życia, który ma pozytywne przełożenie na działalność spółki.

Autor artykułu

 

Adrian Mackiewicz, główny analityk rynku akcji SII

Posiadacz tytułu CFA i licencji doradcy inwestycyjnego (nr licencji 571). Ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych współpracuje od 8 lat, obecnie na stanowisku dyrektora działu analiz. Autor licznych komentarzy rynkowych i raportów analitycznych, prelegent na konferencjach inwestorskich. Prowadzi cykliczne webinary poświęcone analizie spółek z GPW. Inwestor indywidualny z kilkuletnim doświadczeniem.

 

 

📧 Napisz do mnie