Czym jest SII?

Czat Inwestorski: Omówienie wyników Grupy Kapitałowej Redan za 2014 r. oraz planów giełdowych TXM SA

 

 

Czat Inwestorski

Temat czata:

Omówienie wyników GK Redan za 2014 r.

oraz planów giełdowych TXM SA

26 marca

godz. 10:00

Czat Inwestorski

 


Bogusz Kruszyński

Bogusz Kruszyński - Wiceprezes Zarządu

 

Ukończył Uniwersytet Łódzki na wydziale Ekonomii i Zarządzenia w 2000 roku. Uzyskał certyfikat Executive MBA w Polsko-Amerykańskim Centrum Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego współpracującego z Uniwersytetem Maryland. Doświadczenie zawodowe  zdobywał pracując od 1994 r. w HSBC Securities Polska S.A. jako makler papierów wartościowych, a następnie kierownik Wydziału Ofert Publicznych. W 1998 r. pracował w BankuPrzemysłowym jako zastępca dyrektora Departamentu Rynków Finansowych oraz dyrektor Oddziału Centrum Korporacyjnego. W latach 2001-2003 był dyrektorem finansowym w BP REAL Nieruchomości. Bogusz Kruszyński jest związany z Redan S.A. od 2003 roku. Początkowo pełnił funkcję dyrektora finansowego, aby następnie objąć stanowisko Wiceprezesa, a od 2011 roku Prezesa Zarządu. Od czerwca 2012 roku ponownie jest Wiceprezesem Zarządu Redan S.A.

 

Informacja o spółce

 

Grupa Kapitałowa Redan to jedna z wiodących polskich firm zajmujących się projektowaniem oraz dystrybucją odzieży na terenie Europy Środkowo-Wschodniej. W portfolio Grupy Redan znajdują się znane marki modowe Top Secret, Troll oraz Drywash, a także sieć dyskontów odzieżowych Textilmarket.

 

Spółka zleca produkcję na zasadzie outsourcingu w ponad 100 fabrykach, zarówno w Polsce, jak i za granicą, w szczególności w Chinach, Indiach, Bangladeszu, Turcji, Hong-Kongu, Pakistanie. Dystrybucja jest prowadzona przez sklepy stacjonarne Top Secret i Troll, których obecnie Spółka posiada w Polsce i za granicą ponad 600 (w Rosji, na Ukrainie, Białorusi i Kazachstanie). Sprzedaż prowadzona jest też przez Internet i kornery w salonach multibrandowych.

 


 

Zapis z czatu inwestorskiego

 


 

Moderator: Serdecznie zapraszamy do udziału w czacie inwestorskim z Grupą Kapitałową Redan, na pytania inwestorów odpowiadać będzie Bogusz Kruszyński – Wiceprezes Zarządu. Czat odbędzie się w czwartek 26 marca br. o godzinie 10:00. Zapraszamy do zadawania pytań już dziś w opcji off-line.

 

Moderator: Witam Państwa. W imieniu Spółki Redan na Państwa pytania odpowiadać będzie Pan Bogusz Kruszyński, Wiceprezes Zarządu. Zapraszam do zadawania pytań.

 

Bogusz Kruszyński: Witam Państwa bardzo serdecznie na dzisiejszym czacie.

 

inwestor99: Jakie były główne czynniki poprawy wyników w 2014 r.? Na czym zamierzacie się koncentrować w tym roku?

 

Bogusz Kruszyński: W 2014 r. o 2/3 zwiększył się EBIT w TXM (sieci dyskontowej) oraz działalności modowej w Polsce. To były podstawowe drivery wzrostu. Na nich także koncentrujemy się w 2015 r.

 

ksiegowi24: Jak ocenia Pan współpracę z funduszem Concordia po tych miesiącach? W jaki sposób nowy inwestor pomaga w prowadzeniu działalności?

 

Bogusz Kruszyński: Współpracę oceniam bardzo dobrze. Fundusz aktywnie wspiera nasze działania. Szczególnie dotyczy to pomocy w nawiązywaniu kontaktów zagranicznych, które przyspieszą rozwój sklepów TXM na rynkach zagranicznych. Aktywnie uczestniczy także w przygotowaniu IPO TXM wspierając nas swoim doświadczeniem na tym rynku.

 

madam: Jak oceniłby Pan obecny kurs akcji Redan? Wydaje się, że akcje mogą być dalej niedowartościowane jednak na segmencie mody ciąży zagranica i niepewność co będzie dalej z tym segmentem.

 

Bogusz Kruszyński: Patrząc na wyceny TXM kurs akcji Redan nadal jest niedowartościowany. Zgadzam się, że niewiadoma w postaci wyników części modowej może powodować to niedowartościowanie. Mam nadzieję, że wyniki Top Secret w tym roku udowodnią, że będziemy na tym biznesie zarabiać. To powinno skasować to niedoszacowanie.

 

akcjonariusz: Czy w raportowanych za 2014 rok wynikach uwzględniony jest zysk ze sprzedaży Adesso? Jakie byłyby wyniki z wyłączeniem tego zdarzenia?

 

Bogusz Kruszyński: Zgodnie z MSR, bodajże 37, w rachunku zysków i strat nie są pokazywane wyniki na sprzedaży udziałów w spółkach zależnych, jeżeli w wyniku sprzedaży nie traci się kontroli. Ponieważ Redan nadal posiada 74,88% akcji TXM (i zamierza posiadać większość), dlatego w RZiS nie ma tego wyniku. Jest on pokazany tylko w formie wzrostu kapitałów własnych w skonsolidowanym bilansie o kwotę 31,2 mln zł.

 

robson: Czy spółka rozważała przeniesienie segmentu modowego do innych krajów? Np. do tych, gdzie działa TXM?

 

Bogusz Kruszyński: TXM dziś działa głównie w Polsce, gdzie ma prawie 320 sklepów. 4 markety działają w Czechach i na Słowacji. Top Secret działa także głównie w Polsce, aczkolwiek operacje zagraniczne są na większą skalę – w 2014 r. było to 19% sprzedaży (spadek z 29% w 2013 r.). Ekspansja zagraniczna obu segmentów jest niezależna i wynika z oceny perspektyw dla każdego z nich osobno.

 

Andrzej: Panie Prezesie, czy zakładając brak jednorazowych operacji, stabilizację sytuacji na wschodzie i oraz zerowe różnice kursowe możliwe jest w tym roku podwojenie wyniku netto (tzn. do ok. 20m)? Nie chodzi mi o prognozę, tylko o potencjał spółki w tym roku.

 

Bogusz Kruszyński: Należy zwrócić uwagę na fakt, że zmniejsza się udział Redan w TXM – po wykonaniu opcji Concordii zostaną nam 64% akcji – co powoduje, że część zysku TXM będzie przypisana akcjonariuszom mniejszościowym. W tym kontekście 20 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom spółki dominującej jest bardzo ambitnym celem. Przed wyodrębnieniem zysku akcjonariuszy mniejszościowych w TXM - jest to dużo bardziej realne

 

Andrzej: Kiedy można spodziewać się pierwszej dywidendy, czy już w 2016 roku (za zysk za 2015)?

 

Bogusz Kruszyński: Na dzień dzisiejszy Zarząd Redanu nie będzie rekomendował WZA wypłaty dywidendy za 2014 r. Co będzie za rok – zobaczymy.

 

PrezesKa: Witam, w jednym z czatów wspomniał Pan, że spółka nie korzysta z hedgowania pozycji walutowych ponieważ koszty w długim terminie przewyższają korzyści. Z kolei w liście do akcjonariuszy napisano, że spółka wdrożyła politykę zabezpieczenia. Co skłoniło spółkę do podjęcia takiej decyzji? Jakich instrumentów używa spółka?

 

Bogusz Kruszyński: Opublikowaliśmy w lutym raport bieżący nr 4/2015, w którym poinformowaliśmy o zmianie nastawienia do zabezpieczenia pozycji walutowej. Skłoniły nas do tego: (i) istotne straty poniesione na ujemnych różnicach w 2014 r., (ii) zmniejszenie spreadu pomiędzy kursami spot, a terminowymi wynikające ze spadku stóp procentowych w PLN, (iii) istotne ryzyko kontynuacji umocnienia USD wobec PLN. Dziś zabezpieczamy część pozycji otwierając transakcje forward.

 

inwestor99: Jakiej dynamiki poprawy wyników spodziewa się Pan w tym roku na poziomie przychodów, wyniku na sprzedaży oraz wyniku netto?

 

Bogusz Kruszyński: Wzrosty sprzedaży będą pochodną: (i) rozwoju sieci sklepów – o ok. 10% r./r. oraz (ii) wzrostów sprzedaży w sklepach porównywalnych – to w TXM będziemy dążyć do powtórzenia wyników 2014 r. +7%, zaś w fashion naszym celem jest znaczące przekroczenie wyników 2014 r. (również było to 7%). Na poziomie marży procentowej w TXM powinien nastąpić nieznaczny wzrost, zaś w modzie – oczekujemy znacznej poprawy. Co do kosztów - nie powinny rosnąć szybciej niż sprzedaż. Na wynik będzie wpływało dodatkowo przypisanie części zysku TXM dla akcjonariuszy mniejszościowych.

 

imago: Na jakie cele zostaną wykorzystane środki z planowanej emisji akcji zależnej spółki TXM? Czy w planie jest także wprowadzenie Top Secret na giełdę lub sprzedaż tej spółki zewnętrznemu inwestorowi?

 

Bogusz Kruszyński: Środki pozyskane przez TXM z emisji będą wykorzystane na rozwój kanałów dystrybucji, czyli (i) rozwój sieci sklepów, w tym także zagranicą – zakładamy istotne przyspieszenie dotychczasowej praktyki otwierania po ok. 40-50 sklepów rocznie, oraz (ii) na inwestycje w rozwój e-commerce – to bardzo przyszłościowy kanał dystrybucji na skalę co najmniej międzynarodową, aby nie powiedzieć globalną. Nie planujemy obecnie wprowadzenia Top Secret na giełdę.

 

megan: Co zapewni dalszy rozwój GK Redan? Z pewnością TXM, ale chyba nie stawiacie wszystkiego na jedną kartę

 

Bogusz Kruszyński: Oczywiście kładziemy nacisk na rozwój obu naszych segmentów – zarówno TXM jak i fashion.

 

mati: Co będzie z obecnymi akcjonariuszami Redanu po wprowadzeniu TXM na giełdę?

 

Bogusz Kruszyński: Nic się nie zmieni – nadal będą posiadać akcje Redan. Akcjonariuszem TXM pozostanie Redan.

 

ban: Jaka jest strategia rozwoju TXM w najbliższych latach?

 

Bogusz Kruszyński: Strategia zakłada – bez zmian – intensywny rozwój. Nadal jest dużo miejsca na rynku, a segment dyskontowy należy do najszybciej rosnących fragmentów rynku odzieżowego. Dzięki transakcji z Concordią, a w wyniku tego pozyskaniu środków z IPO, będziemy mogli rozwój TXM znacznie przyspieszyć wychodząc ambitnie poza głównie rynek polski oraz bardzo dynamicznie rozwijając sprzedaż w Internecie, w którym praktycznie nie mamy na razie konkurencji.

 

w.wojnowski@retailnet.pl: W tym roku planujecie dalszą poprawę rozpoznawalności marek Top Secret, Troll i Drywash. Jakie zatem działania podejmiecie żeby osiągnąć ten cel?

 

Bogusz Kruszyński: Zwiększymy aktywność w zakresie promowania naszych marek modowych. Już na wiosnę kampania prasowa jest na większą skalę niż w roku poprzednim. Pracujemy nad jeszcze bardziej aktywną promocją jesienią.

 

w.wojnowski@retailnet.pl: Ile planujecie otwarć sklepów Top Secret i w jakich Lokalizacjach (centra handlowe, przy ulicy)?

 

Bogusz Kruszyński: Zakładamy, że sieć Top Secret zwiększy się co najmniej o ok. 20 sklepów. Podział pomiędzy centra handlowe a ulice będzie zależał od pozyskanych partnerów franczyzowych, lecz najpewniej będzie to zbliżone do 50/50.

 

salefix: Czy w związku z informacją o planowanym wprowadzeniu TXM na giełdę, spółka odczuła większe zainteresowanie ze strony funduszy?

 

Bogusz Kruszyński: Na pewno frekwencja na ostatnim spotkaniu z analitykami była większa niż przez kilka poprzednich kwartałów.

 

w.wojnowski@retailnet.pl: Ile środków finansowych przeznaczycie na zwiększenie sieci sklepów dla segmenty dyskontowego, a jaką dla modowego?

 

Bogusz Kruszyński: W części modowej rozwijamy sklepy w oparciu o model franczyzowy, dlatego nie wymaga to istotnych wydatków inwestycyjnych z naszej strony. W TXM otworzymy w tym roku ok. 50 sklepów. Wydamy na to mniej niż 5 mln zł na wyposażenie lokali. Poza tym sklepy te wymagają oczywiście także zatowarowania, ale to jest powiązane ze wzrostem zobowiązań do dostawców towarów, choć oczywiście oni nie sfinansują tego w 100%.

 

fibonanci: TXM bardzo mocno poprawia wyniki, jednak taka dynamika wydaje się być ciężka do utrzymania w dłuższej perspektywie. Czy spółka ma jakieś cele wynikowe dla TXM na najbliższe lata?

 

Bogusz Kruszyński: Utrzymanie w 2015 r. dynamiki z 2014 jest mało realne, gdyż I półrocze 2013 było relatywnie słabe – było więc dość niską bazą. Utrzymanie dynamiki IIH14 do IIH13 jest na pewno realne, a może jest potencjał do jego przekroczenia, gdyż IIH14 nie była rewelacyjna. Oczywiście należy wyłączyć wpływ utworzenia aktywa na odroczony podatek dochodowy, które było jednorazową transakcją w IIH 2014.

 

rex: Czy rozważał Pan wycofanie się z rynku Ukrainy i Rosji?

 

Bogusz Kruszyński: Tak, oczywiście analizowaliśmy takie scenariusze. Na chwilę obecną nie podjęliśmy takiej decyzji. W 2014 r. nasze wyniki na działalności zagranicznej części modowej istotnie się pogorszyły, ale – na poziomie EBIT przed różnicami kursowymi – nadal na niej nieco zarobiliśmy. Na 2015 r. wyeliminowaliśmy w bardzo dużym stopniu ryzyko kursowe w tej działalności, dlatego pozostaje kwestia samego EBIT. Obecnie patrzymy na rozwój sytuacji. Od początku roku wyniki na UA są zdecydowanie lepsze od planów, co nas cieszy. W Rosji sprzedaż jest na niższym poziomie, ale – ze względu na charakter naszej obecności – sprzedaż de facto hurtowa – ponoszone koszty stałe są niewielkie. Czekamy na poprawę sytuacji na tych rynkach, aby wtedy być tam obecnym i zebrać dobre wyniki.

 

remik: Czy Pana zdaniem fundusz Concordia zdecyduje się na zakup kolejnych udziałów w TXM?

 

Bogusz Kruszyński: Nie mam w tej sprawie oficjalnej informacji, ale zdziwiłbym się gdyby nie wykonał opcji zakupu dodatkowych 10,76% akcji TXM za 15 mln zł.

 

codalej: Jak ocenia Pan 2014 rok dla spółki Redan? Wydaje mi się, że był on przełomowy

 

Bogusz Kruszyński: Tak jak napisałem w liście do Akcjonariuszy oceniam, że był to udany rok. „Zysk z działalności operacyjnej podwoił się rok do roku, zaś zysk netto – zwiększył 3 razy i osiągnął prawie 10 mln zł. Poza tym przeprowadziliśmy z sukcesem istotne transakcje w zakresie: sprzedaży mniejszościowego pakietu akcji TXM SA (poprzednio Adesso SA), co zwiększyło nasze kapitały własne o 31,2 mln zł; zakończenia ograniczającej nas umowy restrukturyzacyjnej 4 lata przed terminem spłacając ponad 56 mln zł zadłużenia oraz uporządkowania struktury Grupy przesuwając prawa do znaków towarowych do spółek, które odpowiadają za prowadzenie obu części naszego Biznesu.” Realnie przełomowy będzie rok bieżący, w którym część modowa utwierdzi nas bez wątpliwości w przekonaniu, że potrafimy na tym zarabiać. Mam nadzieję, że taki będzie 2015 r.

 

LogIt: Czy spółka rozpatruje budowanie od podstaw nowej marki odzieżowej? A może jakieś przejęcie?

 

Bogusz Kruszyński: Obecnie nie rozpatrujemy ani budowania nowych marek, ani przejęć. Aczkolwiek, gdyby był racjonalny cel do przejęcia, umożliwiający zdynamizowanie rozwoju TXM – na pewno byśmy go poważnie rozważyli.

 

Bartek: Ile wyniosła średnia marża handlowa w całej Grupie w 2014? Jaki jest cel na 2015?

 

Bogusz Kruszyński: Syntetyczna marża dla całej Grupy wyniosła 42,3%, jednakże należy na to patrzeć osobno przez pryzmat obu segmentów. W TXM było to 42,1% i tu powinien nastąpić dalszy wzrost, aczkolwiek raczej liczony w dziesiątych częściach punktów procentowych. W części modowej marża wyniosła 42,6%. Tu przeciwnie – jest potencjał do jej zwiększenia o niskie kilka punktów procentowych. Na ostateczną marżę procentową Grupy wpłynie jeszcze struktura sprzedaży pomiędzy częścią modową, a dyskontową. W 2015 r. powinna być ona zbliżona jak w 2014 r.

 

ban: Jakie plany ma spółka na dalszy rozwój segmentu modowego? Skupienie się jedynie na Polsce i powolne wychodzenie z rynków zagranicznych?

 

Bogusz Kruszyński: Generalnie jeżeli chodzi o rynki geograficzne – tak. Będziemy dynamicznie rozwijać działalność w Polsce – zarówno ekstensywnie poprzez wzrost liczby sklepów (ok. + 20) jak i intensywnie zwiększając sprzedaż w sklepach porównywalnych, głównie dzięki lepszej kolekcji. Działalność zagraniczna będzie się – w porównaniu z całym 2014 r. – zmniejszać.

 

w.wojnowski@retailnet.pl: Jak wyglądają plany rozwoju sieci sklepów TXM w Polsce, a także w Czechach i na Słowacji? Czy planujecie lub przyglądacie się innym rynkom europejskim?

 

Bogusz Kruszyński: Na 2015 r. zaplanowaliśmy zwiększenie sieci TXM o ok. 50 sklepów. Mniej więcej połowa w Polsce, a reszta – za granicą: Czechy, Słowacja i – nowy rynek dla nas – Rumunia.

 

LogIt: Jak na koniec roku prezentuje się zadłużenie spółki?

 

Bogusz Kruszyński: Na koniec 2014 r. posiadaliśmy 38 mln zł zadłużenia finansowego (26 mln zł kredytów i pożyczek oraz 12 mln zł zobowiązań z tytułu leasingu, w tym 8 mln zł – leasing zwrotny nieruchomości). Mieliśmy także 22 mln zł gotówki. Zatem zadłużenie netto wynosiło ok. 16 mln zł.

 

danny: Czy Zarząd rozważa sprzedaż segmentu modowego?

 

Bogusz Kruszyński: Na moment bieżący nie rozważamy. Natomiast jeżeli wyniki 2015 r. będą nadal istotnie negatywne, będziemy zastanawiać się co z tym zrobić i wtedy wszystkie scenariusze będą brane pod uwagę.

 

lolo: Czy rozważany jest scenariusz sprzedaży TXM w całości inwestorowi jako alternatywa wprowadzenia spółki na GPW?

 

Bogusz Kruszyński: Nie, nie jest rozważany. Poza sprzedażą akcji Concordii Redan nie zamierza sprzedawać kolejnych akcji TXM.

 

MateuszN: Czy to prawda, że Monnari chciało przejąć TOP Secret?

 

Bogusz Kruszyński: Nie było takich rozmów.

 

Bartek: Ile wynosi na koniec 2014 r. wskaźnik dług netto/EBITDA?

 

Bogusz Kruszyński: Dług netto ok. 16 mln zł. EBITDA ok. 20 mln zł. zatem relacja DN/EBITDA to 0,8. Bardzo bezpiecznie.

 

fan: Ile według Pana warty jest sam TXM obecnie? Czy więcej niż w czasie sprzedaży pierwszego pakietu mniejszościowego Concordii?

 

Bogusz Kruszyński: Oceniam w uproszczeniu, że dziś TXM jest wart ok. 10-12 razy EBITDA. To oznacza ok. 240-250 mln zł. Bliżej końca roku, gdy będziemy widzieć większą EBITDA – wycena wzrośnie, o ile mnożniki na rynku się nie zmienią. Oczywiście dziś akcje TXM są więcej warte niż w połowie 2014 r., gdyż EBITDA za 12 poprzedzających m-cy wzrosła.

 

MGte: Ile według Pana powinna być warta 1 akcja Redanu?

 

Bogusz Kruszyński: Sam TXM jest wart ok. 240-250 mln zł. Rynek przyjmuje jakieś dyskonto ze względu na Fashion. Ja go nie przyjmuję. To wskazuje na wycenę akcji Redan na poziomie ok. 7 zł. Ale to oczywiście ocena Prezesa.

 

ksiegowi24: Dlaczego spółka nie stosowała w 2014 roku zabezpieczenia kursów walutowych?

 

Bogusz Kruszyński: Jest kilka przyczyn: (i) wcześniejsze doświadczenia z transakcjami zabezpieczającymi nie były pozytywne – częściej per saldo na nich traciliśmy niż zarabialiśmy, (ii) nie mieliśmy dostępnych limitów w bankach – ze względu na umowę restrukturyzacyjną – koniecznych do otwarcia pozycji zabezpieczających, (iii) nie oczekiwaliśmy aż tak dynamicznego umocnienia USD wobec UAH, RUB, czy PLN pod koniec roku.

 

mariola: Ile będzie kosztował Was proces zamykania sklepów w Rosji i na Ukrainie?

 

Bogusz Kruszyński: W Rosji nie mamy sklepów własnych, więc nic. Na Ukrainie mamy jeszcze 8 sklepów własnych. Na razie nie ma powodu, aby je zamykać. Gdyby zaszła taka potrzeba nie poniesiemy żadnych nadzwyczajnych kosztów – te umowy najmu można rozwiązać za wypowiedzeniem (przeciwnie niż w Polsce). Utracilibyśmy niezamortyzowane nakłady na poziomie ok. 0,5 mln zł.

 

mariola: Jaką wartość będą miały wydatki marketingowe w tym roku? Ile wyniosły one w 2014 r.?

 

Bogusz Kruszyński: Szczegółowe informacje są objęte tajemnicą handlową. W 2014 r. budżet marketingowy całej Grupy był zbliżony do 10 mln zł. W tym roku wydatki wzrosną ok. kilkadziesiąt procent.

 

mariola: Jak idzie sprzedaż w pierwszych trzech miesiącach tego roku w obydwu segmentach?

 

Bogusz Kruszyński: Dane za luty opublikowaliśmy w raporcie bieżącym nr 7/2015. Narastająco sprzedaż była wyższa o ok. 4% r./r. O marcu poinformujemy na początku kwietnia, ale powinien to być dobry miesiąc.

 

robins: Jakie inwestycje planowane są na 2015 rok?

 

Bogusz Kruszyński: O tym piszemy w sprawozdaniu zarządu z działalności w 2014 r.: ”Szacunkowa wartość inwestycji Grupy Redan SA na 2015 r. to 17,0 mln zł. Planowane wydatki związane są z rozwojem infrastruktury IT, w tym w szczególności z wdrożeniem nowego zintegrowanego systemu klasy ERP SAP oraz rozwojem dyskontowej sieci sklepów własnych.”

 

krystal: Po niemal rocznej działalności jakie wyniki osiągnął sklep internetowy? Jaka jest jego sprzedaż?

 

Bogusz Kruszyński: Rozumiem, że pytanie dotyczy sklepu www.txm24.pl. Po 8 miesiącach osiągnęliśmy 1,6 mln zł sprzedaży. W części modowej w 2014 r. przychody z e-commerce przekroczyły 30 mln zł.

 

jarekD: Kiedy może być wypłacona pierwsza dywidenda?

 

Bogusz Kruszyński: Wtedy, gdy Akcjonariusze uznają, że Grupa nie ma projektów inwestycyjnych mogących zaoferować lepszą stopę zwrotu niż inne alternatywne lokaty kapitału o podobnym ryzyku. Rozumiem, że to nie jest odpowiedź wprost. Ale decyzja w tym zakresie nie zależy od zarządu lecz od Akcjonariuszy.

 

Ewa76: Jakie główne zmiany są wprowadzane w modzie, by w końcu ten segment wyszedł na plus?

 

Bogusz Kruszyński: Kluczem do poprawy wyników fashion są: 1) lepsze dopasowanie kolekcji do potrzeb klientów – co ma na bieżąco miejsce i przynosi widoczne już efekty, oceniamy, że w najbliższych dwóch sezonach – wraz z doskonaleniem procesów – działania te nadal będą przynosić wyraźną poprawę wyników. 2) lepsze planowanie i zarządzanie łańcuchem dostaw, tak aby towar trafiał do sklepów dokładnie w tedy, kiedy powinien 3) obniżka cen zakupu towarów od dostawców 4) pozyskanie nowych klientów, tak aby większa ich liczba była gotowa do zakupu towarów w pierwszych cenach Szerzej na ten temat piszemy w sprawozdaniu z działalności Grupy w 2014 r. – jest on dostępny na naszej stronie internetowej.

 

Tadeusz: Czy sklep internetowy działa za granicą? W jakich krajach?

 

Bogusz Kruszyński: Sklep części modowej www.topsecret.com.pl działa w Polsce, na Ukrainie i w Rosji. Sklep części dyskontowej www.txm24.pl działa na razie w Polsce, ale będziemy także rozszerzać tą działalność na inne rynki.

 

mariobro: Kiedy będą widoczne w wynikach wprowadzane zmiany w segmencie modowym?

 

Bogusz Kruszyński: Zmiany w wynikach są widoczne już w 2014 r. EBIT na działalności w Polsce zwiększył się o 64%. Niestety w działalności zagranicznej silniejszy wpływ niż nasze zmiany wewnętrzne miały negatywne okoliczności geopolityczne. Dlatego nie widać tego w wynikach całego segmentu Fashion. Jestem przekonany, że w tym roku będzie to lepiej widoczne na wynikach całej działalności modowej.

 

Moderator: Dziękujemy Państwu za aktywny udział i przesłane pytania. Zapraszamy na kolejny czat po wynikach za IQ 2015 r.

 

Bogusz Kruszyński: Dziękuję Państwu za udział w czacie. Serdecznie zapraszam na kolejny po wynikach I kwartału 2015 r.

 

Pytania, na które nie zostały udzielone odpowiedzi były zbliżone do wcześniej zadanych w trakcie czatu.

 

 

Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie

 

×Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies.