Chat with us, powered by LiveChat

Oponeo – spółka sukcesywnie zwiększa sprzedaż

Skomentuj artykuł
© rcfotostock - Fotolia.com

Grupa Oponeo.pl pochwaliła się wynikami za I półrocze 2014 roku. Przychody spółki wzrosły o 29% i wyniosły 143 mln zł vs. 110,9 mln zł w Ih2013. Zysk operacyjny wzrósł 10-krotnie, co było głównie skutkiem niskiej bazy porównawczej EBIT-u przed rokiem. EBITDA wzrosła o 34% i wyniosła 5,2 mln zł, a marża EBITDA wzrosła z 3,52% do 4,24%. Spółka wygenerowała w prezentowanym okresie 2,1 mln zł zysku netto vs. 1,2 mln zł straty w 1h2013.

 

Wybrane pozycje wynikowe [mln zł]

1h2013

1h2014

Różnica

Przychody

110,9

143

29%

EBIT

0,2

1,9

930%

Zysk netto

-1,2

2,1

275%

Źródło: Opracowanie własne na podstawie raportu finansowego Oponeo.pl za 1h2014

Wyniki w pierwszym półroczu

Spółka wypracowała wyższe przychody dzięki średnio 22% wzrostowi zamówień na wszystkich rynkach. Wolumen sprzedaży opon do samochodów osobowych, stanowiących 93% sprzedaży w I półroczu 2014 roku, wzrósł o 23%. Przychody z zamówień krajowych, które stanowią 76% przychodów ogółem, wzrosły o 20% r/r, natomiast przychody zagraniczne, których udział zwiększył się z poziomu 19% w 2013 roku do 24%, wzrosły o 66%. W komentarzu spółki możemy zapoznać się z wypowiedzią Prezesa Zarządu, Dariusza Topolewskiego.

 

„Ilość zamówień na 11 rynkach zagranicznych wzrosła w sumie o 35%, a najwięcej zamówień zagranicznych zrealizowaliśmy dla klientów Wielkiej Brytanii, Włoch i Holandii. Wzrosty na rynkach zagranicznych są istotne ze względu na wyższe marże, jakie tam generujemy.”

 

Spółka kilka dni temu podała, że planuje uruchomienie sprzedaży na nowym rynku – belgijskim w październiku tego roku. W maju tego roku uruchomiła słowacką wersję sklepu internetowego z oponami i felgami.

O Grupie

Podstawowa działalność Grupy Kapitałowej OPONEO.PL związana jest z sprzedażą detaliczną opon i felg za pośrednictwem Internetu przy wykorzystaniu autorskich rozwiązań e-commerce i IT.

 

Grupa prowadzi sprzedaż blisko 100 marek opon i felg poprzez takie serwisy jak: Oponeo.pl, Opony.com, Opony.pl, Motostrada.pl, Felgi.pl a także zagraniczne sklepy w Niemczech, Francji, Hiszpanii, Włoszech, Austrii, Wielkiej Brytanii, Holandii, Irlandii, Turcji, Czechach i na Słowacji. Oferuje opony do samochodów osobowych, samochodów dostawczych oraz opony do samochodów terenowych (4x4) jak również felgi stalowe, felgi aluminiowe, łańcuchy na koła i inne artykuły motoryzacyjne.

 

Grupa OPONEO.PL posiada największą w Polsce, drugą na świecie, bazę informacyjną na temat jakości, kondycji i eksploatacji opon samochodowych. Jest także współwłaścicielem firmy prowadzącej serwis motoryzacyjny Autocentrum.pl oraz właścicielem serwisu Elektroda.pl – portalu udostępniającego bogate zasoby wiedzy z dziedziny elektroniki oraz forum dyskusyjne.

 

Udział Grupy w rynku sprzedaży opon szacowany jest na ok. 10%. Grupa od lat utrzymuje pozycję lidera rynku sprzedaży internetowej opon z ok. 75 % udziałem w rynku.

 

Źródło: oponeo.pl 

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie