Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies. Zamknij

Czym jest SII?

LPP „atakuje” Niemcy

© Sergey Nivens - Fotolia.com

Na dzisiejszej konferencji prasowej wiceprezes LPP odniósł się do planów rozwoju spółki dotyczących rynku niemieckiego. W ciągu 2-3 lat LPP chce posiadać 20-30 salonów pod marką Reserved. Już jesienią zostaną uruchomione 4 pierwsze sklepy. Na początku spółka zamierza skoncentrować się w Niemczech na swojej głównej marce i z czasem wprowadzać następne. Wiceprezes Pachla podkreśla, że rynek naszego zachodniego sąsiada jest znacznie większy od polskiego. Wskazuje na dane, które mówią, że statystyczny Niemiec wydaje na ubrania pięcio krotnie więcej niż Polak i to przy tych samych cenach. Dodaje jednak, że proces znajdywania i wyboru lokalizacji nie jest prosty:

 

„Rynki Europy Zachodniej różnią się tym od naszego, że w Polsce branża zdominowana jest przez centra handlowe, a tam wciąż istnieją sklepy przy ulicach, gdzie sprzedaż na jednostkę powierzchni jest wyższa niż w przypadku lokalu w centrum handlowym.”

 

LPP nie poprzestaje tylko na ekspansji w Niemczech. Również w tym roku w Chorwacji zostanie otwartych 5 sklepów, a w kolejnym roku kolejne 5-10. Na celowniku pozostają też inne kraje Europy Zachodniej. Inwestycje mają być finansowane kapitałem własnym i kredytami:

 

„LPP szacuje, że wydatki na rozwój sieci w przyszłym roku będą zbliżone do tegorocznych, zakładanych na poziomie 380 mln zł. Parametry jeśli chodzi o poziomy inwestycji w przyszłym roku będą zbliżone.”

 

„Zakładamy, że w 2015 r. powierzchnia handlowa wzrośnie o 130-150 tys. m kw."

 

Wybrane dane wynikowe [mln zł]

2q2014

Konsensus

Różnica

r/r

q/q

Przychody

1 185,1

1 183,3

0,2%

19,6%

25,4%

EBITDA

226,5

241,5

-6,1%

14,9%

147,7%

EBIT

178,1

193,7

-8,1%

10,6%

267,7%

Zysk netto

167,7

166,3

0,8%

39,9%

-1 224,3%

Źródło: biznes.pap.pl

 

Źródło: biznes.pap.pl

 

Więcej:

Zobacz również:

20 maja br. rozpoczęła się rejestracja na szkolenie DAX Praktycznie, nowy kurs online opracowany przez Pawła Szczepanika – maklera, inwestora i analityka z 25-letnim doświadczeniem rynkowym. Dla członków SII jest 300 zł zniżki.

W porównaniu do danych z poprzednich lat, tegoroczna liczba debiutantów jest niewielka.

LPP „atakuje” Niemcy
Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie