Temat czata: Oferta publiczna akcji Peixin International Group N.V. |
|
13 czerwca 2014r. godz. 12:00 |
Na pytania inwestorów odpowiadać będą:
Hongyan Dai, członek zarządu, dyrektor finansowa. 8 lat doświadczenia w bankowości inwestycyjnej (Canaccord Genuity i Caidao Capital)
Kaida Xie, członek zarządu ds. marketingu i sprzedaży Peixin International Group N.V. 6 lat doświadczenia w branży, absolwent zagranicznych uczelni wyższych.
Zapis czata inwestorskiego
Moderator: Szanowni Państwo, serdecznie witamy na czacie i zapraszamy do zadawania pytań.
zbyszek: Dlaczego produkują Państwo w Polsce, a cały świat produkuje w Chinach? :)
Zarząd Grupy PEIXIN: Nie produkujemy w Polsce - całość produkcji realizujemy w Chinach i stąd nasze przewagi konkurencyjne w zakresie kosztów.
myszkowiec: Dlaczego główny udziałowiec sprzedaje część akcji w ofercie?
Zarząd Grupy PEIXIN: Główny udziałowiec nie sprzedaje akcji. Akcje sprzedaje akcjonariusz mniejszościowy, który obecnie ma poniżej 5% w kapitale.
Sławek: z jakiego powodu koszty pracownicze w 1q wzrosły o 10%?
Zarząd Grupy PEIXIN: Ponieważ wzrosła nasza produkcja i sprzedaż, a zatem wzrosło też wykorzystanie siły roboczej, przy czym koszty wzrosły w mniejszym stopniu, niż przychody.
myszkowiec: plany dywidendowe wyglądają zacnie… czyżby to pokusa dla indywidualnego przez emisją?
Zarząd Grupy PEIXIN: Co do zasady chcemy się dzielić z inwestorami większością zysków. W najbliższych dwóch latach intensywnie inwestujemy, więc nasza polityka dywidendy przewiduje wypłatę 10-30% zysku. Po zakończeniu tej fazy inwestycji zwiększymy ten procent do 30-50% zysku za 2016 i 50-70% począwszy od zysku za rok 2017. Wierzymy, że będzie nas na to stać.
przymorze: Czy istnieje powiązanie kapitałowe pomiędzy głównym udziałowcem a podmiotem oferującym sprzedaż akcji (600K sztuk)?
Zarząd Grupy PEIXIN: nie istnieją żadne powiązania
Wiesio: Czy ostatni kontrakt zawarty z polską firmą na dostarczenie do zakładu w Polsce maszyny
Peixin był jednorazowy czy jest to zalążek większej współpracy?
Zarząd Grupy PEIXIN: Polska nie jest naszym kluczowym rynkiem pod kątem rozwoju sprzedaży, niemniej jednak widzimy, że nasza regularna obecność w Polsce stwarza okazje do nawiązywania i rozwijania kontaktów biznesowych. Doceniamy zaufanie i zainteresowanie klientów i liczymy dalszą współpracę.
Zdzisław: Czy ktoś z inwestorów z Polski odwiedzał Państwa firmę i zakład produkcyjny w Chinach? Czy zdecydował się po wizycie na kupno akcji?
Zarząd Grupy PEIXIN: Naszą firmę w Chinach odwiedzali zarówno przedstawiciele instytucji rynku kapitałowego, jak i inwestorzy. Otrzymaliśmy od nich bardzo pozytywny feedback.
hardkorowy_inwestor: na co mają zostać przeznaczone środki z emisji?
Zarząd Grupy PEIXIN: Biorąc pod uwagę nasze zapotrzebowanie na finansowanie zewnętrzne związane z realizacją programu inwestycyjnego w jego obecnym kształcie chcielibyśmy pozyskać z oferty około 50 mln zł. Pieniądze te, wraz z gotówką generowaną w toku bieżącej działalności operacyjnej, przeznaczone zostaną na sfinansowanie zakupu gruntu, budowę i wyposażenie nowej fabryki oraz R&D.
Petr: Jak oceniają Państwo obecne zainteresowanie instytucji akcjami spółki, w tym nową emisją, czy jest ono duże? Czy wierzą Państwo, że w tak trudnych warunkach rynkowych uda się pozyskać kapitał?
Zarząd Grupy PEIXIN: Rozpoczęliśmy spotkania z inwestorami instytucjonalnymi, tzw. roadshows i widzimy, że przed nami kilka bardzo intensywnych dni. Cieszy nas również to, że oferta spotyka się z dużym zainteresowaniem ze strony inwestorów indywidualnych.
Anita.B: Czy Państwa konkurencja jest notowana na innych giełdach? jeśli tak proszę o podanie nazw firm i giełd na których są notowane
Zarząd Grupy PEIXIN: Spośród naszych konkurentów na giełdzie w Tokio notowana jest spółka Zuiko Corp.
hardkorowy_inwestor: Wyposażenie fabryki i grunty gdzie miałyby być zakupione?
Zarząd Grupy PEIXIN: Fabryka będzie zlokalizowana w Chinach, na działce oddalonej od naszej obecnej fabryki o około 60 km. Ponieważ zależy nam na wysokiej jakości naszych produktów wyposażenie nowego zakładu w dużej części będzie pochodziło z Japonii (np. istotne dla procesu produkcyjnego maszyny CNC).
noremberg: Jaka część z nowych akcji trafi do niewielkich inwestorów, a jaka do instytucjonalnych?
Zarząd Grupy PEIXIN: Do inwestorów detalicznych ma trafić 20% oferty z opcją zwiększenia do 25%. Pozstała część trafi do instytucji. Pierwszeństwo w przydziale mają akcje nowej emisji.
xian: Kiedy można spodziewać się mocniejszego wejścia na perspektywiczne dla spółki rynki takie jak Indie czy Turcja?
Zarząd Grupy PEIXIN: W Turcji mamy już punkt serwisowy, co jest bardzo dobrą bazą do rozwijania do rozwijania sprzedaży w tym kraju i regionie. Turcja to bardzo ważny ośrodek na mapie producentów materiałów higienicznych, dlatego jest to naszym zdaniem jeden z najbardziej perspektywicznych rynków. Podobnie Indie - zachodzące tam przemiany społeczno-cywilizacyjne sprawiają, że popyt na materiały higieniczne codziennego użytku gwałtownie rośnie. Kooperujemy z rządową agencją, na zlecenie której produkujemy już pierwsze maszyny na ten rynek.
przymorze: Zuico Corp. notowana jest przy wskaźniku PE=14,6 a PEIXIN poniżej 4,0. Co w kwestii wspierania kursu? czy zamiast dywidend nie planujecie przeprowadzenia buy-backu?
Zarząd Grupy PEIXIN: Naszym zdaniem cena akcji jest efektem niskiej płynności i nie odzwierciedla wartości i potencjału spółki. Wierzymy, że po przeprowadzeniu SPO i zwiększeniu free-float notowania będą lepiej odzwierciedlały naszą wartość fundamentalną. W obecnej sytuacji naszym zdaniem buy-back nie byłby dobrym rozwiązaniem, ponieważ dodatkowo ograniczałby płynność akcji.
Marcin: planujecie jakieś przejęcia w najbliższym okresie?
Zarząd Grupy PEIXIN: Koncentrujemy się na rozwoju organicznym. Obecnie nie rozważamy przejęć.
Petr: czy nie obawiają się Państwo, że tak wysokie marze jak teraz w dłuższym terminie będą nie do utrzymania?
Zarząd Grupy PEIXIN: Dotychczas dynamicznie zwiększamy sprzedaż bez uszczerbku dla naszych marż. Nasza strategia polega na zwiększaniu sprzedaży w oparciu o maszyny o wyższym stopniu zaawansowania technologicznego, dzięki czemu możliwe jest utrzymywanie marż na obecnym wysokim poziomie. Zdajemy sobie sprawę, że w długim terminie możemy odczuwać presję na marże w związku z rosnącym nasyceniem rynku, ale nie widzimy takiego ryzyka w najbliższych kilku latach.
SII_inwestor: Czy Zarząd na stałe przebywa w PL?
Zarząd Grupy PEIXIN: Nie, ale regularnie, co kwartał przyjeżdżamy do Polski by utrzymywać dialog z inwestorami. Dodatkowo na bieżąco można skontaktować się z naszym przedstawicielem ds. relacji inwestorskich - firmą CC Group.
RObert@wp: dlaczego nie publikujecie komunikatów w języku polskim?
Zarząd Grupy PEIXIN: Ponieważ podlegamy rygorowi niezwłocznego raportowania oraz ze względu na strukturę korporacyjną (spółka zarejestrowana jest w Holandii) język angielski jest naszym podstawowym językiem komunikacji w ramach różnych jurysdykcji. Weźmiemy pod uwagę Państwa sugestie dotyczące komunikacji w języku polskim.
Petr: Czy można liczyć, że spółka będzie aktywniejsza w bezpośredniej komunikacji z inwestorami indywidualnymi po kolejnych wynikach kwartalnych? Np. przez udział właśnie w takich czatach jak ten?
Zarząd Grupy PEIXIN: Bardzo cieszy nas to, że zainteresowanie ze strony inwestorów indywidualnych jest tak duże. Rozważymy częstszą organizację tego typu czatów, żeby umożliwić Państwu bezpośredni kontakt z nami.
emanuel: czy są plany dual listingu i wprowadzenia akcji Peixinu na inną giełdę poza Polską?
Zarząd Grupy PEIXIN: Nie mamy tego w planach - uważamy, że generuje to dodatkowe bezzasadne koszty, a nie zapewnia istotnej wartości dodanej i negatywnie wpływa na płynność na danym rynku.
Moderator: Szanowni Państwo, dziękujemy za duże zainteresowanie czatem i ciekawe pytania. Zapraszamy do dalszego kontaktu z nami.
Opis Grupy:
Grupa PEIXIN projektuje, prowadzi prace badawcze i rozwojowe, produkuje i sprzedaje maszyny do produkcji artykułów higienicznych codziennego użytku, takich jak podpaski, pieluchy, chusteczki higieniczne i inne. Na przestrzeni 20 lat działalności, związanej z projektowaniem i produkcją, Grupa zdobyła dogłębną wiedzę dotyczącą technologii produkcyjnych i potrzeb klienta, a także zgromadziła cenne doświadczenie w zakresie dystrybucji produktów zarówno w Chinach, jak i za granicą. Grupa jest jednym z najstarszych chińskich producentów maszyn do produkcji artykułów higienicznych codziennego użytku i oferuje najbardziej zaawansowane produkty tego rodzaju, jakimi są maszyny w pełni zautomatyzowane (full-servo). Grupa jest w stanie projektować linie produkcyjne dostosowane do indywidualnych potrzeb klientów, dzięki czemu oferuje zaawansowane rozwiązania produktowe. Doświadczenie w dziedzinie badań i rozwoju, a także kontroli jakości jest zdaniem PEIXIN czynnikiem kluczowym dla jej przyszłego sukcesu, dlatego planowany jest dalszy rozwój działalności badawczo-rozwojowej, jak również poprawa jakości i funkcjonalności produktów, w celu sprostania wymaganiom rynku. Jedyny obecny zakład produkcyjny Grupy, który ostatnio został rozbudowany w wyniku finalizacji pierwszego etapu inwestycji, znajduje się w Quanzhou, w prowincji Fujian w Chinach. Na początku 2016 r. Grupa planuje otwarcie nowej fabryki, postrzegając otwarcie tej fabryki jako ważny krok w kierunku zwiększenia przychodów Grupy i utrzymania pozycji lidera na krajowym rynku wytwórców maszyn do produkcji artykułów higienicznych codziennego użytku.
Na koniec 2013 roku przychody Grupy wynosiły 59,4 mln EUR a zysk netto 15,8 mln EUR, co oznacza wzrost r/r odpowiednio o 28% i 38%.