Czym jest SII?

Czat inwestorski - omówienie wyników Grupy Kapitałowej Redan za I kwartał 2014 r.

Czat Inwestorski   Temat czata:

  Omówienie wyników Grupy Kapitałowej
   Redan za I kwartał 2014 r.

czwartek, 29 maja

godzina 10:30

Czat Inwestorski

 


Bogusz Kruszyński - Wiceprezes Zarządu

 

Ukończył Uniwersytet Łódzki na wydziale Ekonomii i Zarządzenia w 2000 roku. Uzyskał certyfikat Executive MBA w Polsko-Amerykańskim Centrum Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego współpracującego z Uniwersytetem Maryland. Doświadczenie zawodowe  zdobywał pracując od 1994 r. w HSBC Securities Polska S.A. jako makler papierów wartościowych, a następnie kierownik Wydziału Ofert Publicznych. W 1998 r. pracował w BankuPrzemysłowym jako zastępca dyrektora Departamentu Rynków Finansowych oraz dyrektor Oddziału Centrum Korporacyjnego. W latach 2001-2003 był dyrektorem finansowym w BP REAL Nieruchomości. Bogusz Kruszyński jest związany z Redan S.A. od 2003 roku. Początkowo pełnił funkcję dyrektora finansowego, aby następnie objąć stanowisko Wiceprezesa, a od 2011 roku Prezesa Zarządu. Od czerwca 2012 roku ponownie jest Wiceprezesem Zarządu Redan S.A.


Zapis czata inwestorskiego

 

Moderator: Witamy Państwa na czacie z Boguszem Kruszyńskim, Wiceprezesem Zarządu Redan S.A. Zapraszamy do zadawania pytań.

 

Bogusz Kruszyński: Witam Państwa na dzisiejszym czacie.

 

 

Tomasz: Panie Prezesie, jakie są plany sprzedażowe Grupy na najbliższe kwartały - czy firma stawia nadal na rozwój sprzedaży detalicznej poprzez sieć sklepów czy też być może sprzedaż przy użyciu nowoczesnych mediów, takich jak Internet? Uruchomiliście Państwo ostatnimi czasy także txm24.pl - czy to właśnie znak, że nastaje era nowych technologii? A może kanał, który będzie rozwijany, ale główny nacisk będzie położony na sklepy i umowy partnerskie?

 

Bogusz Kruszyński: Nasza strategia w tym zakresie się nie zmienia. W części modowej (marki Top Secret, Troll i DryWash) stawiamy na rozwój sklepów franczyzowych zarówno w Polsce jak i zagranicą. W części dyskontowej otwieramy nowe sklepy TextilMarket. E-commerce jest bardzo ważny w naszej działalności. stanowi w części modowej prawie 15% sprzedaży. To bardzo duży udział. Dlatego cały czas go rozwijamy. W najbliższych dniach uruchomimy sklep www.topsecret.dom.ru w Rosji. Będzie to nasz 3 sklep po polskim i ukraińskim. Bardzo pozytywne doświadczenia z ec w fashion przenosimy na część dyskontową. Tu dodatkowo mamy dobry produkt w bardzo atrakcyjnych cenach, co w internecie jest ważne. To zapewni sukces tego przedsięwzięcia.

 

 

arencjusz: ile kosztowało uruchomienie txm24.pl i kiedy nastąpi zwrot z tej inwestycji?

 

Bogusz Kruszyński: Dzięki temu, że wykorzystaliśmy rozwiązania w fashion, w które zainwestowaliśmy wcześniej, wydatki na dostosowanie front-endu były nieznaczne. zwrot z tej inwestycji nastąpi po kilku miesiącach.

 

 

leko: Bardzo pozytywne zmiany w Textilmarket, poprawa jest widoczna, pytam się, gdzie kolejny driver do wzrostów ? Większa sprzedaż, szukanie rentowności, czy jednak internet ?

 

Bogusz Kruszyński: Istotny wzrost w TextilMarkecie w tym roku będzie wynikał z dwóch źródeł: (i) coraz lepszy produkt oraz skuteczniejsze akcje promocyjne powodują wzrosty w sklepach porównywalnych, w I kw. br. o ponad 10%. To bardzo dobry wynik. w kolejnych kwartałach nie będzie aż tak dobrze, ale będzie lepiej niż w 2013 r. (ii) w 2014 r. - inaczej niż w 2013 r. - nastąpi wzrost powierzchni sklepów. otworzymy co najmniej 20-25 nowych placówek. ponieważ otwieramy dobre sklepy, na każdym z nich w tym roku zarobimy. E-commerce w TXM będzie się rozwijał stopniowo. w br. nie będzie jeszcze miał dużego wpływu ani na sprzedaż, ani na wyniki. Lecz w każdym kolejnym roku jego znaczenie będzie rosło.

 

 

leko: Witam, Panie Prezesie jak wygląda segment modowy w Redanie, konkurencja duża, wyniki cały czas na minusie, gdzie szukać światełka w tunelu ?

 

Bogusz Kruszyński: Kluczem do pierwszego etapu sukcesu w części modowej, tj. osiągnięcia trwałej rentowności, są dziś zmiany w kolekcji. Przeprowadziliśmy w 2013 r.  analizę, w czym popełniamy błędy. Niestety było kilka powodów. Stopniowo je eliminujemy. Zarówno w zakresie planowania samej kolekcji - jaka powinna być struktura asortymentowa, jaka kolorystyka, kiedy wchodzić do sklepów itd. Jak też od strony wzorniczej - tak, aby nasze produkty po prostu klientkom (głównie) się podobały. Niestety czas od zmiany założeń kolekcji do wejścia ich do sklepów jest długi - nawet do 12 m-cy/. Dlatego pierwsze zmiany, które wprowadziliśmy w kolekcji rok temu zaczyna być widać obecnie. Towary letnie sprzedają się lepiej niż wiosenne w tym roku. Jesteśmy przekonani, że jesienne będą jeszcze lepsze. Zmiany w produkcie/kolekcji pozwolą nam na osiągnięcie pierwszego etapu sukcesu - trwałej rentowności. Potem będziemy pracować nad jej zwiększeniem.

 

 

Ariel: Jak przedstawiają się rentowności na poszczególnych markach modowych?

 

Bogusz Kruszyński: nie prowadzimy osobnej analizy rentowności marek. Prowadzimy to pośrednio, gdyż marki - poza e-commerce - mają odrębne kanały dystrybucji. 90% biznesu to marka Top Secret. Ona determinuje wyniki części modowej.

 

 

Korelo: Jaki jest obecnie poziom zadłużenia ?

 

Bogusz Kruszyński: w bilansie mamy ok. 40 mln zł zobowiązań z tytułu kredytów i obligacji. poza tym mamy ok. 15 mln zł limitów na akredytywy, gwarancje bankowe.

 

 

baron: jak wyglądają plany otwarć nowych sklepów w tym roku?

 

Bogusz Kruszyński: W części dyskontowej otworzymy co najmniej 20-25 nowych sklepów TextilMarket. w części modowej otworzymy kilkanaście nowych sklepów franczyzowych w Polsce oraz kilka w Rosji.

 

 

Ariel: kiedy można spodziewać się uzyskania dodatkowych rentowności na segmencie modowym?

 

Bogusz Kruszyński: Naszym celem jest, aby część modowa osiągnęła break-even w tym roku. Oczywiście na koniec roku ze względu na sezonowość tego biznesu.

 

 

yes: czy spółka zabezpiecza się jakoś przed zmianami kursów walutowych?

 

Bogusz Kruszyński: Nie korzystamy z instrumentów finansowych zabezpieczających przed ryzykiem kursowym.

 

 

grzes.s26@wp.pl: panie kruszynski jakiś czas temu w tv biznesowej powiedział pan ze redan da zarobić w 2 lata kilkaset % wiec dlaczego Pan z z Zarzadem nie kupuje akcji?

 

Bogusz Kruszyński: Żona Pana Wiśniewskiego w ciągu ostatnich 12 m-cy zainwestowała w akcje Redan ok. 1,5 mln zł. Każdy dokonuje takich inwestycji jakie w danym momencie może zrealizować.

 

 

shadow123: jakich nakładów inwestycyjnych można spodziewać się w 2014 roku?

 

Bogusz Kruszyński: Wartość nakładów inwestycyjnych w 2014 r. zgodnie z umową restrukturyzacyjną, którą zawarliśmy z instytucjami finansowymi nie może przekroczyć 5 mln zł.

 

 

Kurkowiak: Czy uruchomione zostały już platformy e-commerce w Rosji oraz WWW.txm24.pl ? Jak się sprawują?

 

Bogusz Kruszyński: sklep części modowej w Rosji zostanie uruchomiony w najbliższych dniach. sklep www.txm24.pl działa od końca kwietnia. wysłaliśmy do klientów pierwsze zamówienia. Parametry sprzedażowe są lepsze od naszego planu na pierwszy okres czasu.

 

 

grzes: czy jeśli wyniki za 14 rok będą świetne planujecie dywidendę?

 

Bogusz Kruszyński: Nie. Jeżeli nie będzie jakichś nadzwyczajnych zysków - a takich obecnie nie widzimy - Zarząd nie planuje wnioskować do WZA o wypłatę dywidendy. z jednej strony widzimy konieczność inwestowania środków w biznes, a z drugiej - wypłatę dywidendy zabrania zawarta przez nas w 2013 r. umowa restrukturyzacyjna z instytucjami finansowymi.

 

 

MIkos: czy działania optymalizacyjne Grupy zostały już ukończone?

 

Bogusz Kruszyński: Działania związane ze znaczną restrukturyzacją zostały zakończone. Oczywiście stale prowadzimy małe działania optymalizujące naszą działalność.

 

 

Tomasz_1: Panie Prezesie kiedy pojawi się zysk ? Czy jest szansa zamknięcia roku na plusie ?

 

Bogusz Kruszyński: Grupa Redan w 2013 r. wypracowała 3 mln zł zysku. Naszym celem jest abyśmy bieżący rok zakończyli istotnie lepszym wynikiem.

 

 

inwestomierz: Przy jakiej wielkości sprzedaży zostanie osiągnięty break even dla txm24.pl? Kiedy wg założeń zarządu to nastąpi?

 

Bogusz Kruszyński: Obawiam się, że odpowiedzi na te pytania wkracza w zakres tajemnicy handlowej.

 

 

Ariel: do jakich rentowności będzie dążyła spółka na segmencie modowym?

 

Bogusz Kruszyński: W pierwszym etapie - do bezpiecznego poziomu ok. 3% sprzedaży Po ustabilizowaniu wyniku na tym poziomie oczywiście będziemy pracować nad osiągnięciem poziomów liderów, czyli ok. 10%.

 

 

bartas: tak się zastanawiam czy zasadna jest teza, że gdyby nie problemy na Ukrainie wynik segmentu modowego byłby dodatni?

 

Bogusz Kruszyński: To trafny wniosek. rok do roku wynik na sprzedaży na Ukrainie pogorszył się o 1,7 mln zł. Gdyby Ukraina wygenerowała taki sam wynik jak w 2013 r. to na tym poziomie zysku po I kwartale 2014 r. część modowa byłaby na break-even.

 

 

Wieslaw: Czy spółka planuje w okresie wakacyjnym wynajęcie stoisk w miejscowościach nadmorskich i sprzedawanie tam swoich produktów. Pytanie jest dość zasadne ponieważ w każdej niemal miejscowości swoje stoisko ma firma reserved i inne mniej znane marki odzieżowe a obroty ze sprzedaży są  dość wysokie w tym okresie. Moja siostrzenica pracowała w jednej malej miejscowości nadmorskiej i obrót takiego stoiska wynosił dziennie ponad 10 tyś. zł.

 

Bogusz Kruszyński: Tak. podobnie jak w latach poprzednich planujemy uruchomienie takich stoisk sezonowych.

 

 

trend: jak przewidują Państwo dalszą działalność na rynku ukraińskim?

 

Bogusz Kruszyński: Obserwujemy sytuację w tym kraju. Na dziś od strony operacyjnej wszystko działa bez zakłóceń - towar dociera do sklepów, sklepy wpłacają utargi na bieżąco, do Polski docierają przelewy za towary. Poza poziomami sprzedaży sklepy także działają normalnie. Łącznie z tymi w Ługańsku i Doniecku. Oczywiście ze względu na niższe poziomy sprzedaży analizujemy, które sklepy utraciły rentowność i należy je zamknąć. Wstrzymaliśmy otwarcia nowcyh sklepów Top Secret. Otwieramy za to franczyzowe sklepy outletowe - to może być dobry produkt na te czasy.

 

 

debiutant: Czy w wynikach za 2q również zobaczymy poprawę?

 

Bogusz Kruszyński: Wiele zależy od wyników osiąganych na Ukrainie. W Textilmarkecie wyniki II kwartału będą lepsze niż w 2013 r.

 

 

basiur: Panie Prezesie a czy wchodzą Państwo we współpracę przy projektach typowo eventowych ( kosmetycznych , urodowych) by dalej promować markę??

 

Bogusz Kruszyński: Tak. współpracujemy przy tego typu projektach.

 

 

adrew: dlaczego mimo straty brutto spółka wykazała jeszcze dość spory podatek dochodowy?

 

Bogusz Kruszyński: Wyniki analizują Państwo w postaci skonsolidowanej, czyli składającej się z wyników jednostkowych kilkudziesięciu spółek, w tym także zagranicznych. Podatek dochodowy jest natomiast przypisany do każdej spółki jednostkowo. W szczególności spółka prowadząca sieć TextilMarket uzyskała zysk, a nie posiada obecnie tarczy podatkowej. Dlatego wykazaliśmy CIT.

 

 

kasia: czy prawda jest ze prowadzicie rozmowy o polaczeniu z lpp lub monnarii?

 

Bogusz Kruszyński: Nie. nie jest to prawda.

 

 

dżon: w jaki sposób udało się osiągnąć tak dobre wyniki w segmencie dyskontowym?

 

Bogusz Kruszyński: Recepta jest prosta: dobry produkt oraz klienci, którzy o nim wiedzą i chcą go kupić. Dodatkowo rozbudowana, sprawnie działająca sieć relatywnie tanich sklepów.

 

 

Wieslaw: Kiedy planowane jest wprowadzenie do obrotu nowych akcji serii s i t? Istnieje obawa ze może to istotnie zachwiać kursem i odstraszyć potencjalnych i inwestorów ponieważ kapitał zostanie niemal podwojony.

 

Bogusz Kruszyński: nowych akcji jest ok. 8,8 mln sztuk. z tego 6 mln jest objętych lock-up do końca sierpnia br. łącznie nowe akcje stanowią 32% dotychczas istniejących. Proces rejestracji w KDPW 1 mln akcji serii S powinien zakończyć się niedługo. pozostałe akcje serii T czekają na rejestrację w sądzie. Natomiast dla ich dopuszczenia na giełdę konieczne jest złożenie prospektu, więc to na pewno jeszcze nieco potrwa.

 

 

kasia: ok zona pana Wiśniewskiego kupowała ,ale uciekł pan od pytania!! chodzi o zakupy bezpośrednio z GPW przez pana czy nie wyklucza pan takowych?

 

Bogusz Kruszyński: Mogę zapewnić, że osobiście nie prowadzę innych inwestycji rozumianych jako inwestycje kapitałowe.

 

 

rico: Spółka działa w Polsce oraz za granicą. Jak ważna jest dla spółki zagranica? Czy spółka zamierza dalej rozwijać/wchodzić na nowe rynki zagraniczne?

 

Bogusz Kruszyński: Działalność zagraniczna przyniosła w I kw. ok. 23% przychodów ze sprzedaży części modowej, zatem jest to już zauważalny udział. Jest zatem ważna. Na dziś nie planujemy samodzielnego rozwoju sklepów detalicznych Top Secret w kolejnych krajach. Natomiast poszukujemy partnerów lokalnych. Prowadzimy także sprzedaż do sklepów internetowych w kilkunastu krajach europejskich. w części modowej w tym roku otworzymy pierwsze sklepy zagranicą w Czechach i na Słowacji. To będzie pierwszy przyczółek z którego będziemy prowadzić dalszy rozwój.

 

 

max: Cashflow wypadł fatalnie w 1q, czy Pan prezes obawia się o płynność? Jakie Zarząd może poczynić ruchy w pierwszej kolejności by pozyskać gotówkę?

 

Bogusz Kruszyński: Sezonowo zawsze w I kwartale CF jest ujemny. Nie mamy nadpłynności. Poziom płynności regularnie monitorujemy i spokojnie zarządzamy. Głównym działaniem poprawiającym płynność jest wyprzedaż towarów pozostających po zakończonych sezonach. W tym roku podjęliśmy decyzje o uruchomieniu sklepów outletowych zarówno w Polsce jak i na Ukrainie, aby ten proces prowadzić bardziej efektywnie.

 

 

mazan: Wyniki coraz lepsze jednak dalej „pod kreską”. Kiedy można spodziewać się uzyskiwania stałych zysków z działalności?

 

Bogusz Kruszyński: nasz biznes jest sezonowy. duża część wyniku jest generowana w IV kwartale. w 2013 r. wypracowaliśmy zysk netto 3,3 mln zł. W tym roku zakładamy, że będzie on lepszy.

 

 

Fraz smuda: sieć dyskontowa osiągnęła rentowność w Iq2014. Do jakiej rentowności będzie dążyć Grupa na tym segmencie? Czy można spodziewać się już stałych dodatnich wyników na tym segmencie działalności?

 

Bogusz Kruszyński: Sieć dyskontowa była rentowna co roku od 10 lat jak pamiętam. W związku z tym pytanie, czy można się akurat w tym segmencie spodziewać stałych dodatnich wyników nie jest właściwe. w 2013 r. osiągnęliśmy prawie 6% rentowności na poziomie zysku przed opodatkowaniem. w tym roku wynik będzie lepszy.

 

 

journal: Jakie działania zamierzają Państwo podjąć aby sektor modowy stał się rentowny?

 

Bogusz Kruszyński: Na podobne pytanie juz odpowiadałem: Kluczem do sukcesu w części modowej są dziś zmiany w kolekcji. Przeprowadziliśmy w 2013 r. gruntowną analizę, w czym popełniamy błędy. Niestety było kilka powodów. Stopniowo je eliminujemy. Zarówno w zakresie planowania samej kolekcji - jaka powinna być struktura asortymentowa, jaka kolorystyka, kiedy wchodzić do sklepów itd. Jak też od strony wzorniczej - tak, aby nasze produkty po prostu klientkom (głównie) się podobały. Niestety czas od zmiany założeń kolekcji do wejścia ich do sklepów jest długi - nawet do 12 m-cy/. Dlatego pierwsze zmiany, które wprowadziliśmy w kolekcji rok temu zaczyna być widać obecnie. Towary letnie sprzedają się lepiej niż wiosenne w tym roku. Jesteśmy przekonani, że jesienne będą jeszcze lepsze.

 

 

giełdowy: Jakie cele są przed Grupą do zrealizowania w najbliższym czasie?

 

Bogusz Kruszyński: Nie mamy przed sobą jednostkowych b. dużych wyzwań. Nasze działania sprowadzają się do stopniowego poprawiania naszego biznesu. Do zakupu lepszych towarów i skuteczniejszej obsługi klientów dzień po dniu.

 

 

Wieslaw: Panie Prezesie czy dobrze rozumuje , gdyby nie strata z lat poprzednich zysk byłby ok 40 mln?, ponad 34 mln przeznaczyliście na pokrycie straty z lat ubiegłych wg wczorajszego komunikatu.

 

Bogusz Kruszyński: Nie, to nie jest słuszny wniosek. 34 mln zł to zysk jednostkowy Redan SA. Nie można go dodać do wyniku skonsolidowanego Grupy Redan za 2013 r., gdyż jest on już w nim uwzględniony. Te 34 mln zł. wynika w zdecydowanej większości z dywidendy z wyniku za kilka ostatnich lat wypłaconej Redan SA przez Adesso SA - spółkę prowadzącą sieć sklepów TextilMarket. Zatem - z punktu widzenia konsolidacji sprawozdań finansowych, ta transakcja podlega wyłączeniu. Nie jest to realny zysk całej Grupy.

 

 

SIIMATEO: Widać zwiększenie ilości sklepów czy każdy z nich jest już rentowny?

 

Bogusz Kruszyński: W części dyskontowej prawie każdy sklep jest rentowny. W części modowej każdy sklep franczyzowy jest dla nas rentowny - te sklepy stanowią zdecydowaną większość liczby sklepów. Sklepy własne części modowej jako cała grupa powinny w tym roku osiągnąć rentowność. Oznacza to jednak, że część z nich nadal przynosi straty.

 

 

Wieslaw: Co głównie rzutuje na wyniki Redanu? Czy jest możliwe by w kolejnych latach przy 400 mln obrotów rocznie osiągnąć rentowność na poziomie 10 % i wypracować 40 mln zysku?

 

Bogusz Kruszyński: 10% rentowności jest naszym celem. Jest to jednak cel raczej długoterminowy w horyzoncie 4-5 lat. dziś kluczem do podwyższenia rentowności jest wzrost sprzedaży w istniejących sklepach i, a nawet przede wszystkim, wzrost uzyskiwanej marży handlowej.

 

 

forum: Jaka część przychodów generowana jest poza Polską?

 

Bogusz Kruszyński: W I kw. 2014 sprzedaż zagraniczna wygenerowała ok. 23% obrotów części modowej, czyli ok. 12% Grupy Redan jako całości.

 

 

stowarzyszony towarzysz: Po 1 Q strata netto bliska 7 mln zł, czy Zarząd spodziewał się takiego wyniku?

 

 

Bogusz Kruszyński: 7 mln zł wyniosła strata całkowita. wynika ona przede wszystkim z dewaluacji ukraińskiej hrywny wobec dolara amerykańskiego i złotego. Oczywiście widząc zmiany kursów walut, byliśmy świadomi ich wpływu na sprawozdania finansowe.

 

 

Wieslaw: Czy planujecie jakieś działania pr? Np monnari często jest widoczne przy okazji programów modowych w tvn. Czy macie zamiar zatrudnienie nowych projektantów oraz stworzenie nowej bardziej ekskluzywnej marki?

 

Bogusz Kruszyński: Cały czas prowadzimy działania PR. naszych projektantów regularnie oceniamy za efekty ich pracy i odpowiednio do tego nagradzamy. W przypadku braku efektów - wymieniamy. Nie mamy zamiaru tworzyć obecnie nowych marek.

 

 

rafał: Przychody ze sprzedaży wzrosły, jednak spadły przychody operacyjne. Czym jest to spowodowane i co wchodzi w skład przychodów operacyjnych?

 

Bogusz Kruszyński: Pozostałe przychody operacyjne - bo jak rozumiem o to Pan pyta - obejmują między innymi rozwiązania rezerw na wartość aktywów. W I kw. 2013 r. wartości z tego tytułu były dość znaczne. w tym roku nie było tych operacji na taką skalę.

 

 

Tomasz: Panie Prezesie, jakie działania planujecie aby zwiększyć rynek sprzedaży internetowej i czy ten internet jest lepszy niż tradycyjne sklepy?

 

Bogusz Kruszyński: Dla nas e-commerce jest strategicznym kanałem dystrybucji. W I kw. 2014 obroty sklepów www stanowiły prawie 16,5% sprzedaży części modowej. To bardzo wysoki udział. Stale pracujemy nad modyfikacją naszego system e-commerce, aby zapewniał najnowsze rozwiązania. W konicu kwietnia uruchomiliśmy pierwszy w Polsce odzieżowy internetowy sklep dyskontowy www.txm24.pl. Za kilka dni uruchomimy kolejny, 3 sklep w części modowej w Rosji - po sklepie w Polsce i na Ukrainie.

 

 

marketer: Jak ocenia Pan Prezes ocenia sytuację sieci Textilmarket?

 

Bogusz Kruszyński: Bardzo dobrze. Sieć jest rentowna i będzie zarabiać więcej niż w roku poprzednim.

 

 

stooq: Która marka jest najsilniej rozpoznawana, a która najmniej?

 

Bogusz Kruszyński: Z naszych marek najbardziej rozpoznawalną marką jest Top Secret, później Troll, a najmniej DryWash.

 

 

hot: Powierzchnia sklepów modowych zmniejszyła się o 2%. z jakiego powodu?

 

Bogusz Kruszyński: W 2013 r. prowadziliśmy restrukturyzację sieci sklepów i zamykaliśmy nierentowne placówki. Tych zamknięć w pełni nie udało się nadrobić otwarciami nowych sklepów. Nowe sklepy otwieramy w formule franczyzowej.

 

 

parkiet: który rynek jest dla Grupy ważniejszy? Modowy czy dyskontowy?

 

Bogusz Kruszyński: Nie dokonujemy tego typu wartościowania. Część dyskontowa jest dobrze rozwijajacym się biznesem, na którym dobrze zarabiamy. Część modowa daje duży potencjał wzrostu wartości - gdy osiągniemy tu zysk, kurs akcji wzrośnie dynamicznie.

 

 

Zimmek: Czy w całym roku jest szansa na zysk netto? Ile dałby Pan Prezes szans w %?

 

Bogusz Kruszyński: Zarobiliśmy w 2013 r. 3,3 mln zł netto. W tym roku wynik będzie lepszy.

 

 

Wieslaw: A co z obligacjami zamiennymi na akcje ? Po 2015 wedle zapisu w umowie obligatiursze będą uprawnieni do zamiany ich na akcje , do dodatkowe 13, 5 mln akcji, jeśli trafia na rynek spowodują znaczne złamanie kursu.

 

Bogusz Kruszyński: Obligacji pozostało dziś już tylko 11 mln zł. cena zamiany od 1 lipca 2015 r. będzie średnią z notowań giełdowych pomniejszoną o 20% dyskonto. Dlatego na pewno nie będzie 13,5 mln akcji. Naszym celem jest jednak wykupienie tych obligacji przed 1 lipca 2015 r. dlatego żadne z nich nie zamienią się na akcje.

 

Moderator: Dziękujemy za przesłane pytania i aktywny udział w czacie z Panem Boguszem Kruszyńskim. Odpowiedzi na pytania, na które Prezes Kruszyński nie zdążył odpowiedzieć zostaną udzielone i zamieszczone wraz z zapisem czatu.

 

Bogusz Kruszyński: Dziękuję Państwu za pytania. Mam nadzieję, że nieco przybliżyłem Państwu Grupę Redan. Zapraszam na kolejny czat.


 

Informacja o spółce
Grupa Kapitałowa Redan to jedna z wiodących polskich firm zajmujących się projektowaniem oraz dystrybucją odzieży na terenie Europy Środkowo-Wschodniej. W portfolio Grupy Redan znajdują się znane marki modowe Top Secret, Troll oraz Drywash, a także sieć dyskontów odzieżowych Textilmarket.

 

Spółka zleca produkcję na zasadzie outsourcingu w ponad 100 fabrykach, zarówno w Polsce, jak i za granicą, w szczególności w Chinach, Indiach, Bangladeszu, Turcji, Hong-Kongu, Pakistanie. Dystrybucja jest prowadzona przez sklepy stacjonarne Top Secret i Troll, których obecnie Spółka posiada w Polsce i za granicą ponad 600 (w Rosji, na Ukrainie, Białorusi i Kazachstanie). Sprzedaż prowadzona jest też przez Internet i kornery w salonach multibrandowych.

Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie

 

×Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies.