Chat with us, powered by LiveChat

Relacja z czatu Digital Network. „Skupiamy się na spektakularnych lokalizacjach”

Skomentuj artykuł

Pod hasłem wstępnego podsumowania 2023 roku oraz planów rozwoju na lata 2024-2027 odbył się czat inwestorski Digital Network zorganizowany wspólnie ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych. Na pytania uczestników wydarzenia odpowiadała Agnieszka Godlewska, Prezes Zarządu Digital Network. Dyskutowano nie tylko o planach spółki, ale także o jej inwestycjach, dywidendzie, a także bieżącej działalności.

 

Prezes Zarządu Digital Network poproszona o ocenę wyników trzeciego kwartału 2023 roku mówiła: Napawają nas dużym optymizmem na kolejne okresy. 

 

Z kolei na temat spodziewanych wyników w czwartym kwartale tego roku podano: Podchodzimy bardzo optymistycznie do wyników w 4q biorąc pod uwagę sytuację na rynku.

 

W kwestii dynamiki sprzedaży na 2024 roku, a także kolejnych lat podano: Liczymy na porównywalne wzrosty do obecnych.

 

Odnosząc się do sposobów poprawy marży Digital Network, w trzecim kwartale 2023 roku zarząd skomentował: Głównie poprzez wzrost udziału sprzedaży bezpośredniej (bardziej rentownej).

 

- Czy wyższa sprzedaż bezpośrednia w trzecim kwartale 2023 roku będzie utrzymana również w kolejnych kwartałach, czy to efekt raczej jednorazowy wynikający ze specyfiki tego okresu (m.in. kampania wyborcza) - pytał jeden z inwestorów biorących udział w czacie.

 

- Mamy aktywny dział sprzedaży, który stale poprawia wyniki. Oczekujemy, że wyniki będą rosnące - mówiła szefowa Digital Network.

Stopy procentowe

Pytano także o wpływ zmiany stóp procentowych na wyniki Digital Network.

 

- Nie mają one wpływu na poziom kosztów, ponieważ nie mamy leasingów poza leasingiem na 1 samochód - tłumaczyła prezes zarządu.

Plany oraz bieżąca działalność Digital Network

Jeden z inwestorów pytał, jakie wyzwania stawia sobie nowa Prezes Digital Network. 

 

- Wzrost udziału rynkowego i wyników - odpowiedziała Agnieszka Godlewska.

 

W kwestii bieżącej działalności, jako pierwsze pojawiło się pytanie o zasilanie ekranów fotowoltaiką.

 

- Na ten moment fotowoltaika jest za słabym źródłem energii nie mniej stawiamy na eco rozwiązania w tym zakup energii ze żródeł odnawialnych - wyjaśnił zarząd Digital Network.

 

Pytano także o procedurę na wypadek awarii ekranu.

 

- Mamy swój własny dział rozpoznania awarii, który ma podgląd on-line. Naprawa trwa od 4 do 24 h / 7 dni w tygodniu - podała Godlewska.

 

- Największym zagrożeniem wydaje się ustawa krajobrazowa dla Warszawy, która może zlikwidować tę najbardziej widoczną część ekranów. Czy należy się tego obawiać - pytał jeden z inwestorów. 

 

- Trybunał Konstytucyjny wydał orzeczenie o niezgodności ustawy krajobrazowej z konstytucją. Jest to bardzo korzystne orzeczenie dla branży reklamy zewnętrznej, która chroni prawa nabyte właścicieli nośników - odpowiedziano podczas czatu. 

 

Inwestorzy pytali także o obecny poziom wykorzystania ekranów oraz plany dojścia do obłożenia wynoszącego 70 procent sugerowanych w strategii spółki.

 

- Około 40 procent rocznie/średnia. Zapowiada się na więcej w 2024 roku - krótko wyjaśnił zarząd.

 

Odpowiadając na kolejne pytanie dodano, że stawki reklamowe DOOH systematycznie rosną.

 

Pytano także, czy spółka stosuje narzędzia sztucznej inteligencji.

 

- Tak, głównie pod kątem tworzenia kreatywnych kampanii. Ostatnio zostaliśmy nagrodzenie przez IAB/Mixx Awards za stworzenie kampanii gdzie AI ożywiło wizerunki zaginionych osób - odpowiedziano. 

 

Odnosząc się do pytania o liczbę nowych ekranów w portfolio Digital Network w 2023 roku podano, że jest ich kilkaset.

 

- W jakich miastach posiadacie Państwo ekrany LED? Czy są to wyłącznie duże aglomeracje - pytano.

 

- W przypadku dużych powierzchni stawiamy na główne miasta / lokalizacje Premium. W mniejszych miastach mamy ekrany Indoor, które generują zasięg ogólnopolski - wyjaśniła prezes zarządu. 

Inwestycje

Na pytanie, ile spółka zamierza wydać na inwestycje w 2024 roku odpowiedziano: Maksymalnie kilka milionów złotych.

 

Dodano, że spółka inwestuje w nowe ekrany, ze szczególnym uwzględnieniem lokalizacji Premium oraz sieci Indoor.

 

- Zgodnie ze strategią skupiamy się na spektakularnych lokalizacjach, których liczba jest ograniczona - podała prezes Godlewska.

 

Podczas czatu dowiedzieliśmy się również, że spółka na ten moment nie planuje wyjść poza rynek polski.

Konkurencja i rynek reklamy zewnętrznej

- Czy spółka IMS jest dla Was konkurentem? Jak wygląda podział rynku DOOH? - pytał inwestor.

 

- Spółka IMS jest uczestnikiem rynku jak my, ale nie postrzegamy ją jako konkurenta ponieważ specjalizuje się w marketingu sensorycznym - odpowiedziano podczas czatu.

 

Pytano także o konkurencję ze strony reklamy online.

 

- Te dwa kanały się wzajemnie uzupełniają i nie są wobec siebie konkurencyjne - mówiła Agnieszka Godlewska.

 

Pytano również, jak zachowuje się obecnie rynek cyfrowej reklamy zewnętrznej w Polsce, w kontekście odbudowy po okresie pandemii Covid-19.

 

- Rynek jest w trakcie transformacji cyfrowej, a digital OOH odnotowuje 2-cyfrowe wzrosty z kwartału na kwartał - dodała prezes zarządu.

Zmiana nazwy i notowania akcji

Jednym z poruszonych tematów była również zmiana nazwy spółki dokonana w ubiegłym roku.

 

- To jest dowód, że spółka postawiła na cyfrową reklamę zewnętrzną - odpowiedziano.

 

Z kolei na temat bliskich historycznych szczytów notowań akcji spółki mówiono: Ciągle uważamy, że spółka jest niedowartościowana i ma duży potencjał dalszego wzrostu.

Dywidenda 

- Czy i kiedy Digital Network planuje opublikować politykę dywidendy? - pytano podczas czatu.

 

- Rekomendujemy RN publikacje na przełomie 1 i 2 kwartału - odpowiedziała prezes Digital Network.


Przed rozpoczęciem odpowiedzi na pytania inwestorów, odbyła się prezentacja Digital Network

Zobacz nagranie oraz pełny zapis czatu inwestorskiego

Autor artykułu

 

Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu na kierunku Finanse i Rachunkowość. Dyrektor finansowy, analityk i redaktor ekonomiczny. Wieloletni współpracownik Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz ekspert tematyki giełdowej i gospodarczej Forbes'a. Wcześniej szlify analityczno-dziennikarskie zbierał w redakcji money.pl tworząc dział giełdowy. W czasie wolnym zapalony muzyk.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie