Chat with us, powered by LiveChat
×Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies.

Relacja z czatu Grupy IMS. „Rozmawiamy głównie z inwestorami międzynarodowymi”

Skomentuj artykuł

Omówienie wyników Grupy Kapitałowej IMS za trzeci kwartał 2023 i perspektyw na najbliższe okresy było tematem czatu IMS zorganizowanego wspólnie ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych. Sporo uwagi podczas dyskusji poświęcono Closer Music, ale rozmawiano także o współpracy firmy z takimi organizacjami jak ZAiKS i Stoart. Na pytania inwestorów odpowiadali członkowie zarządu spółki: Michał Kornacki, Prezes Zarządu oraz Piotr Bielawski, Wiceprezes Zarządu. 

 

W kwestii wyników Grupy IMS, pytano o presję na wzrost wynagrodzeń w obliczu wysokiej inflacji.

 

- Program motywacyjny w bardzo dużej mierze rozwiązał temat presji płacowej - odpowiedział zarząd Grupy IMS.

 

Odnośnie działalności Grupy IMS pytano o współpracę firmy ze stacjami benzynowymi.

 

- Temat jest bardzo rozwojowy, pracujemy nad wdrożeniem kolejnych usług - odpowiedział zarząd. 

 

Wiele rozmawiano także o planach spółki na kolejny rok. W tym kontekście padło pytanie o satysfakcjonujący dla zarządu przyrost lokalizacji abonamentowych na 2024 rok.

 

- 2-3 tys. rocznie - odpowiedział zarząd.

 

Pytano również o możliwe akwizycje.

 

- Rozmawiamy z dwiema spółkami niemieckimi. Rozmowy z partnerami zagranicznymi zwykle są najdłuższe - podano podczas czatu.

 

Jeżeli chodzi o plany wejścia abonamentowego poza granice kraju odpowiedziano: Szerokie wyjście poza granice kraju dzieje się poprzez projekt Closer. Od 2022 roku jestesmy abonamentowo obecni w Norwegii, Danii i Izraelu. Poza oczywiście ponad 20 krajami, gdzie już wcześniej obecna była Grupa IMS na niewielką skalę. Za sprawą Closer ta skala będzie się bardzo mocno zmieniać. Szczególnie z naciskiem na rynek amerykański, na którym do tej pory nas nie było.

Plany

W kwestii planów pytano o spodziewany poziom zysku netto Grupy IMS na ten rok.

 

- Rok 2023 powinien się skończyć na poziomie co najmniej 9 mln, prognoza Millennium na 2024 rok jest według nas bardzo konserwatywna - stwierdzili przedstawiciele zarządu.

 

W tym kontekście dodano również, że pierwsza połowa czwartego kwartału jest bardzo dobra.

 

Według zarządu kapitalizacja 500 mln złotych na tym etapie działalności można uznać za fair value.

 

Pytano także o szacowane przychody Closer Music na 2024 rok.

 

- W roku 2024 roku celujemy w przychody rzędu kilkunastu milionów złotych - wyjaśniono.

Closer Music

Kontynuując temat Closer Music zwrócono uwagę na zainteresowanie inwestycją innych podmiotów.

 

- Trwają zaawansowane rozmowy dot. pozyskania finansowania przy znacznie wyższej wycenie niż obecna - podał zarząd. 

 

- Jakiego typu inwestorów poszukuje firma Closer Music i jakie zaangażowanie oczekuje poza środkami pieniężnymi? Jak obecnie wygląda zaangażowanie inwestorów w ten projekt? - dopytywał inwestor biorący udział w czacie.

 

- W tej chwili rozmawiamy głównie z inwestorami międzynarodowymi ze względu na ich znacznie wyższy poziom świadomości i wyższą dojrzałość inwestycyjną w tego typu projektach. Do projektu Closer Music pozyskaliśmy do tej pory ponad 6 mln zł, a inwestorzy polscy zdają się tego w ogóle nie zauważać - komentuje zarząd Grupy IMS.

 

Pytano także, czy trafiają do Grupy IMS oferty nabycia całego Closer Music, albo np. jego całej bazy utworów.

 

- Na tym etapie rozwoju projektu Closer nie jest na sprzedaż. Nie rozważamy także sprzedaży całości lub części posiadanego kontentu, wartego ok. 35 mln dolarów - wyjaśnił zarząd.

 

Odpowiadając na kolejne pytanie dodano, że obecnie Closer Music posiada około 10 udziałowców.

 

Jeden z inwestorów pytał, ile firma chciałaby mieć utworów w Closer Music na koniec 2023 roku i na koniec 2024 roku.

 

- Ok. 10 tys. na koniec 2024. Przy czym dla nas kluczowa jest jakość - odpowiedziano.


- Jak Closer Music wypada obecnie na tle Epidemic Sounds? Chodzi o bazę utworów, tempo rozwoju i klientów? - pytano podczas czatu.

 

- Przede wszystkim Epidemic jest zasilany na bieżąco potężnymi strumieniami pieniędzy. Tylko w ostatniej rundzie otrzymał ok. 500 mln USD na rozwój. Będąc od ponad 10 lat spółką nie osiągającą zysków, skupioną wyłącznie na rozwoju i wzroście przychodów. Podczas gdy na naszym rodzimym rynku jesteśmy ciągle wypytywani przez "inwestorów" jak wysoki będziemy mieli zysk EBITDA i zysk netto w najbliższym kwartale i roku. Niemniej jednak ponieważ Closer jest jedną z głównych bibliotek muzycznych na świecie, nawet takie "środowisko inwestorskie" w jakim funkcjonujemy w Polsce nie powstrzyma nas przed osiągnięciem naszych celów - mówił zarząd IMS.

 

Kontynuując temat Epidemic Soud pytano o wzajemne postrzeganie obu podmiotów.

 

- Epidemic Sound ewidentnie nas dostrzega. Najlepszym dowodem na to jest, że członkowie zarządu Epidemica mają aktywne konta w aplikacji Closer. Dodatkowo docierają do nas głosy od dystrybutorów z różnych krajów, że podczas spotkań przedstawiciele Epidemica wspominają o Closer. Niech Panstwo zwrócą uwage, że jestesmy jednym z trzech wiodących bibliotek muzycznych na świecie. Nie zdarza się w żadnej branży na świecie, że pierwsze 3-5 firm w branży nie są warte przynajmniej kilka mld USD - podano.

 

Na pytanie o geograficzną strukturę przychodów projektu Closer Music odpowiedziano: Ruszamy na początku przyszłego roku z internetową kampanią reklamową wycelowaną w USA i Europę Zachodnią.

 

Pytano także, jak wygląda sytuacja z aplikacją CM.

 

- Pomimo tego ze nie wystartowała jeszcze kampania sprzedażowa, ilosc pobran i zarejestrowanych użytkowników przekroczyła nasze oczekiwania. Projekty filmowe z wykorzystaniem kontentu Closer są w tej chwili realizacji, ale na tym etapie nie podamy większych szczegółów. Są to projekty realizowane w USA, gdzie dyrektorem ds. rozwoju w Closer Music Corporation jest były wiceprezes Disneya Dave Curtin - skomentował zarząd.

Współpraca ze Stoart i ZAiKS

Podczas czatu pytano także o współpracę Grupy IMS z ZAiKS oraz Stoart.

 

- Współpraca z ZAiKS a także ze ZPAV układa się dobrze - wyjaśnił zarząd.

 

Z kolei w przypadku Stoart pytano o kwotę jaką spółką może w ten sposób pozyskać.

 

- Kilka milionów złotych - odpowiedziano.

 

Pytano także o zakres działania Stoart, który zdaniem IMS jest sprzeczny z prawem.

 

- To oczywiste - nie wypłacają, należnych na gruncie obowiązujących przepisów, pieniędzy Closer Music z tytułu praw pokrewnych - dodał zarząd. 

Dywidenda

Na gruncie polityki dywidendy pytano o zakres czasowy jej wypłacania.

 

- Jest bezterminowa. Jak widać dywidenda rośnie z roku na rok i planujemy utrzymać tę tendencję - mówił zarząd.

 

Inwestorzy pytali również o rozważania na temat kwestii dywidendy kwartalnej.

 

- Przyglądamy się temu mocno i niewykluczone że odpowiednie decyzje zapadną w pierwszym półroczu 2024 roku - podsumował zarząd.

Autor artykułu

 

Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu na kierunku Finanse i Rachunkowość. Dyrektor finansowy, analityk i redaktor ekonomiczny. Wieloletni współpracownik Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz ekspert tematyki giełdowej i gospodarczej Forbes'a. Wcześniej szlify analityczno-dziennikarskie zbierał w redakcji money.pl tworząc dział giełdowy. W czasie wolnym zapalony muzyk.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie