Chat with us, powered by LiveChat
×Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies.

KNF przypomina: inwestuj świadomie!

28.03.2023 18:24
Skomentuj artykuł
MOZCO Mat Szymański

Komisja Nadzoru Finansowego rozpoczęła ogólnopolską kampanię informacyjną, której celem jest zwiększenie poziomu wiedzy Polaków na temat rynku finansowego oraz ryzyka związanego z inwestowaniem.

 

Kampania „Nie wszystko złoto, co się świeci – inwestuj świadomie!” obejmuje szereg działań mających na celu podniesienie poziomu wiedzy polskiego społeczeństwa o tym, jak funkcjonuje rynek finansowy oraz zwiększenie świadomości ryzyka wiążącego się z inwestowaniem. 

 

Inwestowanie, zwłaszcza oszczędności życia, to jedna z tych decyzji, które mają daleko idące konsekwencje, a ich efekty decydują o naszej przyszłości, podobnie jak decyzja o ślubie, do czego nawiązuje główny spot kampanii. Decyzje inwestycyjne powinny być podejmowane świadomie, po dokładnym sprawdzeniu danego produktu finansowego oraz tego, co i od kogo się kupuje, a także jakie ryzyko jest z tym związane przypomina KNF.

 

Chcąc dotrzeć z przekazem do kampanii do jak najszerszego grona odbiorców, urząd KNF zdecydował się m.in. na wyprodukowanie spotu reklamowego, który można zobaczyć między innymi  na portalach internetowych, w mediach społecznościowych i środkach komunikacji miejskiej w 8 miastach wojewódzkich. Przewidziane są też spoty radiowe emitowane na antenach rozgłośni ogólnopolskich oraz artykuły w prasie ogólnopolskiej i regionalnej.

 

 

KNF o celach kampanii „Nie wszystko złoto, co się świeci – inwestuj świadomie!”

 

Działania w ramach kampanii mają na celu:

 

  • uświadomienie inwestorów, że każda inwestycja niesie ze sobą ryzyko i że jest ono tym większe, im inwestycja wydaje się atrakcyjniejsza
  • zachęcenie osób zamierzających zainwestować środki do dywersyfikacji ryzyka
  • przekonanie społeczeństwa do weryfikacji wszystkich informacji na temat potencjalnych inwestycji, dokładnego zapoznania się z nimi i sprawdzania wiarygodności źródeł tych informacji 
  • przybliżenie społeczeństwu roli Komisji Nadzoru Finansowego i jej zadań

 

Więcej informacji na temat kampanii znajdziesz na stronie internetowej inwestujswiadomie.com.pl

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie