Chat with us, powered by LiveChat
×Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies.

Artifex Mundi – czy 2023 rok przyniesie powrót do wzrostów?

Skomentuj artykuł
© Kannapat - stock.adobe.com

Po bardzo dobrym 2020 i 2021 roku zyski Grupy Artifex Mundi zaczęły mocno topnieć. Czy tendencja ta odwróci się w 2023 roku?

 

Artifex Mundi jest producentem i wydawcą gier komputerowych. Spółka specjalizuje się w grach HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure), których łącznie sprzedała ponad 10 milionów kopii. Obecnie skupia się na tworzeniu mobilnych gier free-to-play (F2P) w dwóch gatunkach: HOPA i RPG. Obecnie większość przychodów generuje z aplikacji Unsolved (scala część portfolio gier HOPA spółki, umożliwiając graczom ograniczoną czasowo bezpłatną rozgrywkę, w oparciu o model zużywanej, odnawiającej się codziennie w nieznacznym stopniu energii, której zakup możliwy jest w aplikacji).

 

Poniżej w tabeli prezentujemy wybrane dane finansowe Grupy Artifex Mundi za ostatnie kwartały.

Wybrane dane finansowe (tys. zł) 3Q20 4Q20 1Q21 2Q21 3Q21 4Q21 1Q22 2Q22 3Q22
Przychody ze sprzedaży 5 546 6 822 10 523 11 101 9 138 8 313 11 072 9 689 8 873
Wynik brutto na sprzedaży 3 204 4 458 7 867 8 646 6 667 6 173 8 730 7 283 6 725
Wynik na sprzedaży 2 362 3 449 4 185 4 011 4 112 3 077 3 286 2 190 2 465
Wynik operacyjny 2 421 1 737 4 219 4 024 4 138 2 950 3 138 2 464 2 481
Wynik brutto 2 427 1 926 4 087 4 077 4 190 2 345 2 601 1 339 2 169
Wynik netto 1 985 1 448 3 289 3 255 3 337 3 119 2 288 1 091 1 705
 
Marża brutto na sprzedaży 57,8% 65,4% 74,8% 77,9% 73,0% 74,3% 78,8% 75,2% 75,8%
Marża na sprzedaży 42,6% 50,6% 39,8% 36,1% 45,0% 37,0% 29,7% 22,6% 27,8%
Marża operacyjna 43,7% 25,5% 40,1% 36,2% 45,3% 35,5% 28,3% 25,4% 28,0%
Marża brutto 43,8% 28,2% 38,8% 36,7% 45,9% 28,2% 23,5% 13,8% 24,4%
Marża netto 35,8% 21,2% 31,3% 29,3% 36,5% 37,5% 20,7% 11,3% 19,2%

Źródło: opracowanie własne na podstawie raportów Emitenta.

 

Grupa miała bardzo udane ostatnie dwa lata, do czego przyczyniła się nowa aplikacja Unsolved (komercjalizacja gier HOPA w moedlu F2P), a także sprzyjające otoczenie (na skutek pandemii koronawirusa). Rok 2022 okazał się jednak bardziej wymagający m.in. ze względu na wyższe koszty pozyskania nowych graczy (UA), czy zmiany w polityce prywatności iOS. Po trzech kwartałach 2022 roku przychody grupy wyniosły 29,6 mln zł, co oznaczało spadek o 3,7% rdr. Jednak zysk operacyjny spadł aż o 34,7% rdr., do 8,1 mln zł, a zysk netto o 48,5% rdr., do 5,1 mln zł. Za ostatnie cztery kwartały zysk netto wyniósł 8,2 mln zł.

 

Wyniki były obciążone m.in. kosztami programu motywacyjnego w kwocie 1,2 mln zł wobec 0,5 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego. Prezentowany przez spółkę znormalizowany zysk operacyjny wyniósł 9,1 mln zł (-29,1% rdr.), a znormalizowana EBITDA 12,9 mln zł (-22,4% rdr.).

 

Przychody (tys. zł) i zmiana rdr. (%)

Wynik brutto na sprzedaży (tys. zł) i marża (%)

Wynik na sprzedaży (tys. zł) i marża (%)

Wynik netto (tys. zł) i marża (%)

Źródło: opracowanie własne na podstawie raportów Emitenta.

 

Dalsza część artykułu jest dostępna za darmo po zalogowaniu tylko dla członków SII z rozszerzoną składką.

Dla członków SII dostęp jest bezpłatny.

Zostań członkiem SII

Autor artykułu

 

Adrian Mackiewicz, główny analityk rynku akcji SII Adrian Mackiewicz, główny analityk rynku akcji SII

Posiadacz tytułu CFA i licencji doradcy inwestycyjnego (nr licencji 571). Ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych współpracuje od 2014 roku, obecnie na stanowisku dyrektora działu analiz. Autor licznych komentarzy rynkowych i analiz spółek notowanych na polskiej giełdzie. Prowadzi cykliczne webinary poświęcone analizie spółek z GPW oraz edukacyjny portfel akcyjny. Można go posłuchać w podcaście SII Echa Rynku. Prelegent na konferencjach inwestorskich. Autor wielu materiałów edukacyjnych, artykułów i webinarów, poświęconych zagadnieniom związanym z inwestowaniem i analizowaniem instrumentów finansowych. Zwolennik fundamentalnego podejścia do inwestowania.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Więcej informacji o projekcie